Page 2 of 6
Re: Vehicles històrics, avui
Posted: Thursday 26/03/2009 11:16
by genissimon
Si no recordo malament, les "granotes" i altra família contemporània es van retirar, sobretot, perquè a causa de la seva pobra acceleració i velocitat punta en una línia amb els pendents que hi ha, no permetia assolir la freqüència de trens que va implicar la posada en marxa del "Metro del Vallès" (3 minuts en hora punta).
Personalment, enyoraré el so dels compressors de pistons i el canvi de música dels motors de contínua al passar pel canvi de rasant del Túnel de Vallvidrera, especialment en aquells trens "semidirectes" que feien molt poques parades entre Sant Cugat i Sarrià (el tram amb els pendents més forts).
Salut !!
Re: Vehicles històrics, avui
Posted: Thursday 26/03/2009 15:46
by wefer
genissimon wrote:especialment en aquells trens "semidirectes" que feien molt poques parades entre Sant Cugat i Sarrià (el tram amb els pendents més forts).
... i que havien d'anar a "pas de burra" perquè si no es menjaven el tren que portaven al davant, no semidirecte, encara que fos una unitat moderna amb "superacceleració".
Re: Vehicles històrics, avui
Posted: Thursday 26/03/2009 17:23
by BRILL 18
Aquells semiderectes que al principi feien parada a Sant Quirze per esperar l'encreuament amb el procedent de Sabadell(encara amb via unica) pero no obrien portes ja que no era parada ofical,
Re: Vehicles històrics, avui
Posted: Friday 27/03/2009 8:44
by Trenscat
Els Granota recordo que tenien permesa una velocitat més alta que no pas les 111 entre Les Planes i La Floresta. Recordo haver vist plaques de limitació que posava a sota "Unitats 111" i que era 10 km/h inferior a l'altra. Com m'agradaria poder baixar cada dia a Barcelona amb una granota però s'ha de reconèixer que el servei que hi ha actualment (trens cada 12 minuts) és molt millor que l'anterior.
Re: Vehicles històrics, avui
Posted: Friday 27/03/2009 9:02
by 122-042-132
Si, però, i la bellesa de les granotes......Salut
Re: Vehicles històrics, avui
Posted: Sunday 29/03/2009 18:59
by Fran-Ikarus
En suma, el remolc de (és Mollet o Parets?, perquè m'hi passaria a veure-ho, em ve de pas cada dia) està ubicat com a "monument" en un parc? És que després de tants anys no han après el què passa amb els tramvies, vagons, locomotores i simil·lars, ubicats com a "monuments" en indrets sense especial vigilància?
Re: Vehicles històrics, avui
Posted: Sunday 29/03/2009 21:14
by Lluita1714
Fran-Ikarus wrote:En suma, el remolc de (és Mollet o Parets?, perquè m'hi passaria a veure-ho, em ve de pas cada dia) està ubicat com a "monument" en un parc? És que després de tants anys no han après el què passa amb els tramvies, vagons, locomotores i simil·lars, ubicats com a "monuments" en indrets sense especial vigilància?
Aquest, malgrat tot, no és un parc, però és, possiblement, el lloc més ben vigilat de Catalunya.
Malgrat ser el més vigilat potser és el vehicle amb més incidents, simulats, esclar.
Es tracta del pàrquing de l'Escola de Policia de Catalunya, a Mollet del Vallès, on els aprenents de mosso aprenen a intervindre en un tren. Ja als cartells de la zona el menciona com a EPC o Escola de Policia. Em sembla que el pàrquing està obert a tot cotxe, crec.
Re: Vehicles històrics, avui
Posted: Thursday 21/04/2016 10:13
by 122-042-132
Sembla ser que el Brill 301 i el Brill 18 estan a Martorell per a la seva revisió general i posada a punt per lluir al novembre les seves millors gales, davant les celebracions dels 100 anys dels Ferrocarrils de Catalunya ( Línia del Vallès ). La intenció és tornar a deixar-los operatius. Salut!
