Page 2 of 2

Re: Pla 2000E

Posted: Tuesday 26/05/2009 22:34
by metring
http://www.gironanoticies.com/noticies/ ... p?id=14900

ConBici reclama els mateixos ajuts que per al cotxe.

La dependència de l'automòbil privat és una de les causes de la crisi econòmica que ens afecta.

Davant de l'anunci fet pel govern central que es concediran una ajuda de 2000 euros per a la compra d'automòbils nous, la Coordinadora ConBici, que agrupa a 47 associacions d'Espanya i Portugal, desitja manifestar el seu malestar per l'oblit a què continua sent sotmesa l'opció de la bicicleta.

La dependència de l'automòbil privat és una de les causes de la crisi econòmica que ens afecta, però el govern no és capaç d'aprofitar l'ocasió, per a, almenys, donar-li les mateixes oportunitats altres mitjans de transport més beneficiosos per a les nostres ciutats i per al nostre planeta, com poden ser la bicicleta o el ferrocarril.

Pel que respecta a la bicicleta, des de ConBici reclamem les següents mesures per corregir aquest greuge comparatiu:

La concessió d'una ajuda a la compra de bicicletes anàloga a la dels cotxes, que bé podria ser del 33% del cost de la bicicleta sense suposar una despesa pública comparable al dels ajuts a la compra de cotxes.

L'aplicació d'un tipus d'IVA reduït en la compra de bicicletes i serveis relacionats amb ella. Aquesta és una mesura que la Unió Europea ja va recomanar l'any passat als seus estats membres.

L'adopció, a nivell estatal, d'una política decidida d'impuls a la bicicleta a les ciutats, que inclogui planificació i normativa específica i adequada. En aquest sentit, exigim el desbloqueig de l'Estratègia Estatal de Promoció de Mitjans No Motoritzats, l'elaboració de la qual porta dos anys paralitzada.

La inversió en mobilitat ciclista és una oportunitat de creació d'ocupació compatible amb la sostenibilitat mediambiental, i creiem que el govern l'està desaprofitant.

Nois, i si nosaltres, com a FTC demanem un ajut, ja que tractem del tema de transports? :roll:

2000E per a TP

Posted: Tuesday 26/05/2009 22:39
by Guigui
metring wrote:Nois, i si nosaltres, com a FTC demanem un ajut, ja que tractem del tema de transports? :roll:
Més aviat, demanaria un ajut de 2000€ com a usuari de transport públic. Us hi apunteu?

Re: 2000E per a TP

Posted: Tuesday 26/05/2009 22:40
by metring
Guigui wrote:
metring wrote:Nois, i si nosaltres, com a FTC demanem un ajut, ja que tractem del tema de transports? :roll:
Més aviat, demanaria un ajut de 2000€ com a usuari de transport públic. Us hi apunteu?
Uau!!!!!!!!! O que paguin una part de les targetes!!!!

Malestar del govern espanyol pel límit d'emissions

Posted: Wednesday 27/05/2009 15:30
by Guigui
http://www.avui.cat/cat/notices/2009/05 ... _60657.php

Elena Espinosa mostra el seu malestar pel pla català d'ajudes a la compra de cotxes

La ministra de Medi Ambient critica que supera el límit d'emissions de CO2 fixat pel govern espanyol

EFE
Fira de Barcelona
Ult. Act. 27/05/2009 14:35


La ministra de Medi Ambient, Elena Espinosa, ha anunciat aquest dimecres que traslladarà al president de la Generalitat, José Montilla, el seu malestar pel pla català d'ajudes a la compra de vehicles.

La Generalitat va aprovar aquest dimarts un pla per activar la venda de cotxes, que té un pressupost de 31,5 milions i complementa l'estatal en ampliar el finançament a vehicles de fins a 49.000 euros i a emissions de més de 149 grams de CO2 per quilòmetre, superant així el límit estatal.

La ministra, que ha participat aquest matí en la inauguració del saló Carbó Expo, que se celebra al recinte de Fira de Barcelona a l'Hospitalet de Llobregat, ha manifestat que tractarà de reunir-se aquesta setmana amb el president de la Generalitat i ha recordat que el pla català supera el límit d'emissions de CO2 del pla del govern espanyol.

