Page 2 of 3
Re: Pont Aeri o Alta Velocitat?
Posted: Friday 31/10/2008 12:31
by tren250
a veure, qui és el periodista que ha dit que és l'única alternativa per anar a madrid per ferrocarril? Home, si hagués dit diürn, encara...
La solució és abaratir el preu i punt. I no ho faran perquè no els hi dóna la gana. A part de que el servei tampoc és una meravella, millor són altres serveis d'europa on et fan pagar la meitat que aquí
. En fi, ens volen vendre una meravella i ens donen barraques que paguem entre tots per l'IVA, i que són milers de millions d'euros, invertits en chapusses
. En fi, però ja estem acostumats
.
Re: Pont Aeri o Alta Velocitat?
Posted: Friday 31/10/2008 15:15
by victorcasta
metring wrote:http://www.elsingulardigital.cat/cat/no ... _28872.php
El TGV Barcelona – Madrid, el més car d’Europa
El viatge en ferrocarril entre les dues capitals s’ha convertit en un luxe, si es compara el preu amb recorreguts similars a altres zones de la Unió Europea.
Desplaçar-se en tren fins a Madrid s’ha convertit en un luxe. El viatge en TGV, l’única opció en ferrocarril, entre Barcelona i la capitat de l’Estat té el preu més elevat d’Europa, en relació amb trajectes semblants a altres estats europeeus.
Un bitllet –anada i tornada– de Barcelona a Madrid (620 km.) costa entre 162 i 192 euros, depenent de si la ruta és directe o efectua parades. En canvi, el viatge entre Marsella i París (720 km.) en ferrocarril d’alta velocitat val 73 euros anar i tornar, el mateix import que el recorregut entre Londres i París (480 km.).
Fent la mateixa combinació entre Bordeus i París (550 km.) també costa 73 euros i el preu entre Frankfurt i Berlín (500 km.) és de 100, segons una comparativa feta per Iniciativa.
Tot i això, el TGV Barcelona – Madrid té dues tarifes de descompte, l’“Estrella” i “Web”. La primera oferta rebaixa només el preu de l’anada als 71 euros i amb la “Web”, anar i tornar, costa entre 80 i 90. Però són poques les places disponibles per a les dues promocions.
Malgrat els preus, el pont ferroviari entre les dues ciutats va aconseguir el setembre un 47% del mercat, només a tres punts d’empatar amb el pont aeri. La diferència només és de 29.817 passatgers –239.871 per 210.000–, set mesos després de l’implantació de l’alta velocitat.
ICV demanarà avui que es torni a posar en funcionament ALVIA
No obstant, per intentar equiparar l’import dels trens d’alta velocitat amb la resta d’Europa, Iniciativa presentarà avui al Congrés una proposició no de llei perquè Renfe torni a posar en funcionament trens ALVIA i Altaria, en la línia Madrid – Barcelona, suprimits quan el TGV es va implantar en aquesta ruta. L’ALVIA tardava unes 4 hores i costava 90 euros, anar i tornar, en la tarifa bàsica.
Els ecosocialistes, possiblement, també demanaran que s’incrementin les ofertes per rebaixar el preu de la ruta ferroviària entre les dues capitals.
Una altra vegada amb el mateix.... la comparativa que fa el periodista està
MAL FETA. No es pot comparar la tarifa general de l'AVE Madrid-Barcelona amb la tarifa promocional més barata del París-Marsella o el París-Londres, més encara quan la tarifa general de l'Eurostar pica força (crec que són més de 200 euros).
I no parlem del sistema de venda de bitllets de la SNCF per als trens de llarga distància, que funcionen com als avions: el que deixa de pagar el que ha comprat un bitllet promocional per 30 euros, ho pagarà el que hagi de comprar el bitllet a última hora i li surti per 250 euros. Si alguns preferiu això, perfecte, però almenys amb el sistema actual saps que no hauràs de pagar més que els preus de la tarifa general.
Sobre que tots paguem la infraestructura i els trens, tornar a recordar que la infraestructura es va pagar entre un 70 i un 80% amb fons europeus, i que els trens d'alta velocitat els ha comprat Renfe amb un crèdit al Banc Europeu de Finances que ha de pagar amb el preu dels bitllets, en els quals també hi ha inclòs el cànon d'infraestructura que Renfe paga a Adif per cada tren que circula.
Re: Pont Aeri o Alta Velocitat?
Posted: Friday 31/10/2008 23:06
by visir5704
No es pot comparar les ofertes de la sncf en els seus trens força més abundants i atractives que les de Renfe, i a Renfe et pots trobar que només quedin places pel Pont AVE, és a dir pagar molt més que la tarifa general. I París Marsella en venda immediata, de 250€ res, entre 60 i 80€ per demà, consultat a la web de la sncf, sense ofertes, ni trucs.