Re: Vehicles històrics, avui
Posted: Thursday 21/04/2016 10:33
by metring
122-042-132 wrote:Sembla ser que el Brill 301 i el Brill 18 estan a Martorell per a la seva revisió general i posada a punt per lluir al novembre les seves millors gales, davant les celebracions dels 100 anys dels Ferrocarrils de Catalunya ( Línia del Vallès ). La intenció és tornar a deixar-los operatius. Salut!
Oleeee!!!! Ho confirma FGC?
Re: Vehicles històrics, avui
Posted: Thursday 21/04/2016 11:04
by 122-042-132
metring wrote:122-042-132 wrote:Sembla ser que el Brill 301 i el Brill 18 estan a Martorell per a la seva revisió general i posada a punt per lluir al novembre les seves millors gales, davant les celebracions dels 100 anys dels Ferrocarrils de Catalunya ( Línia del Vallès ). La intenció és tornar a deixar-los operatius. Salut!
Oleeee!!!! Ho confirma FGC?
De fet estan a Martorell, i pel que en sé, FGC vol fer uns actes dignes per celebrar els 100 anys dels Ferrocarrils de Catalunya. Amb la presència de material no només estàtic, si no circulacions de material històric, Brill 18 i Brill 301, i la Granota. també sembla que està en procés de restauració el furgó automotor nº 3, de l'any 1913.
De fet el dia 28 de novembre farà 100 anys de la inauguració del primer tram dels Ferrocarrils de Catalunya, de Sarrià fins a Les Planes. Posteriorment tindrem el 1917 arribada a Sant Cugat, i el 1919 arribada a Terrassa del "Tren de Baix".
El 28 de novembre de 1916 s'inaugurà el tram Sarrià - Les Planes.
El 26 d'octubre de 1917 s'inaugurà el tram Les Planes - Sant Cugat.
El 13 de setembre de 1918 s'inaugurà el tram Sant Cugat - Rubí.
El 28 de desembre de 1919 s'inaugurà el tram Rubí - Terrassa.
L'1 de juny de 1922 s'inaugurà el tram Sant Cugat - Sabadell.
O sigui que tindrem uns propers anys amb forces celebracions, i amb els automotors antics operatius. Salut!
Re: Vehicles històrics, avui
Posted: Thursday 21/04/2016 11:17
by davida
Tambe podrien Portar en estatic la locomotora Caldes que esta al museu de Vilanova i es ex Sarria Barcelona, ex Mollet Caldes i ex Renfe. Es la locomotora fabricada a Catalunya i Espanya preservada mes antiga.
Re: Vehicles històrics, avui
Posted: Thursday 21/04/2016 11:19
by TramviaBlau
122-042-132 wrote:Sembla ser que el Brill 301 i el Brill 18 estan a Martorell per a la seva revisió general i posada a punt per lluir al novembre les seves millors gales, davant les celebracions dels 100 anys dels Ferrocarrils de Catalunya ( Línia del Vallès ). La intenció és tornar a deixar-los operatius. Salut!
Molt bona noticia !!!! Gracies per informar
Re: Vehicles històrics, avui
Posted: Thursday 21/04/2016 11:29
by Fran-Ikarus
Moltes gràcies per informar!
122-042-132 wrote:El 28 de novembre de 1916 s'inaugurà el tram Sarrià - Les Planes.
Ostres, caurà en dilluns, ai!
Re: Vehicles històrics, avui
Posted: Saturday 23/04/2016 17:37
by xevi
Fa dies vaig visitar el mNACTEC a Terrassa, el museu és impressionant però vaig trobar a faltar una locomotora a vapor i algún vagó.
He pensant escriure al seu director per proposar-li la incorporació d'algun tren, he pensat en 2.
