Page 2 of 12

Re: El metro Transversal

Posted: Monday 27/10/2008 20:54
by Santfeliuenc
Hola,

Conozco el tema amigo BRILL, y la L5 era un eje originalmente proyectado para servir transversalmente a Barcelona. Luego pasó lo que pasó y a partir de Sagrada Familia sube hacia Horta, pero el proyecto era el que era y los tramos son los que deberían de ser pero con los trayectos cambiados a partir de esta estación. También conozco lo de Gaudí.

http://es.geocities.com/areaBCN_2005/cronologia.htm

;)

Saludos,
Sergio

Re: El metro Transversal

Posted: Thursday 18/12/2008 8:33
by El LLOP
metring wrote:La notícia de la inauguració, que va ser el 10 de juny del 1926, de La Vanguardia, i una foto de juliol del mateix any, de la inauguració d'un ramal, del mateix diari.

http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 11-006.pdf
BRILL 18 wrote:
metring wrote:La notícia de la inauguració, que va ser el 10 de juny del 1926, de La Vanguardia, i una foto de juliol del mateix any, de la inauguració d'un ramal, del mateix diari.
Curios, parla de ramales del Metro Transversal, pero la foto, al menys m'ho semble a mi, esta feta a l'andana de Norte,
La foto que surt a l'article es la següent i per cert Brill, quina vista, efectivament la foto està pressa des de l'andana de Norte :o

Image

Re: El metro Transversal

Posted: Thursday 18/12/2008 20:01
by BRILL 18
El LLOP wrote:
metring wrote:La notícia de la inauguració, que va ser el 10 de juny del 1926, de La Vanguardia, i una foto de juliol del mateix any, de la inauguració d'un ramal, del mateix diari.

http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 11-006.pdf
BRILL 18 wrote:
metring wrote:La notícia de la inauguració, que va ser el 10 de juny del 1926, de La Vanguardia, i una foto de juliol del mateix any, de la inauguració d'un ramal, del mateix diari.
Curios, parla de ramales del Metro Transversal, pero la foto, al menys m'ho semble a mi, esta feta a l'andana de Norte,
La foto que surt a l'article es la següent i per cert Brill, quina vista, efectivament la foto està pressa des de l'andana de Norte :o

Image
Gracies Llop. pero es veu la catenaria sobre del tren que per cert es un 300 "pinguino" de Norte i m'atreveria a dir de la primera subserie, i a mes al retol diu BARCELONA PLAZA CATALUÑA" es a dir la denominacio de Norte

Re: El metro Transversal

Posted: Saturday 27/12/2008 17:30
by metring
Crec que alguna foto ja ha estat publicada al fòrum, però en aquest enllaç de chausson bs, n'hi han unes quantes de metro Transversal: http://www.flickr.com/photos/chausson_b ... otostream/

Image
chausson bs wrote:Tren històric format pels cotxes 125, 126 i 131 a l'estació de Mercat Nou de la L1.
Barcelona, desembre de 1983.

Aquests cotxes formaven part de la sèrie 121-132, material motor amb el qual es va posar en servei el Metro Transversal, avui L1. Fins el 1967 van ser els cotxes de metro més grans dels món. Als anys setanta van ser retirats de servei.
El 1981 els tres cotxes esmentats van ser restaurats i van formar un tren històric que circulava de forma regular per la L1 els diumenges al matí. Amb la posada en servei de la sèrie 4000, el 1986, aquest tren deixà de circular i algun dels seus cotxes va ser desballestat.
Image

chausson bs wrote:Trens de la sèrie 400 del Metro de Barcelona aparcats a les cotxeres de Bordeta.
Barcelona, desembre de 1983.

article del dia de la inauguració del transversal

Posted: Monday 02/02/2009 6:56
by El LLOP

Anterior projecte no era per la Meridiana

Posted: Thursday 12/02/2009 19:55
by metring
En el llibre "Sant Andreu de Palomar, més que un poble", es parla de l'antic projecte del Transversal, i pel que sembla, el metro fins a Sant Andreu, passant per Clot, Sagrera, etc., no havia de passar per la Meridiana, sino pel carrer del Clot, Gran de la Sagrera i Gran de Sant Andreu, amb la qual cosa, hauria estat més fàcil construïr el túnel que no pas tal i com està ara. Potser va ser idea de la Renfe de portar-lo per la Meridiana, donat que ells van construïr un tram de túnel per al Transversal, no ho sé.