Re: Pont Aeri o Alta Velocitat?
Posted: Sunday 02/11/2008 20:03
by Vox
tren250 wrote: a veure, qui és el periodista que ha dit que és l'única alternativa per anar a madrid per ferrocarril? Home, si hagués dit diürn, encara...
La solució és abaratir el preu i punt. I no ho faran perquè no els hi dóna la gana. A part de que el servei tampoc és una meravella, millor són altres serveis d'europa on et fan pagar la meitat que aquí
. En fi, ens volen vendre una meravella i ens donen barraques que paguem entre tots per l'IVA, i que són milers de millions d'euros, invertits en chapusses
. En fi, però ja estem acostumats
.
Barraques?
Vox
Re: Pont Aeri o Alta Velocitat?
Posted: Monday 10/11/2008 20:15
by JaMiRo!
Ara pago jo i canvio d'opinió.
D'ací a més d'un mes, cap a finals de desembre, vaig a passar un cap de setmana a Madrid a veure uns familiars (perquè la ciutat -i els seus trens- ja la tinc una mica vista
).
Doncs ahir vaig mirar de treure bitllets de tren per anar-hi. En Alta Velocitat, en turista la cosa em costaba 300 € en total tots dos anar i tornar amb la tarifa d'internet aquesta que redueix "bastant" el preu; en avió, 200 €.
Ja sabeu què he escollit, oi? L'avió, efectivament.
Coses de la vida, tú. Realment, ara que he de pagar jo, l'AVE és car de collons, però car car car...
Re: Pont Aeri o Alta Velocitat?
Posted: Monday 10/11/2008 20:23
by victorcasta
Amb tarifa web, t'hauria de sortir per 198,80 euros en tren directe o 168,40 euros en un tren amb parades.
Re: Pont Aeri o Alta Velocitat?
Posted: Monday 10/11/2008 21:47
by Vox
Amb antel·lació l'AVE no te rival: mai he perdut les tarifes web o estrella, i la majoria de cops he viatjat per uns 85€ anada i tornada.
Ara, per un pont/festa, o per d'aquí poc, doncs la cosa canvia i tot depen de si un està disposat a pagar més per arribar a Atocha i estar ja al centre de Madrid (i amb rodalies).
I sino pago jo, AVE, claríssim: i ho diu un que s'emociona amb cada enlairament
Vox
Re: Pont Aeri o Alta Velocitat?
Posted: Monday 10/11/2008 23:57
by visir5704
Amb Vueling, per aquest divendres vols Barcelona Madrid des de 50€, i si es pel dia 25 de novembre, anticipació mínima per la tarifa web, es troben bastants vols per 35€, quantes tarifa web queden per aquella data?
Vox wrote:Amb antel·lació l'AVE no te rival: mai he perdut les tarifes web o estrella, i la majoria de cops he viatjat per uns 85€ anada i tornada.
Ara, per un pont/festa, o per d'aquí poc, doncs la cosa canvia i tot depen de si un està disposat a pagar més per arribar a Atocha i estar ja al centre de Madrid (i amb rodalies).
I sino pago jo, AVE, claríssim: i ho diu un que s'emociona amb cada enlairament
Vox
Re: Pont Aeri o Alta Velocitat?
Posted: Monday 10/11/2008 23:59
by visir5704
Això és el preu a tarifa general, amb el descompte d'anar i tornar.
victorcasta wrote:Amb tarifa web, t'hauria de sortir per 198,80 euros en tren directe o 168,40 euros en un tren amb parades.
Re: Pont Aeri o Alta Velocitat?
Posted: Tuesday 11/11/2008 0:17
by Vox
visir5704 wrote:Amb Vueling, per aquest divendres vols Barcelona Madrid des de 50€, i si es pel dia 25 de novembre, anticipació mínima per la tarifa web, es troben bastants vols per 35€, quantes tarifa web queden per aquella data?
Vox wrote:Amb antel·lació l'AVE no te rival: mai he perdut les tarifes web o estrella, i la majoria de cops he viatjat per uns 85€ anada i tornada.
Ara, per un pont/festa, o per d'aquí poc, doncs la cosa canvia i tot depen de si un està disposat a pagar més per arribar a Atocha i estar ja al centre de Madrid (i amb rodalies).
I sino pago jo, AVE, claríssim: i ho diu un que s'emociona amb cada enlairament
Vox
Has sumat el que et cobren per pagar amb tarjeta? I els 10€ per maleta? Llavors puja una mica més.
