Page 2 of 3
Sta. Coloma-Vallès
Posted: Monday 01/02/2010 10:39
by Guigui
I tot perquè no hi ha cap usuari de cotxe oficial que hagi tingut a bé d'adonar-se de la utilitat de fer un intercanviador a Trinitat Vella (o Baró de Viver) entre rodalia, L1 i L3.
Que la R4 o la R7 no passi per allí no serveix d'excusa: el ramal de les aigües hi és per alguna cosa.
Re: FGC Virrei Amat - Cerdanyola en 6 anys
Posted: Monday 01/02/2010 10:57
by Trytasa Baldaquino
metring wrote:davida wrote:Opinio personal:
Aixo sembla una altre linea feta amb tiralinies de despatx. El 2016 les coses estaran tal com estan ara, com a maxim la L9 acabada amb 10 anys de retras.
Sembla que hagin mirat el carrer amb mes forumaires de transport.cat per kilometre (6 forumaires/km) i han fet una nova linia per tenir-lo contents. Aixó despres de Rodalies per la Diagonal, el crit de guerra d'un altre forumaire, ja surt a tots el planols. A vegades sembla que mirin el nostre forum buscant idees.
.
Impressionant... De no voler fer l'enllac L4-L5 a Virrei Amat, perquè deien que no aniria massa gent, es gira la truita i proposen aixòDoncs posats a demanar, jo reivindico sortida de Fabra i Puig a l'altre banda de la Meridiana
Posats a demanar coses tan lògiques com 'oblidades'... L3 a Trinitat Vella JA!!!!
Re: El Túnel d'Horta, també!
Posted: Monday 01/02/2010 13:59
by Santfeliuenc
Hola,
Por cierto, ¿sabeis que entro de nada hay elecciones, verdad? pues entonces ya sabeis, a prometer el oro y el moro y luego pues como la L9/L10 y la L12/C3... ya se harán dando vueltas y serpenteando por la RMB, yaaaaaaaaaa, un día de estos tranquiiiiiiiiilos...
Saludos,
Sergio
Re: El Túnel d'Horta, també!
Posted: Monday 01/02/2010 14:18
by wefer
La línia del túnel d'Horta arribarà fins a Virrei Amat... però caldrà fer un nou túnel, qui sap per on, per poder arribar al centre. I vés a saber quan.
La L4 arriba fins a Virrei Amat, pasa per tot el centre de Barcelona, i està infrautilitzada en bona part del seu recorregut
Ergo...
Per què no unir la nova línia d'Horta amb la L4, de manera que venint des del centre (Urquinaona, Pag. de Gràcia, etc), pugi cap a Virrei Amat i finalment arribi al Vallès? No caldria fer cap nou túnel al centre i s'aprofitaria més l'actual, estalviant temps de construcció i diners.
Sí, hi ha el problema del tram que quedaria sense servei entre Trinitat Nova i Virrei Amat... però resulta que tenim la L11, també infrautilitzada, i ja connectada directament a aquest túnel, que podria acabar al nou intercanviador de Virrei Amat.
Se m'acut fins i tot que podria ser la L11 la que baixés cap a Sagrera-Meridiana i arribés fins a Maresme Fòrum fent una línia directa mar-muntanya, i alliberant la L4 per continuar-la cap a Badalona.
Idees de tiralínies, no té més
Santfeliuenc wrote:Por cierto, ¿sabeis que entro de nada hay elecciones, verdad?
Ai, mira que ets malpensat, eh?
Re: El Túnel d'Horta, també!
Posted: Monday 01/02/2010 14:24
by Oriol
Per cert, i dintre de les propostes d'entrada del túnel d'horta a Cerdanyola, se sap quina acabarà escollint-se. Jo que sóc de Montflorit (per a qui no ho conegui és un barri de Cerdanyola que penetra dins de Collserola) amb unes connexions amb transport públic nefastes i només amb Cerdanyola penso que seria interessant tenir una estació dels FGC o del que fós, aprop.
Re: El Túnel d'Horta, també!
