Page 2 of 2
Re: Intercanviador a Trinitat Vella
Posted: Friday 17/04/2009 14:25
by victorcasta
Trytasa Baldaquino wrote:Els qui proposeu moure l'estació de Trinitat Vella cap a Baró de Viver per acostar-la a la línia de Rodalies (i fins i tot eliminar les dues i fer-ne una intermitja) sense dubte teniu una gran visió de xarxa sobre el paper i a nivell teòric, pero demostreu una total ignorància del barri de la Trinitat.
El que jo proposo és, a la L1, eliminar Trinitat Vella i Baró de Viver, i crear-ne una a l'alçada de la línia de rodalia.
A canvi, prolongar la L3 creant una estació al bell mig del barri de la Trinitat Vella (l'actual estació està a un extrem del barri), una altra estació a l'intercanviador, i una altra estació al mig del barri de Baró de Viver (l'actual està més lluny encara), pensant en una ampliació de la línia verda fins a Bon Pastor.
Crec que d'aquesta manera s'apropa més el metro als veïns de Trinitat Vella i Baró de Viver i es crea un important enllaç rodalia-metro a l'entrada de Barcelona.
Re: Intercanviador a Trinitat Vella
Posted: Friday 17/04/2009 19:32
by tren250
He votat per l'opció de l'intercanviador L1, L3 i renfe, però sense eliminar Sant Andreu Comptal. Dóna servei a la meitat del barri de Sant Andreu, connexió la de trinitat Vella que trauria aquesta opció, i la L1 es col·lapsaria. Es podria mantenir SAC i deixar TVella. Quantes més comunicacions, millor. I ja de pas, ampliar la L4 cap a Trinitat Vella, també. I tindríem molt bones comunicacions a l'entrada nord de Barcelona, i totes elles útils.
De pas, proposaria una línia de tranvia des de Trinitat Vella enllaçant amb la Meridiana fins a Glòries. I així donar cobertura a Navas, Sagrera, Sant Andreu i Trinitat Vella en tranvia.
Tramvia per la Meridiana?
Posted: Saturday 18/04/2009 0:49
by Guigui
tren250 wrote:De pas, proposaria una línia de tranvia des de Trinitat Vella enllaçant amb la Meridiana fins a Glòries. I així donar cobertura a Navas, Sagrera, Sant Andreu i Trinitat Vella en tranvia.
Per què? Si aquest eix queda prou cobert amb la L1.
Re: Intercanviador a Trinitat Vella
Posted: Saturday 18/04/2009 12:10
by tren250
A partir d'aquesta línia tranviària, es podria anar fent ''subeixos'' que comuniquin amb Can Dragó, la totalitat del barri de Sant Andreu i unir Sant Andreu amb Virrei Amat. Crec que seria una bona opció de cara a una millor comunicació des de l'altra porta de Barcelona, ja que la porta Llobregat ja està coberta parcialment per Tram. I si convertim Trinitat Vella en un intercanviador, seria positiu que arribés el tram allà. Amb el tranvia, Sant Andreu tindria una comunicació més ràpida amb el centre que no pas amb el 62, o amb el propi metro.
Re: Intercanviador a Trinitat Vella
Posted: Saturday 18/04/2009 12:33
by victorcasta
Sant Andreu millor comunicat amb el centre en Tram que amb Metro? Sant Andreu força ben comunicant amb el centre de la ciutat ja no només amb la L1 (màxim 20 minuts) sinó amb dues estacions de rodalia que triguen encara menys que el metro (5-10 minuts). Un tram per al districte de Sant Andreu portaria aire.
Per moure's entre tot el districte la gent utilitza el metro (jo mateix havia d'agafar-lo de petit a Navas i fins a Fabra i Puig per anar al CAP de Can Dragó), i per moure's pel barri, un bus de barri va de perles.
Per moure's entre el barri (no districte) de Sant Andreu i els barris de la Prosperitat i Via Júlia, un bus de barri també faria la funció.
En quant a la gent de Ciutat Meridiana, Torre Baró, per anar al centre utilitzen directament l'estació de Torre Baró de rodalia, i els veïns de Vallbona, la de Montcada - Bifurcació.
