Page 2 of 5

Re: Nova Spanair

Posted: Thursday 10/09/2009 19:04
by metring
http://www.europapress.cat/economia/not ... 35939.html

Spanair ofereix 35.000 bitllets a partir d'11 euros des de Barcelona
BARCELONA, 10 Sep. (EUROPA PRESS) -


Spanair ha llançat 35.000 bitllets a partir d'11 euros des de la T1 de l'aeroport del Prat amb motiu de la Diada Nacional de Catalunya, segons ha informat avui la companyia en un comunicat.

Les compres es podran fer a partir d'aquesta mitjanit i durant tot el divendres a la seva web ('www.spanair.com') i l'oferta inclou vols operats entre el 21 de setembre i el 30 de novembre.

La celebració coincideix amb l'estrena aquesta setmana de la seva nova sala VIP a la T1, amb 800 metres quadrats, 40 punts d'internet, sis ordinadors de sobretaula i sense fil gratuït. Uns 500 passatgers visiten cada dia la nova sala.

Oferta no realitzable

Posted: Friday 11/09/2009 12:09
by Guigui
Per curiositat, he entrat al web de Spanair per a veure si hi ha ofertes que m'interessin, i l'enllaç de l'oferta per la Diada no funciona, a diferència de la resta.

Serà que no passa de gag publicitari?

Comença el trasllat

Posted: Monday 14/09/2009 18:37
by Guigui
http://www.vilaweb.cat/www/noticia?p_id ... di=General

DILLUNS, 14/09/2009 - 11:33h

Spanair comença el trasllat de treballadors de la seu de Palma a la de Barcelona

El procés s'acabarà d'ací a mig any

Spanair comença avui el trasllat de treballadors de Palma a la nova seu de Barcelona. En una primera fase, hi ha 196 treballadors afectats, 73 dels quals s'han acollit al trasllat i 123 han rescindit el contracte. Avui se'n traslladaran cinquanta i els altres vint-i-tres ho faran fins a mitjan octubre. És previst que tot el procés s'acabi d'ací a mig any. Aquest trasllat havia suscitat les crítiques dels treballadors, que el mes passat van fer una vaga.

Els treballadors volien que els trasllats a la nova seu de la companyia es fessin en unes condicions laborals més bones, tenint en compte que, segons el comitè d'empresa, el 80% dels afectats cobra entre 850 i 1.100 euros mensuals. També volien que tothom qui opti per rescindir voluntàriament el contracte obtingui una indemnització de 35 dies per any treballat, i no pas els 20 dies que ofereix l'empresa durant dotze mesos.

Noves destinacions amb codi compartit

Posted: Thursday 29/10/2009 18:07
by Guigui
http://www.avui.cat/cat/notices/2009/10 ... _76268.php

Spanair connectarà Barcelona amb el món

La companyia catalana oferirà a l’estiu vols directes des del Prat a Nova York i Singapur, i a São Paulo des de Madrid

Marta Sardà
Nova York
Ult. Act. 29/10/2009 03:20


A Ferran Soriano, president de l’aerolínia catalana Spanair, se’l veia il·lusionat quan ahir, a Nova York, on està mantenint diverses reunions amb els diferents socis del grup Star Alliance, confirmava que Barcelona tindrà vols directes a Nova York i Singapur i es podrà volar amb Spanair directament a São Paulo des de Madrid, a partir de l’estiu de l’any vinent, pels codis compartits que ha establert la companyia catalana amb Continental Airlines, Singapore Airlines i TAM, l’aerolínia brasilera.

“Hem arribat a acords amb Continental Airlines –incorporada com a soci a Star Alliance dimarts passat– i ara només falta connectar els sistemes de gestió, però tot estarà a punt perquè l’1 d’abril de l’any vinent els nostres clients puguin volar directament a Nova York”, va assegurar Soriano. Des del Prat a la Gran Poma i des d’allà a qualsevol destinació que Continental Airlines tingui en catàleg. “Aquest acord obre un nombre immens de destinacions als nostres clients”, apuntava el president de Spanair. De fet, actualment surten del Prat tres avions diaris cap a Nova York –de Continental Airlines, American Airlines i Delta–, amb 240.000 passatgers a l’any i amb una gran demanda de places de classe business.

Les converses per compartir codis a altres destinacions ja estan obertes. Es parla ja d’un pròxim Barcelona-Washington i també d’un Barcelona-Chicago. “També hem iniciat converses amb ANA, del Japó, i amb Air China”, va explicar Soriano. Segons ell, “la primera destinació del Prat actualment és Buenos Aires, amb 250.000 passatgers a l’any, i aquesta és una ruta que es vol oferir des de Spanair amb avions propis, així com també a Bogotà o Quito”. Parlem del 2011.

