Page 2 of 19

D'acord, però qui paga?

Posted: Wednesday 08/07/2009 23:33
by Guigui
marc wrote:Jo proposo comprar un Z100 i un Z600, qui hi està d'acord
Molts hi estarien. Però amb quins diners vols comprar-los i on vols guardar-los?

Re: Notícies Tren Groc (Tren Groc en perill! )

Posted: Thursday 09/07/2009 16:38
by BB9200
No estaria gens malament negociar-ho amb la SNCF per uns 40 euros :) .

Re: Notícies Tren Groc (Tren Groc en perill! )

Posted: Friday 10/07/2009 0:19
by Jordi Freixas
I no seria millor i molt més efectiu fer pressió perquè no es retirin del servei els Z100?

Re: Notícies Tren Groc (Tren Groc en perill! )

Posted: Friday 10/07/2009 22:37
by He2/2
Doncs ben mirat, si el gruix dels serveis es fes amb material modern, es podria aprofitar per restaurar alguns automotors i remolcs al seu estat d'origen i fer trens turistics/històrics ben "autentics", potser fins i tot amb un "controleur" vestit d'época.

Re: Notícies Tren Groc (Tren Groc en perill! )

Posted: Saturday 11/07/2009 16:26
by marc
I no seria millor i molt més efectiu fer pressió perquè no es retirin del servei els Z100?
Be si algú sap tant francès com per poder pressionar una de les empreses més importants de França, potser li puc donar un cop de ma amb el meu petit coneixement d'aquesta llengua. :ok

Re: Notícies Tren Groc (Tren Groc en perill! )

Posted: Saturday 11/07/2009 17:49
by Jordi Freixas
No es pot fer una recollida de firmes per demanar que es conservin aquests trens en servei? (encara que sigui un altre tipus de servei)

"Mouvement social"

Posted: Saturday 11/07/2009 22:10
by Guigui
Si realment us interessa fer alguna reivindicació a França, consulteu algun sindicat com ordeixen els seus famosos "mouvements sociaux" que paralitzen el país. Així aconseguireu alguna cosa.

Re: Notícies Tren Groc (Tren Groc en perill! )

Posted: Sunday 12/07/2009 18:51
by Pere
Només veient la forma de ser dels ferroviaris francesos, el seu caràcter i la forma de treballar, no faltaran pas reivindicacions i vagues del personal de la línia com no posin cap tren equiparable a l'actual.
Com a prova, es pot veure el període de circulació de l'actual stadler, i la quantitat de modificacions que li han hagut de fer, i com no, la quantitat de vagues que han realitzat els ferroviaris de la línia cada cop que han intentat fer circular el tren.

Re: Notícies Tren Groc (Tren Groc en perill! )

Posted: Monday 13/07/2009 0:03
by Jordi Freixas
Quan et refereixes a "com no posin cap tren equiparable a l'actual" t'estaràs referint als Z100, no?

Re: Notícies Tren Groc (Tren Groc en perill! )

Posted: Monday 13/07/2009 1:02
by Pere
Jordi Freixas wrote:Quan et refereixes a "com no posin cap tren equiparable a l'actual" t'estaràs referint als Z100, no?
Poden haver-hi mils d'idees, reformar els trens d'ara, posar als stadlers un vagó descobert.... fer nous trens amb vagó descobert...

Re: Notícies Tren Groc (Tren Groc en perill! )

Posted: Monday 13/07/2009 11:40
by MZA_1600
El problema dels Stadlers és precisament la sensació de tancament "hermètic" que ofereixen. El viatjer pot disfrutar del paisatje amb el sostre i finestres panoramics, però mai tindrà la sensació de llibertat i de relació amb la naturalesa que ofereixen els Z100, doncs una mampara de vindre el separarà del món.

La sol·Lució d'incorporar un cotxe descovert és bona, pero no suficient. Recordo que era més comode anar d'ins del Z100 que no amb el cotxe descovert, doncs tard o dora t'agafaba una insol·lació. Així, també estaria bé que els Stadler tinguessin les finestres practicables encara que no hi hagués climatització.

