Page 2 of 7
Posted: Saturday 30/12/2006 20:33
by ddbar
Vaig llegir a la premsa gratuita que Tarragona s'havia quedat sense serveis de grans línies. No sé si per sensacionalisme o perquè no llegeixen els fòrums ferroviaris d'internet els que escriuen als diaris però ho deia. Anant llegint sobtava que al que es referia la notícia era a que s'havia suprimit la parada de tots els ALVIA a Tarragona (primera notícia que hi paraven tots) i només restava el Costa Brava per anar a Madrid com si fos l'única destinació on vulgués dirigir-se un tarragoní.
Posted: Saturday 30/12/2006 20:37
by Ecomobisostrans
Bueno es que m'he deixat de dir (per que per mi cau de calaix) que la via unica ja no te cap rao de ser (pot haver alguna excepcio de linia que nomes doni servei a algun lloc molt despoblat) i que per tant lo primer que es tindria que fer es desdoblar les vies que encara no ho estiguin. Inclosa la L11 de metro. A qui se li acudeix semejant xapussa de linia
Posted: Saturday 30/12/2006 20:40
by Ecomobisostrans
Es mes si en elgun lloc han de conviure gaires trens que fan totes les parades amb altres que son directes sobretot si les parades son gaire proximes entre si, llavors la doble via fins i tot es pot quedar curta i es pot necessitar 4 vies a les estacions per que els directes puguin adelantar metre els no-directes estan aturats, o fins i tot 4 vies en tot el trajecte, en llocs com BCN-Tarragona, o BCN-Mataro.
Posted: Saturday 30/12/2006 20:42
by Ferrovi
Ecomobisostrans wrote: Inclosa la L11 de metro. A qui se li acudeix semejant xapussa de linia
A mi, la L11 em sembla un encert, ja que sempre va molt buida, per a què serveix una altre via si amb dos o de vegades un tren n'hi ha prou. Linies barates com aquestes les podríen fer els ajuntaments amb pocs recusos, com el de Sant Boi, Cornellà, Sant Joan d'Espí, Espluges, Sant Feliu, Sant Adrià, Santa Coloma, Tiana...
Mira, que si el ajuntament de Cornellà posés una linia com aquesta entre Cornellà Centre, i Riera, collonut.
Posted: Saturday 30/12/2006 20:56
by George85
Personalment aquí jo hi ensumo bastant sensacionalisme. Es vol criticar a la estació de Camp de Tarragona i no se sap com.
És 100% legítim que els trens de llarg recorregut s'hagin passat a la LAV. No te sentit que tardin més si poden tardar menys.
La idea de l'estació del Camp de Tarragona en el fons és bona, està equidistant dels 3 grans nuclis urbans de la zona (Trgna, Reus i Valls) però com sempre les coses s'han fet a mitges i no se l'ha dotat d'una bona (descent) comunicació. A més aquesta estació en un futur gràcies a la seva ubicació podrà allotjar també la LAV Algeciras - València - França.
Al planejar l'estació de la LAV de Camp de Tarragona, s'hauria d'haber pensar en una reobertura de la linia Reus-Roda i en una implantació d'un tram-tren a la zona del camp unint els 3 nuclis entre ells i a l'aeroport i a l'estació de la LAV. Així com linies de bus urbanes i interubanes. Crean així un macrointercanviador al camp de tarragona.
Però malauradament no ha sigut així i ara les coses van com van...
Per descomptat que encara hi ha solució per a la mala planificació:
un bon impuls al tram-tren i una millor planificació de les linies de bus. (La reobertura del Reus -Roda crec ja és fisicament impossible)
Posted: Saturday 30/12/2006 21:34
by Ecomobisostrans
Ferrovi wrote:Ecomobisostrans wrote: Inclosa la L11 de metro. A qui se li acudeix semejant xapussa de linia
A mi, la L11 em sembla un encert, ja que sempre va molt buida, per a què serveix una altre via si amb dos o de vegades un tren n'hi ha prou. Linies barates com aquestes les podríen fer els ajuntaments amb pocs recusos, com el de Sant Boi, Cornellà, Sant Joan d'Espí, Espluges, Sant Feliu, Sant Adrià, Santa Coloma, Tiana...
Mira, que si el ajuntament de Cornellà posés una linia com aquesta entre Cornellà Centre, i Riera, collonut.
Pues jo crec que lo que es tenia que haver fet es prolongar la L4, ja que ara s'obliga a un enllaç innecessari i a mes s'hipoteca una possible prolongació a Ripollet o Cerdanyola o on faci falta.
