Page 2 of 3
Denuncien els ducs de Palma per incomplir l'ordenança
Posted: Wednesday 30/04/2008 22:39
by Guigui
Notícia de l'
Avui:
---------------------------------
Denuncien els ducs de Palma per incívics
L'Associació per a la Defensa de la Bicicleta ha denunciat a la infanta, el seu marit i els quatre fills per incomplir la normativa de circulació i l'ordenança municipal
AVUI.CAT
Barcelona
Ult. Act. 30.04.2008 - 17:54 hs
L'Associació per a la Defensa de la Bicicleta ha denunciat els ducs de Palma, la infanta Cristina, el seu marit Iñaki Urdangarín i els seu quatre fills, per incívics.
Aquesta associació els ha denunciat després de veure el reportatge de la revista Hola publicada el 12 de desembre de 2007. Per aquest grup, a la foto es veu com "vulneren l'Ordenança de circulació de vehicles i vianants referent en l'ús de la bicicleta a la via pública, a més d'altres normes del codi de circulació". D'aquesta manera, els ducs de Palma s'enfrontarien a una multa de 30 euros.
Aquesta denúncia és, per a l'associació, una acció reivindicativa per posar en evidència que aquesta normativa municipal "no es pot complir ni tan sols per la família reial". L'Associació per a la Defensa de la Bicicleta vol demanar d'aquesta manera la derogació de l'ordenança de circulació de bicicletes que hi ha a Barcelona pel seu "caràcter antisocial"
Patrulles de la Guàrdia Urbana per vigilar els ciclistes
Posted: Wednesday 12/11/2008 10:22
by Guigui
http://www.avui.cat/article/tec_ciencia ... istes.html
La Guàrdia Urbana de Barcelona destina patrulles específiques perquè els ciclistes compleixin les normes de circulació
La Guàrdia Urbana de Barcelona ha iniciat des de fa uns dies una campanya que consisteix en augmentar la vigilància sobre els ciclistes
ACN / Lluís Vilaró
Barcelona
Ult. Act. 12.11.2008 - 00:03 hs
La Guàrdia Urbana de Barcelona ha iniciat des de fa uns dies una campanya que consisteix en augmentar la vigilància sobre els ciclistes. Per això, s'han destinat patrulles específiques per fer que els ciclistes compleixin les normes de circulació.
Segons l'intendent de la Guàrdia Urbana de Barcelona, Sergi Amposta, les infraccions més freqüents dels cicilistes són saltar-se els semàfors en vermell, no respectar el pas de vianants o circular per voreres estretes.
Les multes d'aquestes infraccions estan al voltant dels 100 euros. La campanya també incideix en les motocicletes i en els vianants.
Re: Patrulles de la Guàrdia Urbana per vigilar els ciclistes
Posted: Wednesday 12/11/2008 11:17
by Peter
Avui wrote:La Guàrdia Urbana de Barcelona destina patrulles específiques perquè els ciclistes compleixin les normes de circulació
Em sembla perfecte. La pregunta és: La guardia urbana crearà una patrulla específica per controlar que les patrulles específiques pels ciclistes no aparquin sobre els carrils bici?
Ho dic perquè molts dies em trobo una patrulla que està multant els cotxes i motos que circulen pel carril bici i el cotxe de la urbana aparcat sobre del carril. O els meus "amics" que sempre estan pel matí a la cruïlla de Marina amb la Gran Via multant les motos que van pel carril bus amb el seu cotxe aparcat sobre del carril bici.
Carriles bici en las aceras
Posted: Friday 21/11/2008 22:11
by automotorserie 436
Desde aquí pido la supresión de los carriles bici situados en las aceras, especialmente el carril Bici de la Diagonal, pero los incluyo a todos.
El motivo es sencillo, la acera es para los peatones, la mayor parte de la calzada está destinada al tráfico y encima hemos de soportar que las bicicletas circulen por ellas con el peligro que conlleva para los peatones que ya estamos suficientemente amenazados como para tener amenazas silenciosas en la acera, cuando no te tocan el Ring Ring a 10 metros de ti...menudo susto no?
Fuera bicis de las aceras porfavor!
Ah!, matricula y seguro porfavor!