Re: Intercanviador a Trinitat Vella
Posted: Saturday 18/04/2009 13:16
by tren250
Però encara així, la comunicació milloraria, doncs la freqüència de pas de rodalies drenfe a Barcelona pot arribar tranquil·lament als 12 minuts. I per comunicar millor Can Dragó, la comunicació entre Sant Andreu i Virrei Amat i millorar la comunicació amb el centre (ara per ara la millor és el metro, amb un trajecte de 20 minuts, sense contar el pujar i baixar escales, marcar el bitllet, esperar el metro...). I de pas, millorar la comunicació de la porta nord unint tots aquests transports a Trinitat Vella, i deixant l'estació de Sant Andreu Comptal. El tranvia també permetria comunicar amb la zona de Glòries, Sant Martí i Poblenou i comunicar (si es fa el tranvia per la diagonal) la porta nord i la porta sud, travessant Barcelona de punta a punta, cosa que ara no existeix més que amb la L9, que no passarà per el centre ni per Sant Andreu ni per Trinitat Vella.
Tramvia per la Meridiana, superflu
Posted: Saturday 18/04/2009 13:22
by Guigui
Una línia de tramvia per a unir Horta amb St. Martí, d'acord. Però en lloc de fer un tramvia per a millorar pretesament la comunicació de St. Andreu amb el centre de Barcelona, seria molt més fàcil i barat augmentar les freqüències de rodalia, a més d'existir ja la connexió amb metro, que sempre és més ràpida que el tramvia.
Re: Intercanviador a Trinitat Vella
Posted: Saturday 18/04/2009 13:28
by tren250
Però és que ara mateix Sant Andreu no està connectat amb la porta del Llobregat, i els plans de futur no comporten això. Sant Andreu i Horta no estan comunicats amb Sant Martí i Poblenou, i depenent de a quin lloc fquem les parades del tranvia, podria arribar a ser 2 minuts més ràpid que el metro, i molt més còmode. Si tenm que millorar la freqüència de rodalies, es tindria que quintuplicar els 2 traçats de rodalia existents (no aniria malament, d'altra banda) i permetre el pas de més línies per el nou túnel de rodalies per la Diagonal, no només per la C3Sud, i així millorar encara més les comunicacions.
Parlant del tema, Trinitat Vella, estaria bé ficar un bon grapat d'interconnexions i acabi sent intercanviador.
Connexions ràpides
Posted: Saturday 18/04/2009 13:35
by Guigui
tren250 wrote:Però és que ara mateix Sant Andreu no està connectat amb la porta del Llobregat, i els plans de futur no comporten això.
I tu creus que un tramvia sí que connectaria amb aquesta "porta del Llobregat" que tu dius, i que s'hi arribaria més de pressa que amb metro o rodalia?
Re: Intercanviador a Trinitat Vella
Posted: Sunday 19/04/2009 0:15
by cristian26
tren250 wrote:Però és que ara mateix Sant Andreu no està connectat amb la porta del Llobregat, i els plans de futur no comporten això. Sant Andreu i Horta no estan comunicats amb Sant Martí i Poblenou, i depenent de a quin lloc fquem les parades del tramvia, podria arribar a ser 2 minuts més ràpid que el metro, i molt més còmode.
No crec que valgui la pena fer tota aquesta infraestructura per guanyar aquests suposats dos minuts.
Re: Intercanviador a Trinitat Vella
Posted: Monday 20/04/2009 13:26
by Trytasa Baldaquino
Sincerament, crec que arribem a uns extrems malaltissos.
La forma natural de complementar la xarxa de metro és la d'autobusos. A casos puntuals que requereixin grans serveis d'alta capacitat (Diagonal, Gran Via,...) es pot utilitzar el tramvia que té major absorció i prioritat semafòrica.
Ara bé, suggerir un tamvia per la Meridiana (tram cobert bé per la L1, encara que força saturada) amb ramificacions per Navas, Can Dragó,... suposa crear problemes allà on els hi ha. Significa carregar-se un munt de carrils per l'automòvil de diferents carrers (malgrat que hi ha gent de per aquí que els prohibiria, no oblidem que són una forma de locomoció més, i que taponar algunes arteries de circulació pot provocar un caos bestial). A més d'omplir d'esteses elèctriques tot el barri.