Posted: Monday 01/02/2010 16:02
by Trytasa Baldaquino
wefer wrote:
Per què no unir la nova línia d'Horta amb la L4, de manera que venint des del centre (Urquinaona, Pag. de Gràcia, etc), pugi cap a Virrei Amat i finalment arribi al Vallès? No caldria fer cap nou túnel al centre i s'aprofitaria més l'actual, estalviant temps de construcció i diners.
Sí, hi ha el problema del tram que quedaria sense servei entre Trinitat Nova i Virrei Amat... però resulta que tenim la L11, també infrautilitzada, i ja connectada directament a aquest túnel, que podria acabar al nou intercanviador de Virrei Amat.
Se m'acut fins i tot que podria ser la L11 la que baixés cap a Sagrera-Meridiana i arribés fins a Maresme Fòrum fent una línia directa mar-muntanya, i alliberant la L4 per continuar-la cap a Badalona.
Idees de tiralínies, no té més
No és que ho vegi malament... però en la práctica això equival a la pràctica supressió de la L4, que només quedaria d'Urquinaona a Maresme | Fòrum (el | és dedicat als amics dels noms composts). Allargar-la fins a Badalona tindria potser massa concomitància amb el tramvia i si m'apures amb Renfe, per la qual cosa hi haurien projectes més necessaris que aquest.
En tot cas, fes la L11 fins Urquinanona que baixi recta fins a Maresme | Fòrum i que segueixi fins a Urquinaona, però no deixa de ser una variant del que sempre s'ha demanat aquí: la annexió L4-L11.
Amb el que queda, traçats més lògics
Posted: Monday 01/02/2010 23:05
by Guigui
Trytasa Baldaquino wrote:No és que ho vegi malament... però en la práctica això equival a la pràctica supressió de la L4, que només quedaria d'Urquinaona a Maresme | Fòrum (el | és dedicat als amics dels noms composts).
S'uneix el tram Fòrum-Barceloneta a la L3 a partir de Drassanes, completant per fi l'enllaç sota Colom (que ja fa temps que toca!) i deixant la resta de l'actual L3 com a línia separada, i el túnel de Via Laietana per a FGC, continuant la cua de maniobres projectada cap a Fontanella.
Resultat: unes línies amb traçats molt més lògics.
Re: El Túnel d'Horta, també!
Posted: Tuesday 02/02/2010 13:42
by Santfeliuenc
Hola,
Lo que yo haría así a bote pronto... línea 4 del metro circular aprovechando por el norte el tramo de L3 de Paseo de Gracia a Trinitat Nova para esta línea circular. Para cerrar dicha línea faltaría el tramo Trinitat Nova - La Pau pasando por la estación de alta velocidad de Sagrera.
La línea 3 iría de Zona Universitaria (y posteriores ampliaciones hacia el Llobregat) a Drassanes, donde finalizaría su recorrido.
Con el tramo de L3 de Drassanes a Paseo de Gracia bajo la Rambla y el tramo de L4 que tras hacerla circular nos habrían quedado "descolgados" más el tramo actual de L11, crearíamos una nueva línea en diagonal descendente desde Can Cuiàs a Drassanes. A esta línea donde la mayoría estaría realizado se le uniría el túnel de Horta, por ejemplo en la estación que comentais de Virrei Amat. De tal forma que la línea subiría desde el puerto hasta Virrei Amat donde se bifurcaría, por un lado a can Cuiàs y por el otro al Vallés por el túnel de Horta.
Veo necesaria la actuación, pero no veo prioritario ese túnel si no viene acompañado de otras inversiones en paralelo más que evidentes. Lo que no se puede hacer es gastarse una millonada en una infraestructura como esa del túnel de Horta para luego entrar tímidamente en Barcelona y quedarse en Virrei Amat o cualquier estación situada a las puertas (estilo Pl. Espanya en la línea del llobregat) obligando a trasbordar a toda esa gran masa humana que se pretendería sacar de la C-58, C-17, la Meridiana, etc. Si se realizase así, el usuario NO tomaría esta alternativa y habríamos realizado una grandiosa inversión fallida. El usuario del Vallés solamente utilizaría el túnel y los servicios de nueva creación si le llevase a alguna parte dando las menos vueltas posibles y en el menor tiempo posible. Si no mejora el tiempo de RENFE ni de los FGC actuales, difícilmente será seleccionada esta vía de entrada por nadie.