Per tenir futur
Ara, però, la companyia està centrada en el pla de reestructuració, “que va bé però és complicada”, assegurava Soriano, que explicava que el pla preveu “prescindir de més personal de tots els sectors, retallar el 10% de les rutes, abaixar sous i fer més eficients les operacions retallant en 10 minuts el temps que els avions són a terra”. “És necessari dur a terme el pla si volem que la companyia tingui futur”, sentencia el president de Spanair. El grup va perdre 187 milions d’euros el 2008. L’any que ve vol equilibrar i deixar els números vermells.

Ara per ara ja s’aposta fort per Spanair i Barcelona, des de dins i fora del país. “Hi ha una gran compenetració entre els socis de Star Alliance, amb molt esperit de col·laboració i no de competència, com passa en altres aliances”, explicava el president de l’aerolínia catalana. Per això Spanair ha proposat que el CEB Meeting de Star Alliance faci a Barcelona la reunió de treball del juny del 2010.

Re: Nova Spanair

Posted: Thursday 29/10/2009 22:19
by buertu
Em fa gracia el titular que és una mica sensacionalista.
S'ha de llegir l'article per veure que aquests vols ja existeixen, tres vols diaris directes a Nova York des de Barcelona i un de Barcelona a Singapur. L'únic que faran serà introduir el codi compartit i punt.

Entrevista de Salvador Sostres a Ferran Soriano

Posted: Monday 02/11/2009 11:55
by Guigui
http://www.avui.cat/cat/notices/2009/11 ... _76700.php

“Si fóssim de Madrid, no ens caldria tenir una Spanair”

Entrevista de Salvador Sostres a Ferran Soriano, president de Spanair

Salvador Sostres
Barcelona
Ult. Act. 02/11/2009 01:15


Nacionalment tebi.
Si no fos molt catalanista no hauria vingut a Spanair.

Volia treure la senyera de les samarretes del Barça per vendre’n més a Albacete.
Posar la senyera a la samarreta del Barça és de les millors propagandes que s’han fet de Catalunya. Els nens de Sydney o Xangai no compren la samarreta per la senyera, però quan la veuen es pregunten què és i aquesta és la nostra victòria.

Albacete, Albacete.
El mercat on el Barça ha de créixer no és Albacete sinó Seattle o Xangai, com et deia. El mercat d’Albacete és poc rellevant. A Xangai hi ha més nens i amb menys exposició mediàtica al Reial Madrid per part d’Espanya.

Josep Piqué, de Vueling, diu que vostè barreja els negocis amb els sentiments.
Cada país treballa pel seu futur. És absurd negar-li a una nació el dret de construir-se. Els que es diuen antinacionalistes sovint són nacionalistes d’un altre país. Caja Madrid ha invertit 7.400 milions d’euros a Ibèria. La Comunitat de Madrid defensa l’aeroport de Barajas, que representa el 15% del seu PIB. I una altra cosa, Sostres.

Digui.
Josep Piqué és el president de Vueling; Vueling, que és d’Ibèria, i em sembla que Ibèria ha tingut moltes complicitats patriòtiques.

Espanya ens roba.
Si tu i jo fóssim de Madrid no estaríem parlant de Spanair. Allà ja tenen aeroport i una companyia aèria que ve d’un antic monopoli estatal i que ha decidit posar el seu hub a Madrid. A Barcelona hem de fer-ho d’una altra manera.

Pagant nosaltres!
No és pagar, és invertir.

Pàtria i negoci.
Exactament. Si fem una línia aèria deficitària, a la llarga haurem de tancar. Si no servís per satisfer les necessitats del país seria poc interessant i ni jo ni molts altres no hi seríem treballant ni invertint.

Hub.
Hub, un centre de distribució de vols en xarxa. Sense hub una ciutat no pot tenir plena connexió internacional.

El hub, com el sexe, està sobrevalorat.
Sense hub Barcelona és una ciutat molt menys atractiva com a centre de negocis, i com a capital de nació queda més disminuïda. Barcelona és el quart aeroport d’Europa en vols amb origen i destí al Prat. Si comptem els vols amb connexió, caiem a la novena posició. Això és dramàtic. Les companyies internacionals no s’instal·len en ciutats que no estan ben connectades.

