Page 2 of 2
Compra bitllets AVE
Posted: Monday 10/12/2012 11:02
by xevi
Algú sap perquè no es poden comprar bitllets de l'ave BCN-MAD pel gener?
Re: Compra bitllets AVE
Posted: Monday 10/12/2012 11:03
by xevi
A través del web, vull dir.
Re: Venda de bitllets llarga distància RENFE
Posted: Monday 10/12/2012 11:38
by davida
La venda del AVE Barcelona Madrid apartir del 7 de gener esta bloquejada perque s'allargaran 4 - 8 trens fins a Figueres, segons sembla poden ser 4 per sentit si la estació de Girona no esta preparada i 8 si els trens poden parar a Girona. Les obres de l'estació de Girona es el que va mes retrasat de tota la linea, pero tampoc impedeix la seva inaguració.
De Barcelona a Figueres es tarificaran com Avant.
Re: Venda de bitllets llarga distància RENFE
Posted: Monday 10/12/2012 11:46
by xevi
I fins quan no es podran comprar bitllets? Què s'ha de fer en aquests casos?
Re: Venda de bitllets llarga distància RENFE
Posted: Monday 10/12/2012 14:02
by davida
xevi wrote:I fins quan no es podran comprar bitllets? Què s'ha de fer en aquests casos?
Esperar fins que Renfe els posi a la venda. O anar amb la competència (bus, avió, etc...)
Re: Venda de bitllets llarga distància RENFE
Posted: Monday 10/12/2012 17:26
by alf
davida wrote:La venda del AVE Barcelona Madrid apartir del 7 de gener esta bloquejada perque s'allargaran 4 - 8 trens fins a Figueres, segons sembla poden ser 4 per sentit si la estació de Girona no esta preparada i 8 si els trens poden parar a Girona. Les obres de l'estació de Girona es el que va mes retrasat de tota la linea, pero tampoc impedeix la seva inaguració.
De Barcelona a Figueres es tarificaran com Avant.
Que barbaridad, ¡¿ocho por sentido?! ¿Y como pretenden llenar estos trenes en el trayecto Figueres - Girona - Barcelona? Deberían de poner los pies en la tierra y quedarse con 4, y con lo que se ahorran procurar que los regionales convencionales tengan asientos decentes. Con la situación económica actual la gente necesita transportes económicos y que éstos sean mínimamente cómodos, y no AVEs a diestra y siniestra. Y si resulta que estos trenes son inmensamente populares y la demanda lo justifica ya se pondrán más. España siempre con mentalidad de nuevo rico, pagando el contribuyente, claro.
Re: Venda de bitllets llarga distància RENFE
Posted: Monday 10/12/2012 23:53
by davida
Els 8 trens AVE s103 tindran varies funcions:
- Enllaç amb els TGV a Figueres Vilafant, fins que s'homologuin per arribar a Barcelona o els s100 a França. Ara son 2 TGV, pero posiblement en breu hi haura un tercer. Hi ha un horari reservat per un Figueres - Ginebra.
- AVE Madrid - Girona - Figueres. Jo crec que pasatgers 2 trens diaris hi han.
- Avant Barcelona - Girona - Figueres. No hi hauran trens Avant Especifics, sino que s'utilitzaran els seients sobrants dels AVE s103.
8 trens no em semblen cap bogeria. Ara hi han 23 trens MD, i el temps de trajecte es pasa de 1:50 a 0:55. El que esta per veure es quan passatgers hi ha disposat de pagar uns 22€, enlloc de 15€ dels MD per estalvia 1h de trajecte. El problema es que la meitat del guany de temps a Sants, es perd si el destí es el centre de Barcelona o la part nord de Barcelona.
Un Barcelona Lleida val 27€ i son 180km.
Un Barcelona Camp val 16€ i son 100km.
Seguint la proporció:
Un Barcelona Girona seran 95km, per tant uns 15€. Enlloc de 10€ dels MD.
Un Barcelona Figueres seran 130km, per tant uns 22€. Enlloc de 15€ dels MD.
La linia de MD Barcelona - Figueres transporta 5 milions de passatgers l'any. No siguem gaire optimistes i que l'Avant tingui una quota del 20%, son 1 milio l'any. A repartir entre 365 dies i 16 trens diaris. Son 170 passatgers per tren. Ja es quasi mig AVE s103, si sumen els viatgers internacionals i els nou viatgers Madrid - Zaragoza - Girona, ja tenim un ocupación molt raonable.