Por otro lado me sigue pareciendo básico y esencial el túnel y servicio de cercanías con un mínimo de 4 vías bajo la principal arteria de Barcelona, la Diagonal, conectándolo a todas las entradas y salidas posibles en el Llobregat y el Besós. Y me sigue pareciendo que esto es muchísimo más importante que cualquier otra actuación porque esto y no otra cosa es lo que dinamizaría y nos ofrecería un cambio significativo en los transportes de la RMB en su totalidad. Lo demás está muy bien y hasta es necesario en muchos casos, pero no son nada más que atajos y desviar el tema hacia otras cositas que no son tan "complicadillas" de abordar y ante las que a simple vista y como se trata de un túnel bajo la montaña, la gente no pondrá muchos problemas y electoralmente es algo con lo que ver resultados a corto-medio plazo. Luego podría ser un fracaso si la línea entra y se queda allí en medio de ninguna parte en Nou Barris o por Horta o Sant Andreu en plan FGC del Llobregat que cuando llega a Pl. Espanya, allí muere y no hay continuación.
Leyendo esto del tema túnel de Horta, lo único que veo es que otra chapucilla se empieza a gestar. Chapucearían la entrada, dejarían la línea en el medio de la nada, no le darían continuidad... ¿y por el Vallés? ¿qué pasaría por el Vallés? porque el túnel está muy bonito, pero al salir por ambas bocas ha de haber continuidad y llegando a alguna parte, ¿dónde saldríamos por la boca de Cerdanyola? ¿hacia dónde llegaríamos? ¿y por Barcelona? ¿nos quedaríamos en algún intercambiador sin penetrar en la ciudad hacia el centro y con decisión?
Pero vamos a ver, si una medida tan buena y efectiva como sería el hacer de la C7 de RENFE una línea circular con frecuencias decentes de un tren cada 5 minutos, no lo hacen, ¿nos vamos a poner a hacer el túnel de Horta para luego conectar nada más salir de mala manera las vías a las porquerías existentes que ya van colapsadas y así no hacemos ni un solo kilómetro de vías nuevas?
Podemos empezar primero por poner una línea C7 de RENFE circular y una C8 de RENFE exterior de Mollet o Granollers a Vilafranca pasando por Rubí y Martorell y vamos viendo qué tal va funcionando el Vallés. Les podríamos dar frecuencias decentes a esas líneas y algo se aliviaría. Si encima construimos intercambiadores de verdad de las líneas actuales de FGC del Vallés con RENFE en Sant Cugat y Rubí (en la zona del Hospital General), tendríamos ya una buena piedra de toque para que el túnel de Horta fuese un verdadero apoyo y una inversión positiva. Eso sí, siempre que las salidas del mismo constituyesen o líneas de nueva creación, o bien alternativas aprovechando las líneas actuales de manera que la penetración del eje del Vallés en Barcelona, o de la línea de Barcelona en el Vallés fuese de tal manera que los usuarios tuviesen una verdadera alternativa real.
Saludos,
Sergio
Re: El Túnel d'Horta, també!
Posted: Tuesday 02/02/2010 14:16
by Vilarrubla
I com es faria la connexió a Glòries entre la línia del Llobregat i la del Vallès? Una és mètrica i l'altra estàndard! Una estació terminal? Canviadors d'ample? Tercer rail?
Re: El Túnel d'Horta, també!
Posted: Tuesday 02/02/2010 15:21
by 122-042-132
Resposta a En Vilarrubla: seria el moment de canviar l'ample mètric de FGC-Llobregat al UIC de FGC-Vallès.
