FI definitiu del Talgo III 25-07-09
Re: FI definitiu del Talgo III 25-07-09
Vaja, torno de vacances i em trobo sense Talgo III
Instagram: Ferrocarril | Aviació
- canalcole
- N9
- Facebook: XavierMartinezVidal
La composició 'excepcional' de Talgo III ha passat per Cunit/Segur, a les 10.31.
Aqui teniu el video:
Aqui teniu el video:
Last edited by canalcole on Monday 27/07/2009 10:26, edited 1 time in total.
quina llastima no poder tornar a viatjar en un tren ple de remaches
sempre ens quedara anar a argentina ...
- canalcole
- N9
...o utilitzar el MSTS.Xesco 593 wrote:quina llastima no poder tornar a viatjar en un tren ple de remaches
Ostres, estaria be fer seguiment, per saber com se l'emporten a Argentina, des de quin port, fotillos...
El Talgo III encara circula diariament en la seva versió RD de Barcelona a Montpellier.
Així que encara es pot viatjar amb el Talgo vermell dels rematxes.
Així que encara es pot viatjar amb el Talgo vermell dels rematxes.
- canalcole
- N9
Ja es pot veure l'ultim Talgo d'Unamuno cap a Barcelona, i l'especial cap a Sarrieña aqui, una mica més amunt d'aquest missatge.
- canalcole
- N9
Mireu aquests... bueno, no ho dire, encara que s'ho mereixen...
Us explico, aquesta es la foto d'avui del Fotolog http://www.fotolog.com/trainlines:
Fins aqui bé, però mireu el segon comentari...
PERÒ NO!!!!!!!!
Mirem el Fotolog d'aquest "burger_kings"... i veiem que és un grafiter de caqueta!!!!!!
Sense paraules.
Us explico, aquesta es la foto d'avui del Fotolog http://www.fotolog.com/trainlines:
Fins aqui bé, però mireu el segon comentari...
Tots deveu pensar: "Mira, un aficionat despistat que no sap on aparten el Talgo III..."burger_kings wrote:una pregunta seria no podias decirme donde ban a ejar aparkados estos trenes para una serie d fotos k kiero echarles un saludo
PERÒ NO!!!!!!!!
Mirem el Fotolog d'aquest "burger_kings"... i veiem que és un grafiter de caqueta!!!!!!
Sense paraules.
- Guigui
- Administrador
L'ortografia d'aquest individu demostra clarament la seva capacitat intel·lectual i social. Queda tot dit.burger_kings wrote:una pregunta seria no podias decirme donde ban a ejar aparkados estos trenes para una serie d fotos k kiero echarles un saludo
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Pere
- N9
Comentar que també s'ha suprimit el servei nocturn Estrella Pio Baroja que cobria el trajecte entre Barcelona i Salamanca/Gijón, desconec ara mateix si hi han posat un TrenHotel a canvi.
Així doncs després de la pèrdua d'aquests dos serveis el tren convencional a Barcelona es pot considerar gairebé extingit, doncs únicament queden com a base a St. Andreu Comtal, el Talgo Barcelona-Llorca, el Talgo IIIRD Barcelona-Montpeller, els elipsos i els 101 provisionalment mentre els substitueixen a 130.
Trobo inadmisible que s'hagi deixat perdre d'aquesta manera la connexió Barcelona-Reus/Valls-Lleida-Monzón-Tardienta, amb la supressió del Talgo Covadonga ara farà mig any, i Miguel de Unamuno tal i com està el servei de regionals en aquella zona i sense posar-hi res a canvi.
Així doncs després de la pèrdua d'aquests dos serveis el tren convencional a Barcelona es pot considerar gairebé extingit, doncs únicament queden com a base a St. Andreu Comtal, el Talgo Barcelona-Llorca, el Talgo IIIRD Barcelona-Montpeller, els elipsos i els 101 provisionalment mentre els substitueixen a 130.
Trobo inadmisible que s'hagi deixat perdre d'aquesta manera la connexió Barcelona-Reus/Valls-Lleida-Monzón-Tardienta, amb la supressió del Talgo Covadonga ara farà mig any, i Miguel de Unamuno tal i com està el servei de regionals en aquella zona i sense posar-hi res a canvi.