Em sembla que ens creiem massa els pressu`postos que ens presenten, però que son totalment falsos. Encara que sembli futurista, et puc assegurar que si es tingues voluntat, amb els recursos i tecnologia que hi ha avui en dia es podria tenir enllestida, en menys d'un any, una xarxa de metro i rodalies, almenys com 10 vegades les que proposa el Santfeliuenc (que no dic que es necessiti, eh) i tot això donant el mateix tracte a tota la resta de serveis publics necessaris (ensenyança, sanitat, serveis socials, etc.) El que passa es que ens venen la moto dient que no hi ha recursos, quan resulta que el Rei cobra 9.000.000.000 euros a l'any (si, si, nou mil milions), i els politics tambe tenen sous desmesurats (encara que molt menys), i es dedica un fotimer de pasta a "normalitzacio linguistica", "divulgació de la cultura catalana al mon" i cincuanta-mil bajanades més que no son gens necessaries.
Posted: Saturday 30/12/2006 22:02
by George85
Ecomobisostrans wrote:
(...)
Em sembla que ens creiem massa els pressu`postos que ens presenten, però que son totalment falsos. Encara que sembli futurista, et puc assegurar que si es tingues voluntat, amb els recursos i tecnologia que hi ha avui en dia es podria tenir enllestida, en menys d'un any, una xarxa de metro i rodalies, almenys com 10 vegades les que proposa el Santfeliuenc (que no dic que es necessiti, eh) i tot això donant el mateix tracte a tota la resta de serveis publics necessaris (ensenyança, sanitat, serveis socials, etc.)
(...)
La economia no es que sigui un dels meus forts però:
- si, l'estat té "prous" calers com perquè pugui pagar tot això
- però per a l'economia del pais en aquets moments no és bo. (en altres situacions si que ho seria)
Així que s'han de moderar a l'hora de gastar. I per això ens diuen que no n'hi ha per tot.
En el fons tot és questió de voluntat política. I aquesta afecta a la forma de repartir el presupost del que es volen gastar.
Posted: Saturday 30/12/2006 22:51
by Ecomobisostrans
George85 wrote:
(...)
La economia no es que sigui un dels meus forts però:
- si, l'estat té "prous" calers com perquè pugui pagar tot això
- però per a l'economia del pais en aquets moments no és bo. (en altres situacions si que ho seria)
Així que s'han de moderar a l'hora de gastar. I per això ens diuen que no n'hi ha per tot.
Per què no es bo en aquest moment? Jo si que d'economia hi engtenc ben poc...
Posted: Sunday 31/12/2006 11:46
by UT596001
Ecomobisostrans wrote:Pues jo crec que lo que es tenia que haver fet es prolongar la L4, ja que ara s'obliga a un enllaç innecessari i a mes s'hipoteca una possible prolongació a Ripollet o Cerdanyola o on faci falta.
Doncs entre d'altres coses per anar d'allà a Cerdanyola o Barcelona és moltíssim més ràpid anar amb la RENFE que no pas amb el metro.
La L11 cobrarà sentit quan la L3 arribi a Trinitat Nova, llavors l'afluència augmentarà.
Posted: Sunday 31/12/2006 11:59
by George85
OFF TOPIC ON
Ecomobisostrans wrote:
Per què no es bo en aquest moment? Jo si que d'economia hi engtenc ben poc...
Tot i que ja fa uns anyets que vai fer economia i que no m'entusiasmava ho intentare explicar.
Que l'economia d'un pais vagi més bé o més malament depen d'una sèrie de variables. Tots som conscients que actualment que ja va bé (contrucció/inmobiliaria, consum, ... ). La despesa pública (lo que inverteix l'estat) és una variable de les que fan "anar millor l'economia".
Com que l'economia ja va bé per si sola, si l'estat invertís massa, encara aniria millor però hi hauria efectes secondaris com ara l'inflació.
M'he explicat?
OFF TOPIC OFF
Posted: Sunday 31/12/2006 12:43
by Guigui
George85 wrote:La idea de l'estació del Camp de Tarragona en el fons és bona, està equidistant dels 3 grans nuclis urbans de la zona (Trgna, Reus i Valls) però com sempre les coses s'han fet a mitges i no se l'ha dotat d'una bona (descent) comunicació. A més aquesta estació en un futur gràcies a la seva ubicació podrà allotjar també la LAV Algeciras - València - França.
Repeteixo el que he pensat des de sempre: equidistant dels 3 grans nuclis significa obligar a tota la població a fer un desplaçament considerable. En canvi, situar-la
dins un d'aquests nuclis, que, per qüestions demogràfiques, seria més lògic que fos Tarragona, hauria fet que bona part de la població en quedés a prop, a més d'oferir bones comunicacions a la resta sense necessitat de fer noves infraestructures de TP de proximitat.
Una altra cosa és implantar igualment una bona xarxa de rodalies/tren-tram, que amb LAV o sense és prou necessària al Camp de Tarragona (la zona, no el nyap renfomentadifari).