Estic molt d'acord amb la proposta d'En Wefer, túnel d'Horta-Virrei Amat-Línia 4; i L-11 (Virrei-Amat-Can Cuiàs). Manera de reduïr despeses, no caldria fer nous túnels dins la ciutat, i aprofitar una línia poc valorada.
I demanar per enèsima vegada, el més fàcil: Trinitat Nova-Trinitat Vella.
Salut companys!
Proposta: Estació de França o Drassanes
Posted: Wednesday 03/02/2010 13:14
by Guigui
Una altra proposta per a la continuació del Túnel d'Horta: de Valldaura, anar a trobar el Pg. Fabra i Puig, intercanviador a Virrei Amat i un altre a Fabra i Puig, abans de trobar la futura estació de la Sagrera. D'allí, enfilar Glòries (nou intercanviador) seguint les vies d'Adif, amb dues opcions a continuació: Estació de França (menys penetració, però aprofitament de la plataforma existent) o seguir la Meridiana fins al Parc de la Ciutadella i Drassanes (connexió amb L3).
Re: El Túnel d'Horta, també!
Posted: Monday 15/02/2010 15:50
by metring
http://www.abc.es/agencias/noticia.asp?noticia=274730
El túnel ferroviario de Horta enlazará la L3 del Metro con Cerdanyola y UAB
El Departamento de Política Territorial y Obras Públicas ha informado hoy de la licitación de la redacción del estudio informativo para la construcción de esta infraestructura ferroviaria, que mejorará las conexiones de transporte público entre Barcelona y el Vallés Occidental.
Asimismo, se ha licitado también el estudio informativo para construir un nuevo tranvía entre Montcada i Reixac y Bellaterra, pasando por Cerdanyola del Vallés y Ripollet, que mejorará las comunicaciones locales y con Barcelona mediante las conexiones con la red de Cercanías, los Ferrocarriles de la Generalitat (FGC) y el futuro túnel.
Con la licitación del estudio informativo del túnel de Horta, se da el primer paso para definir este nuevo eje ferroviario, previsto por el Plan Territorial Metropolitano de Barcelona y el Pacto Nacional por las Infraestructuras.
El estudio concreta que la boca norte del túnel se situará cerca del Centro Tecnológico del Vallés, en Cerdanyola del Vallés, y conectará con la estación de Cerdanyola-UAB de Cercanías y con la línea de FGC de la UAB.
Por lo que respecta a la boca sur del túnel de Horta, se sitúa al pide de la sierra de Collserola, junto a las estaciones de Valldaura o de Canyelles de la L3 del Metro.
Se espera adjudicar este estudio esta misma primavera, con un período de redacción de 10 meses.
Por lo que respecta a la conexión del túnel con el centro de Barcelona, esta posibilidad será objeto de otro estudio informativo independiente que se redactara próximamente.
En cuanto al estudio informativo sobre el tranvía entre Montcada y la UAB, que pasará por Cerdanyola del Vallés y Ripollet, se prevé que tenga una longitud aproximada de 10 kilómetros.
Esta línea tendrá una funcionalidad local, pero también permitirá conectar con Barcelona mediante el intercambio con los servicios de Cercanías y FGC, así como del nuevo túnel de Horta. EFE.
Projecte i connexions
Posted: Tuesday 16/02/2010 10:08
by Guigui
http://www.avui.cat/cat/notices/2010/02 ... _88078.php
El túnel d’Horta, a tocar de Nou Barris
La nova infraestructura començarà al costat del cementiri de Collserola
Quim Torrent
Barcelona
Ult. Act. 16/02/2010 01:40
Tants anys parlant del túnel d’Horta i resulta que gairebé acabarà sent el túnel de Nou Barris. El govern va licitar ahir la redacció de l’estudi informatiu del traçat del nou túnel que ha d’unir Barcelona i el Vallès, que situa la boca sud de la infraestructura molt a prop de les estacions de la línia 3 de Valldaura i Canyelles, situades a la frontera entre Horta i Nou Barris. La nova infraestructura arrencaria a la cota 120 –metres sobre el nivell del mar–, a l’oest del cementiri de Collserola, i tornaria a sortir a la superfície al costat del Centre Tecnològic del Vallès, al terme municipal de Cerdanyola.
