Page 2 of 3

Re: FI definitiu del Talgo III 25-07-09

Posted: Sunday 26/07/2009 11:18
by aim
Vaja, torno de vacances i em trobo sense Talgo III :(

Re: FI definitiu del Talgo III 25-07-09

Posted: Sunday 26/07/2009 11:53
by canalcole
La composició 'excepcional' de Talgo III ha passat per Cunit/Segur, a les 10.31.
Aqui teniu el video:


Re: FI definitiu del Talgo III 25-07-09

Posted: Sunday 26/07/2009 15:51
by Xesco 593
quina llastima no poder tornar a viatjar en un tren ple de remaches ;)

sempre ens quedara anar a argentina ...

Re: FI definitiu del Talgo III 25-07-09

Posted: Sunday 26/07/2009 16:04
by canalcole
Xesco 593 wrote:quina llastima no poder tornar a viatjar en un tren ple de remaches ;)

sempre ens quedara anar a argentina ...
...o utilitzar el MSTS. :)

Re: FI definitiu del Talgo III 25-07-09

Posted: Sunday 26/07/2009 23:26
by metring
Ostres, estaria be fer seguiment, per saber com se l'emporten a Argentina, des de quin port, fotillos...

Re: FI definitiu del Talgo III 25-07-09

Posted: Monday 27/07/2009 8:50
by davida
El Talgo III encara circula diariament en la seva versió RD de Barcelona a Montpellier.
Així que encara es pot viatjar amb el Talgo vermell dels rematxes.

Re: FI definitiu del Talgo III 25-07-09

Posted: Monday 27/07/2009 10:28
by canalcole
Ja es pot veure l'ultim Talgo d'Unamuno cap a Barcelona, i l'especial cap a Sarrieña aqui, una mica més amunt d'aquest missatge. ;)

Re: FI definitiu del Talgo III 25-07-09

Posted: Monday 27/07/2009 20:03
by canalcole
Mireu aquests... bueno, no ho dire, encara que s'ho mereixen... :emprenyat
Us explico, aquesta es la foto d'avui del Fotolog http://www.fotolog.com/trainlines:

Image

Fins aqui bé, però mireu el segon comentari...
burger_kings wrote:una pregunta seria no podias decirme donde ban a ejar aparkados estos trenes para una serie d fotos k kiero echarles un saludo
Tots deveu pensar: "Mira, un aficionat despistat que no sap on aparten el Talgo III..."

PERÒ NO!!!!!!!!
Mirem el Fotolog d'aquest "burger_kings"... i veiem que és un grafiter de caqueta!!!!!! :aaa

Sense paraules. :cop

Re: FI definitiu del Talgo III 25-07-09

Posted: Monday 27/07/2009 20:40
by Guigui
burger_kings wrote:una pregunta seria no podias decirme donde ban a ejar aparkados estos trenes para una serie d fotos k kiero echarles un saludo
L'ortografia d'aquest individu demostra clarament la seva capacitat intel·lectual i social. Queda tot dit.

Re: FI definitiu del Talgo III 25-07-09

Posted: Monday 27/07/2009 22:00
by Pere
Comentar que també s'ha suprimit el servei nocturn Estrella Pio Baroja que cobria el trajecte entre Barcelona i Salamanca/Gijón, desconec ara mateix si hi han posat un TrenHotel a canvi.
Així doncs després de la pèrdua d'aquests dos serveis el tren convencional a Barcelona es pot considerar gairebé extingit, doncs únicament queden com a base a St. Andreu Comtal, el Talgo Barcelona-Llorca, el Talgo IIIRD Barcelona-Montpeller, els elipsos i els 101 provisionalment mentre els substitueixen a 130.

Trobo inadmisible que s'hagi deixat perdre d'aquesta manera la connexió Barcelona-Reus/Valls-Lleida-Monzón-Tardienta, amb la supressió del Talgo Covadonga ara farà mig any, i Miguel de Unamuno tal i com està el servei de regionals en aquella zona i sense posar-hi res a canvi.

Re: FI definitiu del Talgo III 25-07-09

Posted: Monday 27/07/2009 22:58
by UT596001
Pere wrote:Trobo inadmisible que s'hagi deixat perdre d'aquesta manera la connexió Barcelona-Reus/Valls-Lleida-Monzón-Tardienta, amb la supressió del Talgo Covadonga ara farà mig any, i Miguel de Unamuno tal i com està el servei de regionals en aquella zona i sense posar-hi res a canvi.
En el cas del Miguel de Unamuno, hi han 2 regionals, un en cada sentit, que fan més o menys l'horari del Talgo entre Lleida i Saragossa.

El problema radica, un cop més, en les connexions tant a Lleida com a Saragossa.

Re: FI definitiu del Talgo III 25-07-09

Posted: Tuesday 28/07/2009 10:48
by metring
Guigui wrote:
burger_kings wrote:una pregunta seria no podias decirme donde ban a ejar aparkados estos trenes para una serie d fotos k kiero echarles un saludo
L'ortografia d'aquest individu demostra clarament la seva capacitat intel·lectual i social. Queda tot dit.
Si us plau, no parleu d'aquesta gent, que els hi doneu publicitat. Boicot als grafiters!

Re: FI definitiu del Talgo III 25-07-09

Posted: Tuesday 28/07/2009 14:24
by canalcole
Fa uns instants ha passat una composició de Talgo III direcció SVC. Portava molts mansos, i moltes branques. ;)

Ay, txoritxo brrravo!!