Posted: Sunday 31/12/2006 13:07
by Jordi Freixas
George85 wrote:Personalment aquí jo hi ensumo bastant sensacionalisme. Es vol criticar a la estació de Camp de Tarragona i no se sap com.
És 100% legítim que els trens de llarg recorregut s'hagin passat a la LAV. No te sentit que tardin més si poden tardar menys.
La idea de l'estació del Camp de Tarragona en el fons és bona, està equidistant dels 3 grans nuclis urbans de la zona (Trgna, Reus i Valls) però com sempre les coses s'han fet a mitges i no se l'ha dotat d'una bona (descent) comunicació. A més aquesta estació en un futur gràcies a la seva ubicació podrà allotjar també la LAV Algeciras - València - França.
Al planejar l'estació de la LAV de Camp de Tarragona, s'hauria d'haber pensar en una reobertura de la linia Reus-Roda i en una implantació d'un tram-tren a la zona del camp unint els 3 nuclis entre ells i a l'aeroport i a l'estació de la LAV. Així com linies de bus urbanes i interubanes. Crean així un macrointercanviador al camp de tarragona.
Però malauradament no ha sigut així i ara les coses van com van...
Per descomptat que encara hi ha solució per a la mala planificació:
un bon impuls al tram-tren i una millor planificació de les linies de bus. (La reobertura del Reus -Roda crec ja és fisicament impossible)
A veure... em sembla molt bé el plantejament que has fet de la ubicació de Camp de Tarragona. Ara bé. Com tu mateix has dit, aquesta estació té un greu problema de comunicació. La qüestió llavors, no és només que hi hagin d'haver autobusos o Trams. Hi hauria d'haver connecció DIRECTA d'aquestes poblacacions amb Camp de Tarragona, o bé amb trens llançadora com els que ara han posat a Barcelona entre l'Aeroport i l'Estació de França, o bé també inclús, que fós parada de trens Catalunya Exprés, Regionals, i algun Grans Linies. CONNECCIÓ DIRECTA. No fotre la ditxosa estació a prendre pel cul, i si això algun dia ja hi posarem un parell d'autobusos i quatre taxis.
Sobre el tema que, de passada s'ha comentat aquí de la L11, jo no acabo d'entendre encara perquè es van inventar una línia nova de Metro, enlloc d'allargar (i reformar) la L4.
Posted: Sunday 31/12/2006 18:34
by Trenscat
George85 wrote:un bon impuls al tram-tren i una millor planificació de les linies de bus. (La reobertura del Reus -Roda crec ja és fisicament impossible)
La reobertura de la línia Reus-Roda per a trens de rodalies no seria gaire complicada almenys pel tram que ve de Reus. La via arriba fins a les petroquímiques de l'altra banda del riu Francolí i hi ha encara el pont per passar el riu. L'únic que s'hauria de variar és el tram final per acostar una mica més el traçat a la nova estació del Camp de Tarragona. Si fins i tot des de l'andana de les vies 5 i 7 es veu la catenària de l'antiga línia que demana a crits que es reobri!!
Posted: Sunday 31/12/2006 18:53
by Ferrovi
línia roda
Posted: Sunday 31/12/2006 20:04
by Jordi Sugranyes
Sobre la línia Reus-Roda, no només es veuen els pals de la catenària des de l'andana de l'Ave, el pont sobre el francolí, sinó que entre Reus i un pol.lígon industrial (diria que el de Constantí) em consta que es fa servir per al transport de mercaderies. Per tant, deu estar uns quants quilòmetres electrificada encara. No pas a l'alçada del Morell/Pobla de Mafumet, que allí ja hi falta la catenària...
Potser amb un "tamagotxi" d'un sol vagó, ja es podria obrir la línia demà mateix... (em refereixo lògicament al tram Perafort-Reus), i no es tardaria 30 minuts en fer aquest trajecte en bus, sinó que amb 10 potser n'hi hauria prou.
Trenscat wrote:George85 wrote:un bon impuls al tram-tren i una millor planificació de les linies de bus. (La reobertura del Reus -Roda crec ja és fisicament impossible)
La reobertura de la línia Reus-Roda per a trens de rodalies no seria gaire complicada almenys pel tram que ve de Reus. La via arriba fins a les petroquímiques de l'altra banda del riu Francolí i hi ha encara el pont per passar el riu. L'únic que s'hauria de variar és el tram final per acostar una mica més el traçat a la nova estació del Camp de Tarragona. Si fins i tot des de l'andana de les vies 5 i 7 es veu la catenària de l'antiga línia que demana a crits que es reobri!!
