Page 2 of 6
Posted: Wednesday 25/10/2006 15:56
by sigfrid440s
Hola.
Podeis encontrar trenes similares a los 1000 en el metro de milán y en el de berín si no me equivoco.
Los miles son diseño de MAN, los dos primeros coches de esta serie se trajeron desde alemania por barco, construidos por MAN y Brown Boveri.
Luego sería Macosa quien se encargara de su construcción bajo licencia Man y Brown Boveri.
Salu2
Posted: Wednesday 25/10/2006 17:01
by Fran-Ikarus
Hombre, en el de Milán muy similares no son. Excepto en algo: la antigüedad. Claro que en esto superan a los miles: los más antiguos son ¡de los años 60!
Posted: Wednesday 25/10/2006 19:10
by BRILL 18
Nota curiosa sobre els 1000 quan eren nous.
Recordo, que es podien diferenciar els d'origen alemany dels d'origen Espanyol, no sols logicament per la numeració M-1001 a M-1010, per el to de llum del fluorescents els d'origen alemany era del conegut com LLUM SOLAR, la reste LLUM DIA. despres es varen anar unifican pero varen circular aixi durant bastant temps,
La LLUM SOLAR es mes grogenca i la LLUM DIA es mes blanca.
COMETARI FRIKIE 100 PER CENT
Posted: Thursday 26/10/2006 9:46
by Mortadel·lo
BRILL 18 wrote:Nota curiosa sobre els 1000 quan eren nous.
Recordo, que es podien diferenciar els d'origen alemany dels d'origen Espanyol, no sols logicament per la numeració M-1001 a M-1010, per el to de llum del fluorescents els d'origen alemany era del conegut com LLUM SOLAR, la reste LLUM DIA. despres es varen anar unifican pero varen circular aixi durant bastant temps,
La LLUM SOLAR es mes grogenca i la LLUM DIA es mes blanca.
COMETARI FRIKIE 100 PER CENT
jo crec que s'emporta el premi al comentari friki del mes d'octubre, amb diferència
Posted: Thursday 26/10/2006 10:48
by Fran-Ikarus
Recolço la proposta de premi
Per cert, imagino que les mítiques plaques "Brown-Boveri, Maquinista et al." també devien ser diferents, oi?
Posted: Thursday 26/10/2006 15:28
by vr
Mortadel·lo wrote:BRILL 18 wrote:Nota curiosa sobre els 1000 quan eren nous.
Recordo, que es podien diferenciar els d'origen alemany dels d'origen Espanyol, no sols logicament per la numeració M-1001 a M-1010, per el to de llum del fluorescents els d'origen alemany era del conegut com LLUM SOLAR, la reste LLUM DIA. despres es varen anar unifican pero varen circular aixi durant bastant temps,
La LLUM SOLAR es mes grogenca i la LLUM DIA es mes blanca.
COMETARI FRIKIE 100 PER CENT
jo crec que s'emporta el premi al comentari friki del mes d'octubre, amb diferència
.
només del mes? Jo diria de l'any!
Posted: Thursday 26/10/2006 16:43
by Fran-Ikarus
Seria igualment freaky si algú sapigués transcriure la diferència fonètica entre els motors dels 1000 i dels 1100, quan arrenquen i quan decceleren.
Al fòrum d'autobusos, en Busman és un destacat transcriptor de les diferències del soroll que fan, en deccelerar i reduïr marxes, les sèries d'autobusos de TMB amb caixa de canvis Voith respecte els de caixa ZF 8)
Posted: Thursday 26/10/2006 16:55
by aarongilp
Fran-Ikarus wrote:Al fòrum d'autobusos, en Busman és un destacat transcriptor de les diferències del soroll que fan, en deccelerar i reduïr marxes, les sèries d'autobusos de TMB amb caixa de canvis Voith respecte els de caixa ZF 8)
Collons...jo no sé diferenciar pel so un bitxo amb caixa Voith d'un amb caixa ZF, clar que aquí només tenim ZF's...
Posted: Thursday 26/10/2006 17:19
by Mortadel·lo
l'any encara no s'ha acabat, us prometo intentar estar a l'alçada
Posted: Thursday 26/10/2006 19:32
by BRILL 18
Mes punts per aconseguir el premi de missatge friki de l'any,efectivament
les plaques del constructor eren diferentes els primers duien dues una de cada construtor, i la resta una sola amb tots
Mes que res es que de jove he fet molts viatges amb aquesta seria ja que vivia a Vilapicina
Per el que fa el soroll lamento no poder diferenciarlos
Posted: Friday 27/10/2006 15:27
by Fran-Ikarus
aarongilp wrote:Fran-Ikarus wrote:Al fòrum d'autobusos, en Busman és un destacat transcriptor de les diferències del soroll que fan, en deccelerar i reduïr marxes, les sèries d'autobusos de TMB amb caixa de canvis Voith respecte els de caixa ZF 8)
Collons...jo no sé diferenciar pel so un bitxo amb caixa Voith d'un amb caixa ZF, clar que aquí només tenim ZF's...