En el cas del Miguel de Unamuno, hi han 2 regionals, un en cada sentit, que fan més o menys l'horari del Talgo entre Lleida i Saragossa.Pere wrote:Trobo inadmisible que s'hagi deixat perdre d'aquesta manera la connexió Barcelona-Reus/Valls-Lleida-Monzón-Tardienta, amb la supressió del Talgo Covadonga ara farà mig any, i Miguel de Unamuno tal i com està el servei de regionals en aquella zona i sense posar-hi res a canvi.
El problema radica, un cop més, en les connexions tant a Lleida com a Saragossa.
Si us plau, no parleu d'aquesta gent, que els hi doneu publicitat. Boicot als grafiters!Guigui wrote:L'ortografia d'aquest individu demostra clarament la seva capacitat intel·lectual i social. Queda tot dit.burger_kings wrote:una pregunta seria no podias decirme donde ban a ejar aparkados estos trenes para una serie d fotos k kiero echarles un saludo
- canalcole
- N9
Fa uns instants ha passat una composició de Talgo III direcció SVC. Portava molts mansos, i moltes branques.
Ay, txoritxo brrravo!!
Vols dir toritos?
De http://www.blogs.elpunt.cat/carlesgorini (Recordeu que teniu l'enllaç de Revista de Ferrocarrils al subfòrum d'enllaços):
Adéu al Talgo III
27 juliol 2009 per Carles Gorini
Els Talgo III, els “Cocacolos,” han estat retirats de la circulació aquest cap de setmana. La notícia ha aparegut a diversos mitjans de comunicació, que han fet èmfasi que amb la desaparició dels trens plata i vermell es posava fi a “tota una època.” El que no comparteixo és la mena d’època que diuen que s’acaba. N’hi ha que han vist en aquest tren l’entrada del ferrocarril espanyol en la modernitat, una mena d’avançada del tren de gran velocitat, però jo no la sé veure.
Més aviat, el que veig, és el muntatge superlatiu que es va dur a terme per construir una nova empresa ferroviària d’esquenes a les que, tradicionalment, havien fabricat els trens en aquest país. Talgo, a través de contractes específics i avantatjosos, va començar a guanyar diners munyint una RENFE que els perdia a cabassos. De fet, el creixement de Talgo devia tenir alguna relació amb el fet que, a partir del 1962, el Banc Mundial concedís un crèdit milionari al ferrocarril espanyol per tal d’assegurar la seva viabilitat. Només dos anys després que comencessin a arribar els diners, el 1964, el nou tren es posava en servei. Els vehicles d’alumini de que es composava els produïen a la factoria aeronàutica CASA, a Madrid, que també mantenia els avions americans de les bases militars “de utilización conjunta.”. A la fi, el disseny tampoc era tan espanyol com s’ha fet veure, perquè era fruit del desenvolupament que havia dut a terme ACF (American Car and Foundry). Si bé aquest detall de l’aventura americana de Talgo es va vendre com un interès per part dels americans per comprar el tren, bé es podria haver degut a la pròpia incapacitat espanyola per desenvolupar i posar a punt la tecnologia necessària.
Però en el fons si no m’agrada el Talgo és, segurament, perquè al tren li demano el confort que no pot oferir-me cap altre medi de locomoció. I el Talgo no és un tren confortable. És un tren diferent. Diferent com el país que el va engendrar en els temps del Spain is diferent. Però ser diferent no el converteix en un bon tren. I tampoc és original perquè a Alemanya va córrer als anys cinquanta un de molt similar, el Senator, dissenyat per Franz Kruckemberg. El tren el van enviar a la ferralla ben aviat perquè no va haver-hi manera que els alemanys el trobessin còmode.
A la fi, la notícia que ja no circula el Talgo III tampoc no és del tot certa. En queden uns quants: els Talgo III RD. Són els que passen la frontera i van a Montpeller. No se sap quant duraran. Per si de cas, he anat a fotografiar-ne un i no per melancolia, sinó per oferir-los a través de la imatge la prova de la ronya en què s’ha convertit el tren amb què el franquisme ens va voler equiparar a Europa.
Adéu al Talgo III
27 juliol 2009 per Carles Gorini
Els Talgo III, els “Cocacolos,” han estat retirats de la circulació aquest cap de setmana. La notícia ha aparegut a diversos mitjans de comunicació, que han fet èmfasi que amb la desaparició dels trens plata i vermell es posava fi a “tota una època.” El que no comparteixo és la mena d’època que diuen que s’acaba. N’hi ha que han vist en aquest tren l’entrada del ferrocarril espanyol en la modernitat, una mena d’avançada del tren de gran velocitat, però jo no la sé veure.