A Madrid l’hi paga l’Estat.
Al segle XIX, els productors de fruits secs de Reus van pagar-se el ferrocarril entre Reus i Tarragona; i els fabricants de suro de la província de Girona, el carrilet entre Sant Feliu i Girona. Espanya ja s’ho farà. Aquest és l’esperit de Catalunya.

Vostè no és independentista.
Catalunya té dret a decidir el seu futur.

Aena ens perjudica.
Això és un mite. No ens regala res, però no ens perjudica. Som uns bons clients i són uns bons proveïdors.

Arriba Espanya, doncs.
Una altra cosa és que per concepte seria millor que una administració de més proximitat com la Generalitat gestionés l’aeroport.

Anirà a la candidatura d’Alfons Godall i Xavier Sala.
Ara mateix Spanair no em deixa temps per pensar en el Barça ni sóc en cap candidatura. Però quan hi hagi eleccions intentaré contribuir que el debat sigui constructiu. El que segur que ens perjudica és la lluita fratricida.

Va ser un covard abandonant el president Laporta.
Al contrari, després del resultat de la moció el que era de valents era acceptar que havíem perdut 60 a 30 i plegar.

El nom de Spanair és horrible.
S’ha de dir així. Tenim aquest nom i és bo. A l’estranger és conegut i sona bé. Això suma. Un nom nou ens costaria 8 milions d’euros i és preferible aprofitar aquests diners per a projectes més útils ara. La senyera de Spanair és que tota funciona en català, que la llengua referencial és el català. Perdona’m, però voldria acabar dient dues coses.

Una.
Seria més útil poder comprar Ibèria, que funcionés des de Barcelona i en català, que no pas fundar una companyia nova que es digués Air Catalunya.

Dues.
Algú que va ser als actes de celebració del segon aniversari de la independència de Lituània i va veure que les matrícules encara duien el distintiu de l’URSS li va preguntar a una autoritat local com podia ser, i el que li va respondre em serveix ara per a Spanair: “Miri, primer aprendrem a gestionar les carreteres i després ja canviarem les matrícules”.

Re: Entrevista de Salvador Sostres a Ferran Soriano

Posted: Monday 02/11/2009 12:19
by davida
Guigui wrote:http://www.avui.cat/cat/notices/2009/11 ... _76700.php
...
Algú que va ser als actes de celebració del segon aniversari de la independència de Lituània i va veure que les matrícules encara duien el distintiu de l’URSS li va preguntar a una autoritat local com podia ser, i el que li va respondre em serveix ara per a Spanair: “Miri, primer aprendrem a gestionar les carreteres i després ja canviarem les matrícules”.
A veure si algú de la Generalitat ho llegeix de cara al traspas de Rodalies de final d'any.,

Crèdit i conflictes

Posted: Tuesday 23/02/2010 0:25
by Guigui
http://www.avui.cat/cat/notices/2010/02 ... _88895.php

Spanair troba ajuts per enlairar-se

La companyia acorda amb la banca un crèdit sindicat. El govern podria aprovar demà una aportació de 40 milions de l'ICF per a l'ampliació de capital de l'aerolínia. S'arriba a un acord per acomiadar pilots però les agències de viatges espanyoles es rebel·len contra l'empresa per les ofertes que fa a la seva web

Sílvia Barroso/AVUI.cat
Barcelona
Ult. Act. 23/02/2010 00:04


Spanair torna a ser enmig de les turbulències financeres que han planat sovint la companyia, tot i que aquesta vegada és a prop de diversos acords que han de servir per donar viabilitat al projecte sota la batuta de Ferran Soriano.

Després que el president de l'aerolínia advertís la setmana passada que l'empresa haurà de sortir a borsa o deixar-se absorbir –per Lufthansa, probablement–, aquest dilluns s'ha sabut que està ultimant una aportació de 80 milions d'euros de la banca i la Generalitat.

Tanmateix, fonts de la companyia asseguren que tot plegat forma part d'un pla que Soriano prepara des de fa mesos, i que l'advertiment sobre la necessitat d'una eventual sortida a borsa i/o la compra per part de Lufthansa ja ha estat llançat públicament pel president diverses vegades en els últims mesos.

En tot cas, la jornada d’ahir es va tancar amb la signatura d’un crèdit sindicat per un màxim de 50 milions d’euros, 42 dels quals serien assumits per entitats financeres i 8 per l’Institut de Crèdit Oficial (ICO). Segons van assenyalar fonts de l’empresa, dels 42 milions ja n’havien estat subscrits 25,5 en una operació liderada per La Caixa en la qual van participar també els bancs BBVA, Sabadell, Popular, Santander-Banesto i Caixa Catalunya. Paral·lelament, aquest dimarts mateix el govern català, a través de l’Institut Català de Finances, podria aprovar una aportació de fins a 40 milions més com a garantia per a l’ampliació de capital que prepara la companyia per donar viabilitat al projecte.