Re: Venda de bitllets llarga distància RENFE
Posted: Tuesday 11/12/2012 0:06
by alf
Tus cuentas son un poco optimistas: Cinco millones suma el corredor BCN - Portbou en su totalidad. Esto significa, no sólo entre Barcelona y Figueres o Girona, sino entre todas las demás estaciones. Nos quedamos sin toda aquella gente que inicia o termina su recorrido en estaciones intermedias. Yo creo que si el AVE capta el 10% de los pasajeros actuales de MD, es decir unos 500.000 al año, eso sería mucho. Pero no tiene sentido discutir, en un futuro podemos volver a esto y ver quien estuvo más cerca
Back to topic!
Posted: Tuesday 11/12/2012 0:26
by Guigui
Us esteu desviant del tema.
Re: Venda de bitllets llarga distància RENFE
Posted: Tuesday 11/12/2012 12:05
by xevi
Exacte, crec que el tema no és aquest.
El problema és saber quin dia es tornaran a posar a la venda els bitllets a Madrid. Tinc reunions al gener i no puc comprar els bitllets. La veritat és que l'avió fa una mica de mandra.
Re: Venda de bitllets llarga distància RENFE
Posted: Wednesday 12/12/2012 3:07
by 437.001
xevi wrote:Exacte, crec que el tema no és aquest.
El problema és saber quin dia es tornaran a posar a la venda els bitllets a Madrid. Tinc reunions al gener i no puc comprar els bitllets. La veritat és que l'avió fa una mica de mandra.
També està passant amb els trens Alcázar-Badajoz i Linares Baeza-Granada/Almería, i d´altres.
Re: Venda de bitllets llarga distància RENFE
Posted: Friday 14/12/2012 12:48
by davida
Ja estan a la venda alguns AVE Barcelona - Madrid anada i tornaada.
Tren AVE especial
Posted: Friday 25/01/2013 23:16
by oriolp13
Acabo de rebre un mail de la RENFE, que, crec que per una de les primeres vegades, han tingut una bona idea.
El 30/01 és juga l'anada de la copa del rei de futbol Madrid-Barça. RENFE ha posat un tren especial després del partit (que és a les 21h), amb sortida d'Atocha a les 00:15h del 31/1 i arribada a Sants a les 02:45h, per un preu únic de 35 Euros (podent escollir entre classe turista i classe club, per el que he vist al web de RENFE), combinant el viatge d'anada amb qualsevol dels serveis disponibles al llarg del dia.
Crec que és una molt bona notícia que es pensi en fer trens d'aquest tipus (i sobretot a aquest preu).
Re: Venda de bitllets llarga distància RENFE
Posted: Friday 25/01/2013 23:30
by alf
Curioso, parece que están haciendo el experimento de rentabilizar un billete barato intentando conseguir que se llene el tren. ¿Nos espera un futuro en el que la Renfe se adapta al mercado low-cost?
Re: Venda de bitllets llarga distància RENFE
Posted: Friday 25/01/2013 23:58
by cesc
alf wrote:davida wrote:La venda del AVE Barcelona Madrid apartir del 7 de gener esta bloquejada perque s'allargaran 4 - 8 trens fins a Figueres, segons sembla poden ser 4 per sentit si la estació de Girona no esta preparada i 8 si els trens poden parar a Girona. Les obres de l'estació de Girona es el que va mes retrasat de tota la linea, pero tampoc impedeix la seva inaguració.
De Barcelona a Figueres es tarificaran com Avant.
Que barbaridad, ¡¿ocho por sentido?! ¿Y como pretenden llenar estos trenes en el trayecto Figueres - Girona - Barcelona? Deberían de poner los pies en la tierra y quedarse con 4, y con lo que se ahorran procurar que los regionales convencionales tengan asientos decentes. Con la situación económica actual la gente necesita transportes económicos y que éstos sean mínimamente cómodos, y no AVEs a diestra y siniestra. Y si resulta que estos trenes son inmensamente populares y la demanda lo justifica ya se pondrán más. España siempre con mentalidad de nuevo rico, pagando el contribuyente, claro.
El que veig aqui és un autentic desconeixement de la Linea Barcelona-Girona-Figueres i Portbou. El que a mi en fà més llàstima és que és critiqui el fet que hi hagin 8 Serveis de AVE per sentit Barcelona-Figueres/Vilafant, però, el que jo trobo a faltar són els AVANT (com els que van a Lleida) per cumplimentar els AVE i posar més Serveis (en aquest cas seria Regionals d'Alta Velocitat), ja que la majoria de persones que pugen el Tren convencional desde Barcelona baixen a Girona i d'aquesta manera reduir Serveis de Mitjana Distancia per posar més Regionals ó obrir la nova linea pendent de Rodalies Girona. El que si que he vist és que hi han poques places en el AVE per Serveis AVANT per fidelitzar els Usuaris potencials de la nova linea de l'Alta Velocitat