Page 2 of 5
Re: Locomotores duals a FGC
Posted: Monday 11/05/2009 17:00
by FerrocarrilsCAT
L' oriolp13 té raó. Com que les TD2000 pertanyen a ET, primer han de fer les proves a casa seva, o sigui, Euskadi.
Més tard ja les portaran, i suposo que les descarregaran a Martorell-Enllaç, on està els tallers.
Re: Locomotores duals a FGC
Posted: Wednesday 03/06/2009 3:56
by Jordi Freixas
I no es poden portar remolcades en tren amb aquells eixos que els hi posen als AVE que han de ser traslladats?
Re: Locomotores duals a FGC
Posted: Wednesday 03/06/2009 21:06
by FerrocarrilsCAT
No sé, els eixos que vols dir podrien ser massa amples per a uns trens de via mètrica, encara que potser...
Re: Locomotores duals a FGC
Posted: Wednesday 03/06/2009 21:12
by FerrocarrilsCAT
Ara que hi caic...
No tindran problemes amb el tipus de senyalització que utilitzen les TD2000?
Potser si les agafen d'Euskotren i no de FEVE seria:
-O per la falta de locomotores(les han d'utilitzar per a mercaderies, Transcantàbric...)
-O pel tipus de senyalització.
Re: Locomotores duals a FGC
Posted: Wednesday 22/09/2010 14:35
by genissimon
Pujo aquest fil per preguntar si hi ha hagut novetats respecte a la presència d'aquestes locomotores d'EuskoKargo a la xarxa Llobregat-Anoia de FGC.
I també sobre les intencions de FGC d'ampliar el seu parc de locomotores, ja sigui amb aquestes o amb algunes altres, sobretot després dels problemes de les locomotores del servei Autometro (cotxes SEAT) el passat 21 de setembre a la Colònia Güell.
Salut !!
Causa de l'avaria
Posted: Wednesday 22/09/2010 14:45
by Guigui
genissimon wrote:I també sobre les intencions de FGC d'ampliar el seu parc de locomotores, ja sigui amb aquestes o amb algunes altres, sobretot després dels problemes de les locomotores del servei Autometro (cotxes SEAT) el passat 21 de setembre a la Colònia Güell.
L'avaria potser es va deure a un defecte de sistema de la locomotora?
Re: Causa de l'avaria
Posted: Wednesday 22/09/2010 14:55
by genissimon
Guigui wrote:L'avaria potser es va deure a un defecte de sistema de la locomotora?
Desconec les causes concretes de l'avaria.
Però locomotores dièsel de la seva edat (de 1955 la 1003 i la 701; de 1965 la 1009, la 705 i la 706) no poden tenir la fiabilitat necessària per anar ficades en una xarxa de circulació tan densa com la de la línia Llobregat-Anoia al Baix Llobregat en hora punta del matí. Posar-les com a mesura provisional o com a experiment per a veure els resultats, d'acord. Però cal pensar en el seu relleu, almenys en serveis tan intensius com aquest.
Salut !!
Locomotora dual 2004 Euskotren per a FGC?
Posted: Wednesday 29/09/2010 0:25
by liniadelRipollés
Segons fonts sindicals, la locomotora 2004 d'EuskoKargo ha estat batejada com a "LLOBREGAT", essent l'unica que no porta nom basc.
Finalment s'acompliran els rumors d'una compra o lloguer d'aquesta locomotora per la Llobregat-Anoia dels FGC?
Espero que vingui aviat i si pot ser que circuli una temporada amb els colors corporatius d'Euskotren...
Re: Causa de l'avaria
Posted: Wednesday 29/09/2010 13:22
by liniadelRipollés
N'hi ha dues que les van remotoritzar per complet, però van participar en l'accident al Port contra un camió ple de sabates.
La fiabilitat no depén de l'edat, només del manteniment preventiu i dels coneixements tècnics del personal de conducció.
Crec que caurà una d'ET...Hurrengo geltokia: Súria !!!!
genissimon wrote:Guigui wrote:L'avaria potser es va deure a un defecte de sistema de la locomotora?
Desconec les causes concretes de l'avaria.
Però locomotores dièsel de la seva edat (de 1955 la 1003 i la 701; de 1965 la 1009, la 705 i la 706) no poden tenir la fiabilitat necessària per anar ficades en una xarxa de circulació tan densa com la de la línia Llobregat-Anoia al Baix Llobregat en hora punta del matí. Posar-les com a mesura provisional o com a experiment per a veure els resultats, d'acord. Però cal pensar en el seu relleu, almenys en serveis tan intensius com aquest.
Salut !!
Re: Causa de l'avaria
Posted: Thursday 30/09/2010 9:17
by genissimon
liniadelRipollés wrote:[...]Crec que caurà una d'ET...Hurrengo geltokia: Súria !!!![...]
Aquí no t'he entès.
Gràcies.
Salut !!