Re: El metro Transversal

Posted: Saturday 07/03/2009 21:34
by metring
Una preciosa foto de l'estació Espanya del Transversal, amb les tres vies, de l'usuari Manu de Fotolog http://www.fotolog.com/barcelona/40484898 :

Image

Re: El metro Transversal

Posted: Saturday 07/03/2009 23:37
by metring
I aquesta de Mercat Nou, què? :D

http://www.fotolog.com/antiquari/25859596

Image

Re: El metro Transversal

Posted: Saturday 07/03/2009 23:46
by Lluita1714
Respecte a la foto d'inauguració de Plaça Catalunya, m'extranya que éssent l'any 26, apareix un home que se sembla a Francesc Macià presidint una rotllana d'autoritats.

Re: El metro Transversal

Posted: Saturday 07/03/2009 23:54
by metring
Una altre de Mercat Nou! (Avui m'estic posant les botes!)

http://www.fotolog.com/antiquari/45416216

Image

Re: El metro Transversal

Posted: Sunday 08/03/2009 10:54
by victorcasta
Final de línia a Santa Eulàlia, amb les línies de Vilanova i Vilafranca al costat.

Image

Re: El metro Transversal

Posted: Sunday 08/03/2009 12:40
by 122-042-132
Hola Nois, contestant a la pregunta d'En lluita1714, la foto de la Plaça de Catalunya, on hi surt el President Macià, correspont a l'u de juliol de l'any 1932, la inauguració del tram de Plaça Catalunya fins Triomf-Nord, el mateix dia per l'altre cantó de la línia és va inaugurar el tram Bordeta-Santa Eulàlia.
I com sempre les fotos impressionants, tenim molta història gràfica, que gràcies a aquest Forum, va sortint a la llum i és posa a l'abast de tots els que estimem la nostra ciutat, el nostre Pais, i els transports, que conecten les persones i generen riquesa. Salut!

Re: El metro Transversal

Posted: Sunday 08/03/2009 13:31
by 122-042-132
La Metring comenta la traça del primer projece del Transversal en direcció a Sant Andreu. Adjunto un plànol amb les propostes de les diverses línies del Tranversal, cal veure que estaven previstes diverses línies, per exemple el Transversal estava previst acaba'l a Marina, i la línia de Sant Andreu seguia de primer la traça de l'actual L2, i desprès, efectivament anava per sota dels carrers Grans del Clot, Sagrera i Sant Andreu. En aquell moment La Meridiana no existia, únicament el tren en superfície. També hi ha una línia, que anava pel passeig de Sant Joan des de Gràcia i cap al Poblenou (la futura L4). I també des del Paral·lel una línia cap a Can Túnis. Aquest document és de l'any 1921, i el podeu trobar a l'apartat de metropolitans de l'enciclòpedia Espasa, i també al llibre dedicat al Metro de Barcelona d'En Salmerón.
També adjunto un plànol de l'any 1907 amb el primer projecte de Metro per Barcelona, el projecte Nord-Sud, del passeig de la Bonanova a l'estació de França, desprès amb canvis de traça esdevindia el Gran Metro de l'any 1924. (del llibre d'En Salmerón)
Salut!