Però, mentre Soriano fa equilibris la situació se li desestabilitza amb l'anunci de la Federació Espanyola d'Agències de Viatges (FEAAV), que "trenca" relacions amb l'aerolínia davant els seus "reiterats incompliments".

L'eliminació temporal del càrrec d'emissió o la tardança a anunciar a les agències la ruptura de l'acord amb Air Comet han estat "claus" en l'adopció d'aquesta mesura, segons que ha informat avui l'entitat en un comunicat.

L'any passat, la FEAAV va sol·licitar per escrit a Spanair la retirada d'un anunci inserit al seu web en el qual es s'anunciava l'eliminació temporal del càrrec d'emissió, informa Efe. La federació, que manté que no va obtenir cap resposta de la companyia, considera aquesta mesura "il·legal", atès que "busca prescindir d'un cost real, el d'emissió del bitllet, amb l'objectiu de guanyar quota de mercat".

A més, la FEAAV va queixar-se al novembre a Spanair perquè va trigar a anunciar a les agències l'extinció del seu acord amb Air Comet per vendre vols de l'altra companyia amb la seva pròpia placa sense ser codi compartit.

Tots aquests greuges, units a les "agressives" campanyes dutes a terme per Spanair, com la del 25% de descompte per a empreses, han portat les agències a trencar relacions amb l'aerolínia.

Els membres de la FEAAV són les associacions d'agències de viatges minoristes d'Albacete, Alacant, Almeria, Aragó, Balears, Cadis, Còrdova, Las Palmas, Múrcia, País Basc, Navarra, Pontevedra, Sevilla, Tenerife, Madrid, Jaén i Granada.

L'empresa marca distàncies
La companyia "lamenta molt" la decisió de les companyies, però té clar que no canviarà la seva aposta per tenir el seu propi canal de vendes a través de la seva web, un sistema que considera estratègic i d'acord amb les tendències actuals: internet ha canviat les coses i obliga tothom a reciclar-se, i la majoria d'usuaris ja no van a una agència de viatges si només volen comprar un bitllet d'avió.

Per l'aerolínia, és significatiu que les agències catalanes no s'hagin afegit al boicot o "trencament de relacions", i que les grans agències no siguin dins de la federació revoltada, ja que negocien els seus propis acords amb la companyia.

Pacificació del conflicte laboral
Les aigües tranquil·les, per contra, es troben ara al front laboral. Les assemblees de pilots i tripulants de cabina de Spanair han aprovat aquest dilluns, amb un 56 i un 62% dels vots respectivament, els preacords assolits amb la companyia aèria sobre els acomiadaments i la reducció salarial, informa Europa Press. Dels 527 pilots amb dret a vot, han anat a les urnes 403. D'aquests, 229 s'han mostrat a favor (56%), 144 en contra i 10 han votat en blanc.

Així, queda ratificat l'acomiadament de 117 professionals i la degradació d'uns 70 comandants a pilots. Es col·locarà una nova categoria intermèdia creada expressament per suavitzar la degradació. Els pilots cobraran un 25% menys i, a canvi, Spanair cedirà el 5% de la companyia.

Un total de 718 tripulants de cabina ha exercit el seu dret a vot, dels 1.062 que podia fer-ho. La majoria, 447 (62%) s'ha posicionat a favor, 264 ha votat en contra, cinc en blanc i hi ha hagut dos vots nuls.

L'acord inclou l'acomiadament d'uns 75 tripulants de cabina i una rebaixa salarial d'entre un 3 i un 5%, segons l'antiguitat. Per compensar, tindran un 1% de l'accionariat de Spanair i disposaran d'una paga de beneficis quan la companyia abandoni els números vermells.

Fa mesos que Spanair negocia aquests acords laborals, amb els quals pretén estalviar 100 milions d'euros anuals. La companyia espera cobrir costos aquest any i començar a obtenir beneficis el 2011. I l'acord, en definitiva, era imprescindible perquè la banca i l'ICF participessin en el projecte d'ampliació de capital amb l'aportació del total de 80 milions que s'està pactant.

