Page 2 of 7

Re: Reestructuració total de la C2 per obres del TAV

Posted: Friday 23/01/2009 9:33
by Danzig
Almenys s'han currat un bon dossier informatiu:

http://w3.bcn.es/fitxers/home/modificac ... ra.375.pdf

i sembla que tenen previst les possibles contingències...veurem

Afectació R1 en cas d'incidència

Posted: Friday 23/01/2009 10:03
by Guigui
Danzig wrote:Almenys s'han currat un bon dossier informatiu:

http://w3.bcn.es/fitxers/home/modificac ... ra.375.pdf

i sembla que tenen previst les possibles contingències...veurem
Segons la pàg. 17, si hi ha una incidència a la zona d'obres, la R1 quedarà restringida a Badalona. I pregunto: no hi ha cap possibilitat de fer-la arribar fins a St. Adrià per facilitar la connexió amb el ferrocarril urbà?

Re: Afectació R1 en cas d'incidència

Posted: Friday 23/01/2009 10:25
by victorcasta
Guigui wrote:
Danzig wrote:Almenys s'han currat un bon dossier informatiu:

http://w3.bcn.es/fitxers/home/modificac ... ra.375.pdf

i sembla que tenen previst les possibles contingències...veurem
Segons la pàg. 17, si hi ha una incidència a la zona d'obres, la R1 quedarà restringida a Badalona. I pregunto: no hi ha cap possibilitat de fer-la arribar fins a St. Adrià per facilitar la connexió amb el ferrocarril urbà?
El problema és que Sant Adrià és un baixador i no té agulles per poder fer canvis, cosa que Badalona disposa de 3 vies.

Altres solucions?

Posted: Friday 23/01/2009 10:39
by Guigui
victorcasta wrote:El problema és que Sant Adrià és un baixador i no té agulles per poder fer canvis, cosa que Badalona disposa de 3 vies.
Això ja m'ho imaginava, però no hi ha cap agulla fins al Triangle? O no poden sortir de Badalona en via única (o, fins i tot, en les dues, utilitzant-ne cadascuna com a via única)? Perquè arribar a St. Adrià en cas d'incidència a la Sagrera facilitaria força la vida a molta gent.

Re: Reestructuració total de la C2 per obres del TAV

Posted: Friday 23/01/2009 10:46
by victorcasta
I tant, hi han agulles durant tota la recta que va desde la Mina fins al Triangle, també es podria circular en via única des de Badalona fins a Sant Adrià. De fet, surt com una alternativa dins del PDF anterior, i potser es considera en el cas d'incidència. :nose

Re: Reestructuració total de la C2 per obres del TAV

Posted: Friday 23/01/2009 14:55
by cristian26
Danzig wrote:Almenys s'han currat un bon dossier informatiu:

http://w3.bcn.es/fitxers/home/modificac ... ra.375.pdf

i sembla que tenen previst les possibles contingències...veurem
A la pàgina 11 es confirma que a partir del 31 de gener la C2 Nord passarà a tenir material exclusivament Civia i 447 :plas

Molt ben explicat tot plegat, en aquest PDF ;)

Re: Reestructuració total de la C2 per obres del TAV

Posted: Friday 23/01/2009 15:36
by EUKibo
Tot molt ben fet. fins i tot crec que el servei alternatiu per obres és millor que la configuració actual. La R10 era un insult contra la dignitat dels usuaris del transport públic. Ara almenys Barcelona quedarà millor coberta i tot el Vallès Oriental tindrà accès directe a la Terminal 2.

Una pega. Un dels plans de contingència preten el transbord Badalona Renfe - Pep Ventura... si s'ha de fer a peu sense comentaris... I si es fa amb BD5... m'estalvio unes quantes paraules mal sonants, només dir que la BD5 té capacitat per a 12 persones cada 20min i ja va massa plena per si sola, així que no sé com pretenen transportar centenars de persones que arriben cada 10min en aquest minibus...

Re: Reestructuració total de la C2 per obres del TAV

Posted: Friday 23/01/2009 15:39
by Mako448
victorcasta wrote:2 anys, diu El Periódico que durarà això.

Com sigui veritat aixó, a l'estiu amb el tall del túnel de Pl.Catalunya (per les obres de la insatl.lació de la catenària rígidael cacau que es pot montar a Rodalies Barcelona pot ser descomunal.

A mès que a l'Abril(setmana santa) ja tallen l'accès a EDF,no sé que faràn amb els C2 que acabaràn alla a partir del 31 de Gener,dic jo,que per aixó mateix,abans de Setmana Santa,estigui tot com abans.