Primer, que millorin el servei de la 62, que fot pena. Si veuen que manca transport per la Meridiana, que crein una nova línia. Per anar a Horta, que allarguin la 36 i per anar a Sant Martí, que millorin el recorregut de la 26, la 40 i la 71 (encara que amb metro fins a Glòries, i després amb el tramvia, ja s'hi arriba). Però de més tramvies, de moment, per aquí no calen.
I crear intercambiadors artificials "perquè si" no és la millor solució de mobilitat. Fer arribar expressament un munt de línies de metro, autobús, rodalies i tramvia a un extrem de la ciutat (que a més no té gaire lloc d'aparcament per als qui vinguin del Vallès a agafar el transport públic) no garantitza cap èxit.
Re: Intercanviador a Trinitat Vella
Posted: Monday 20/04/2009 14:08
by metring
Però reconeixeràs que un intercanviador a Trinitat Nova evitaria que tothom s'hagi de desplaçar al centre, per agafar Renfe, per exemple. Es tracta de descentralitzar, creant altres intercanviadors, encara que no tinguin tanta capacitat com els convencionals, però fer anar a la gent a un sol punt...
Utilitat
Posted: Monday 20/04/2009 14:47
by Guigui
I, sobre tot, evitaria un munt de desplaçaments en cotxe entre el Barcelonès Nord i el Vallès.
Re: Intercanviador a Trinitat Vella
Posted: Monday 20/04/2009 16:02
by Trytasa Baldaquino
La trobada entre L1 i L3 és necessària, és cert. Però la línia de Rodalies queda prou lluny per a fer un intercambiador millor del
que hi ha ara, per exemple, a Fabra i Puig o fins i tot a SAC. Cal?
L'intermodal amb autobusos ja existeix a Fabra i Puig. Crec haver llegit que es passarà a Sagrera, fet que em sembla més que correcte. Si jo vingués de fora Bcn a treballar a l'Eixample, preferiria fer el canvi el més a prop del centre possible, més a prop de la meva feina.
A més, la L1 ja va saturada a l'alçada de Trini Vella (suposo i espero que la L9 descongestionarà una mica...). Jo mateix prefereixo caminar ara 10 minuts per agafar la verda a Trini Nova i 10 més a Fontana per anar a Gal·la Placidia, quan si agafés L1 + FGC trigaria menys. El motiu: prefereixo pujar escales i caminar que suportar durant mitja hora empentes, braços davant la cara, pudor d'alè de café amb llet -quan no cigaló-,... dempeus.
Per tant, primer cal reforçar el que hi ha ara. Més freqüència (la L1 continua donant pena), més línies i amb més lògica. Aquest és el cavall de batalla per a guanyar la partida al transport privat. Cal que el transport públic doni comoditats, que si hi ha incidències (inevitables) s'ofereixi informació, que ningú hagi d'esperar mitja hora a una parada de bus, ni que a causa de la concentració de gent hagi de preparar-me per a baixar a la meva estació quan encara en queden dues.
Això d'intercambiadors sona molt chic i progre, però abans mirem quines són les necessitats amb un estudi raonable y objectiu, els fluxes de moviments de la gent i la forma de fer un transport públic eficient, còmode i competitiiu.
Un cop més, mobilitat discriminada
Posted: Monday 20/04/2009 16:50
by Guigui
Trytasa Baldaquino wrote:Això d'intercambiadors sona molt chic i progre, però abans mirem quines són les necessitats amb un estudi raonable y objectiu, els fluxes de moviments de la gent i la forma de fer un transport públic eficient, còmode i competitiiu.
Per això, fan una B-500 a bombo i platerets, i tirant pel dret per la muntanya, però no hi ha connexió ferroviària entre Badalona i Mollet que no passi pel Clot.
Re: Un cop més, mobilitat discriminada
Posted: Tuesday 21/04/2009 0:56
by UT596001
Guigui wrote:Trytasa Baldaquino wrote:Això d'intercambiadors sona molt chic i progre, però abans mirem quines són les necessitats amb un estudi raonable y objectiu, els fluxes de moviments de la gent i la forma de fer un transport públic eficient, còmode i competitiiu.
Per això, fan una B-500 a bombo i platerets, i tirant pel dret per la muntanya, però no hi ha connexió ferroviària entre Badalona i Mollet que no passi pel Clot.