Guanys l'any que ve

Posted: Thursday 25/02/2010 9:24
by Guigui
http://www.avui.cat/cat/notices/2010/02 ... _89204.php

Spanair millora les seves previsions i espera arribar als beneficis l’any vinent

L’aerolínia catalana anuncia pèrdues de 30 milions per al 2010 i guanys d’entre 5 i 10 milions per al 2011. La companyia inicia la segona de les tres fases d’expansió

Marta Sardà
Barcelona
Ult. Act. 25/02/2010 01:20


Segons el pla estratègic, Spanair preveia tancar el 2011 en equilibri pressupostari. Tanmateix, Ferran Soriano, president de l’aerolínia, va anunciar ahir, durant la presentació del mapa de rutes per a la temporada d’estiu, que compten poder tancar l’any vinent amb uns guanys d’entre 5 i 10 milions d’euros i que per al 2012 ja s’esperen 30 milions de benefici net.

Soriano també va anunciar, però, que aquest any es tancarà encara amb pèrdues, que arribaran a uns 30 milions d’euros, un resultat notablement millorat en relació amb el del 2009, en què es van acumular 120 milions en pèrdues. La reducció de costos en totes les àrees de l’empresa, que ha comportat l’eliminació de 300 llocs de treball, han ajudat a fer-la econòmicament viable. En aquest sentit, avui mateix s’espera tancar un acord amb els mecànics de l’aerolínia, amb condicions similars als pactes fets amb el personal d’altres àrees.

Creixement i expansió
Després de donar per tancada la primera fase d’expansió de l’aerolínia, Soriano va anunciar que d’aquí un mes i mig s’obrirà a tots els treballadors de l’empresa la possibilitat de formar part de l’accionariat. El president de Spanair també va confirmar que ell adquirirà accions de la companyia. També està previst canviar aquest any set avions per nous Airbus i deu més l’any vinent, dins del pla de renovació de flota.

Soriano també va explicar que l’ampliació de capital anunciada, de 50 milions, està garantida per l’ICF, “que arribarà allà on no arribin els empresaris”. D’altra banda, també va anunciar que es fa efectiu el préstec participatiu de SAS de 20 milions, acordat en el moment de la compravenda amb la companyia escandinava. A més, Spanair ha acordat un préstec sindicat amb diverses entitats bancàries de 42 milions i un crèdit de l’ICO de 8 milions, que no està relacionat amb l’ajut d’aquest institut a les línies aèries, “sinó a una de les línies que financen noves inversions”, va concretar.

200 milions en crèdits
L’endeutament total de Spanair pot arribar a 199 milions, dels quals 149 corresponen a préstecs participatius de SAS –129 milions de crèdit en el moment de la compra, ara fa gairebé un any– i 50 milions més als crèdits bancaris i de l’ICO. Soriano va recordar que SAS pot convertir el valor de crèdit en accions de la companyia, “sempre que no superi el 19,9% del capital”.

Sobre la futura sortida a Borsa de Spanair, el seu president va assegurar que l’opció estratègica “es considerarà el 2012”.

Ampliació de capital

Posted: Monday 20/09/2010 18:40
by Guigui
http://www.vilaweb.cat/acn/ultima-hora/ ... anair.html

El Govern podria aprovar una participació de 10 milions en l'ampliació de capital de Spanair

17:48 20.09.2010

Barcelona (ACN).- El Govern podria aprovar aquest dimarts destinar 10 milions a l'ampliació de capital de Spanair. La participació es faria a través de l'empresa publica de promoció i localització industrial de Catalunya (Avança), que va aprovar l'operació en un consell d'administració celebrat la primavera passada. Des de l'agost, el Consell Executiu ha anat ajornant aquesta aprovació. Spanair necessita fer una ampliació de capital de 50 milions abans de finals d'aquest any. L'entrada d'Avança s'afegiria a les de Fira de Barcelona, Turisme de Barcelona i Volcat, que s'incorporarien a l'ampliació aportant 10 milions cadascuna. L'Institut Català de Finances (ICF) podria subscriure els últims 10 milions.

La Comissió Europea estudia les ajudes a Spanair

Posted: Tuesday 16/11/2010 18:55
by Guigui
http://www.avui.cat/noticia/article/4-e ... anair.html

La CE estudia la queixa de les aerolínies de baix cost per les ajudes a Spanair

La Comissió evita, però, pronunciar-se sobre la seva suposada il·legalitat
Les aerolínies de baix cost asseguren que els suports atorgats a Spanair són ajudes d'estat il·lícites


16/11/10 16:43 - brussel·les - Agències

La Comissió Europea (CE) ha confirmat avui que ha rebut i estudia les queixes de l'Associació Europea d'Aerolínies de Baix Cost (ELFAA, per les seves sigles en anglès) sobre les ajudes econòmiques a Spanair, però ha evitat pronunciar-se sobre la seva suposada il·legalitat.

