Page 2 of 12
Re: Nous noms d'estacions ferroviàries
Posted: Monday 20/07/2009 9:23
by Danzig
Només un apunt: al Camp Nou no només hi va la gent els dies de partit, el Museu del Barça, si no ha canviat la cosa darrerament, és el museu més visitat de la ciutat.
Referències mundials
Posted: Monday 20/07/2009 9:41
by Guigui
Lluita1714 wrote:Liceu és un lloc de referència arreu del món, amés de formar part de la llarga història de la zona des del 1847
A diferència del Liceu, que li passen al davant la Staatsoper vienesa, la Scala, l'Opéra parisenca, La Fenice veneciana, la Met novaiorquesa i, si m'apures, el Covent Garden londinenc, no hi ha cap estadi de futbol del món que passi la mà per la cara al Camp Nou. Només Maracanã és més emblemàtic (però una ruïna).
Ja que l'ATM s'ha posat a fer coses "útils", hauria pogut dedicar-hi més esforç i començar a desfer equívocs i unificar denominacins: Bellvitge Renfe / Bellvitge L1 / Gornal FGC, L'Hospitalet / Rambla Just Oliveras, St. Andreu Comtal / St. Andreu, St. Andreu Arenal / Fabra i Puig, Martorell Central / Martorell, Clot Aragó / Clot.
I, a sobre, posaran una estació amb un nom que no hi té res a veure (Ernest Lluch), però l'estació del tram, per a la qual fan precisament aquesta estació, seguirà dient-se Sant Ramon, suposo...
En fi, massa panxacontents apoltronats que es pensen que més enllà del sumptuós despatx i del cotxe oficial no hi ha civilització.
Re: Nous noms d'estacions ferroviàries
Posted: Monday 20/07/2009 10:00
by metring
A Lisboa hi ha estació de metro al costat del Sporting de Lisboa, i no es diu així, sino Campo Grande, i el camp està molt però que molt bé...
Estadis de futbol i estacions de metro
Posted: Monday 20/07/2009 10:03
by Guigui
Però el camp del Sporting es diu Alvalade, que també és el nom d'un barri que té una estació de metro dedicada. I tres quarts del mateix passa amb l'estadi del Benfica (Luz).
Parlant del Portugal futbolístic, el final de les línies A, C, D i E del metro de Porto és l'estació d'Estádio do Dragão (l'estadi del Porto).
I a Viena, l'estació de metro al costat de l'estadi Ernst Happel (antic Prater) es diu "Stadion" a seques.
Re: Nous noms d'estacions ferroviàries
Posted: Monday 20/07/2009 12:03
by josep_serre
En el cas de Martorell Vila val a dir però, que l'estació ja havia tingut aquest nom i durant molt de temps ja en època de FGC el seguia portant però com a nom secundari de l'estació, tot i que als horaris i plànols apareixia com a Martorell-Vila.
Re: Estadis de futbol i estacions de metro
Posted: Tuesday 21/07/2009 7:27
by Proastiakos
Guigui wrote:Però el camp del Sporting es diu Alvalade, que també és el nom d'un barri que té una estació de metro dedicada. I tres quarts del mateix passa amb l'estadi del Benfica (Luz).
Discrepo, l'estació es diu Colégio Militar/Luz
Re: Nous noms d'estacions ferroviàries
Posted: Tuesday 21/07/2009 11:37
by Mako448
josep_serre wrote:
FGC – Llobregat-Anoia: Olesa de M. passa a Olesa de Montserrat
FGC – Llobregat-Anoia: Monistrol de M. passa a Monistrol de Montserrat
FGC – Llobregat-Anoia Martorell Vila passa a Martorell Vila Castellbisbal
Respecte al tema delc canvi de nom en aquestes tres estacions:
La d' Olesa de Montserrat trobo que l'únic que crearà seràn confusions sobretot pels turistes,que veurà el nom de "Montserrat",i és pensaràn que allà est+a Montserrat,i qsegur que alguns agafràn el telefèric de Esparreguera pensant-se que és el de Montserrat.A mès a mès suposo que els trens de la línia S4 almenys de posar "OLESA DE M."posarà a dalt"OLESA DE" i a baix "MONTSERRAT(als S55 posa a dalt "U." i a baix "UNIVERSITAT"),ja m'imagino tusistes que vueràn aixó i és pensaràn aque aquell tren va a Montserrat.i vaguin a parar a Olesa.A mès aquesta denominació ja és va servir anterioment.