Re: Carriles bici en las aceras
Posted: Saturday 22/11/2008 10:30
by Santfeliuenc
Hola,
automotorserie 436 wrote:Desde aquí pido la supresión de los carriles bici situados en las aceras, especialmente el carril Bici de la Diagonal, pero los incluyo a todos.
El motivo es sencillo, la acera es para los peatones, la mayor parte de la calzada está destinada al tráfico y encima hemos de soportar que las bicicletas circulen por ellas con el peligro que conlleva para los peatones que ya estamos suficientemente amenazados como para tener amenazas silenciosas en la acera, cuando no te tocan el Ring Ring a 10 metros de ti...menudo susto no?
Fuera bicis de las aceras porfavor!
Ah!, matricula y seguro porfavor!
+1
Matrícula y seguro. Y si hay que quitar espacio para ofrecerlo a los ciclistas y a las bicicletas, yo soy el primero en firmar, pero que el espacio lo quiten de la carretera, no de las aceras para peatones.
Saludos,
Sergio
Re: Piden uso civico de las bicis en Barcelona
Posted: Saturday 22/11/2008 21:55
by oriolp13
No sólo tienen las culpas las bicis. Yo uso aveces el carril bici de la Diagonal y parece ser que la gente no ve la raya con tínua para separar espacios, ya que van a la torera por el medio, y si les pides amablemente que se aparten ya la has cagado, porqué te dicen de todo.
Re: Piden uso civico de las bicis en Barcelona
Posted: Wednesday 26/11/2008 20:44
by automotorserie 436
oriolp13 wrote:No sólo tienen las culpas las bicis. Yo uso aveces el carril bici de la Diagonal y parece ser que la gente no ve la raya con tínua para separar espacios, ya que van a la torera por el medio, y si les pides amablemente que se aparten ya la has cagado, porqué te dicen de todo.
No culpabilizo a las bicis ni a los ciclistas ni a los peatones , si se quiere apostar por la bicicleta hay que pensar que es un vehículo (a tracción humana), por lo que debería ir por la calzada. Y, en consecuencia, se han de crear los carriles y una normativa para este medio de transporte que está en tierra de nadie a día de hoy.
El carril bici de la diagonal es un peligro para peatones y ciclistas, como todos lo que están por las aceras, de ahí mi queja, por lo que reitero la supresión de dicho caril.
Multes a ciclistes
Posted: Tuesday 07/07/2009 23:40
by Guigui
http://www.avui.cat/cat/notices/2009/07 ... _64948.php
Multen 1.000 ciclistes per saltar-se el semàfor en vermell a Barcelona
Durant els sis primers mesos del 2009, també s'han denunciat 138 usuaris de la bici per no respectar altres normes viàries
Avui.cat
Barcelona
Ult. Act. 07/07/2009 17:34
Durant els primers sis mesos del 2009, s'han multat 1.035 usuaris de la bicicleta per no respectar el llum vermell del semàfor, tot i que quan ho van fer no hi havia perill. També s'han denunciat 138 ciclistes que no respectaven la preferència de pas dels vianants, les distàncies de seguretat o bé circulaven per la vorera sense tenir en compte l'aglomeració o ho feien fora del carril bici.
Entre les denúncies per la protecció dels ciclistes, hi destaquen les 796 sancions a motos i 373 a ciclomotors per circular pel carril bici.
Des d’aquesta setmana, la Guàrdia Urbana comptarà amb dues noves patrulles ciclistes al districte de Nou Barris, que vetllaran per la protecció dels ciclistes i pel compliment de la normativa entre el col·lectiu d’usuaris de la bici.
Amb aquesta incorporació, Nou Barris se suma als set districtes de la ciutat –Ciutat Vella, Eixample, Sants-Montjuïc, Les Corts, Gràcia, Sant Andreu, i Sant Martí– que ja compten amb patrulles ciclistes, una modalitat molt útil en la protecció dels ciclistes i la vigilància del respecte envers els carrils bici i els espais públics.
Re: Piden uso civico de las bicis en Barcelona
Posted: Tuesday 07/07/2009 23:41
by metring
Ja era hora, perquè sempre en veig que no fan cas dels semàfors, és com si el codi de circulació no anés amb molts ciclistes.
