Page 2 of 18
Re: Traspàs de regionals
Posted: Wednesday 10/06/2009 22:41
by Jordi Freixas
En fi. Tornem al que tenim ara. Veurem 448's pintades de FGC aviat?
Re: Traspàs de regionals
Posted: Wednesday 10/06/2009 23:01
by Lluita1714
Jordi Freixas wrote:En fi. Tornem al que tenim ara. Veurem 448's pintades de FGC aviat?
No.
és trist però acabarem sense traspàs, sense estatut, sense finançament, sense res... els catalans sempre sotmesos.
Re: Llitera
Posted: Wednesday 10/06/2009 23:51
by 437.001
Guigui wrote:Jordi Freixas wrote:Ah no? La comarca de la Llitera no forma part de la Franja de Ponent?
Sí, però Binèfar en queda fora, almenys de la part catalanoparlant. El cap de comarca de la Llitera és Tamarit.
Ups! Ara la capital de la comarca de la Llitera és Binéfar ex aequo amb Tamarit.
Com que Binéfar i Monzón no podien estar a la mateixa comarca sense crear una situació "Sabadell-Terrassa", doncs a la Llitera i de capital...
Re: Traspàs de regionals
Posted: Thursday 11/06/2009 0:03
by Jordi Freixas
Lluita1714 wrote:No.
és trist però acabarem sense traspàs, sense estatut, sense finançament, sense res... els catalans sempre sotmesos.
Doncs llavors està claríssim el que necessitem (concretament des de l'any al qual fas referenca amb el teu nick).
D'altra banda... només com a curiositat i sense cap intenció de crear cap polèmica. Bernat, per què vas afegir Binefar i Montsó a l'apartat de les estacions de la Franja? I perdó per la meva ignorància, però em va descol·locar.
Re: Traspàs de regionals
Posted: Thursday 11/06/2009 0:17
by UT596001
Lluita1714 wrote:Jordi Freixas wrote:En fi. Tornem al que tenim ara. Veurem 448's pintades de FGC aviat?
No.
és trist però acabarem sense traspàs, sense estatut, sense finançament, sense res... els catalans sempre sotmesos.
Per a què? Perquè ens toqui empassar-nos la (...) que no vol Barcelona com ens ha tocat patir durant dècades als usuaris dels autobusos interurbans?
Re: Traspàs de regionals
Posted: Thursday 11/06/2009 0:43
by josep_serre
Més aviat la que no volien a Salamanca, Madrid, etc... però realment en aquest cas la culpa era la permissivitat de la Generalitat.
UT596001 wrote:Lluita1714 wrote:Jordi Freixas wrote:En fi. Tornem al que tenim ara. Veurem 448's pintades de FGC aviat?
No.
és trist però acabarem sense traspàs, sense estatut, sense finançament, sense res... els catalans sempre sotmesos.
Per a què? Perquè ens toqui empassar-nos la (...) que no vol Barcelona com ens ha tocat patir durant dècades als usuaris dels autobusos interurbans?
Llitera i Litera
Posted: Saturday 20/06/2009 0:03
by Guigui
437.001 wrote:Ups! Ara la capital de la comarca de la Llitera és Binéfar ex aequo amb Tamarit.
Com que Binéfar i Monzón no podien estar a la mateixa comarca sense crear una situació "Sabadell-Terrassa", doncs a la Llitera i de capital...
Suposo que el tema és que hi ha una comarca anomenada "Litera" segons la divisió administrativa aragonesa, la capital de la qual és Binèfar. Però a efectes del domini geogràfic lingüístic, Binèfar queda fora de la part de la Franja estrictament parlant, per la qual cosa es deu donar a Tamarit de Llitera l'estatus de cap de comarca, potser sense ni ser-ho administrativament.
Perdoneu l'off-topic, però
a la cama no te irás...
CiU demana al Govern que exigeixi el traspàs
Posted: Tuesday 08/09/2009 21:19
by Guigui
http://www.avui.cat/cat/notices/2009/09 ... _71139.php
CiU reclama al Govern que 'compleixi l'Estatut' exigint el traspàs dels trens regionals
ACN / Xavier Lozano
Lleida
Ult. Act. 08/09/2009 19:09
Convergència i Unió demana al Govern que exigeixi el compliment de l'estatut en matèria ferroviària i modifiqui l'acord amb l'estat pel traspàs de rodalies perquè s'hi inclogui a l'hora la transferència de la gestió dels trens regionals i els Avant que circulen íntegrament per Catalunya. CiU ha presentat una proposta de resolució al Parlament per aconseguir que la Generalitat exigeixi el compliment de les seves competències en matèria de trens per avançar en la creació de les zones de rodalies de Lleida, Tarragona i Girona, i amb una millora de la xarxa i dels combois.