- 1 locomotora vapor (alguna d'una rotonda o del Museu del ferrocarril)
- 1 vagó granota o perico de FGC (sabeu si en conseren algún més a part del granota de 3 cotxes i el perico de 2 cotxes històrics per poder-lo exposar de manera estàtica?)
Re: Vehicles històrics, avui
Posted: Wednesday 11/05/2016 0:52
by 122-042-132
122-042-132 wrote:Sembla ser que el Brill 301 i el Brill 18 estan a Martorell per a la seva revisió general i posada a punt per lluir al novembre les seves millors gales, davant les celebracions dels 100 anys dels Ferrocarrils de Catalunya ( Línia del Vallès ). La intenció és tornar a deixar-los operatius. Salut!
Vist aquesta tarda a les vies del COR de Rubí el Brill 18. Salut!
Re: Vehicles històrics, avui
Posted: Wednesday 11/05/2016 10:31
by wefer
122-042-132 wrote:Vist aquesta tarda a les vies del COR de Rubí el Brill 18. Salut!
Quines ganes tinc de poder tornar a pujar al Brill 18 en funcionament!!!
Espero que facin viatge pel públic en general. I si pogués ser fent un Barcelona-Terrassa o un Barcelona-Sabadell encara millor, que jo només l'he pogut gaudir alguns cops entre Pl. Catalunya i Sarrià.
Re: Vehicles històrics, avui
Posted: Wednesday 11/05/2016 12:12
by Fran-Ikarus
Jo, amb el 18, els havia fet fins a Sant Cugat (dissabtes i diumenges amb jazz a bord). Ara per ara, ja signaria anar fins a Sarrià...
Amb el 301 sí que vaig anar algun cop fins a Sabadell.
Re: Vehicles històrics, avui
Posted: Wednesday 11/05/2016 19:40
by 122-042-132
wefer wrote:122-042-132 wrote:Vist aquesta tarda a les vies del COR de Rubí el Brill 18. Salut!
Quines ganes tinc de poder tornar a pujar al Brill 18 en funcionament!!!
Espero que facin viatge pel públic en general. I si pogués ser fent un Barcelona-Terrassa o un Barcelona-Sabadell encara millor, que jo només l'he pogut gaudir alguns cops entre Pl. Catalunya i Sarrià.
El Brill 18 està operatiu, i també ho estarà el Brill 301(ex 305), per la celebració, aquesta tardor, dels 100 anys dels Ferrocarrils de Catalunya. Tanmateix, segons algunes veus de FGC, difícilment passaran de Les Planes, ja que per temes de seguretat, les fortes rampes de fins a 44 mil·lèsimes del tram des de Baixador de Vallvidrera fins a Sàrria desaconsella el seu recorregut. Veurem. Salut!
Re: Vehicles històrics, avui
Posted: Wednesday 11/05/2016 20:13
by wefer
122-042-132 wrote: per temes de seguretat, les fortes rampes de fins a 44 mil·lèsimes del tram des de Baixador de Vallvidrera fins a Sàrria desaconsella el seu recorregut. Veurem. Salut!
Certament, aquests automotors mai van circular per aquestes rampes, mai...
Re: Vehicles històrics, avui
Posted: Thursday 12/05/2016 7:30
by 122-042-132
wefer wrote:122-042-132 wrote: per temes de seguretat, les fortes rampes de fins a 44 mil·lèsimes del tram des de Baixador de Vallvidrera fins a Sàrria desaconsella el seu recorregut. Veurem. Salut!
Certament, aquests automotors mai van circular per aquestes rampes, mai...
Tingues en compte que, en el cas del Brill 18, estem parlant d'un automotor que te exactament 100 anys, i amb estructura de fusta, sotmesa a fortes tensions (esforços de tracció), i l'hem de cuidar entre tots. Les precaucions, de vegades son necessàries. Totes les màquines, a la llarga tenen desgast, i el Brill 18 l'hem de mimar, sí en volem gaudir durant uns quants anys més. Salut!