Espinosa ha assegurat que "com a ministra no comparteixo aquesta mesura, no ens agrada. Es pot fer compatible l'incentiu a l'activitat industrial amb vehicles menys emissors" i ha apuntat que tractarà de "fer veure" aquesta necessitat al president català.

Re: Pla 2000E

Posted: Wednesday 27/05/2009 18:41
by metring
Malestar??? A sobre que baixem el cap dia si i dia també??????? :cop >:(

Instint caní

Posted: Thursday 28/05/2009 1:28
by Guigui
Ja se sap, cal aixecar la poteta i marcar territori...

Molta burocràcia

Posted: Thursday 28/05/2009 12:28
by Guigui
http://www.avui.cat/cat/notices/2009/05 ... _60719.php

Els concessionaris exigeixen reduir la burocràcia dels ajuts

A diferència del Prever, els actuals plans d’incentius mouen molta paperassa. Els venedors no saben com comprovar que el cotxe desballestat és més contaminant que el que es compra

Laia Bruguera
Barcelona
Ult. Act. 27/05/2009 22:58


Com no podia ser d’altra manera, els concessionaris catalans estan satisfets amb les ajudes anunciades per la Generalitat, però demanen ara que es redueixi al màxim la burocràcia de les subvencions. Com explica Miquel Donnay, president del Gremi de Venedors de Vehicles a Motor, l’anterior ajuda directa, la del Prever, era molt ràpida i senzilla perquè era un descompte de l’impost de matriculació però els actuals plans, tant l’Autocat com el 2000E, mouen molta paperassa.

Dimarts a la tarda, poques hores després que la Generalitat presentés el seu pla propi d’ajudes, els venedors van parlar per telèfon amb el secretari d’Indústria i Empresa, Antoni Soy, per traslladar-li els dubtes i demandes que fan referència al programa d’incentius català. D’aquí a dues setmanes hi ha prevista la primera reunió amb el conseller Josep Huguet, però abans els concessionaris rebran el reglament intern, que el govern enllestirà en pocs dies.

Serà llavors quan els concessionaris sabran si el govern recull les seves propostes per reduir la burocràcia. “Per ser beneficiari de l’Autocat s’ha d’estar al dia del pagament a la Seguretat Social i a Hisenda, i demanem que no faci falta comprovar-ho en el cas dels particulars”, explica Donnay. Els venedors també volen que la Generalitat aclareixi com sabran que el cotxe que es desballesta és més contaminant que el que es compra, un dels requisits que ha afegit el govern. Les fitxes tècniques dels cotxes vells no inclouen les emissions perquè encara no hi havia tanta consciència ecològica.

Una solució seria fer tests als cotxes, però seria un tràmit més i algú se n’hauria de fer càrrec. El sector proposa una solució ràpida: fixar-se en la normativa europea d’emissions, la normativa Euro. Recull les diferents directives europees que estableixen els límits d’emissions per als diferents tipus de vehicle, però el sector insisteix que no hi ha cap documentació precisa i recorda que en tot cas s’ha avançat molt i sempre serà més ecològic un vehicle actual que un de fa deu anys.

Més de 20.000 cotxes amb Pla 2000E a Catalunya

Posted: Tuesday 27/10/2009 10:08
by Guigui
http://www.elpunt.cat/noticia/article/4 ... lunya.html

Més de 20.300 operacions de compra de vehicles es van acollir al pla 2000E, a Catalunya

La Generalitat garanteix que mantindrà els ajuts fins a finals d'any

27/10/09 02:00 - Barcelona - IMMA BOSCH / efe

Un total de 20.312 operacions de compra de cotxes es van acollir a Catalunya al pla 2000E d'ajuts directes que va posar en marxa el mes de maig passat el Ministeri d'Indústria. D'aquestes operacions, el 98,7% també s'han beneficiat del programa dels ajuts de la Generalitat. Després que el govern espanyol anunciés dissabte que allargarà els ajuts fins a finals d'any i que també hi haurà un pla semblant l'any 2010, la Generalitat va garantir diumenge que mantindrà també els ajuts fins a final d'any.