Nova ordenança
Posted: Wednesday 23/05/2012 22:01
by Guigui
http://www.ara.cat/societat/Barcelona-p ... 29583.html
Barcelona prohibirà que les bicis circulin per les voreres
L'alcalde de la ciutat, Xavier Trias, ha anunciat una nova ordenança per regular la circulació de bicicletes pels carrers
MARIA ORTEGA
Barcelona | Actualitzada el 23/05/2012 14:44
L'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, es marca com una de les prioritats d'aquest any posar ordre en la circulació de bicicletes. Té clar que vol evitar que transitin per les voreres i tinguin conflictes amb els vianants. Ahir, en el marc de la conferència de balanç del seu primer any de mandat, va anunciar que el seu equip treballa en una nova ordenança per regular els drets i els deures dels ciclistes.
Trias va celebrar, en la seva conferència, l'èxit de projectes com el Bicing i l'auge que ha viscut aquests últims anys la bicicleta en general al conjunt de la ciutat, però va remarcar la necessitat de posar-hi ordre. Creu que és el moment de marcar els límits i ja treballa en la manera de prohibir que circulin per sobre de les voreres. La nova normativa ha d'estar enllestida abans que acabi l'any i anirà una passa més enllà de l'ordenança vigent, que sí permet als ciclistes pujar a les voreres si no hi ha carril bici i la vorera té l'amplada necessària (mínim 5 metres).
En la mateixa conferència, a la Fundació Fòrum Barcelona, l'alcalde va admetre que serà molt difícil que, tenint en compte la situació econòmica, en aquest mandat tirin endavant molts dels grans projectes que tenia (Glòries, Blau@Ictínea...). Prioritza la partida destinada a la despesa social.
Carrers de vianants i nens
Posted: Wednesday 23/05/2012 23:41
by Javi M
Què pensen fer amb els carrers de vianants i amb els nens petits que òbviament no poden circular en mig de cotxes i busos?
Re: Ordenança de bicicletes a Barcelona
Posted: Wednesday 23/05/2012 23:41
by albe6
Doncs com no millori el carril bici; i el que ja hi ha el faci respectar molt em temo que els atropellaments pujaran, i això d'agradable no en té res de res.
Re: Ordenança de bicicletes a Barcelona
Posted: Wednesday 23/05/2012 23:52
by oriolp13
Les bicis continuaràn fent el què vulguin, i, com a Barcelona, tant elles com les motos tenen via lliure i la Guàrdia Urbana no diu res...Tant que volen recaptar, que es posin seriosos amb les múltiples infraccions que van cometent els ciclistes. Perquè ells sempre es queixen però són els primers en infrangir les normes.
Re: Ordenança de bicicletes a Barcelona
Posted: Thursday 24/05/2012 0:47
by wefer
Com mola!!! Una ordenança més que no complirà absolutament ningú!!!
Si ni tan sols han aconseguit que les motos deixin de circular per les voreres, qui es creu que servirà d'alguna cosa prohibir-ho a les bicis? Si a més ja fa temps que hi ha un reglament que diu per on poden anar i per on no, i ningú en fa cap mena de cas.
Re: Ordenança de bicicletes a Barcelona
Posted: Friday 25/05/2012 0:45
by UT596001
Una altra cosa que s'haurien de mirar que es complís és el tema dels ciclistes que van per el carril bici en sentit contrari, molt divertit intentar esquivar-los...
Més d'una vegada m'he sentit temptat de clavar-los una coça quan es creuen amb mi i que caiguin per terra, si no fos perquè per allà circulen vehicles a motor i podrien morir atropellats no m'ho pensava dos cops en fer-ho...
Que arreglin la pràctica abans d'elucubrar la teoria
Posted: Saturday 26/05/2012 23:32
by Guigui
L'absurditat de la prohibició de la circulació de bicicletes per la vorera es veu a la Pl. Lesseps. Un creuament per a bicicletes té continuació, a banda i banda de la calçada, en una vorera... sense la més mínima senyalització per a bicicletes.
