marc wrote:El cotx saló A1, que actualment es troba a la Pobla no es va portar a Ribes per fer trens turistics, es va portar juntament amb la nº 6 per fer un viatge conmemoratiu pel 50è aniversari de la línia que encara no s'ha fet i d'això fa 25 anys
Jo tenia constància per un lloc on vaig llegir que hi havia hagut la intenció quan les van portar de fer un tren històric amb el A1 i amb la Gerepuda, però en fi...
.
El ferrocarril que citava ahir està relacionat amb unes mines de cobre i plom de la zona. Actualment l'únic testimoni és el túnel de Rialp.
El ferrocarril tirava des de les mines de Queralbs (La Farga, etc), fins a Rialp. El traçat recorria, a part del túnel de Rialp citat, el traçat actual de la carretera fins a Queralbs. Des de Rialp, el material es portava en carros fins a Ripoll, on des d'Allà fins a Barcelona era amb ferrocarril.
Les mines es van acabar, i es van clausurar els projectes d'ampliació a Ribes de Freser (seguint en paral·lel el traçat actual de la carretera), i d'allà a Pardines (també seguint en paral·lel el traçat actual de la carretera.
Aquesta vegada tinc que reconéixer que aquesta última informació procedeix de Hobbytren nº139, per si algú li interessa.
Edito: Jo l'única cosa que sé és que de vehicles només en sé les locomotores, això sí, bastant bé. Però dels cotxes...
.