Re: Reestructuració total de la C2 per obres del TAV

Posted: Friday 23/01/2009 15:47
by EUKibo
cristian26 wrote:
Danzig wrote:Almenys s'han currat un bon dossier informatiu:

http://w3.bcn.es/fitxers/home/modificac ... ra.375.pdf

i sembla que tenen previst les possibles contingències...veurem
A la pàgina 11 es confirma que a partir del 31 de gener la C2 Nord passarà a tenir material exclusivament Civia i 447 :plas

Molt ben explicat tot plegat, en aquest PDF ;)
També es redueix el temps preestablert entre estacions entre Sants i Castelldefels, últimament les 447 arribaven uns 2min abans a cada una de les estacions i s'havien d'esperar. Ja era hora que traguessin les 440. Eren un lastre per la puntualitat de Rodalies.

Re: Reestructuració total de la C2 per obres del TAV

Posted: Friday 23/01/2009 16:01
by joarló88
Primerament em presentaré, em dic Josep i fa temps que us llegia, però no he arribat a registrar-me fins ara- Avís que simplement sóc un afeccionat que diríem "a nivell d'usuari" i demanaria disculpes d'avantmà si dic alguna bajanada :martell2.

Anant al tema, està bé que intentin "millorar" el servei oferint més serveis. D'altra banda, què passarà amb la línia 10 sí els serveis a l'aeroport es faran amb els trens de la 2 nord? I què passarà, amb l'Estació de França?
Salut!

Re: Reestructuració total de la C2 per obres del TAV

Posted: Friday 23/01/2009 16:25
by metring
Hola, benvingut al FTC!

No, home, no t'has de disculpar de res, el fòrum és per a tot aquell que vulgui parlar de transport, no només per a experts ;)

Reconfiguració de línies

Posted: Friday 23/01/2009 16:34
by Guigui
joarló88 wrote:D'altra banda, què passarà amb la línia 10 sí els serveis a l'aeroport es faran amb els trens de la 2 nord? I què passarà, amb l'Estació de França?
D'entrada, benvingut al Fòrum!

Com diu el pdf explicatiu, la R10 desapareixerà, però l'Estació de França quedarà servida pels R2 procedents de Vilanova i St. Vicenç. En resum, cap estació que actualment té servei de rodalia se'n quedarà sense.

Re: Reestructuració total de la C2 per obres del TAV

Posted: Friday 23/01/2009 17:11
by Mako448
EUKibo wrote:
Ja era hora que traguessin les 440. Eren un lastre per la puntualitat de Rodalies.

Les 440R seguiràn a la C2,tant sud com nord,tot i que a la C2 nord crec que nomès serà per els regionals a Portbou que com tots sabreu,dintre del nucli de rodalies es un rodalies i són vàlids els títols d'aquest,i apareixen en els horaris de rodalies.

A la C2 sud crec que no ens alliberem de les 440R,tot i que abundaràn les 450/451,hi haurà 440R per força,ja que alguns rodalies(2 al dia),són especials ja que en veritat són regionals a Lleida(7.06)i Reus(19.06)peró a dintre del nucli de rodalies fan com si fossin un rodalies SAC-SVC,efectaunet les maateixes parades i que els títiols de rodalies són vàlids,a mès apareixen en els horaris de rodalies,i aquests serveis quasi sempre són servits per 440R(tot i que algún cop se n'ha escapat 447).I alguns rodalies EDF-SVC o EDF-Vilanova no descartaria que es coles 440R,que segur que se'n colarà.I fins i tot a Granollers-Castelldefels hi podria veure alguna 440R.

Re: Reestructuració total de la C2 per obres del TAV

Posted: Friday 23/01/2009 18:21
by canalcole
El que està segur es que hi hauran moltes 447. I ara que parlaves de els regionals a Lleida i a Reus, fa uns dies em vaig fixar que en els teleindicadors no et fica la destinació, ni LLEIDA o REUS, que es el que tindria que ficar, ni SVC o SAC, per a no confondre la gent. O sigui, si agafes el de Lleida a Segur a les 8 del matí, si no ho saps per un horari, etc., no saps cap on s'et enportara, i això que a Segur només paren aquests 2 Regionals, que si fos Vilanova, SVC... :|

Re: Reestructuració total de la C2 per obres del TAV

Posted: Friday 23/01/2009 18:35
by Enric
Sembla ser, que aquesta vegada no volen tornar a trepitjar "m...a", pero si son dos anys tál com u diu avui El Periódico, amb dona la impresió que durant aquet espai de temps veurem de tot i els sufridors viatgers que es preparin...per tot es que els i be a sobre. :?