Volen treure els ciclistes de les voreres
Posted: Monday 16/07/2012 16:27
by Guigui
http://www.ara.cat/societat/Barcelona-p ... 26321.html
Barcelona expulsarà els ciclistes de totes les voreres no senyalitzades
L'Ajuntament preveu millores als carrils bici i té detectades deu cruïlles amb concentració d'accidents que seran prioritàries
MARIA ORTEGA
Barcelona | Actualitzada el 16/07/2012 14:15
L'Ajuntament de Barcelona ha concretat avui la proclama que va llançar fa unes setmanes l'alcalde de la ciutat, Xavier Trias: l'expulsió dels ciclistes de les voreres. El pla de foment de la bicicleta que ha presentat aquest dilluns el regidor de Mobilitat, Eduard Freixes, preveu que les bicis només puguin circular per aquelles voreres especialment senyalitzades, que seran una minoria. Podran, per exemple, continuar fent servir el carril bici dibuixat a la Gran Via, però no utilitzar la majoria de les voreres de la ciutat. El calendari municipal preveu que la nova ordenança estigui llesta per entrar en funcionament l'any que ve.
L'objectiu, segons ha explicat el regidor, és "fer sostenible el creixement d'ús de la bicicleta, que ja ha tocat sostre i obliga a fer canvis". Actualment es fan 118.00 desplaçaments en bicicleta a la ciutat i l'Ajuntament ha remarcat aquest dilluns que, des del 2002, 528 persones han estat atropellades per un ciclista. Per això, l'equip de govern de la ciutat acaba pel dret amb el cúmul de condicions que ara autoritzen les bicicletes a pujar a les voreres (com ara l'amplada de les voreres o l'espai que queda respecte a les façanes) i generalitza la prohibició,
La intenció del consistori és potenciar l'ús de les zones 30, que representen el 75% del conjunt de carrers, com a vies per a ciclistes, compartint la calçada amb els altres vehicles. Es preveu millorar la connexió entre aquests espais a través de nous eixos per a ciclistes, com ara la Via Augusta o la Via Laietana, que funcionaran d'enllaç.
L'auditoria de carrils bici que ha dut a terme l'Ajuntament ha permès localitzar els punts negres i marcar les prioritats. Amb una inversió de cinc milions d'euros, el consistori es planteja millorar aquestes deficiències en tres anys. S'han detectat 24 trams i cruïlles que precisen d'actuació de millora i 32 espais o no hi ha continuïtat del carril. Com a mesures de xoc, es preveuen intervencions en els punts que més accidents acumulen, trams com el carrer Marina entre Gran Via i Ali Bei o cruïlles com la d'Urgell i Consell de Cent, entre d'altres.
Un dels objectius que es marca a més llarg termini, amb horitzó al 2015, és la reubicació del polèmic carril bici de la Diagonal. També amb aquest termini es treballa amb objectius com ara la continuïtat del carril de la Gran Via entre Aribau i passeig de Gràcia.
El pla també preveu la creació de 5.000 noves places d'aparcament per a bicicletes, amb especial atenció a les universitats, les estacions ferroviàries i els espais per deixar-hi bicicletes plegables.
Re: Volen treure els ciclistes de les voreres
Posted: Monday 16/07/2012 16:40
by Ferry1ac1
Perfecte, ara a circular per les zones " "30" " amb bicicleta! Segur que els conductors de cotxe i moto comencen a respectar els límits i a tenir paciència amb les bicicletes. Tot de cop i per la gràcia divina!
Re: Ordenança de bicicletes a Barcelona
Posted: Saturday 29/10/2016 14:34
by Fran-Ikarus
http://www.elperiodico.com/es/noticias/ ... ta-5593907
DESPLAZAMIENTOS COTIDIANOS
En bicicleta, de punta a punta
El AMB crea la gran red ciclable Bicivia y cofinancia la construcción de 24 nuevos carriles bici
Impulsar el uso de la bicicleta como medio de transporte diario. Con este objetivo, el Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) subvenciona un total de 24 proyectos de carril bici que permitirán completar una verdadera red ciclable. Los proyectos aprobados, que suponen 26,7 kilómetros de nuevos carriles bici, se realizarán entre el 2016 y el 2017 y mejorarán las conexiones entre los diferentes municipios metropolitanos.
(...)
Carril bici d' Av. Río de Janeiro
Posted: Monday 22/01/2018 14:10
by Fran-Ikarus
Ahir vaig passar per l'Av. Río de Janeiro (entrant des de Meridiana), on hi ha un carril bici de doble sentit i suposo que bastant recent (per exemple, a Google Street View encara no hi ha ni rastre), i... heu vist com està "rematat" just abans d'arribar al Pg. Valldaura?