ELFAA, de la qual forma part Ryanair, assegura que els successius suports econòmics que ha rebut Spanair constitueixen “una violació de la legislació europea” en matèria d'ajudes públiques i perjudica directament les aerolínies competidores.

“Hem rebut una carta d'ELFAA que estem estudiant”, ha confirmat la portaveu de Competència de l'Executiu comunitari, Amelia Torres, que ha refusat revelar si Brussel·les obrirà una investigació sobre el cas com sol·licita aquesta plataforma d'aerolínies.

ELFAA va dirigir divendres 12 una missiva al comissari europeu de Competència, Joaquín Almunia, en la qual assegura que els suports atorgats a Spanair són ajudes d'estat il·lícites que han permès a la companyia “lliurar una guerra de preus predatòria en rutes operades per altres aerolínies que no reben aquestes ajudes”.

També l'associació d'aerolínies sosté que, a causa d'aquestes ajudes, Spanair “ha pogut malgastar en campanyes de 'màrqueting' que estan fora de l'abast dels seus competidors comercials”.

Spanair s'ha beneficiat fins ara de diverses ajudes, l'última aprovada per la Generalitat de Catalunya el passat 6 de novembre per aportar 20 milions d'euros al capital de l'aerolínia, a través de l'empresa pública Cimalsa.

L'operació reforça la posició de Spanair davant companyies com Ryanair, que ja ocupa el 4,5% de la capacitat total de l'aeroport del Prat de Llobregat (Baix Llobregat) i duu a terme una dura estratègia comercial de retallada de preus.

Si la CE obre finalment una investigació sobre el cas Spanair, haurà de determinar primer si els suports rebuts per la companyia poden considerar-se “ajudes d'estat” o si, per contra, la participació de la Generalitat en el capital de l'aerolínia a través de Cimalsa respon al principi d'”inversor privat

Al rescat!

Posted: Tuesday 25/01/2011 15:26
by metring
http://www.lavanguardia.es/economia/201 ... anair.html

La Generalitat sale al rescate de la aerolínea Spanair

El Govern aprueba un crédito de urgencia de 10,5 millones a través de la Fira y el Ayuntamiento de Barcelona

Economía | 25/01/2011 - 03:09h

Redacción (Barcelona).- El Govern de la Generalitat ha tenido que salir al rescate de la aerolínea Spanair a través de la aprobación de un crédito de urgencia del Instituto Catalán de Finanzas (ICF) de 10,5 millones de euros a través de la Feria de Barcelona y el Ayuntamiento.

Así lo ha confirmado el portavoz del ejecutivo catalán, Francesc Homs, tras la reunión del Consell de Govern. Homs justificó el rescate como por ser "una situación financiera de urgencia", porque "si no Spaner caía".

Posats a voler fer-ho bé

Posted: Tuesday 25/01/2011 15:51
by Guigui
[...][ porque "si no Spaner caía".
Espaner. Vejam si ho escrivim bé.

I ja n'estan preparant un altre

Posted: Tuesday 25/01/2011 16:07
by Guigui
http://www.avui.cat/noticia/article/4-e ... anair.html

La Generalitat aprova un crèdit de 10,5 milions d'euros per salvar Spanair

Francesc Homs, portaveu del govern, assegura que “o la Generalitat actuava, o Spanair queia”
L' executiu també ha fet una previsió d'un segon crèdit de 9,5 milions d'euros, encara pendent d'aval


25/01/11 15:57 - Barcelona - Redacció

El govern de la Generalitat ha aprovat un crèdit a Spanair per part de l'Institut Català de Finances (ICF) de 10,5 milions d'euros per tal de salvar la companyia davant de la seva “situació financera i de tresoreria d'urgència”.

Francesc Homs, portaveu del govern, ha assegurat aquest dimarts en roda de premsa que “o la Generalitat actuava, o Spanair queia”, descrivint així una situació delicada de l'estat de la companyia aèria. Aquest crèdit es fa a través de Fira de Barcelona i amb l'aval de l'Ajuntament de Barcelona.

A més, l'executiu també ha fet una previsió d'un segon crèdit de 9,5 milions d'euros, pendent encara de decidir qui l'avalarà, probablement també l'Ajuntament, fet que pujaria el crèdit fins als 20 milions d'euros si s'acabés aprovant.