Més aviat, el que veig, és el muntatge superlatiu que es va dur a terme per construir una nova empresa ferroviària d’esquenes a les que, tradicionalment, havien fabricat els trens en aquest país. Talgo, a través de contractes específics i avantatjosos, va començar a guanyar diners munyint una RENFE que els perdia a cabassos. De fet, el creixement de Talgo devia tenir alguna relació amb el fet que, a partir del 1962, el Banc Mundial concedís un crèdit milionari al ferrocarril espanyol per tal d’assegurar la seva viabilitat. Només dos anys després que comencessin a arribar els diners, el 1964, el nou tren es posava en servei. Els vehicles d’alumini de que es composava els produïen a la factoria aeronàutica CASA, a Madrid, que també mantenia els avions americans de les bases militars “de utilización conjunta.”. A la fi, el disseny tampoc era tan espanyol com s’ha fet veure, perquè era fruit del desenvolupament que havia dut a terme ACF (American Car and Foundry). Si bé aquest detall de l’aventura americana de Talgo es va vendre com un interès per part dels americans per comprar el tren, bé es podria haver degut a la pròpia incapacitat espanyola per desenvolupar i posar a punt la tecnologia necessària.
Però en el fons si no m’agrada el Talgo és, segurament, perquè al tren li demano el confort que no pot oferir-me cap altre medi de locomoció. I el Talgo no és un tren confortable. És un tren diferent. Diferent com el país que el va engendrar en els temps del Spain is diferent. Però ser diferent no el converteix en un bon tren. I tampoc és original perquè a Alemanya va córrer als anys cinquanta un de molt similar, el Senator, dissenyat per Franz Kruckemberg. El tren el van enviar a la ferralla ben aviat perquè no va haver-hi manera que els alemanys el trobessin còmode.
A la fi, la notícia que ja no circula el Talgo III tampoc no és del tot certa. En queden uns quants: els Talgo III RD. Són els que passen la frontera i van a Montpeller. No se sap quant duraran. Per si de cas, he anat a fotografiar-ne un i no per melancolia, sinó per oferir-los a través de la imatge la prova de la ronya en què s’ha convertit el tren amb què el franquisme ens va voler equiparar a Europa.
o sigui, que he perdut l'oportunitat de fotografiar-lo a BCN Sants.....
A mi SI que m'agradaria fer unes fotos pel record.....i no se on guarden les unitats retirades. Si m'ho voleu dir, podeu enviarme un missatge privat. Jo no pinto trens!!
A mi SI que m'agradaria fer unes fotos pel record.....i no se on guarden les unitats retirades. Si m'ho voleu dir, podeu enviarme un missatge privat. Jo no pinto trens!!
El licor Calisay no se bebe, se saborea
- canalcole
- N9
A la pàgina anterior ho fica.calisay wrote:o sigui, que he perdut l'oportunitat de fotografiar-lo a BCN Sants.....
- Trenscat
- N10
Així doncs a dia d'avui únicament de trens convencionals a Barcelona només queden els següents:
- Euromed
- Arco Garcia Lorca
- Alaris
- Mare Nostrum
- Talgo a Lorca
- Talgo a Múrcia
- Trenhotel a Granada
- Costa Brava
- Catalan Talgo
Així doncs a Reus només queda el Costa Brava i a Lleida o Montsó ja no hi ha cap tren convencional de llarga distància oi?
- Euromed
- Arco Garcia Lorca
- Alaris
- Mare Nostrum
- Talgo a Lorca
- Talgo a Múrcia
- Trenhotel a Granada
- Costa Brava
- Catalan Talgo
Així doncs a Reus només queda el Costa Brava i a Lleida o Montsó ja no hi ha cap tren convencional de llarga distància oi?
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- BB9200
- N8
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Exacte, en un principi així és.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Gràcies!!! Aniré a fer 1 vistasso a SACcanalcole wrote:A la pàgina anterior ho fica.calisay wrote:o sigui, que he perdut l'oportunitat de fotografiar-lo a BCN Sants.....
El licor Calisay no se bebe, se saborea