El desplaçament del túnel cap al nord respon a l’interès de l’Ajuntament de Barcelona per fer que la nova infraestructura no es dirigeixi cap al centre de la ciutat, sinó que abans passi per barris perifèrics. Cal recordar que el projecte inicial del túnel era que fos per a cotxes i no per a ferrocarril, amb la idea de poder descongestionar tant els túnels de Vallvidrera com el Nus de la Trinitat. Però l’any 2003 l’entrada del govern tripartit va fer canviar els plans: ICV havia convertit en casus belli el projecte de la Generalitat, llavors en mans de CiU. Amb tot, a les files socialistes alguns interpreten el túnel ferroviari com un primer pas per acabar fent una nova connexió viària.
Segons les dades prèvies a la redacció d’aquest estudi, que ha de fer com a mínim dues propostes de traçat, la longitud del túnel serà d’entre 5 i 6 quilòmetres. A partir de la boca nord, el traçat anirà en superfície per diferents viaductes, incloent-ne un que haurà de superar la AP-7 fins a enllaçar amb les dues estacions de la UAB, la de Rodalies primer i la de Ferrocarrils després. En aquesta última estació els trens podrien fer servir l’actual ramal fins a Sabadell, on es fan obres d’ampliació. Cal tenir en compte que el departament d’Obres Públiques també té en estudi un ramal que enllaci el centre de Sabadell amb Castellar del Vallès i les poblacions de l’entorn.
A la banda de Barcelona, en canvi, el debat és molt més obert. L’únic que deixa clar l’estudi és que la primera parada d’aquesta línia a la ciutat serà a Valldaura o Canyelles. I, a partir d’aquí, serà un estudi independent el que marcarà la direcció de la línia. La principal opció que es considera és que el túnel continuï fins a la plaça de les Glòries, on es preveu un intercanviador amb Rodalies.
El futur dels Ferrocarrils
De fet, el nou túnel de Collserola no es pot deslligar de cap dels grans projectes futurs de la ciutat. Caldrà definir quina de les dues línies de Ferrocarrils que ara existeixen arribarà fins a la plaça de les Glòries o fins on arribarà la nova línia: si serà la de la plaça Catalunya, a partir de la nova cua de maniobres que es construirà al carrer Fontanella o si es farà a través de la línia de la plaça Espanya, recuperant un antic projecte de prolongar la línia que enllaçava la plaça Espanya amb la de Francesc Macià. Des d’aquest punt es buscaria la millor connexió amb el nou ramal, ja sigui a través de Gràcia, com estava previst, o baixant cap a les Glòries. Aquesta última opció és força improbable, ja que és el ministeri de Foment qui està estudiant un túnel ferroviari per la Diagonal, que donaria servei a Rodalies.
Paral·lelament a la licitació del túnel d’Horta, Obres Públiques també va licitar l’estudi informatiu del tramvia entre la UAB i Montcada, destinat a millorar les connexions d’una de les zones del Vallès més mal comunicades. El tramvia tindrà uns 10 quilòmetres i també passarà per Ripollet, Cerdanyola i Badia.
Re: El Túnel d'Horta, també!
Posted: Tuesday 16/02/2010 10:14
by Platanito
abc wrote:El estudio concreta que la boca norte del túnel se situará cerca del Centro Tecnológico del Vallés, en Cerdanyola del Vallés, y conectará con la estación de Cerdanyola-UAB de Cercanías y con la línea de FGC de la UAB.
Por lo que respecta a la boca sur del túnel de Horta, se sitúa al pide de la sierra de Collserola, junto a las estaciones de Valldaura o de Canyelles de la L3 del Metro.