Salutacions.

Re: Notícies Tren Groc (Tren Groc en perill! )

Posted: Monday 13/07/2009 12:09
by Fran-Ikarus
He2/2 wrote:Doncs ben mirat, si el gruix dels serveis es fes amb material modern, es podria aprofitar per restaurar alguns automotors i remolcs al seu estat d'origen i fer trens turistics/històrics ben "autentics", potser fins i tot amb un "controleur" vestit d'época.
El cas és que, en aquesta línia, hi ha tan poc servei (2 o 3 trens al matí i 2 o 3 més a la tarda), i el material, tot i que no estigui 100% en estat d'origen, continua sent tan diferent i "autèntic" tal i com està, que no fa cap falta que el retirin i el restringeixin a circulacions especials. Prou restringides estan ara!

Vaig fer-hi l'últim viatge fa només 15 dies, i no vull ni imaginar no poder tornar-lo a repetir amb aquests pintorescos trenets :avall

Re: Notícies Tren Groc (Tren Groc en perill! )

Posted: Tuesday 14/07/2009 17:48
by BB9200
Jo l'únic que us puc dir és: Si coneixeu alguna associació de Cheminots capaç de reinvindicar (i unir-se), com per exemple la de Béziers, doncs endavant. Però jo en faria una forta difusió. Us passo un fòrum d'una revista que conec:
http://www.lrpresse.fr/trains/
I a partir d'aquí provar sort. Fins i tot poden dedicar-hi un article, i crear difusió, que quanta més hi hagi, més movilitzacions en contra aconseguirem.
Sincerament, no entenc com poden apartar uns automotors amb més de 100 anys circulant (i en perfecte estat, no oblidem...).

Re: Notícies Tren Groc (Tren Groc en perill! )

Posted: Wednesday 15/07/2009 19:14
by marc
La millor manera de saber per on va aquest afer seria anar a visitar els tallers de la línia (a Vilafranca del Conflent) que obren en portes obertes un cop l'any, es tractaria de investigar quan, fer una trobada i investigar, i aixi parlariem sabent de què va exactament la idea de la SNCF.

Re: Notícies Tren Groc (Tren Groc en perill! )

Posted: Wednesday 15/07/2009 19:17
by BB9200
La manera d'investigar és una cosa evidentment necessària, i que jo no paro de fer, però el millor és la difusió, doncs sigui quina sigui la línia de SNCF evidentment no és bona, i segueix els passos del Saint Gervais-Vallorcine.

Re: Notícies Tren Groc (Tren Groc en perill! )

Posted: Thursday 16/07/2009 17:18
by BB9200
Le Train jaune arrêté par l'incendie d'une motrice

U n incendie s'est déclaré hier après-midi sur le Train Jaune. Le train se trouvait à proximité de la gare d'Estavar, aux environs de 14 h 30, lorsqu'une motrice s'est soudain enflammée.
Le feu été rapidement maîtrisé par le conducteur, le responsable de la sécurité et les sapeurs-pompiers qui ont été dépêchés en urgence sur les lieux, aidés de deux camions incendies et d'une ambulance.
Au moment des faits, 20 personnes se trouvaient à bord et ont été aussitôt évacuées pour être mises en sécurité. Heureusement, aucune victime n'est à déplorer. Toutefois, le conducteur et un mécanicien, qui sont intervenus sur le feu, ont été légèrement intoxiqués par les fumées. Ils ont fait l'objet d'un examen de contrôle.
Dans un même temps, la SNCF a envoyé un bus afin de récupérer tous les passagers et de les ramener jusqu'à leur point de départ. La locomotive a, elle, été acheminée jusqu'à Saillagouse afin d'effectuer d'éventuelles réparations.
Le trafic a pu reprendre normalement, plus de deux heures après, soit vers 17 heures.
Les gendarmes se sont également rendus sur place afin de procéder aux constatations d'usage. L'incendie serait d'origine électrique et aurait été provoqué par un court-circuit. Laure Moysset
De: http://www.midilibre.com/articles/2009/ ... 45366.php5
Bàsicament diu que a l'estació d'Estavar, un motor del tren Groc s'incendia, que un conductor i un mecànic s'intoxiquen per el fum i són intervinguts, i la locomotora es troba a Saillagouse, on serà reparada. L'incendi ha estat provocat per un curt-circuit. Hi havia 20 persones al tren en aquell moment.