Re: El metro Transversal

Posted: Sunday 08/03/2009 16:23
by Lluita1714
122-042-132 wrote:Hola Nois, contestant a la pregunta d'En lluita1714, la foto de la Plaça de Catalunya, on hi surt el President Macià, correspont a l'u de juliol de l'any 1932, la inauguració del tram de Plaça Catalunya fins Triomf-Nord, el mateix dia per l'altre cantó de la línia és va inaugurar el tram Bordeta-Santa Eulàlia.
I com sempre les fotos impressionants, tenim molta història gràfica, que gràcies a aquest Forum, va sortint a la llum i és posa a l'abast de tots els que estimem la nostra ciutat, el nostre Pais, i els transports, que conecten les persones i generen riquesa. Salut!
Ah, moltes gràcies per l'aclaració, perquè ja m'extranyava a mi, perquè havia llegit que la foto és del 26, i el Molt Honorable president Macià va començar el seu mandat l'any 31 i el va acabar a la seva mort l'any 33.

Re: El metro Transversal

Posted: Sunday 08/03/2009 17:07
by BCN2008
Lluita1714 wrote:
122-042-132 wrote:Hola Nois, contestant a la pregunta d'En lluita1714, la foto de la Plaça de Catalunya, on hi surt el President Macià, correspont a l'u de juliol de l'any 1932, la inauguració del tram de Plaça Catalunya fins Triomf-Nord, el mateix dia per l'altre cantó de la línia és va inaugurar el tram Bordeta-Santa Eulàlia.
I com sempre les fotos impressionants, tenim molta història gràfica, que gràcies a aquest Forum, va sortint a la llum i és posa a l'abast de tots els que estimem la nostra ciutat, el nostre Pais, i els transports, que conecten les persones i generen riquesa. Salut!
Ah, moltes gràcies per l'aclaració, perquè ja m'extranyava a mi, perquè havia llegit que la foto és del 26, i el Molt Honorable president Macià va començar el seu mandat l'any 31 i el va acabar a la seva mort l'any 33.
En efecte, la foto es de l'any 1932, ja que a l'any 1926, quan es va inaugurar el Transversal, l'estació Catalunya tenia solució Barcelona:
Foto de l'estació amb solució Barcelona.

Re: El metro Transversal

Posted: Friday 13/03/2009 11:02
by wefer
Us passo algunes fotos del Transversal ;)

Re: El metro Transversal

Posted: Friday 13/03/2009 11:22
by metring
:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( Increïbles, precioses!!!!!!!!!!!!!

Re: El metro Transversal

Posted: Friday 13/03/2009 13:59
by metring
Aquí surten dues fotos, de quan es va inaugurar Fabra i Puig, tot i que la de l'estació no es veu gaire bé http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 27-001.pdf

I una de Navas, aquí http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 06-014.pdf . Surt força informació sobre Sagrera, els 300 (posteriorment, 200B, per diferenciar-los dels trens del Gran Metro), etc.

I aquí http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 03-028.pdf parlen de 30 anys "de pasivitat" per perllongar les línies de metro (Cal tenir en compte que entremig, van tenir una guerra civil).

Quina barra!

Posted: Friday 13/03/2009 15:17
by Guigui
metring wrote:I aquí http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 03-028.pdf parlen de 30 anys "de pasivitat" per perllongar les línies de metro (Cal tenir en compte que entremig, van tenir una guerra civil).
Ja té nassos que "La Vanguardia Española", tan afí al règim del moment, despotriqués de "30 años de pasividad", quan qui va causar-la va ser el seu adulat tirà instal·lat al Pardo. Perquè, a més de la guerra cal afegir-hi una postguerra que va sumir tot el país en la misèria durant molts anys.

I consti que amb això no em refereixo a la direcció o línia editorial d'avui, tot i que La Vanguardia sempre s'ha caracteritzat per ser un diari molt camaleònic pel que fa al poder imperant.

Re: El metro Transversal

Posted: Friday 13/03/2009 18:10
by faristol
BOCADABAT, ESMAPERDUT, M?he quedat :x gracies Marçal, que bones, que bones, quin gustas de fotos, gracies per compartir-ho.

Fora bo que miressim de endevinar, a on correspon cada foto, moltes si son sabudes pero altres???

Qui comença??