Respecte a la de Monistrol de Montserrat,és torna a recuperar la denominació que va pedre no fa gaires anys tampoc.Vaja que van gastar-se dienrs en canviar cartells per desprès psoar uns ltres cartells amb el nom que tenia abans i que són iguals(si almenys tinguessin un altre disseny!)
La de Martorell-Vila I Castellbisbal jo si que la trobo bé,d'acord que està lluny de Castellbisbal poble,peró està al seut erme municipal,i una línia de bus urbà de Castellbisbal arriba fins aquesta estació,o sigui,que suposo que algún de Castellbisbal l'últilitzará.Tot i aixó,algún dia hauré d'agafar aquest autobús per estudiar la demanda.
Re: Nous noms d'estacions ferroviàries
Posted: Tuesday 21/07/2009 13:20
by josep_serre
L'estació de Martorell-Vila l'utilitzarà gent de Castellbisbal de les urbanitzacions properes a l'estació, però no pas gent del nucli principal.
Mako448 wrote:josep_serre wrote:
FGC – Llobregat-Anoia: Olesa de M. passa a Olesa de Montserrat
FGC – Llobregat-Anoia: Monistrol de M. passa a Monistrol de Montserrat
FGC – Llobregat-Anoia Martorell Vila passa a Martorell Vila Castellbisbal
Respecte al tema delc canvi de nom en aquestes tres estacions:
La d' Olesa de Montserrat trobo que l'únic que crearà seràn confusions sobretot pels turistes,que veurà el nom de "Montserrat",i és pensaràn que allà est+a Montserrat,i qsegur que alguns agafràn el telefèric de Esparreguera pensant-se que és el de Montserrat.A mès a mès suposo que els trens de la línia S4 almenys de posar "OLESA DE M."posarà a dalt"OLESA DE" i a baix "MONTSERRAT(als S55 posa a dalt "U." i a baix "UNIVERSITAT"),ja m'imagino tusistes que vueràn aixó i és pensaràn aque aquell tren va a Montserrat.i vaguin a parar a Olesa.A mès aquesta denominació ja és va servir anterioment.
Respecte a la de Monistrol de Montserrat,és torna a recuperar la denominació que va pedre no fa gaires anys tampoc.Vaja que van gastar-se dienrs en canviar cartells per desprès psoar uns ltres cartells amb el nom que tenia abans i que són iguals(si almenys tinguessin un altre disseny!)
La de Martorell-Vila I Castellbisbal jo si que la trobo bé,d'acord que està lluny de Castellbisbal poble,peró està al seut erme municipal,i una línia de bus urbà de Castellbisbal arriba fins aquesta estació,o sigui,que suposo que algún de Castellbisbal l'últilitzará.Tot i aixó,algún dia hauré d'agafar aquest autobús per estudiar la demanda.
Re: Nous noms d'estacions ferroviàries
Posted: Tuesday 21/07/2009 13:21
by calisay
Platanito wrote:
El canvi de Campus Sud a l'allunyat Camp Nou és absurd i provocarà que molta gent baixi en aquella parada, que cau igual de lluny que Collblanc, només pel nom.
.
Potser aquesta es la intenció: que els seguidors de futbol baixin en aquesta estació, potser per temes de capacitat / mobilitat
Re: Nous noms d'estacions ferroviàries
Posted: Tuesday 21/07/2009 15:20
by mix3
Potser aquesta es la intenció: que els seguidors de futbol baixin en aquesta estació, potser per temes de capacitat / mobilitat
Sí, però tingues en compte que el 90% dels assistents a partit del Barça són habituals d'anar-hi allà amb el seu abonament, i ja coneixen de sobres quina parada de metro els queda més a prop. Per exemple, no crec que ningú que tingui el seu abonament al gol Sud baixi a Palau Reial o Maria Cristina, sinó que ho farà a les Corts.