Re: Notícies Tren Groc (Tren Groc en perill! )

Posted: Thursday 16/07/2009 18:07
by liniadelRipollés
Mal rotllo... :|

BB9200 wrote:Le Train jaune arrêté par l'incendie d'une motrice

U n incendie s'est déclaré hier après-midi sur le Train Jaune. Le train se trouvait à proximité de la gare d'Estavar, aux environs de 14 h 30, lorsqu'une motrice s'est soudain enflammée.
Le feu été rapidement maîtrisé par le conducteur, le responsable de la sécurité et les sapeurs-pompiers qui ont été dépêchés en urgence sur les lieux, aidés de deux camions incendies et d'une ambulance.
Au moment des faits, 20 personnes se trouvaient à bord et ont été aussitôt évacuées pour être mises en sécurité. Heureusement, aucune victime n'est à déplorer. Toutefois, le conducteur et un mécanicien, qui sont intervenus sur le feu, ont été légèrement intoxiqués par les fumées. Ils ont fait l'objet d'un examen de contrôle.
Dans un même temps, la SNCF a envoyé un bus afin de récupérer tous les passagers et de les ramener jusqu'à leur point de départ. La locomotive a, elle, été acheminée jusqu'à Saillagouse afin d'effectuer d'éventuelles réparations.
Le trafic a pu reprendre normalement, plus de deux heures après, soit vers 17 heures.
Les gendarmes se sont également rendus sur place afin de procéder aux constatations d'usage. L'incendie serait d'origine électrique et aurait été provoqué par un court-circuit. Laure Moysset
De: http://www.midilibre.com/articles/2009/ ... 45366.php5
Bàsicament diu que a l'estació d'Estavar, un motor del tren Groc s'incendia, que un conductor i un mecànic s'intoxiquen per el fum i són intervinguts, i la locomotora es troba a Saillagouse, on serà reparada. L'incendi ha estat provocat per un curt-circuit. Hi havia 20 persones al tren en aquell moment.

Re: Notícies Tren Groc (Tren Groc en perill! )

Posted: Thursday 16/07/2009 18:08
by BB9200
Si comptem que estan intentant restaurar el motor, potser no ho és tant, però no és bona senyal i menys ara, clar que també tenen 100 anyets i la seva última gran revisió va ser per la dècada dels 80...

Re: Notícies Tren Groc (Tren Groc en perill! )

Posted: Friday 17/07/2009 11:43
by marc
No se on vaig llegir que a mitjans anys noranta un motor dels z100 va petar, i el van enviar a Paris per ser reparat. Va resultar que ni a Vilafranca (per falta d'instal·lacions), ni a Paris (per no coneixer la tecnologia de l'època) el van saber arreglar. Va resultar que en un quadre de les dependencies de Vilafranca hi ha un dibuix-esquema dels motors i per això el motor en qüestio torna a funcionar. Si en van arreglar un perquè no es poden reformar tots?

Re: Notícies Tren Groc (Tren Groc en perill! )

Posted: Friday 17/07/2009 18:27
by liniadelRipollés
Si no recordo malament, aquell tren es va encendre a l'alçada d'Oleta.
marc wrote:No se on vaig llegir que a mitjans anys noranta un motor dels z100 va petar, i el van enviar a Paris per ser reparat. Va resultar que ni a Vilafranca (per falta d'instal·lacions), ni a Paris (per no coneixer la tecnologia de l'època) el van saber arreglar. Va resultar que en un quadre de les dependencies de Vilafranca hi ha un dibuix-esquema dels motors i per això el motor en qüestio torna a funcionar. Si en van arreglar un perquè no es poden reformar tots?