Vés per on, al final s'acabarà el problema de Can Masdéu. Ni el Sant Pau ni els okupes: se'l menjaran els bulldozers. En tot cas, m'estimo més que foradin per aquí que no per darrera del Velòdrom, on comença el GR-6.
avui wrote:o si es farà a través de la línia de la plaça Espanya, recuperant un antic projecte de prolongar la línia que enllaçava la plaça Espanya amb la de Francesc Macià. Des d’aquest punt es buscaria la millor connexió amb el nou ramal, ja sigui a través de Gràcia, com estava previst, o baixant cap a les Glòries.
Molt millor la pujada a Francesc Macià i el traçat per Travessera de Gràcia, tot i que tornarem a tenir una d'aquelles fabuloses línies plenes de canvis de direcció de 90 graus que tant ens agraden a Barcelona.
Pel bé de la xarxa, no les unim
Posted: Tuesday 16/02/2010 10:17
by Guigui
Platanito wrote:Molt millor la pujada a Francesc Macià i el traçat per Travessera de Gràcia, tot i que tornarem a tenir una d'aquelles fabuloses línies plenes de canvis de direcció de 90 graus que tant ens agraden a Barcelona.
Tindria molta més lògica de xarxa que les línies es mantinguessin independents. L'extensió de la L-A, per Travessera fins a la Sagrera (pujant per Entença, com pensen fer-ho, no tindrà cap connexió amb Renfomentadif per aquell costat), i la del Túnel d'Horta, a Glòries i, perquè no, a l'Estació de França.
Re: El Túnel d'Horta, també!
Posted: Tuesday 16/02/2010 11:40
by Sagrerenc
Em sembla una irresponsabilitat molt gran que hagin licitat el projecte del túnel abans d'estudiar i decidir quin serà el traçat de la línia a banda i banda de Collserola.
Sembla que en aquest país fer túnels sigui un objectiu, i no un mitjà per facilitar la mobilitat. Pot ser que hi tingui a veure el famós 3%?
Per què no es fa abans l'estudi de la quadriplicació de vies entre Barcelona i Sabadell, amb el túnel de Montcada inclòs?
Re: El Túnel d'Horta, també!
Posted: Saturday 27/02/2010 7:34
by 122-042-132
De mica en mica...., aixó va de veritat:
26/02/2010 EV. EG-TX-10003: Contracte de serveis per a l'assistència tècnica per a la redacció de l'estudi geològic, geotècnic i hidrogeològic del nou túnel ferroviari d'Horta. Clau: EG-TX-10003
http://www.gisa.cat/gisa/servlet/HomeLi ... &company=1
Salut companys!
Re: El Túnel d'Horta, també!
Posted: Tuesday 15/06/2010 23:29
by 122-042-132
Informació del Punt Diari
GISA, l'empresa pública que depèn del Departament de Política Territorial i Obres Públiques, ha adjudicat la redacció de l'estudi informatiu per a la construcció del túnel ferroviari d'Horta, per més de 971.000 euros, amb un termini de redacció de 10 mesos. Aquesta actuació, polèmica, està prevista en el pla territorial metropolità de Barcelona, aprovat definitivament el 20 d'abril del 2010, en el pla d'infraestructures del transport de Catalunya i en el Pacte Nacional per a les Infraestructures, que concreten la creació d'un eix ferroviari nou que connecti Barcelona i el Vallès Occidental, amb el nom de túnel d'Horta. El fet de descartar que el túnel també fos viari, com demanen alguns alcaldes del Vallès, va afavorir el consens entre els tres partits del govern. L'estudi informatiu haurà de definir el traçat del túnel nou, que tindrà una llargada de 5 a 6 quilòmetres, entre Cerdanyola del Vallès i Horta. Concretament, la boca nord del túnel s'ubicarà a prop del Centre Tecnològic del Vallès, a Cerdanyola, i connectarà amb l'estació de Cerdanyola-UAB de Rodalia, amb la línia de FGC de la UAB i amb el futur tramvia. Pel que fa a la boca sud, s'ubicarà a l'entorn de les estacions de Valldaura o de Canyelles de l'L3.
Re: El Túnel d'Horta, també!