Posted: Sunday 31/12/2006 20:08
by George85
Jordi Freixas wrote:
A veure... em sembla molt bé el plantejament que has fet de la ubicació de Camp de Tarragona. Ara bé. Com tu mateix has dit, aquesta estació té un greu problema de comunicació. La qüestió llavors, no és només que hi hagin d'haver autobusos o Trams. Hi hauria d'haver connecció DIRECTA d'aquestes poblacacions amb Camp de Tarragona, o bé amb trens llançadora com els que ara han posat a Barcelona entre l'Aeroport i l'Estació de França, o bé també inclús, que fós parada de trens Catalunya Exprés, Regionals, i algun Grans Linies. CONNECCIÓ DIRECTA. No fotre la ditxosa estació a prendre pel cul, i si això algun dia ja hi posarem un parell d'autobusos i quatre taxis.
Això mateix és el que he dit jo...
Que desde un bon principi s'hauria d'haber pensat en reobrir la linia Reus - Roda...
Però com que això no s'ha fet, ara s'han de buscar alternatives per a comunicar-la.
Trenscat wrote:
La reobertura de la línia Reus-Roda per a trens de rodalies no seria gaire complicada almenys pel tram que ve de Reus. La via arriba fins a les petroquímiques de l'altra banda del riu Francolí i hi ha encara el pont per passar el riu. L'únic que s'hauria de variar és el tram final per acostar una mica més el traçat a la nova estació del Camp de Tarragona. Si fins i tot des de l'andana de les vies 5 i 7 es veu la catenària de l'antiga línia que demana a crits que es reobri!!
A si?!
Jo ho havia dit perque no se on havia llegit que en el tram proper a Roda, s'ha utilitzat la trinxera de la ex-ibèrica per encabir-hi la LAV o algo aixi.
Llavors seria relativament fàcil posar-hi un ramal tipus el del aeroport i es podrien fer unes llençadores Trgna - Reus - Camp de Trgna
Posted: Sunday 31/12/2006 20:10
by Watermark
La línia Reus-Roda, en cas de que es decidís reobrir-la, caldria esperar com a mínim a que l'AVE arribi a Barcelona ja que ha estat desmantellada a Roda de Barà per posar-hi els intercanviadors. Un cop arribi l'AVE es podran treure els intercanviadors i recuperar la línia i, de pas, tornar a tenir la mítica estació amb servei de trens a tots dos costats de l'edifici.
Posted: Sunday 31/12/2006 20:19
by liniadelRipollés
Des de Reus fins a Camp de Tarragona podria fer-se ja, més que res perque de Reus a Constantí encara circulen trens.
El tram Camp de Tarragona-Roda s'hauria de fer en variant, ara bé tot el que sigui donar-li més feina al Nostre GuardaBarreres Preferit jo ho signo.
Altra cosa és la voluntat de fer-ho.
Posted: Sunday 31/12/2006 23:56
by awe
Renfe? Desaparèixer? No ho crec pas. El que sí que crec que passarà és que quedarà reduïda a serveis subvencionats i les relacions AVE més profitoses, i tot lo altre deixaran que s'ho quedin les privades, i se n'alegraran de treure's el mort de sobre (això del mort ho dic perquè ells tindran aquesta sensació, no ho dic perquè efectivament sigui així).
Pel que fa a una Renfe privatitzada, ja sé que tothom ho veu moooolt malament, però de fet no te absolutament res perquè ja fa temps que la Renfe es comporta com una empresa privada i per tant no canviarà res de res. La Renfe és un negoci, i no un transport públic. A hores d'ara ja es comporta com un negoci, i la privatització serà l'única opció per tal de garantir que a llarg termini no tindrà un tracte de favor que perjudicarà les privades. No entenc perquè tothom s'alegra tant de que vinguin les privades, i al mateix temps es vol que la Renfe continui éssent un servei públic. No és possible.
Finalment, comentar als que es lamenten dels augments de tarifes, que quan vinguin les privades la Renfe també abaixarà els seus preus, tot i que crec que les privades podran oferir millors preus perquè tindran una estructura de costos molt més lleugera i més adaptada a la feina a fer a l'empresa. Si llegiu el fòrum de Tranvia, hi he posat el meu parer amb més detall.
Salutacions, Eduard.
Posted: Monday 01/01/2007 11:56
by ddbar
En això que RENFE desaparegui sempre seré escèptic. La història ens diu que els grans monopolis estatals en ser privatitzats, i liberalitzats els sectors on operaven, subsisteixen a la competència seguint acaparant quotes de mercat elevadíssimes. El cas de l'empresa més propera a RENFE és IBERIA. Lluny de ser arraconada per Spanair, Air Europa o Vueling ha pres una actitut empresarial semblant a aquestes i només li faltaria eliminar la classe bussiness per ser exactament igual a la competència.