Vueling se'n queixa

Posted: Thursday 27/01/2011 11:27
by Guigui
http://www.ara.cat/economia/Vueling-com ... 59217.html

Vueling considera "competència deslleial" l'ajuda de la Generalitat a Spanair

El conseller delegat de l'aerolínia, Álex Cruz, qualifica els 10,5 milions a través de l'Institut Català de Finances d'"injustificables"

EFE
Barcelona | Actualitzada el 26/01/2011 21:24


El conseller delegat de Vueling, Álex Cruz, ha criticat aquest dimecres l'ajuda anunciada per la Generalitat a la companyia aèria Spanair i ha assegurat que fomenta la “competència deslleial”.

La Generalitat ha autoritzat un crèdit de 10,5 milions d'euros a la companyia aèria Spanair a través de l'Institut Català de Finances.

En roda de premsa celebrada aquesta tarda a la seu de Vueling al Prat de Llobregat, Cruz ha qualificat les ajudes d' “injustificables" i ha assegurat que "contribueixen a la distorsió de la lliure competència".

Cruz ha mantingut que Vueling és l'única companyia que ha fet una "aposta clara i decidida per fer del Prat un hub" i ha assegurat que, "malgrat les ajudes, Spanair no està treballant per a aconseguir-ho".

El conseller delegat de Vueling ha apuntat que "els hub no els fan els aeroports, encara que Aena ha fet un gran treball amb la T1, sinó que els fan les companyies aèries que operen en ells i Vueling ha fet una aposta decidida pel Prat".

"Les ajudes públiques suposen una distorsió de la lliure competència", ha mantingut Cruz, que ha reiterat que "l'aposta i l'esforç realment ho ha fet Vueling".

Cruz ha anunciat que la companyia estudia totes les possibilitats al seu abast per defensar els seus interessos, encara que no ha volgut puntualitzar en què consisteixen "perquè encara és massa aviat".

"Vueling és la segona companyia aèria més rendible d'Europa i tot això sense ajudes", ha dit Cruz, que ha lamentat que hagin d'estar contínuament "demanant sacrificis" als seus treballadors per poder fer front en condicions a la recuperació del trànsit aeri aquest any i que es presti una ajuda a una altra companyia.

El president de Vueling, Josep Piqué, ha considerat "injustificades" les ajudes i s'ha preguntat "què pensaran altres empreses que han desaparegut o que passen enormes dificultats i que no han rebut aquest estranyíssim tracte de favor".

Piqué ha dit que "Spanair solapa rutes ja existents i que qualsevol pretensió de la seva banda de crear un "hub" a Barcelona només és creïble per a aquells que estan disposats a creure en promeses que no tenen res a veure amb la realitat del sector aeri".

El president de Spanair ha lamentat que "el nou Govern no hagi estat coherent amb el seu programa d'austeritat i rigor pressupostari i segueixi amb la política de l'executiu anterior, recolzant iniciatives que haurien de circumscriure's a l'àmbit estrictament empresarial".

Cancel·lada la inauguració del vol a Trípoli

Posted: Wednesday 23/02/2011 15:37
by Guigui
http://www.ara.cat/economia/Spanair-arr ... 57194.html

L'aerolínia no té clar quan podrà reprendre els seus plans
Spanair no ha arribat a inaugurar la ruta Barcelona-Trípoli

La companyia tenia previst començar a volar tres cops per setmana a la capital de Líbia


IGNASI PUJOL
Barcelona | Actualitzada el 23/02/2011 13:21


L'aerolínia Spanair no ha pogut inaugurar la seva nova connexió aèria entre Barcelona i Trípoli, la capital de Líbia.

La companyia catalana va anunciar l'estrena d'aquesta ruta l'octubre passat i preveia començar a operar-la tres cops per setmana a partir del 14 de febrer.

"No hem pogut començar i no hi volarem a curt termini", ha explicat avui el president de Spanair, Ferran Soriano, amb motiu de la revolta a Líbia.

Les connexions amb Àfrica constitueixen un dels eixos prioritaris de creixement de rutes de Spanair.