El conseller d'Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet, va garantir diumenge que les ajudes de la Generalitat a la venda de vehicles es mantindran fins a final d'any, i va afegir que s'estudiarà si s'apliquen o no més ajuts durant l'any 2010, però que això serà en funció de l'evolució de la demanda. Huguet va assegurar que ara és «prematur» parlar de quin tipus d'ajut es podria aplicar a partir de l'any que ve i va advertir que els ajuts «no poden ser eterns», i espera que la demanda es pugui estabilitzar a partir de la primavera de l'any que ve. Segons l'Asociación Nacional de Venedores de Vehículos a Motor (Ganvam), prop de 460 agents de vendes catalans, entre concessionaris i compravendes de Catalunya, s'han beneficiat del pla 2000E. La patronal dels venedors assegura que el volum de transaccions representa l'11,4% del total d'operacions de compravenda realitzades a tot l'Estat espanyol. Pel que fa a l'Estat, es van acollir al pla un total de 176.798 operacions, de les quals el 91,1% van correspondre a vehicles nous i el 8,9 restants, als d'ocasió.

El pla 2000E ha facilitat que, del total de vehicles per al desballestament, a l'empara dels incentius un 48,9% s'ha concentrat en vehicles de més de 15 anys d'antiguitat, segons dades del sector automobilístic. La resta de vehicles destinats a desballestar s'ha fixat en un 27,9% dels casos en cotxes entre 12 i 15 anys d'antiguitat, mentre que l'altre 23,2%, a vehicles de menys de 12 anys. El nombre total de vehicles retirats de circulació és parell al de les 200.000 operacions que en aquesta primera fase s'han arbitrat pel pla 2000E, ja que cada operació s'ha de realitzar obligatòriament amb el compromís de retirar el cotxe vell.

Ajuts fins a 2.000 euros

El govern va posar en marxa el mes de juny passat l'Autocat, el pla català d'ajuts directes a la compra d'un vehicle nou, amb un pressupost de 31,5 milions i que complementava l'estatal en ampliar el finançament a turismes de fins a 49.000 euros i sense límit d'emissions de CO2. Amb l'Autocat, els catalans es beneficien de descomptes de fins a 2.000 euros en la compra de turismes (1.000 euros dels fabricants, 500 del govern espanyol i 500 de la Generalitat). La condició per poder aspirar als descomptes és desballestar un vehicles més contaminant que tingui més de 10 anys o més de 250.000 quilòmetres.

D'altra banda, el nombre de matriculacions de vehicles a Catalunya es van situar en 8.072 unitats en els vint primers dies d'octubre, la qual cosa va suposar-ne un augment del 26,8% respecte al mateix període del 2008.

El pla 2000E s'acabarà el 2010

Posted: Monday 28/12/2009 18:26
by Guigui
http://www.avui.cat/cat/notices/2009/12 ... _82711.php

El govern espanyol no es planteja prorrogar les ajudes per a l'automòbil de cara al 2011

El ministre d'Indústria ha assegurat que el govern només renovarà el pla 2000E per al 2010 amb 100 milions d'euros

ACN
Madrid
Ult. Act. 28/12/2009 16:52


El ministre d'Indústria, Miguel Sebastián, ha anunciat que el govern espanyol seguirà ajudant durant el 2010 a la compra de vehicles amb un pressupost de 100 milions d'euros dins el conegut com a pla 2000E. L'ajuda beneficiarà a la compra de 200.000 vehicles i es preveu que al juny que ve ja s'hagin esgotat les ajudes si el ritme de compra segueix com fins ara.

Sebastián ha fet una crida a les comunitats autònomes perquè segueixin aportant el 50% de l'ajuda. També ha alertat que es tracta d'una mesura "puntual" per reactivar el sector, que no es pot convertir en permanent i per això s'espera que no hi hagi més pròrrogues en els ajuts a la compra de vehicles.

El ministre d'Indústria, Turisme i Comerç, Miguel Sebastián, ha presentat el balanç del Pla 2000E en l'any 2009 i els detalls del pla per al pròxim exercici, que tindrà una dotació de 100 milions d'euros.