He notat que Vueling te més places desde fa mesos, igual que Iberia: es nota l'efecte AVE. El problema de Vueling, apart de que un bitllet de 50 se'n va realment a uns 65, (130 anada i tornada) es que no te ni de lluny les freqüències de l'AVE.
Amb molta antel·lació o bé si no paguem nosaltres, crec que es la millor opció. Amb poca antel·lació l'exit de l'AVE permet aquests preus de VLG però has de poder volar a qualsvol hora del dia. Jo necessito fer-ho a les 19h o més tard. I tinc AVE cada mitja hora.
Vox
Re: Pont Aeri o Alta Velocitat?
Posted: Tuesday 11/11/2008 8:40
by victorcasta
visir5704 wrote:Això és el preu a tarifa general, amb el descompte d'anar i tornar.
victorcasta wrote:Amb tarifa web, t'hauria de sortir per 198,80 euros en tren directe o 168,40 euros en un tren amb parades.
No, això és la tarifa web d'anar i tornar per a dues persones, com volia en Jamiro.
Re: Pont Aeri o Alta Velocitat?
Posted: Tuesday 11/11/2008 8:47
by megapauer
victorcasta wrote:visir5704 wrote:Això és el preu a tarifa general, amb el descompte d'anar i tornar.
victorcasta wrote:Amb tarifa web, t'hauria de sortir per 198,80 euros en tren directe o 168,40 euros en un tren amb parades.
No, això és la tarifa web d'anar i tornar per a dues persones, com volia en Jamiro.
La tarifa Web en tren Directe és de 49,70 euros per trajecte, sino recordo malament
Matemàtiques pràctiques
Posted: Tuesday 11/11/2008 9:29
by Guigui
megapauer wrote:La tarifa Web en tren Directe és de 49,70 euros per trajecte, sino recordo malament
I 49,70 x 4 (dues persones, anada i tornada) fan 198,80.
Re: Pont Aeri o Alta Velocitat?
Posted: Thursday 13/11/2008 0:59
by visir5704
En qualsevol cas hi ha una opció encara més barata, per 82€ anar i tornar en l'Estrella Costa Brava en llitera amb tarifa normal, suposadament en llitera també hi ha tarifa Estrella, dic suposadament perquè igual després t'assebentes que no n'hi ha, tarifa web només en turista, que és mig cotxe, i curiosament aquest tren sol anar més aviat ple, tampoc té tant de mèrit al capdevall amb la pobra oferta que té, sense cotxe llit que es segueix demanant i només quatre cotxes...
Re: Pont Aeri o Alta Velocitat?
Posted: Friday 14/11/2008 0:12
by JaMiRo!
visir5704 wrote:En qualsevol cas hi ha una opció encara més barata, per 82€ anar i tornar en l'Estrella Costa Brava en llitera amb tarifa normal, suposadament en llitera també hi ha tarifa Estrella, dic suposadament perquè igual després t'assebentes que no n'hi ha, tarifa web només en turista, que és mig cotxe, i curiosament aquest tren sol anar més aviat ple, tampoc té tant de mèrit al capdevall amb la pobra oferta que té, sense cotxe llit que es segueix demanant i només quatre cotxes...
82 € x 2 persones = 164 €, per 36 € més (200€) vaig molt més ràpid i còmode en avió.
Ara ja em podeu matar. Acabo de donar un argument anti Costa Brava.
Re: Pont Aeri o Alta Velocitat?
Posted: Friday 14/11/2008 0:28
by visir5704
Bé, és respectable, jo hi viatjo còmode en el Costa Brava, i en canvi no m'agrada la burocràcia Aeroportuària.
Re: Pont Aeri o Alta Velocitat?
Posted: Saturday 15/11/2008 1:26
by Vox
En el trajecte BCN-MAD no deu ser massa freqüent el dubte Costa Brava o avió. Tenen clients diferents.
Vox
Re: Pont Aeri o Alta Velocitat?
Posted: Monday 17/11/2008 8:29
by metring
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1021
L'AVE es va quedar a un pas de superar l'avió a l'octubre
1. • L'enllaç aeri entre Madrid i BCN va resistir amb una quota de mercat del 54%
2. • Renfe confiava que el tren ja tingués més passatgers que els seus competidors
MANUEL VILASERÓ
MADRID
Renfe esperava que l'octubre fos el mes del sorpasso, el moment a partir del qual el tren transportaria més passatgers que l'avió entre Madrid i Barcelona, però els responsables de la companyia s'hauran d'esperar. Malgrat l'augment de viatgers de l'AVE, l'avió va aguantar l'octubre passat i fins i tot va recuperar un punt de quota de mercat. El repartiment del pastís va quedar així: el 46% dels viatgers van optar pel tren i el 54% van preferir encara l'avió.
