Page 2 of 5
Re: Reforços de Renfe, per què no se'n fan?
Posted: Sunday 05/04/2009 16:06
by fubang
Bona tarda.
Aquest tren especial L'Hospitalet-Vic del dissabte de Rams, ja porta uns anys circulant i crec recordar que sempre ho ha fet amb doble de 447. Una vegada arribat a Vic, torna immediatament de buit a Barcelona just després de l'arribada del regional L'Hospitalet-La Tour de Carol que passa per Vic a les 10,34.
Llargada 450 i 447
Posted: Sunday 05/04/2009 21:41
by Guigui
UT440_132M wrote:Haver ficat una 450, hauria sigut un problema, ja que la majoria d'estacions de la línia, només tenen l'andana a l'alçada per a 3 cotxes, l'altra meitat, està sense tocar.
Una 450 fa 159,4 metres. Una doble de 447, 152 escassos. Per tant, no crec que el problema sigui de llargada.
Alçada andanes
Posted: Sunday 05/04/2009 21:56
by UT440_132M
Guigui wrote:UT440_132M wrote:Haver ficat una 450, hauria sigut un problema, ja que la majoria d'estacions de la línia, només tenen l'andana a l'alçada per a 3 cotxes, l'altra meitat, està sense tocar.
Una 450 fa 159,4 metres. Una doble de 447, 152 escassos. Per tant, no crec que el problema sigui de llargada.
Com he dit, la majoria d'estacions, les andanes només estàn alçades per a 3 cotxes, el problema és l'alçada de l'altra meitat, que estan sense alçar des de l'època de les suïsses, i ja es prou difícil pujar o baixar d'una 440R o 447 que queda a la part baixa de l'andana, dons no em vull imaginar pujar a una 450 a la part que quedi fora de l'alçada actual, ja que ja és prou alt l'esglaó que hi ha entre una andana adaptada, i la porta del tren. No sé si m'explico... Les úniques estacions que tenen les andanes alçades i preparades per a un tren tant gran, són: Granollers Canovelles, La Garriga i Vic, aquesta última preparada per a trens en triple composició (9 cotxes).
Re: Reforços de Renfe, per què no se'n fan?
Posted: Monday 06/04/2009 17:46
by tren250
En tot cas, 451 sí que podrien anar per la C3, i faria la funció d'una triple de 447. Això, en la part de Barcelona a Ripoll, doncs tinc entès que més amunt ho tindria bastant complicat degut a la poca alçada i gàlib dels túnels del transpirinenc.
UT440_132M wrote:Les úniques estacions que tenen les andanes alçades i preparades per a un tren tant gran, són: Granollers Canovelles, La Garriga i Vic, aquesta última preparada per a trens en triple composició (9 cotxes).
Un detall: Parets del Vallès i Mollet-Santa Rosa no estan preparades també? (encara que sigui molt justet, però...)
Aniria bé que de tant en tant s'anessin fent més reforços en aquesta línia, i esperem que quan es faci el desdoblament BCN-Vic aprofitin per adequar les estacions, siguin les actuals o noves, a trens de més de 6 cotxes.
Re: Reforços de Renfe, per què no se'n fan?
Posted: Monday 06/04/2009 22:19
by cristian26
El problema de la C3 amb les 450/451 és el pont de plaça catalunya sobre la L3, segons tinc entès.
Re: Reforços de Renfe, per què no se'n fan?
Posted: Monday 06/04/2009 22:31
by metring
cristian26 wrote:El problema de la C3 amb les 450/451 és el pont de plaça catalunya sobre la L3, segons tinc entès.
Si, però com en algun moment s'ha parlat al fòrum, pot passar, només que ha de reduïr la seva velocitat.
450/451 per P. Catalunya
Posted: Monday 06/04/2009 22:38
by UT440_132M
Com diu la metring, si que és possible fer passar UT 450/451, per Plaça Catalunya, reduïnt la seva velocitat. A la sortida direcció Arc de Triomf, just abans del pont de sobre la L3, hi ha una limitació a 10 km/h, i a sota la inscripció: "Locomotoras UT450/451".
Re: 450/451 per P. Catalunya
Posted: Monday 06/04/2009 23:38
by oriolp13
UT440_132M wrote:Com diu la metring, si que és possible fer passar UT 450/451, per Plaça Catalunya, reduïnt la seva velocitat. A la sortida direcció Arc de Triomf, just abans del pont de sobre la L3, hi ha una limitació a 10 km/h, i a sota la inscripció: "Locomotoras UT450/451".
Exacte, tenen limitada la seva velocitat a 10km/h les UT 450/1 i les locomotores, degunt al pont de la L3, però quan es va tallar el pont per plaça catalunya ja havíen passat algun cop. El que no em queda clar és si el gàlib dels túnels de la zona del Figaró és suficient i per això no es posen
Re: Reforços de Renfe, per què no se'n fan?
Posted: Tuesday 07/04/2009 9:05
by genissimon
Problema de gàlib segur que no, perquè fa uns anys pujaven trens amb cotxes 5000 a Puigcerdà. I els cotxes 5000 són gàlib RENFE, a diferència del material més modern (com ara els cotxes 8000) que ja són gàlib UIC (una mica més estret). Això es pot comprovar perfectament en fotografies on apareguin els dos materials barrejats (com van circular durant molts anys).
Problema de gàlib no és.
tranvia.org, 2 5000 a Puigcerdà
tranvia.org, 9000's i japonesa (279) a Puigcerdà
tranvia.org, 1000 i 5000's en un viatge especial a Puigcerdà
tranvia.org, composició de l'òmnibus pujant a Puigcerdà, fa una breu parada
tranvia.org, composició de l'òmnibus pujant a Puigcerdà
Salut !!