Al 2010 el Pla 2000E continuarà aplicant-se en les mateixes condicions que aquest any, excepte algunes millores de tipus tècnic que en la majoria dels casos no afecten al comprador. El pressupost per al pròxim any serà de 100 milions d'euros, el que implica el finançament de la compra de 200.000 vehicles a raó de 500 euros d'ajuda per vehicle a càrrec del pressupost del Ministeri d'Indústria. A aquesta quantia se suma l'aportació dels fabricants (1.000 euros) i les de les comunitats autònomes que s'adhereixin a la pròrroga del Pla (500 euros).

Està previst que el Consell de Ministres del pròxim 30 de desembre aprovi el Reial decret que regularà les condicions del pla. Entre les millores introduïdes de cara a 2010 destaquen: l'obertura del sistema a nous agents de vendes que no van intervenir en el 2009 i és garanteix el dret de subvenció a partir del moment que s'ha produït la venda, sense esperar que es matriculi el vehicle nou. D'aquesta forma el procés de gestió s'harmonitza amb la realitat de l'activitat comercial i de venda. També el nou sistema permet atendre aquells expedients que poguessin no haver estat abonats en l'exercici 2009.

Sebastián ha destacat l'impacte positiu que ha tingut el Pla 2000E en l'evolució de les vendes d'automòbils i ha recordat que, des del passat mes de setembre, el mercat "ha donat la volta" i ha passat de 16 mesos de continus descensos a taxes de creixement de més de dos dígits.

Aquesta tendència s'ha mantingut en l'últim trimestre de l'any, amb increments de vendes del 26% a l'octubre, del 37% al novembre i del 48,7% en la primer quinzena de desembre, el que ve a confirmar l'efecte dinamitzador del mercat del Pla 2000E .

El ministre ha assegurat que el govern espanyol no es planteja una prorroga del pla perquè es tracta d'una mesura "puntual" per reactivar el sector de l'automòbil afectat fortament per la crisi econòmica. Si es tracta d'incentivar el comprador, "no té sentit" que la mesura sigui permanent. Per això, de moment, el govern espanyol no preveu una nova reedició del pla.

Segons les últimes dades disponibles, corresponents al passat 17 de desembre, s'han registrat 228.188 operacions de compra d'automòbils dintre del Pla 2000E. Del conjunt d'operacions registrades en el sistema de gestió del Pla, 200.000 expedients ja han estat pagats per Indústria (100 milions d'euros), mentre que 28.188 estan en tràmit i suposaran un desembors de 14,09 milions d'euros.

Fi del pla

Posted: Tuesday 03/08/2010 12:07
by Guigui
http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... otxes.html

La fi del 2000 E esfondra un 24% la venda de cotxes

Les matriculacions trenquen una tendència de deu mesos creixent per l'acabament de l'ajut de 2.000 euros a la compra
El sector demanarà al ministre d'Indústria que recuperi els estímuls


03/08/10 02:00 - Barcelona - Xavier Alegret

S'ha acabat el “miratge” en què vivia l'automòbil, com va admetre ahir Ganvam, una de les patronals del sector. El pla 2000 E d'ajuts a la compra de cotxes va revitalitzar les vendes des del setembre passat, però el seu esgotament, entre el maig i el juny depenent dels concessionaris, ha trencat una tendència de deu mesos i ha provocat una caiguda interanual del 24% de les matriculacions al juliol. Les vendes, el mes passat, van ser de 12.400 turismes a Catalunya, segons les dades d'Anfac, 4.600 menys que al juny, mes en què habitualment les xifres són semblants o inferiors.

I és que aquesta caiguda s'ha produït precisament al juliol, un mes tradicionalment bo per a les vendes d'automòbils nous, ja que els compradors s'afanyen a canviar el cotxe abans de marxar de vacances. I és que els 2.000 euros amb què el govern estatal, la Generalitat i, sobretot, els concessionaris ajudaven a la compra d'un cotxe, i la perspectiva que s'acabava l'ajut, van fer avançar la decisió a milers de persones. Tampoc no es pot oblidar l'efecte de l'augment de l'IVA del 16% al 18% al juliol.