Re: Nova Spanair

Posted: Monday 18/04/2011 20:47
by ostrich
Si la conexió mediterranea es clau a l'hora de creear un hub.
Desde que s'ha apostat per Spanair les conexions intercontinentals del prat han crescut exponencialment inclús Iberia que no tenia cap interes ara ho fa encara que sigui per no deixar creixer Spanair

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Posted: Sunday 26/06/2011 19:59
by ostrich
Spanair SA, compañía aérea española de propiedad de empresarios catalanes y en la que el Gobierno regional tiene una participación, firmó un acuerdo mediante el cual Lazard Ltd. (LAZ) ayudará a la aerolínea encontrar un inversor, La Vanguardia informó.
Spanair, con sede en Barcelona, ​​necesita 150 millones de euros (213 millones) a ser rentable y operar vuelos de largo recorrido, según el diario, citando fuentes no identificadas cercanas a la operación.
El potencial inversor podría provenir de China o el Medio Oriente ya que las transacciones con otras compañías como Deutsche Lufthansa AG (LHA), Singapore Airlines Ltd. (SIA) y Turk Hava Yollari (THYAO) AO, conocido como Turkish Airlines, ya han sido descontados , La Vanguardia, dijo.

Llenguatge infumable

Posted: Monday 27/06/2011 14:22
by Guigui
Pollosa màquina traducció, jo endevino.

Re: Nova Spanair

Posted: Thursday 27/10/2011 8:02
by jaezcurra
http://www.lavanguardia.com/economia/20 ... rways.html
Spanair alcanza un principio de acuerdo con Qatar Airways
La aerolínea del Golfo podría alcanzar hasta el 49% del capital de la catalana

Economía | 27/10/2011 - 00:00h AINTZANE GASTESI Barcelona
Spanair está en el buen camino para lograr el apoyo del ansiado socio industrial que, según la aerolínea que dirige Ferran Soriano, garantizará la viabilidad de la empresa en los próximos años. Según fuentes próximas a la administración, Qatar Airways y Spanair han decidido abrir una negociación para que la aerolínea del emirato entre en el capital de la catalana como socio estratégico junto a la Generalitat, que en los últimos dos años ha inyectado más de 100 millones de euros a través de créditos de empresas participadas.

A principios de esta semana, el presidente de Spanair, Ferran Soriano, viajó al emirato acompañado de Damià Calvet, secretario de Territori i Mobilitat de la Generalitat; Jordi William Carnes, concejal del ayuntamiento de Barcelona, y Antoni Vives, presidente de la Agencia Metropolitana de Desarrollo Urbanístico y de Infraestructuras. La visita a Qatar sirvió para avanzar en las negociaciones. Un portavoz de Spanair negó que se haya alcanzado un acuerdo, aunque reconoció negociaciones para captar capital con diferentes aerolíneas. "Es sabido que Spanair está buscando alternativas de socios estratégicos y mantenemos contactos con algunas aerolíneas, pero no se ha alcanzado ningún acuerdo", apunta el portavoz.

En la operación, Qatar Airways aportaría capital hasta el 49% de la compañía, que estaría controlada por Ieasa y la Generalitat. Además, podría incorporar aviones basados en el aeropuerto de El Prat. A cambio, la compañía qatarí contaría con un socio europeo que le facilitaría las escalas en el aeropuerto de Barcelona de sus vuelos hacia Latinoamérica. También incrementaría sus rutas hacia Asia, aunque pasando por Qatar. Una de las rutas que se contemplan es un vuelo Barcelona-Tokio.

Sin nuevas aportaciones de capital, Spanair difícilmente superaría la temporada de invierno. En el 2010, Spanair perdió 115 millones de euros, 60 menos que en el 2009, pero sigue estando muy lejos de contar con unos resultados saneados. El pasado mes de junio, Spanair firmó un mandato de venta con el banco de inversión Lazard para acelerar la búsqueda del inversor industrial, un proceso que el Departament d'Economia que dirige Andreu Mas-Colell ha seguido estrechamente y cuyo objetivo era captar inversiones antes de final de año, cuando expira el margen de confianza del Govern.

El objetivo de Spanair es, inicialmente, captar una mínimo de 150 millones de euros que, según asegura, precisa para empezar a operar vuelos de larga distancia. La entrada de la aerolínea qatarí en el capital de Spanair no comprometerá, en principio, su pertenencia a Star Alliance.

La aerolínea que preside Ferran Soriano ha contado con el apoyo expreso del gobierno de Artur Mas desde su llegada a la Generalitat, en noviembre del 2010. El Govern considera estratégica la compañía para impulsar los vuelos intercontinentales desde El Prat. Y, mientras durante el periodo del tripartito el gobierno de Montilla era reacio a reconocer la participación pública en la compañía, el actual se presenta como "principal inversor de la aerolínea". Las deudas de la compañía con entidades de crédito ascienden a 39,44 millones. La principal deuda que tiene Spanair es un crédito participativo con la escandinava SAS, su antigua propietaria, por valor de 158,8 millones y que vence en febrero del 2014.