Lo prometido es deuda:
http://boards4.melodysoft.com/app?ID=autbcn&msg=19592
Busman wrote:Juas, qué grande.
Sí, es una regla mnemotécnica que he ido desarrollando al cabo del tiempo, pero explicarla es árduo. A ver si puedo:
El caso es que las series con cambio ZF mantienen un sonido 'uuuh' de fondo cuando se revoluciona el motor, mientras que las que tienen cambio VOITH suenan más bien 'iiih', con cadencia ascendente cuando aceleran y cadencia descendente cuando frenan (lógico, por otra parte). Hoy por hoy, la diferencia se puede apreciar con más claridad (para mi gusto) con los 82XX (ZF) y los 83XX (VOITH). Ambos comparten el sonido genérico de los MAN NL 222, pero si nos fijamos -especialmente cuando cambian de marcha o cuando frenan- podemos notar esta eventualidad.
Los fantásticos 1000
Posted: Sunday 19/10/2008 2:30
by automotorserie 436
Desde aquí propongo la creación de un hilo permanente para recordar a los entrañables 1000.
La verdad es que nunca se me ocurió hacer una foto o grabar el sonido característico de estos entrañables metros que nacieron, crecieron y murieron conmigo. Así que ya sabéis...
Esta tarde estaba sentado esperando el metro en la estación de Entença, y observé que al 5000 se le escucha venir de lejos, intenté recordar el sonido de los 1000 (inolvidable por cierto) y pensé en como sonarán dentro de 20 años, que reformas sufrirán...
Os dejo una foto que he hecho de la única foto que tengo de un 1000,el 1002-1001, recién salido de fábrica, no sé el taller donde está tomada la foto, quizás fuera la maquinista?
Saludos al Foro
- 1002-1001.jpg (63.74 KiB) Viewed 11554 times
Re: Los fantásticos 1000
Posted: Sunday 19/10/2008 12:52
by BRILL 18
Un 9000 a Entença? , supuso que voldres dir un 5000, que jo sapiga els 9000 no circulan per la linea 5, si estic errat perdoneu.me
Per cert la foto esta presa crec que als taller de Vilapicina, ja que aquestas primeras unitats varen venir ja muntades des de Alemanya, a partir del 1011 es va construir a Barcelona
Re: Los fantásticos 1000
Posted: Sunday 19/10/2008 13:01
by automotorserie 436
Gracias Brill, como estaba ayer por la noche...corregiré el primer post para que no me caigan más palos.
Re: Los fantásticos 1000
Posted: Sunday 19/10/2008 22:14
by JaMiRo!
Yo tengo un porrón de videos de la serie 1000 y estoy preparándolos para colgarlos en YouTube.
Por otro lado, algunas fotos de la serie 1000 del menda
las podéis ver aquí.
Por cierto, recomendada la visita a
http://www.nycsubway.org y, si tenéis ocasión, colaborad como yo con fotos.
Re: Los fantásticos 1000
Posted: Monday 20/10/2008 11:45
by Mortadel·lo
jo vaig penjar per aquí un parell de mp3 d'un 1000 i un 1100, quan van posar megafonia als 1100, suposo que encara es deuen poder trobar
Re: Los fantásticos 1000
Posted: Friday 24/10/2008 16:33
by tintin
Hola Mortadel·lo,
hem podríes passar la megafonia del 1000 i del 1100.
Per un mp si vols o si no enviameles a aquesta direcció:
lg_nitnit@hotmail.com
Moltíssimes gràcies
Salutacions
Re: Los fantásticos 1000
Posted: Friday 24/10/2008 20:55
by automotorserie 436
Mortadel.lo, no encuentro el Mp3 que has colgado en el forum, es posible volverlo a colgar o indicar donde está?, gracias
M1044 contra Can Boixeres
Posted: Saturday 25/10/2008 17:07
by El LLOP
aquí us poso una foto del dia que el M1044 es va enfadar amb la cotxera de Can Boixeres. El pobret tenia mal caràcter
Re: Los fantásticos 1000
Posted: Saturday 25/10/2008 17:59
by BRILL 18
Segurament el seu mal caracter era provocat per que savia al futur que l'esperaba, pobrisons, en el fons ell i els seus germanet eran bones personas, vull dir trens,D.E.P.