Les conseqüències de l'esgotament del pla es fa evident observant les vendes per canals: en particulars han caigut un 37,7% mentre continua pujant en les empreses i per al lloguer, que pràcticament no es podien beneficiar dels ajuts.
De poc ha servit, doncs, l'esforç de les marques d'aguantar les ofertes més enllà del pla estatal. La majoria han mantingut els 1.000 euros que hi aportaven i que suposaven la meitat del pla 2000 E, i moltes han augmentat els descomptes. No obstant això, l'absència d'un pla concret dels governs s'ha notat en els concessionaris, ja que la compra de cotxes, com recordava ahir el director general de Ford Espanya, José Manuel Machado, en una entrevista a aquest diari, “té un component emocional” i es du a terme quan el client “veu una bona oportunitat”.

Les dades evidencien que el sector depèn tant dels ajuts que les patronals les aprofitaran per demanar al setembre al ministre d'Indústria, Miguel Sebastián, que es recuperin. Si no es fa, alerten, la situació empitjorarà. Faconauto calcula que les visites als concessionaris han baixat un 75% i augura una tardor “dramàtica”

La de motos també baixa un 20%

Les vendes de motocicletes i ciclomotors segueixen el mateix camí que les de cotxes, i van caure un 20,3% al juliol al conjunt de l'Estat, on se'n van vendre 19.833 unitats, segons dades de la patronal del sector Anesdor. En els set primers mesos de l'any, el nombre de matriculacions de motos i ciclomotors va arribar a 109.340 unitats, amb un augment interanual del 4,9%. Davant d'aquestes xifres, el secretari general de l'organització, José María Riaño, es va mostrar confiat que el sector de les dues rodes “recuperarà la bona senda del primer semestre” i va ressaltar que la venda de vehicles de dues rodes ha experimentat una reducció menor que la d'automòbils. “Seguirem atentament l'evolució de la pròrroga del pla Moto E, una bona notícia per a les motos”, va afegir Riaño.

A Alemanya volen que els fabricants tornin els diners

Posted: Wednesday 04/08/2010 14:28
by Guigui
Ara que alguns fabricants d'automòbils com VW han presentat resultats amb guanys multimilionaris, el govern alemany s'està plantejant demanar-los que retornin una part de les subvencions (equivalents al pla 2000E) pagades l'any passat.

Re: Pla 2000E

Posted: Thursday 05/08/2010 1:45
by wefer
És curiosa una cosa: si tenim en compte que el preu mitjà de cada cotxe venut a Espanya és de 23.277 euros, significa que en IVA el govern cobra per cada cotxe venut més de 3.000 euros. Per altra banda, en paga 2.000 en concepte d'ajudes, però tot i així encara hi surt guanyant 1.000 euros.

Si a més comptem que si baixen les vendes molta gent que treballa a l'automoció directa o indirectament se n'anirà a l'atur (menys ingressos a la SS i més costos en prestacions), em dóna la sensació que l'ajuda de 2.000 euros ha estat un gran negoci per a tothom i la seva supressió a curt termini només portarà problemes.

Re: Pla 2000E

Posted: Thursday 05/08/2010 14:39
by genissimon
Això sense tenir en compte que, de l'import del carburant que tots paguem, més del 50% són impostos. Directament.

I tothom sap que, amb cotxe nou, més quilòmetres recorreguts que amb el vell.

Salut !!

Re: Pla 2000E

Posted: Thursday 05/08/2010 20:46
by megapauer
wefer wrote:És curiosa una cosa: si tenim en compte que el preu mitjà de cada cotxe venut a Espanya és de 23.277 euros, significa que en IVA el govern cobra per cada cotxe venut més de 3.000 euros. Per altra banda, en paga 2.000 en concepte d'ajudes, però tot i així encara hi surt guanyant 1.000 euros.
I dues coses a tenir em compte:

Els govern subvenciona 1000 euros (500 l'autonòmic i 500 el central). Els altres 1000 els posava el fabricant.
A més a més hauriem de veure quants cotxes es venen amb impost de matriculació. Els més ecològics pagaran 0% però molts paguen el 4 i el 9 i ja no parlo dels de gama alta, que molts paguen el 14% o més.