Posted: Wednesday 16/06/2010 7:29
by Santfeliuenc
Hola,
Lo importante es hacia dónde queden encaradas las dos bocas, norte y sur, del citado túnel, ya que eso definirá después por dónde iría una posible prolongación de los FG o la penetración desde el túnel de Horta de ese ferrocarril en Barcelona. Dependiendo de a hacia dónde quede encarada la boca sur, así sería de una manera u otra el trazado urbano por Barcelona.
Y como siempre, de ese trazado no se habla, eso ya lo habrá decidido alguien sin consultar a nadie y sin preguntar nada, y ahora simplemente se habla de un túnel suelto, sin más, como si importase mucho que tenga 5 ó 6 km, aunque fuesen 7... ¿qué más da? pero ya hay presiones para que la boca norte la vayan situando en el punto que les apetezca y la boca sur lo mismo.
Tras todo esto, lo importante sabemos todos que no es tanto el túnel como sí que lo es en cambio el trazado urbano por Barcelona de la infraestructura que luego debería de tragarse ese túnel, las zonas que cubriría ese recorrido, la manera de desalojar hacia el vallés todo el tráfico necesario por un trazado coherente y competitivo en tiempos, etc. y de esto lógicamente, como es lo más lógico e importante, pues no se habla, simplemente alguien ya parece haber decidido que la boca sur estará cerca de alguna de esas paradas de la L3 y listos.
¿Y luego qué? cuando hayamos llegado a una de esas paradas de la L3 ¿qué? ¿hacemos trasbordar a todo el tráfico de bajada del vallés al metro de forma masiva o prolongamos la línea que sale por el túnel para que llegue de forma directa a alguna parte? ¿hacia dónde prolongamos? ¿por qué no se decide esta prolongación y trazado antes que la ubicación de las bocas del túnel? porque lógicamente si se hiciese así, que es como debe ocurrir, la ubicación posterior de las bocas norte y sur del túnel ya vendrían dadas por sí solas.
Saludos,
Sergio
Re: El Túnel d'Horta, també!
Posted: Wednesday 16/06/2010 8:41
by Miquel
Santfeliuenc wrote:Hola,
Lo importante es hacia dónde queden encaradas las dos bocas, norte y sur, del citado túnel, ya que eso definirá después por dónde iría una posible prolongación de los FG o la penetración desde el túnel de Horta de ese ferrocarril en Barcelona. Dependiendo de a hacia dónde quede encarada la boca sur, así sería de una manera u otra el trazado urbano por Barcelona.
Y como siempre, de ese trazado no se habla, eso ya lo habrá decidido alguien sin consultar a nadie y sin preguntar nada, y ahora simplemente se habla de un túnel suelto, sin más, como si importase mucho que tenga 5 ó 6 km, aunque fuesen 7... ¿qué más da? pero ya hay presiones para que la boca norte la vayan situando en el punto que les apetezca y la boca sur lo mismo.
Tras todo esto, lo importante sabemos todos que no es tanto el túnel como sí que lo es en cambio el trazado urbano por Barcelona de la infraestructura que luego debería de tragarse ese túnel, las zonas que cubriría ese recorrido, la manera de desalojar hacia el vallés todo el tráfico necesario por un trazado coherente y competitivo en tiempos, etc. y de esto lógicamente, como es lo más lógico e importante, pues no se habla, simplemente alguien ya parece haber decidido que la boca sur estará cerca de alguna de esas paradas de la L3 y listos.
¿Y luego qué? cuando hayamos llegado a una de esas paradas de la L3 ¿qué? ¿hacemos trasbordar a todo el tráfico de bajada del vallés al metro de forma masiva o prolongamos la línea que sale por el túnel para que llegue de forma directa a alguna parte? ¿hacia dónde prolongamos? ¿por qué no se decide esta prolongación y trazado antes que la ubicación de las bocas del túnel? porque lógicamente si se hiciese así, que es como debe ocurrir, la ubicación posterior de las bocas norte y sur del túnel ya vendrían dadas por sí solas.
Saludos,
Sergio
Crec haver vist en un mapa del PDI, que la intenció és que arrivi fins al Poblenou.