Posted: Tuesday 28/07/2009 14:50
by metring
Vols dir toritos?

Re: FI definitiu del Talgo III 25-07-09

Posted: Tuesday 28/07/2009 14:56
by metring
De http://www.blogs.elpunt.cat/carlesgorini (Recordeu que teniu l'enllaç de Revista de Ferrocarrils al subfòrum d'enllaços):

Adéu al Talgo III

27 juliol 2009 per Carles Gorini

Els Talgo III, els “Cocacolos,” han estat retirats de la circulació aquest cap de setmana. La notícia ha aparegut a diversos mitjans de comunicació, que han fet èmfasi que amb la desaparició dels trens plata i vermell es posava fi a “tota una època.” El que no comparteixo és la mena d’època que diuen que s’acaba. N’hi ha que han vist en aquest tren l’entrada del ferrocarril espanyol en la modernitat, una mena d’avançada del tren de gran velocitat, però jo no la sé veure.

Més aviat, el que veig, és el muntatge superlatiu que es va dur a terme per construir una nova empresa ferroviària d’esquenes a les que, tradicionalment, havien fabricat els trens en aquest país. Talgo, a través de contractes específics i avantatjosos, va començar a guanyar diners munyint una RENFE que els perdia a cabassos. De fet, el creixement de Talgo devia tenir alguna relació amb el fet que, a partir del 1962, el Banc Mundial concedís un crèdit milionari al ferrocarril espanyol per tal d’assegurar la seva viabilitat. Només dos anys després que comencessin a arribar els diners, el 1964, el nou tren es posava en servei. Els vehicles d’alumini de que es composava els produïen a la factoria aeronàutica CASA, a Madrid, que també mantenia els avions americans de les bases militars “de utilización conjunta.”. A la fi, el disseny tampoc era tan espanyol com s’ha fet veure, perquè era fruit del desenvolupament que havia dut a terme ACF (American Car and Foundry). Si bé aquest detall de l’aventura americana de Talgo es va vendre com un interès per part dels americans per comprar el tren, bé es podria haver degut a la pròpia incapacitat espanyola per desenvolupar i posar a punt la tecnologia necessària.

Però en el fons si no m’agrada el Talgo és, segurament, perquè al tren li demano el confort que no pot oferir-me cap altre medi de locomoció. I el Talgo no és un tren confortable. És un tren diferent. Diferent com el país que el va engendrar en els temps del Spain is diferent. Però ser diferent no el converteix en un bon tren. I tampoc és original perquè a Alemanya va córrer als anys cinquanta un de molt similar, el Senator, dissenyat per Franz Kruckemberg. El tren el van enviar a la ferralla ben aviat perquè no va haver-hi manera que els alemanys el trobessin còmode.

A la fi, la notícia que ja no circula el Talgo III tampoc no és del tot certa. En queden uns quants: els Talgo III RD. Són els que passen la frontera i van a Montpeller. No se sap quant duraran. Per si de cas, he anat a fotografiar-ne un i no per melancolia, sinó per oferir-los a través de la imatge la prova de la ronya en què s’ha convertit el tren amb què el franquisme ens va voler equiparar a Europa.

Re: FI definitiu del Talgo III 25-07-09

Posted: Tuesday 28/07/2009 15:00
by calisay
o sigui, que he perdut l'oportunitat de fotografiar-lo a BCN Sants..... :'( :'( :'( :'(

A mi SI que m'agradaria fer unes fotos pel record.....i no se on guarden les unitats retirades. Si m'ho voleu dir, podeu enviarme un missatge privat. Jo no pinto trens!!

Re: FI definitiu del Talgo III 25-07-09

Posted: Tuesday 28/07/2009 15:02
by canalcole
calisay wrote:o sigui, que he perdut l'oportunitat de fotografiar-lo a BCN Sants..... :'( :'( :'( :'(

A mi SI que m'agradaria fer unes fotos pel record.....i no se on guarden les unitats retirades. Si m'ho voleu dir, podeu enviarme un missatge privat. Jo no pinto trens!!
A la pàgina anterior ho fica. ;)

Re: FI definitiu del Talgo III 25-07-09

Posted: Tuesday 28/07/2009 17:42
by Trenscat
Així doncs a dia d'avui únicament de trens convencionals a Barcelona només queden els següents:

- Euromed
- Arco Garcia Lorca
- Alaris
- Mare Nostrum
- Talgo a Lorca
- Talgo a Múrcia
- Trenhotel a Granada
- Costa Brava
- Catalan Talgo

Així doncs a Reus només queda el Costa Brava i a Lleida o Montsó ja no hi ha cap tren convencional de llarga distància oi?

Re: FI definitiu del Talgo III 25-07-09

Posted: Tuesday 28/07/2009 17:44
by BB9200
Exacte, en un principi així és.

Re: FI definitiu del Talgo III 25-07-09

Posted: Wednesday 29/07/2009 8:45
by calisay
canalcole wrote:
calisay wrote:o sigui, que he perdut l'oportunitat de fotografiar-lo a BCN Sants..... :'( :'( :'( :'(

A mi SI que m'agradaria fer unes fotos pel record.....i no se on guarden les unitats retirades. Si m'ho voleu dir, podeu enviarme un missatge privat. Jo no pinto trens!!
A la pàgina anterior ho fica. ;)
Gràcies!!! Aniré a fer 1 vistasso a SAC