Per competir amb el cotxe, en aquest cas sempre es trigarà menys amb autobús per la nova B-500 que amb tren donant la volta inútil per Barcelona. A part que és neccesària una nova carretera que eviti travessar la porqueria de carretera actual, ja que recordo que donar la volta per Barcelona no és útil ni a Montgat, ni a Tiana, ni a Sant Fost de Campcentelles, afegint Martorelles i inclús El Masnou. Perquè no posem des de JA un servei decent d'autobús lluny dels 3 miserables busos al dia actuals?
Connexió entre metro i Renfomentadif
Posted: Thursday 23/04/2009 11:54
by Guigui
He buscat a la xarxa plànols de les estacions de Trinitat Vella i Baró de Viver, però no n'he trobat cap. Per tant, pregunta als assidus d'aquestes estacions: com estan disposades? És a dir, com estan ubicades en relació amb les sortides al carrer? L'andana de Trinitat Nova es troba més cap al Parc de la Trinitat o cap a Torras i Bages, en relació amb la sortida a la Via Barcino? I Baró de Viver?
Potser, a partir d'aquí, veurem amb més exactitud si un enllaç amb les vies actuals és tan descabellat o no. El que sí us puc dir és que, segons plànols de superfície a escala, la distància entre la sortida a la Via Barcino i les vies d'Adif és aprox. un 25% més curta que el passadís de Pg. de Gràcia.
Re: Intercanviador a Trinitat Vella
Posted: Thursday 23/04/2009 12:45
by Trytasa Baldaquino
Trinitat Vella crec que està prou centrada... Si et serveix de referència, anant en direcció Sta. Coloma, has de baixar a la primera porta del tercer vagó per caure just davant del vomitori. És diferent que estacions com, per exemple, les de la L4 de Barcelona a La Pau, que tenen la sortida a un extrem.
El vestíbul de taquilles és paral·lel a les andanes, on hi ha la sortia al Parc de la Trinitat, i per sortir per Via Barcino s'ha de pujar un tram d'escales mecàniques (també paral·leles a les andanes i al vestíbul, i que aniríen en direcció al centre de Barcelona), i dos trams més que torcen uns 45º cap a l'esquerra.
Espero que t'hagi servit d'alguna cosa.
Andana Trinitat Vella L1
Posted: Thursday 23/04/2009 13:03
by Guigui
Per tant, entenc que l'extrem de l'andana costat Sta. Coloma estaria situat uns quants metres més enllà que la sortida al Parc de la Trinitat? Si és així, veig que un hipotètic passadís de connexió entre l'estació de la L1 i la de Renfomentadif tindria una llargada aproximada com la de Diagonal entre la L3 i la L5.
Re: Intercanviador a Trinitat Vella
Posted: Thursday 23/04/2009 20:00
by tren250
Veient que la meva idea no s'ha entès molt bé:
M'agradaria exposar que Sant Andreu no està connectada amb el districte de Sant Martí, Poblenou ni la zona de Ciutadella. La zona del llobregat mal comunicada, amb males freqüències de rodalies i una insuficient línia d'autobús 74. Més milloraria la comunicació amb el centre al poder connectar la línia de tranvia amb el de la Diagonal, passant per Passeig de Gràcia (un altre indret no directament comunicat). La comunicació Sant Andreu-Virrei Amat seria molt factible, la potenciació del transport públic a Can Dragó (molt mínimes línies d'autobus amb males freqüències) i la possibilitat molt bonade fer un intercanviador a Trinitat Vella en tots els sentits, de cara a la porta nord de Barcelona. Si aquest nou traçat de tranvia (que sortiria de Glòries i passaria per la Meridiana fins a Clot, d'allà Carrer València, Roda Sant Martí i Passeig Fabra i Puig, Meridiana altre cop (amb el ramal a Virrei Amat) fins arribar al mercat de Trinitat, i d'allà baixar per la via de Barcino fins arribar a Trinitat Vella. Fins i tot es podria comunicar amb un ''tram regional'' Trinitat Vella amb l'àrea del Llobregat com Sant Feliu del LLobregat. Mlloraria en tots els sentits la comunicació de Sant Andreu (línies de bus del barri clarament insuficients, 126 mal adaptat i 96 com la 126, amb una sola línia de metro i mala freqüència (i no es un transport metropolità de Barcelona rodalies, engloba altres comarques) de rodalies.