Re: Causa de l'avaria
Posted: Thursday 30/09/2010 23:01
by liniadelRipollés
Perdó, no recordava que la llengua basca no és oficial en aquest fòrum.
Hurrengo geltokia = propera estació:
ET: Euskotren, també conegut com FV: Ferrocarriles Vascos.
Per cert, amb l'aprovació del decret Montilla sobre la oficialitat de l'occità a Catalunya, hauríem d'introduir la rotulació trilingüe al fòrum per als forumaires
dera Val d'Aran
genissimon wrote:liniadelRipollés wrote:[...]Crec que caurà una d'ET...Hurrengo geltokia: Súria !!!![...]
Aquí no t'he entès.
Gràcies.
Salut !!
Re: Locomotores duals a FGC
Posted: Friday 01/10/2010 9:37
by genissimon
No. No es tractava de llengües oficials ni de res d'això. Simplement, no t'havia entès ja que em pensava que era algun tipus de frase feta en euskera que un traductor automàtic tampoc sabria interpretar. Expressions del tipus posar fil a l'agulla o oli en un llum.
Salut !!
Efectes sobre la retolació
Posted: Friday 01/10/2010 9:58
by Guigui
liniadelRipollés wrote:Per cert, amb l'aprovació del decret Montilla sobre la oficialitat de l'occità a Catalunya, hauríem d'introduir la rotulació trilingüe al fòrum per als forumaires dera Val d'Aran
Poca broma, que la retolació al transport públic hauria de passar a ser trilingüe (o quatrilingüe, si hi afegim l'anglès).
Re: Efectes sobre la retolació
Posted: Friday 01/10/2010 15:58
by liniadelRipollés
M'ha dit un forumaire que al metro de Toulouse anuncien les estacions en occità. Per suposat, també en francès. Algú ho ha sentit?
Guigui wrote:liniadelRipollés wrote:Per cert, amb l'aprovació del decret Montilla sobre la oficialitat de l'occità a Catalunya, hauríem d'introduir la rotulació trilingüe al fòrum per als forumaires dera Val d'Aran
Poca broma, que la retolació al transport públic hauria de passar a ser trilingüe (o quatrilingüe, si hi afegim l'anglès).
Anuncis metro de Tolosa
Posted: Friday 01/10/2010 17:05
by Guigui
Jo ja fa alguns anys (potser quatre o cinc) que hi vaig anar, però els anuncis eren només en francès.
Re: Efectes sobre la retolació
Posted: Friday 01/10/2010 17:34
by Pere
liniadelRipollés wrote:M'ha dit un forumaire que al metro de Toulouse anuncien les estacions en occità. Per suposat, també en francès. Algú ho ha sentit?
Guigui wrote:liniadelRipollés wrote:Per cert, amb l'aprovació del decret Montilla sobre la oficialitat de l'occità a Catalunya, hauríem d'introduir la rotulació trilingüe al fòrum per als forumaires dera Val d'Aran
Poca broma, que la retolació al transport públic hauria de passar a ser trilingüe (o quatrilingüe, si hi afegim l'anglès).
Efectivament hi vaig estar a principis de setembre i la megafonia del VAL era en francès i occità, un occità, que, per cert, semblava molt artificial...
Back to topic!
Posted: Friday 01/10/2010 21:33
by Guigui
Fet aquest incís sociolingüístic, tornem al tema del fil, si us plau.
Re: Locomotores duals a FGC
Posted: Monday 15/11/2010 15:26
by 122-042-132
S'en sap res de nou de la possibilitat de veure, de primer només en proves, les noves Dual, a FGC?
NUEVAS LOCOMOTORAS FGC
Posted: Tuesday 21/06/2011 0:56
by ROBINETE
Hace tiempo que se rumoreaba sobre el tema,pero hoy en el trabajo una fuente bastante fiable me a comentado que FGC ya tiene 2 locomotoras TD2000BB de EUSKOTREN alquiladas.segun la fuente,ahora mismo se encuentran en madrid reformandolas,creo que lastrandolas a 80 tn.estas locomotoras entraran en servicio seguramente a principios del año que viene para transportar los seat y audiQ3 de la factoria al puerto.tambien se habla que se estan construyendo nuevas plataformas para poder hacer 2 viajes por turno.os repito,no es al 100x100 seguro pero casi.y sabiendo que las alstom 1003 y 1009 ya no daran mas servicio de mercancias y que la sal y potasa aumentaran su produccion con la consecuencia de tener las tres 254 rotando,tiene toda la pinta de que sea cierto.cualquier novedad seguire informando.saludos.
Re: Locomotores duals a FGC
Posted: Tuesday 19/07/2011 0:14
by ROBINETE
Hola a todos,mañana unos cuantos compañeros empiezan la formacion de la nueva locomotoda TD2000BB que FGC traera en breve.si no a final de esta semana,la que biene.iran formando a los maquinistas en pequeños grupos para no perjudicar el servicio.