Però només en disposa d'una.
Per cert, he trobat el que estava buscant, i crec que donarà una solució al que busquem:
Una vez en Universidad, los convoyes cargados de munición se encaminarían por el proyectado túnel de enlace al Fc de Sarrià, en dirección a la estación que hubiera interesado en esta línea, hasta llegar a Av.Tibidabo.
El túnel de Avenida Tibidabo se construyó a principios de los años veinte con motivo de la apertura de la calle Balmes en la parte alta de la ciudad. Al igual que los anteriores, no se preveía la circulación ferroviaria en él hasta que en 1953 se inauguró el ramal de Gràcia a Av.Tibidabo. Durante la Guerra Civil se empleó como depósito de municiones.
Pie de foto: Estación de Av.Tibidabo de FGC. Este túnel ya estaba construído antes de la guerra Civil Española. Durante la contienda, se empleó como almacén de municiones.
Text extret de : Hobbytren revista número 168.
Com a anècdota, ahir vaig estar a l'estació de Av.Tibidabo (per cert, ja completament amb la nova senyalització), i vaig preguntar a una empleada de FGC si sabia alguna informació referent a l'estació, sobretot això del búnker que venia dient fa setmanes, i per informar-me més sobre l'estació. La cara que va ficar (suposo perquè no crec que sigués molt normal preguntar alguna cosa que no sigués com se'n va a l'andana) era digne de veure .
Mirant aquest article, he trobat curiositats molt interessants, les quals per no sortir-me del tema, ficaré en un nou fil .
El túnel de FCC al Tibidabo, ja estava fet?
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: El túnel de FCC al Tibidabo, ja estava fet?
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Re: El túnel de FCC al Tibidabo, ja estava fet?
Jo crec que aquestes empreses haurien d'explicar una mica d'història als treballadors, encara que no formi part del treball conèixer-la. Com a mínim, si jo hi treballés, m'encantaria que me l'expliquessin.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Amor a l'art
El problema és que ens hem anat acostumant massa a anar a complir l'expedient i prou. I en el cas d'empreses, això és atribuïble a ambdues parts: empresa i treballador. És clar que hi ha gent dedicada a la seva feina i a qui n'interessa tots els detalls, però desgraciadament, són una petita minoria.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: El túnel de FCC al Tibidabo, ja estava fet?
Quisiera rescatar este tema porque, aunque quedan muy claras las conclusiones, me queda una duda: En este mapa de los tranvías en 1929 aparece indicado como "metropolitano" la línea de Balmes, como si estuviera en funcionamiento. ¿Exagerado optimismo al imprimir el mapa, un error, o acaso se hizo funcionar la línea para la exposición?
http://www.tramvia.org/tb/tb-pag.htm
Aqui se puede apreciar el plano que digo. Se puede ampliar.
http://www.tramvia.org/tb/tb-pag.htm
Aqui se puede apreciar el plano que digo. Se puede ampliar.
- lauria1226
- N7
- Posts: 325
- Joined: Sunday 04/10/2009 10:28
- Location: Barcelona i Pallars Jussà
Re: El túnel de FCC al Tibidabo, ja estava fet?
A la foto del 900, efectivamente era de via estreta pero en el procés de transformació a via ampla a alguns se li canviaren únicament els trucks que es el cas que ens ocupa, si us hi fixeu bé veureu que esta circulant en via UIC, posteriorment a aquest vehicle li retornaren els trucks originals de via mètrica. Que jo sàpiga no hi va haver via en estoig en els tramvies de Barcelona, sempre o potser en la immensa majoria dels casos de via compartida ho va ser pel sistema de tres carrils o fils.
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
Uno tenga su propia fe.