La diferència que va separar els dos mitjans de transport va ser tan sols de 42.753 passatgers. L'avió va disfrutar de 290.653 davant dels 247.900 de l'AVE. Mentre que per a l'avió la seva xifra va representar, no obstant, una caiguda del 36% respecte al mateix mes de l'any anterior, per al tren el creixement experimentat va ser d'un 293% respecte a l'octubre del 2007 i 37.000 passatgers més que al setembre del 2008.
EL TEST D'OCTUBRE
Octubre era per als responsables de Renfe un test. Era el primer mes complet en què es podia comprovar la resposta a l'ampliació del nombre de trens portada a terme a mitjans de setembre. En ple esclat de la crisi econòmica, la companyia ferroviària va decidir passar de 40 a 52 trens diaris. Una inclusió de 12 nous serveis que significa unes 5.000 places diàries més. Amb aquesta ampliació, Renfe va aconseguir arribar al nombre de freqüències diàries que des del començament es va considerar l'òptima per poder competir amb l'avió i els resultats han acompanyat, almenys de moment.
L'avió pateix des del març passat l'embat de l'AVE, al qual s'ha sumat després de l'estiu la crisi econòmica amb tota la seva cruesa. El repartiment de les pèrdues de passatgers per companyia és més difícil de descriure. Arran de les dades obtingudes del pont aeri d'Iberia en mesos anteriors es pot deduir que la caiguda de l'emblemàtic servei d'Iberia segueix entorn del 40%, diversos punts per sobre de la soferta per la resta d'aerolínies (Spanair, Air Europa i Vueling), que aposten per tarifes més econòmiques.
AUGMENT PROGRESSIU
¿Aconseguirà el sorpasso el tren en els pròxims mesos? Tot sembla indicar que és inevitable. La majoria d'experts consideren que l'AVE, quan es consolidi, en un termini de dos o tres anys, pot acabar arribant al 75% de la quota de mercat. Això és el que ha passat en rutes europees de característiques similars a la de Madrid-Barcelona. I per les línies que dibuixen el gràfic de la quota de mercat no n'hi ha cap dubte.
El tren partia d'una situació tan desavantatjosa respecte de l'avió que el mes de gener passat, l'últim mes complet sense AVE, només va transportar l'11,8% de les persones que van viatjar entre Madrid i Barcelona en transport ferroviari i aeri. Van ser els 51.261 que van utilitzar els Alvia per desplaçar-se entre les dues capitals. Des d'aquest moment, la porció del pastís que correspon a l'AVE ha crescut gairebé sense parar. Al febrer va pujar a un modest 15% (la nova línia es va obrir el 20 de febrer), al març va fer el salt al 31,8%, a l'abril al 34,3% i al maig al 38,1%. Durant l'estiu la xifra es va situar entre el 41% i el 42%, però al setembre ja va saltar al 47%. Semblava just a punt per al sorpasso.
L'AVE ARRASA A MÀLAGA
La comparació amb la línia Madrid-Màlaga, oberta dos mesos abans que la de Barcelona, és il.lustrativa. El tren partia d'una situació més avantatjosa i el seu triomf ja és incontestable. Partia d'un 26% de la quota de mercat i gairebé un any després ja ha arribat al 62%. Mentrestant, l'avió ha caigut al 38%.
Gràfic en PDF:
http://www.elperiodico.com/EDICION/ED08 ... 26mR02.PDF
Re: Pont Aeri o Alta Velocitat?
Posted: Monday 17/11/2008 10:23
by Santfeliuenc
Hola,
Es una muy buena noticia que se empiece a ver un avance ferroviario por encima del avión en este tipo de distancias y con alta velocidad. Lo que no es tan bueno es el precio que hay que soportar comparado con otras relaciones ferroviarias por kilómetro recorrido.
Saludos,
Sergio
Re: Pont Aeri o Alta Velocitat?
Posted: Saturday 22/11/2008 10:46
by visir5704
Existeixen dues opcions diürna relativament econòmica econòmica i no és un temps excessiu.
És l'oferta combinada via València per 57€, la que triaré en el meu proper viatge a Madrid, al tornar.
I dir que si la gent pot dubtar entre el Pont Aeri o l'Avió en general o el Costa Brava, bé jo trio el que em sembla millor pel meu viatge tenint en compte el temps la comoditat i el preu, i en el meu darrer viatge vaig descartar l'AVE per no haver-hi tarifa econòmica, l'avió barat acabava resultant més car que el Costa Brava i no me'n refio de la regularitat dels avions, normalment menor que la del tren, així que vaig triar el Costa Brava, i per tornar com bon aficionat, regional fins a Saragossa, un altre regional fins a Lleida i d'allà un altre regional fins a Barcelona.