Re: Nova estació rodalies Madrid Sol
Posted: Thursday 27/08/2009 2:44
Només a Plaça de Catalunya?
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
¡Hala, hala, para según donde, los medios materiales, económicos, etc NUNCA faltan! ¡Vaya envidia (y no precisamente sana)!canalcole wrote:La estación de Cercanías de Sol tuvo en su primer año 16 millones de viajeros
PROCEDENT DE: http://www.abc.es
Ejecutada por el Ministerio de Fomento, la obra de la estación de Sol se enmarca en la inversión realizada para el conjunto de la Conexión Atocha-Chamartín, que ascendió a 570 millones de euros.
...
Según Fomento, esta actuación en Sol constituyó un verdadero hito en lo que a obra civil se refiere, y colocó a la ingeniería española en la primera línea mundial.
La estación está formada por dos partes principales; la caverna de andenes -que es la más grande del mundo que a día de hoy se ha excavado en suelo con 207 metros de longitud, 20 de ancho y 15 de alto- y el vestíbulo de acceso a la estación.
Consolidada como "la forma más rápida y cómoda de llegar al centro de la capital desde toda la región", se le han concedido los premios a la Mejor Obra Pública 2009 del Colegio de Ingenieros de Caminos, Canales y Puertos de Madrid y "Madrid Iniciativa Infraestructuras, otorgado por el diario digital Madridiario."
... per part de qui té un greu complex d'inferioritat.Lluita1714 wrote:És normal.
En aquest complex d'inferioritat es basa l'empenta i la força, amb les ganes constants de millorar. Sense competència entre ciutats, no gaudiríem d'algunes excentricitats com ara aquesta estació, la línia de metro més llarga d'Europa, com un espagueti... i si no, mireu Dubai. (que ha fet fallida per tirar-se el pet més alt que el cul)Guigui wrote:... per part de qui té un greu complex d'inferioritat.
Ho sé. Vulguem o no, la colla de polítics que patim aquí no són tan diferents com els d'allà, per molt que mirin de dissimular-ho.Lluita1714 wrote:Ara faré d'advocat del diable i potser no us espereu això de mi, però... a Catalunya no som menys eh? La línea de metro més llarga d'europa... i no seria primer cop que a la premsa catalana surten els milions de passatgers d'algunes estacions i de la xarxa en general. Ja veureu d'aquí a uns mesos, "Tantes persones han fet servir la línia 9 de metro en el seu primer any. Aspira a ser la línia de metro més llarga d'europa amb nosequants quilòmetres... etcètera"
És normal. Altra cosa és el desequilibri econòmic que en això si que dono la raó a Jaezcurra.
L'empenta, la força i les ganes de millorar es basen en la voluntat de millorar el que hom té i de progressar. En canvi, aquest cofoisme desmesurat de línia més llarga d'Europa, flota més moderna d'Europa, més quilòmetres d'AV del món, etc. no fa sinó revelar la manca de substància al darrere (per què i per a què?) i la mania de voler presentar quatre cosetes relativament insignificants com a símbol d'un pretès poder.Lluita1714 wrote:En aquest complex d'inferioritat es basa l'empenta i la força, amb les ganes constants de millorar.
Això és quelcom molt humà. L'ideal seria, com deien a l'antiga Grècia, que "l'home és la mesura de totes les coses". Això s'ha perdut, i les coses avui dia no només es fan per complaure els ciutadans (i aconseguir vots), també per competir, i aquesta competència l'hem assimilat els ciutadans, que veiem bé que es faci un gratacels, per exemple, i aquests només es fan per competir, des del Taipei 101 a l'Abu Dhabi, fins l'edifici inacabat de Corea del Nord. Es creen insígnies i tothom està orgullós, i no només això, vindran des d'altres països per contemplar l'edifici més alt del món, si no fos així, Dubai no tindria pas turisme. Així és l'humà.Guigui wrote: L'empenta, la força i les ganes de millorar es basen en la voluntat de millorar el que hom té i de progressar. En canvi, aquest cofoisme desmesurat de línia més llarga d'Europa, flota més moderna d'Europa, més quilòmetres d'AV del món, etc. no fa sinó revelar la manca de substància al darrere (per què i per a què?) i la mania de voler presentar quatre cosetes relativament insignificants com a símbol d'un pretès poder.