Page 2 of 2

Re: Sagrera

Posted: Thursday 22/01/2009 21:15
by El LLOP
liniadelRipollés wrote:M'esteu fent gaudir com un camell amb les fotos del metro...

Seguiu així i acabaré forofo de TMB....no puede ser !!!! :cop

Tots Movem Barcelona
i com gaudeix un camell????? :) :)

Pd: lo de "cow jones" es molt bó. :riure :riure :riure

Re: Sagrera

Posted: Thursday 22/01/2009 21:26
by JaMiRo!
Aaah Adolf, tots tenim un costat metrero. També és ferrocarril, escolti'm. :D ;)

Fotracaires en potència

Posted: Thursday 22/01/2009 21:45
by Guigui
JaMiRo! wrote:Fixeu-vos qui està recolzat a la finestra, un aficionat com nosaltres! :D
Quan m'amorrava als vidres dels 300, tenia la impressió que hi havia força nens (i gent que ja no ho eren tant) a qui també agradava fer-ho.

Re: Fotracaires en potència

Posted: Friday 23/01/2009 8:21
by aim
Guigui wrote:
JaMiRo! wrote:Fixeu-vos qui està recolzat a la finestra, un aficionat com nosaltres! :D
Quan m'amorrava als vidres dels 300, tenia la impressió que hi havia força nens (i gent que ja no ho eren tant) a qui també agradava fer-ho.
Al metro de conducció automàtica de Nürnberg la feina va ser meva per avançar-me als nens (i no tant nens) per agafar lloc al davant xDD

Re: Sagrera

Posted: Friday 30/01/2009 16:39
by metring
Aquí teniu unes fotos de quan es van fer les obres de Sagrera L1, per suprimir les andanes laterals, etc., i va quedar a l'aire:

Re: Sagrera

Posted: Tuesday 03/02/2009 10:25
by metring
Més fotos, d'abans de començar les obres a L1:

Re: Sagrera

Posted: Tuesday 03/02/2009 16:38
by El LLOP
dues fotos, la primera de la "decosntrucció de Sagrera 1" i l'altre de "la sol.lució BARCELONA"

Image


Image

Re: Sagrera

Posted: Tuesday 03/02/2009 18:40
by metring
Sol·lució Barcelona que hauria anat infinítament millor per enllaçar 4 línies de metro i una de rodalies, ampliant el túnel i les tres andanes :nono

Re: Sagrera

Posted: Tuesday 03/02/2009 19:21
by aim
Mare meva! Ja hi cabia tota aquesta gent dins del metro?

Re: Sagrera

Posted: Wednesday 04/02/2009 0:29
by BRILL 18
aim wrote:Mare meva! Ja hi cabia tota aquesta gent dins del metro?
Be de fet si no cabia ens feiem cabra, recordo ambs els tren de cuatre cotxes, y atapaits com autentiques llaunes de Sardines, quins temps, i de fet a la foto coincidexan dos trens al mateix temps per aixo estan les andanes "a tope"

Re: Sagrera

Posted: Tuesday 19/05/2009 11:22
by metring
Aquí teniu una foto, de quan s'estava construínt el passadís d'enllaç entre les dues línies:

Fa 60 anys el metro arribava a La Sagrera

Posted: Wednesday 22/01/2014 15:57
by Fran-Ikarus
http://horapunta.tmb.cat/seccio/histori ... va-sagrera

Fa 60 anys el metro arribava a La Sagrera

L'estació de La Sagrera de la línia 1 del metro de Barcelona es va inaugurar el 26 de gener del 1954, ara fa 60 anys, com a part del projecte d'expansió del Metro Transversal cap al barri de Sant Andreu.
Gustau Lamadrid / 22.01.14 - 08:55h

L’endemà de la inauguració oficial, l'estació de La Sagrera va iniciar el seu servei per connectar la línia amb l’estació de Navas de Tolosa, oberta mesos abans, mentre continuaven les obres del tram fins a Horta, que es volia inaugurar per a la primavera del mateix any per completar així l’anhelada ampliació del Metro Transversal.

El Transversal, que va ser la segona línia de metro que va funcionar i aspirava a ser un tren d'enllaç entre els diferents centres ferroviaris de Barcelona, va aprofitar el creixement que la ciutat estava experimentant cap al riu Besòs, i la conseqüent necessitat de dotar la zona dels corresponents serveis de transport, per reprendre el seu procés de desenvolupament, que s'havia interromput amb motiu de la Guerra Civil.

Estació tipus Barcelona

L'estació de La Sagrera està situada a 8 metres de fondària, al subsòl de l'avinguda Meridiana, entre els carrers Hondures i Garcilaso. Originàriament, pertanyia a les denominades estacions tipus Barcelona, que tenien la particularitat d'acollir, sota una gran volta, una andana central i dues de laterals. En principi, la primera estava destinada a l'entrada o embarcament dels viatgers, i les segones a la sortida o desembarcament. Una altra característica del seu disseny era que disposava de vestíbuls molt amplis.

Totes les estacions construïdes als anys 50 en la prolongació del Metro Transversal cap a Sant Andreu tenien aquesta tipologia (Glòries, Clot, Navas, La Sagrera i Fabra i Puig), així com també l'estació de La Sagrera de la línia 2 del Tranversal Alt, actual línia 5, construïda l’any 1959. No obstant, amb el pas del temps aquestes instal•lacions han sofert canvis per tal d'adequar-les a les noves necessitats de la xarxa de metro, i avui només l'estació de Navas continua mantenint en conjunt el disseny original, tal com va ser construïda, tret de la introducció de petites millores que la mobilitat urbana requereix.

En el cas de l'estació de La Sagrera de la línia 1, l'any 2005 va ser objecte d'una profunda remodelació i actualment disposa d'una sola andana central àmplia, i s'hi van instal•lar ascensors i escales mecàniques. Posteriorment, es va realitzar la renovació total del vestíbul de correspondència amb la línia 5, un vestíbul nou de correspondència amb les línies 9 i 10 i una nova estació de Rodalies Renfe. Com a dada curiosa, cal esmentar que l'intercanviador de La Sagrera és el més utilitzat de tota la xarxa de metro.

Re: Sagrera

Posted: Thursday 30/01/2014 17:11
by jms
A mitjans de 1982 la "Soci" va fer una visita als tallers de la Sagrera i aquí podem veure un parell de "Centuries" en procés de restauració. A més a més on podem veure els carrils aeris amb les seves maneges que es connectaven als vehicles motors per a moure les composicions dins les instal·lacions.

jms