El diputat i portaveu a la Comissió de Política Territorial i Obres Públiques al Parlament de Catalunya per CiU, Josep Rull, ha lamentat que el Govern, segons la federació, 'renunciï als trens regionals i per tant a la millora de les línies Lleida-Manresa-Barcelona i Montsó-Lleida-Montblanc-Valls/Reus-Taragona-Barcelona, per exemple. La federació nacionalista creu que el Govern espanyol es nega a transferir els trens regionals a la Generalitat 'perquè li suposen el 40% dels recursos que s'obtenen per aquesta via'. Rull també ha denunciat l'estat dels actuals combois de Renfe Mitja Distància. Segons el diputat 'el 50% dels regionals són d'abans del 1975 -n'hi ha 48, i la resta són molt antics -27 trens del 1987-'. Rull ha assegurat que en els últims quatre anys, el Govern espanyol ha portat a Catalunya 'quaranta trens del 1975 retirats d'Andalusia o Madrid', el què ell ha anomenat 'la ferralla'. CiU també s'ha oposat al Pacte Nacional per les Infraestructures que aquest dimarts ha aprovat la Generalitat 'perquè és poc creïble, ja que només és una llista de bones intencions', ha dit Josep Rull, que ha denunciat que el text s'oblidi de la connexió ferroviària amb l'Alt Urgell, l'autovia Alfarràs-Tàrrega, el port de Comiols, l'eix occidental, entre d'altres.
Re: Traspàs de regionals
Posted: Tuesday 08/09/2009 23:39
by canalcole
Ja que estàn, per què no traspasen els LD, els Avants i els AVE?
Avant i LD
Posted: Tuesday 08/09/2009 23:56
by Guigui
Els Avant, ja els reclamen en el paquet de regionals. I LD acabarà com el trànsit aeri: mercat lliure, amb Adif fent d'Aena.
Re: Traspàs de regionals
Posted: Wednesday 09/09/2009 0:01
by Sky
De fet el Pla de transport de viatgers 2008-2012 incorpora també el que anomenen "regionals d'altes prestacions".
Regional d'altes prestacions
Posted: Wednesday 09/09/2009 0:04
by Guigui
Abreviat, RAP.
Re: Traspàs de regionals
Posted: Thursday 10/09/2009 16:23
by Jordi Freixas
Estava pensant... de la mateixa manera que es parla dels traspassos de Rodalies i Regionals, FGC no es podria fer càrrec també dels Talgos que van cap a França? Les 252 de Renfe que remolquen els trens es mouen integrament per territori català.
Talgos
Posted: Thursday 10/09/2009 16:28
by Guigui
Els Talgos són LD i, per tant, no entren en les competències que l'Estatut disposa. D'altra banda, tota qüestió transfronterera és matèria estatal.
Re: Traspàs de regionals
Posted: Thursday 10/09/2009 17:14
by 593Dromedario
Sky wrote:De fet el Pla de transport de viatgers 2008-2012 incorpora també el que anomenen "regionals d'altes prestacions".
Aquests serveis deuen ser molt interessants. Et porten de Barcelona a Camp de Tarragona oferint-te un gourmet que no pots acabar-te per falta de temps i tardes més en anar de l'estació a casa (tant a Barcelona com a Tarragona) que d'una estació a l'altra.
A més, aquest terme implica que els altres serveis regionals (els que avui dia utilitza tothom qui ho necessita excepte per la relació Barcelona-Lleida) aniran cap avall. Alentiments entre Sants i El Prat per un costat i a Sagrera per l'altre només són el principi. Després, si arriba el traspàs tindrem metro-CatalunyaExprés (hipòtesi d'alguns de nosaltres que esperem que no es compleixi) i ja només faltarà que es realitzin amb Civies (amb la incomoditat i una olor a lleixiu que sembla que tot el tren sigui un lavabo).