Olesa i Monistrol
Posted: Tuesday 21/07/2009 16:29
by Guigui
Tornant al tema d'Olesa i Monistrol: tant costava deixar els noms sense l'afegit "de Montserrat"? El dia que facin arribar el tren a Monistrol de Calders o Olesa de Bonesvalls, que aprofitin que encarreguen nous rètols per a canviar-los, però fer això, és ganes de tocar el bombo.
Si creuen que han de ser tan explícits, que comencin per suprimir els ridículs "Platja A.", "St. Vicenç C." i invents semblants, que aquests sí que no diuen res a qui no estigui acostumat a la nomenclatura.
Re: Olesa i Monistrol
Posted: Wednesday 22/07/2009 3:35
by Lluita1714
Guigui wrote:Tornant al tema d'Olesa i Monistrol: tant costava deixar els noms sense l'afegit "de Montserrat"? El dia que facin arribar el tren a Monistrol de Calders o Olesa de Bonesvalls, que aprofitin que encarreguen nous rètols per a canviar-los, però fer això, és ganes de tocar el bombo.
Si creuen que han de ser tan explícits, que comencin per suprimir els ridículs "Platja A.", "St. Vicenç C." i invents semblants, que aquests sí que no diuen res a qui no estigui acostumat a la nomenclatura.
Hi estic d'acord, amés de crear confusió. No obstant, Monistrol si que hi posaria el Montserrat. Si volen posar noms complets, que comencin des de Barcelona, L'Hospitalet de Llobregat, Cornellà de Llobregat, Sant Boi de Llobregat, etc.
Re: Nous noms d'estacions ferroviàries
Posted: Monday 27/07/2009 18:24
by Platanito
Platanito wrote:El tema de les 'pipes', signes gràfics no ortogràfics, s'hauria de denunciar a l'IEC a veure si hi fica mà.
Acabo d'enviar sengles missatges de denúncia i consulta a l'IEC i l'ATM respectivament.
Doncs ja tinc resposta de l'IEC:
Benvolgut senyor,
En relació amb la vostra consulta respecte de l’ús de la barra vertical per part de l’Autoritat del Transport Metropolità per a la retolació de parades i estacions ferroviàries, us informem que aquest ús es fa precisament per recomanació nostra per a indicar la unió juxtaposada simple de dos elements.
Segons la normativa vigent, en la llengua catalana no és pertinent en aquests casos ni el guionet, que té altres funcions, ni la barra inclinada, que és un signe gràfic que serveix per a indicar l’alternança o l’oposició dels dos termes que relaciona (veg. DIEC, s.v. barra), condicions que no es donen en el cas de la retolació esmentada. Per aquest motiu vam recomanar l’ús de barra vertical en aquesta retolació.
Molt atentament,
Josep Moran i Ocerinjauregui
Director de l’Oficina d’Onomàstica
|
Posted: Monday 27/07/2009 18:30
by Guigui
Platanito wrote:
La meva primera idea: m'hi sumo. La meva segona: el dia que es creï un teclat d'ordinador realment català (no el succedani de l'espanyol que tenim ara), ens endurem més d'una sorpresa.
Re: Nous noms d'estacions ferroviàries
Posted: Monday 27/07/2009 18:40
by metring
Estic flipant...És un signe ortogràfic acceptat en català, o ho entenc malament??
Signe acceptat... ortogràfic
Posted: Monday 27/07/2009 18:41
by Guigui
metring wrote:És un signe ortogràfic acceptat en català, o ho entenc malament??
Deixem-ho en que és un signe acceptat en català. Si és ortogràfic o no, no m'atreviria a dir-ho.
Re: Nous noms d'estacions ferroviàries
Posted: Tuesday 28/07/2009 12:04
by Corail Intercités
Ja existeix un símbol específic que denota juxtaposició: ∧
Re: Nous noms d'estacions ferroviàries
Posted: Friday 31/07/2009 0:29
by joarló88
Doncs jo hi estic d'acord, potser perquè m'agrada personalment. Ho dic perquè és diferent dir Artigues-Sant Adrià i Artigues | Sant Adrià. El primer sembla que diu que Artigues és de Sant Adrià quan és de Badalona.