Posted: Friday 23/01/2009 19:24
by 593Dromedario
Efectivament, seguiran havent-hi 440R a la línia, tot i que suposo que compliran amb això de no posar-los als Aeroport-St. Celoni. Així que les veurem majoritàriament als EdF-SVC i potser també als Granollers-Castelldefels i EdF-Vilanova. Però ja se sap, per la seva velocitat màxima i acceleració són trens que serveixen per tot (rodalies i reg/RE) i alhora no serveixen per res.

Re: Reestructuració total de la C2 per obres del TAV

Posted: Saturday 24/01/2009 11:17
by escursso
Danzig wrote:Doncs això. I també hi ha canvis menors a la resta de línies:

Reestructuración de servicios Renfe Rodalies

Línea 1 (Maçanet – L’Hospitalet): Cambio de horarios con un incremento del tiempo de viaje de 3 minutos de media. Este cambio de servicio permite:

• Incrementar la oferta de servicios en Montgat, Montgat Nord y Cabrera de Mar. Todos los trenes efectuarán parada en estas estaciones
Ja era hora que els trens paressin tots a Montgat, ja estava fart com molta altre gent d'esperar i deixar passar un tren a Sants per que no parava a Montgat o Montgat Nord. I no son pocs el usuaris que en sortirem beneficiats d'això a Montgat i Tiana i el barri Manresà de Badalona.
laura wrote: -Passar de llarg a les estacions de Montgat Nord, Cabrera de Mar-Vilassar de Mar i Ocata.
I menciono aquesta última ja que n'estic farta d'aguantar que el tren hagi de fer només 400 metres
Això no crec que sigui el correcte, no s'ha de passar de llarg de cap estació, a totes hi ha gent que no volen veure com passa un o dos trens sense parar i t'has d'esperar a un altre que si que pari.
En el que et dono la raó, és el tema d'Ocata i El Masnou, jo mai ho he entès com poden haver-hi dues estacions tant juntes, potser aquí si que s'hauria de replantejar el tema i construir una única estació i no les dues actuals com estan configurades ara.

A veure si no tenim molts contratemps amb aquest nou període d'obres.

Re: Reestructuració total de la C2 per obres del TAV

Posted: Saturday 24/01/2009 11:38
by oriolp13
El problema no és que la gent vegi com li passa un tren sense parar, sinó que si en un trajecte llarg, els trens han de parar a totes les parades (inclús les "menys importants", és a dir amb menys demanda), el trajecte s'allarga bastant, i un usuari que vulgui fer un Barcelona-Blanes, pot arribar a envellir a dins del tren. A més, a la línia de Mataró les freqüències eren bones, així qu per esperar 5 o 10 minuts a l'andana tampoc passava res...

Re: Reestructuració total de la C2 per obres del TAV

Posted: Saturday 24/01/2009 14:05
by EUKibo
Totes les línies i estacions surten beneficiades dels canvis ja sigui amb majors freqüències, més estacions desservides, reducció del temps de viatge, o millors enllaços. A excepció de dues estacions: Sant Andreu (Barcelona Sant Andreu Comtal) i Clot (Barcelona Clot - Aragó) que redueixen la seva freqüència. La gent que vivim al Barcelonès Nord (L1 Fondo, L2 Pep Ventura, R1 Badalona) i ens hem de desplaçar al Baix Llobregat ja no podrem fer servir aquestes dues estacions si volem tenir una freqüència com abans. Ara caldrà o bé mirar l'horari i ser puntuals (esperar que Renfe també ho sigui) o bé anar a Sants (molt bé si es va amb R1 però mala combinació i molta estona en metro si es va en L1 o L2 amb canvi a la L5 o L3 a més que a Sants alguns cops no s'agafa lloc per seure.)

Relació de beneficis i inconvenients

Posted: Saturday 24/01/2009 17:33
by Guigui
escursso wrote:Ja era hora que els trens paressin tots a Montgat, ja estava fart com molta altre gent d'esperar i deixar passar un tren a Sants per que no parava a Montgat o Montgat Nord.
I ja esperaven tant temps com hauran d'aguantar addicionalment els que vagin de Barcelona a Blanes en un trajecte que farà parada a totes les estacions? Per no haver d'utilitzar massa neurones en avançaments i ordenació de línies, Renfomentadif imita FGC i fa aturar tots els trens a tot arreu. No és una qüestió de servei, sinó de comoditat en l'explotació.