Re: Traspàs de regionals
Posted: Sunday 27/12/2009 12:22
by rogermelcior
Saura insta el govern espanyol a negociar ja el traspàs dels trens Regionals
El conseller d'Interior, Relacions Institucionals i Participació creu que mentre s'espera tan llargament la sentència del Tribunal Constitucional sobre l'Estatut, ja s'estan complint punts "importantíssims" de la norma
El conseller d'Interior, Relacions Institucionals i Participació, Joan Saura, ha exigit aquest diumenge a l'Estat que comenci a negociar "immediatament" amb la Generalitat el traspàs dels trens Regionals de Renfe a Catalunya, com a continuació al traspàs de Rodalies dimarts que ve, i compleixi així amb l'Estatut.
En aquest sentit, ha dit que això suposa obrir la "segona fase de negociació" del traspàs ferroviari, amb una ponència Estat-Generalitat semblant a la que es va obrir fa any i mig per a Rodalies, el traspàs del qual es ratificarà a la comissió mixta de traspassos Estat-Generalitat de dimarts 29. L'article 169 atribueix a la Generalitat la competència exclusiva de tots els trens el trajecte dels quals transcorre només a Catalunya, sigui qui sigui el titular de la infraestructura.
Ha destacat que, de moment, la Generalitat ja començarà l'any com "l'autoritat única" en la gestió de Rodalies, fet que inclou tarifes, horaris, recorreguts i freqüències. "Gaudim del traspàs", ha demanat Saura, i ha instat l'oposició a no minimitzar una reivindicació històrica de vint anys.
A més, ha destacat que pocs països de la UE tenen un govern subestatal gestionant trens com els de Rodalies en tota una àrea metropolitana.
Pel conseller, mentre s'espera tan llargament la sentència del Tribunal Constitucional (TC) sobre l'Estatut, ja s'estan complint punts "importantíssims" de la norma, com Rodalies, el nou finançament autonòmic -també recent ratificat- i les inversions estatals a Catalunya previstes en la disposició addicional tercera.
Tot això s'està aconseguint "malgrat les dificultats que hi ha amb el govern" en negociar, ha admès el conseller ecosocialista.
Sobre la possibilitat d'una llei electoral aquesta legislatura -que acaba també el 2010-, ho ha considerat difícil perquè el sistema electoral exigeix el suport de dos terços del Parlament i persisteixen opinions molt diferents.
"Trens com els de rodalia"
Posted: Monday 28/12/2009 15:35
by Guigui
A més, ha destacat que pocs països de la UE tenen un govern subestatal gestionant trens com els de Rodalies en tota una àrea metropolitana.
Si es refereix a gestionar trens pèssims com els de rodalia, té raó. Si vol dir serveis de rodalia en general, s'ha informat ben malament.
Re: "Trens com els de rodalia"
Posted: Wednesday 30/12/2009 19:23
by 437.001
Guigui wrote:A més, ha destacat que pocs països de la UE tenen un govern subestatal gestionant trens com els de Rodalies en tota una àrea metropolitana.
Si es refereix a gestionar trens pèssims com els de rodalia, té raó. Si vol dir serveis de rodalia en general, s'ha informat ben malament.
Que jo sàpiga, en una país no excessivament descentralitzat com França, les rodalies de París i l´Illa de França(Transilien), i els regionals de TOTES LES ALTRES REGIONS són competència de la regió. El que sí que no he sentit a França (potser a París sí, el cas del Transilien no el conec massa bé) és que es traspassi gestió d´estacions.
Enfilat abans d'estiu, segons Nadal
Posted: Monday 18/01/2010 10:52
by Guigui
http://www.vilaweb.cat/acn/ultima-hora/ ... onals.html
Nadal assegura que abans de l'estiu estarà enfilat el traspàs de Regionals
09:45 18.01.2010
Barcelona (ACN).- El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha dit en una entrevista a TV3 que abans de l'estiu pugui estar ja enfilar el traspàs de Regionals, acomplint així les previsions estatutàries. Després de tancar el traspàs de la gestió de Rodalies, servei que ja depèn de la Generalitat des del 1 de gener de 2010, el conseller ha confirmat que aquest mes es celebrarà una ponència per negociar la transferència dels Regionals. 'Primer varem aconseguir Rodalies, després vindran els demés', ha dit. Tot i així, ha considerat que és bastant possible que la negociació 'no sigui fàcil'.
Re: Traspàs de regionals
Posted: Monday 18/01/2010 10:53
by metring
I com faran el logo? La "R" també?