Re: Reforços de Renfe, per què no se'n fan?
Posted: Tuesday 07/04/2009 17:39
by tren250
A part, les 450/451 podrien anar perfectament per el ramal de les Aigües i d'allà per el túnel d'Aragó, sense cap inconvenient. Més que res que les 451 serien un material molt útil per trens de reforç com el del mercat del Ram, entre d'altres. Recordo que a l'octubre de l'any 2003 una 451 va pujar cap a Torelló per celebrar el 125è aniversari de l'arribada del tren a aquesta localitat. No sé quin recorregut va fer, però per nassos va agafar la C3.
Re: Reforços de Renfe, per què no se'n fan?
Posted: Tuesday 21/04/2009 6:47
by mikado
Parlant de reforços, algú sap si aquest any circularan trens especials a la C2 Nord amb motiu del GP de Catalunya de F1 al Circuit de Montmeló el cap de setmana del 9-10 de maig ? . Altres anys si que ho han fet (d'anada sentit BCN-GRANOLLERS), però aquest any amb les obres i restriccions a SAC ho faran?
Re: Reforços de Renfe, per què no se'n fan?
Posted: Tuesday 21/04/2009 8:23
by metring
Bona pregunta...Serà una mica caótic, vejam si hi ha sort en aquest tema, perquè normalment, en aquest cas sí que es solen fer reforços.
Posted: Tuesday 21/04/2009 12:49
by Ecomobisostrans
Suposo que sempre podrien fer l'horari de feiners, no?
O si no una altra opció: es reforsa la C3 fins Granollers-Canovelles i es construeix un baixador provisional davant del circuit, o si no, es posen autobusos llançadora des de Granollers-Canovelles
GP Espanya F1
Posted: Tuesday 21/04/2009 13:28
by UT440_132M
He estat mirant a la web del circuit, i no diu res de reforços de la R2 nord. En canvi diu que si que n'hi ha d'autobús. Surt una línia especial de Sagalés, des del Pg. St. Joan de BCN. El preu del bitllet és de 8€. Jo crec que si que en faràn de tren a la R2 nord. Almenys altres anys se n'ha fet.
Re: Reforços de Renfe, per què no se'n fan?
Posted: Tuesday 21/04/2009 16:27
by Mako448
I no podrien construir un plataforma d'aquestes cutres(com la que posen quan hi ha el especial manresa-Sallent a Santpedor?)que fes d'andana provisional,peró almenys d'acollir un cotxe que acolleixi sis,a la C3 al costat del Circuit de Montmeló?
Així,reforçant tots els trens de la C3 en doble composició o fins i tot amb alguna 450 intercalada,i posant serveis especials fins a Granollers-Canovelles,o bé aplicant horari de feiner a les hores on hi ha major mobilitat cap al circuit,seria un molt bon remei.
Una mostra mès de un baixador amb tres vies al costat del Circuit de Catalunya es totalment necessari.Una altra cosa que poden fer és que circulin els Granollers-Castelldefels aquell cap de setmana.
Posted: Tuesday 21/04/2009 17:59
by Ecomobisostrans
He estat mirant a la web del circuit, i no diu res de reforços de la R2 nord. En canvi diu que si que n'hi ha d'autobús. Surt una línia especial de Sagalés, des del Pg. St. Joan de BCN. El preu del bitllet és de 8€. Jo crec que si que en faràn de tren a la R2 nord. Almenys altres anys se n'ha fet.
8 euros? Quin robo!!!!!!!!!!!!! Però si 8 euros es lo que costa anar de Barcelona a Balsareny, per exemple!
Tindria que costar lo mateix que un servei normal BCN-Montmeló, i acceptar tambe targetes integrades
Habitual
Posted: Tuesday 21/04/2009 18:35
by Guigui
Ecomobisostrans wrote:8 euros? Quin robo!!!!!!!!!!!!! Però si 8 euros es lo que costa anar de Barcelona a Balsareny, per exemple!
Tindria que costar lo mateix que un servei normal BCN-Montmeló, i acceptar tambe targetes integrades
És l'habitual. Per a serveis especials a esdeveniments massius amb entrades prohibitives, les empreses de transport també participen en la festa.
Re: Reforços de Renfe, per què no se'n fan?
Posted: Wednesday 22/04/2009 0:31
by UT596001
Diria que són 8 euros anar i tornar.
Re: Reforços de Renfe, per què no se'n fan?
Posted: Thursday 23/04/2009 22:48
by mikado
Pues este mismo martes 21 de abril mandé un mail pidiendo información a Cercanías Barcelona acerca de los servicios especiales con motivo de la F1 en Montmeló y . . . . todavía espero respuesta de RENFE
Re: Reforços de Renfe, per què no se'n fan?
Posted: Tuesday 28/04/2009 16:23
by mikado
mikado wrote:Pues este mismo martes 21 de abril mandé un mail pidiendo información a Cercanías Barcelona acerca de los servicios especiales con motivo de la F1 en Montmeló y . . . . todavía espero respuesta de RENFE
Respuesta de RENFE a 10 días de la celebración del GP de F1
Buenas tardes,
El servicio de trenes para estas fechas se verá reforzado como en anteriores años. En estos momentos no podemos ofrecerle el horario final pero le recomendamos que visite nuestra página web en la sección Última Hora para comprobar el servicio.
Atentamente,
Atenció al Client
Direcció de Rodalies Metropolitanes de Barcelona
PL.Països Catalans, s/n
08014 Barcelona