D'altra banda, ja que els caps pensants de l'ATM s'han proposat de fer tonteries, per què no han canviat els noms de les estacions de "Terminal actual" i "Terminal Sud" per "Aeroport T2" i "Aeroport T1", en comptes de fer canvis estúpids i costosos com els de la Sagrera?
Semblen provisionals
Posted: Friday 31/07/2009 0:56
by Guigui
joarló88 wrote:D'altra banda, ja que els caps pensants de l'ATM s'han proposat de fer tonteries, per què no han canviat els noms de les estacions de "Terminal actual" i "Terminal Sud" per "Aeroport T2" i "Aeroport T1", en comptes de fer canvis estúpids i costosos com els de la Sagrera?
Aquests noms tenen clara pinta de ser provisionals, perquè ja em diràs si, des d'una perspectiva post-inauguració de la T-1, encara té sentit parlar de "terminal actual" en referència a la T-2. La lògica indica que s'imposarà una nomenclatura de l'estil de la que proposes.
Re: Nous noms d'estacions ferroviàries
Posted: Wednesday 09/09/2009 11:02
by metring
A El Periódico se'n fan ressó del canvi que ve a la zona de Sant Pau:
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... PK=1022&h=
El nuevo Sant Pau fuerza a renombrar paradas de metro
1. • La estación de Guinardó (L-4) pasará a ser la referencia para llegar al hospital
XABIER BARRENA
BARCELONA
La apertura del nuevo Hospital de Sant Pau, cuya puerta principal se halla en el extremo del recinto opuesto al del antiguo centro, ha obligado a la Autoridad del Transporte Metropolitano (ATM) a cambiar el nombre de dos estaciones. Así,
la antigua parada de Hospital de Sant Pau, de la L-5, pasa a llamarse Sant Pau–Dos de Maig (sin lo de hospital), mientras que la del Guinardó, de la L-4, adquiere el apellido del centro sanitario y pasa a ser conocida como Guinardó-Hospital de Sant Pau.
El recinto del hospital –que acoge las antiguas dependencias y las nuevas– está inscrito en un cuadrado de 300 metros de lado. La distancia entre vértices opuestos, por tanto, se acerca al medio kilómetro. Si se recorre la distancia entre ambas puertas por la calle, se alcanzan los 600 metros. La mayor parte de ellos en subida, desde la estación de la L-5. Eso ha supuesto no solo una novedad para los que iban al hospital a pie sino también para los que usaban el metro. La estación más cercana ha dejado de ser la de la línea azul y ha pasado a ser la de la línea amarilla. Para evitar confusiones y caminatas, la ATM decidió en su último consejo de administración, en julio, el cambio de nombre. No fue el único.
ESTACIÓN PARA LLUCH / Así, se oficializó que la nueva estación de la L-5 que se está construyendo a caballo entre los términos municipales de L’Hospitalet y Barcelona, y que se situará entre las actuales paradas de Collblanc i Pubilla Cases, lleve el nombre del exministro del PSC asesinado por ETA, en el 2000, Ernest Lluch. Lluch tenía su domicilio cerca de la nueva estación, aún en el municipio de Barcelona.
Asimismo,
se decidió que el intercambiador de Sagrera-Meridiana –donde confluirán hasta cuatro líneas de metro y cercanías-- lleve el nombre del barrio que lo acoge, es decir, La Sagrera, artículo incluido. Todas las estaciones que se cruzarán en el intercambiador (L-1, L-4, L-5, L-9) llevarán por tanto ese nombre. Actualmente, la estación –donde ya prestan servicio hace años las líneas azul y roja– se conoce como Sagrera. A secas y sin artículo.
Todos estos cambios, si bien son ya oficiales, no tendrán una plasmación en la señalética del metro hasta que entre en funcionamiento el primer tramo de la L-9, entre Can Zam y Can Pexauet, con estaciones intermedias en Singuerlín, Esglèsia Major, y Fondo, donde enlazará con la L-1. Según todas las previsiones, la primera inauguración de la L-9 se producirá este otoño, en concreto, el próximo mes de octubre.
ATM evita, así, realizar dos cambios de todos los planos en apenas dos meses y espera a la puesta en servicio de la que será la línea estrella del metro de Barcelona para matar dos pájaros de un tiro.