Trobada trens històrics Cremallera
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Trobada trens històrics Cremallera
Podria ser aquest dissabte, a les 10:30 a Ribes-Vila.
Per anar-hi, agafar el primer tren a Puigcerdà, jo l'agafaré a Osona a les 8:34. Quan arribem a Ribes, podríem esmorzar alguna cosa a la cantina.
Per anar-hi, agafar el primer tren a Puigcerdà, jo l'agafaré a Osona a les 8:34. Quan arribem a Ribes, podríem esmorzar alguna cosa a la cantina.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
- TramviaBlau
- N6
- Posts: 238
- Joined: Friday 30/09/2005 8:55
Re: Trobada trens històrics Cremallera
Aquest disabte no se si podré anar......
Re: Trobada trens històrics Cremallera
Jo ja confirmo que impossible...
Re: Trobada trens històrics Cremallera
Ehm... jo ja li vaig dir a en BB9200 que darrerament no estc en condicions de comprometre'm al 100% amb la idea, i menys de desplaçar-me fins a Ribes. Tot i que per altra banda, també m'en sento una mica responsable de tot això que esteu fent.
Per tant, si en algun moment teniu pensat de fer una pàgina web, o qualsevol tema que impliqui disseny gràfic, estic a la vostra disposició pel que faci falta
Ah, per cert! Els de l'associació dels amics del cremallera encara no m'han respost a la última carta que els hi vaig enviar. Molt seriosa no deu ser la cosa.
Per tant, si en algun moment teniu pensat de fer una pàgina web, o qualsevol tema que impliqui disseny gràfic, estic a la vostra disposició pel que faci falta
Ah, per cert! Els de l'associació dels amics del cremallera encara no m'han respost a la última carta que els hi vaig enviar. Molt seriosa no deu ser la cosa.
Re: Trobada trens històrics Cremallera
Per cert!! Veient la tònica que va agafar el tema de fer la carta conjunta (que al final s'ha acabat que ningú en parlava), he optat per enviar ara mateix una nova carta alsenyor Antoni Casals. És aquesta:
"Senyor Antoni Casals i Picola,
el passat 3 d'agost, li vaig demanar que em tornés a enviar per escrit directament en el correu, la mateixa resposta que em va dirigir, a data del passat 31 d'Agost de 2009, cosa que vostè fins al dia d'avui encara no ha fet.
Tantmateix en la seva carta hi han unes quantes observacions en les quals tinc seriosos motius per considerar que vostè no em va resopndre correctament:
Vostè em diu que directament, les dues locomotores elèctriques en estat de marxa, no estan autoritzades a circular entre Queralbs i Núria, però en temporada d'estiu, com a mínim la E1 i un cotxe de viatgers es troben permanentment estacionades a la via 3 de l'estació de Núria en règim de tren d'emergència. Això podria ser constitutiu de negligència en cas que aquestes locomotores realment no estiguin autoritzades a circular més amunt de Queralbs. Amb més motiu si considerem que es tracta precísament d'un tren d'emergència. En la mateixa línia que és una negligència que durant determinades nits, la Vall de Núria no sempre disposi de cap tren d'emergència, cosa que en diverses ocasions jo mateix he pogut comprovar directament. En qualsevol cas, una unitat que com a velocitat màxima pot anar a 13 km/h en cremallera i a 30 en aderència, és perfecte per un tren turístic, però totalment inadequada per un tren d'emergència, disposant a la mateixa flota, d'automotors Beh 4/8 que poden circular a19 km/h en baixada per cremallera i a 37 km/h en adherència, d'automotors Stadler a 24 km/h en baixada per cremallera i a 45 km/h en adherència, o la locomotora DM6 a 15 km/h en cremallera i 37 en adherència; les locomotores elèctriques són perfectes de cara trens turístic AL LLARG DE TOTA LA LÍNIA (no només fins a Queralbs), però és del tot inadequat tractant-se del material motor a velocitat més baixa de tota la flota. Faci el favor d'aclarir-me tot això:
-Per què un material que no pot circular entre Queralbs i Núria es troba permanentment estacionat a l'estació de Núria com a tren d'emergència?
-Per què aquest tren d'emergència és precísament el material més lent de tota la flota?
També em va dir que el motiu d'aquesta limitació entre Queralbs i Núria té a veure amb que al ser material de l'any 1929, no està autoritzat a recórrer tota la línia, i que precísament segons enginyers suïssos, no es troba aquest material en condicions de recórrer la línia sencera a partir dels paràmetres tècnics actuals. Aquest es un argument absolutament feble, quan a Suïssa mateix, hi tenim exemples prou propers de material, fins i tot més antic que les mateixes locomotores elèctriques de Núria, a on fins i tot realitzen serveis regulars de viatgers per trams de pendent més pronunciada que les del Cremallera de Núria. Aclareixi'm doncs... el motiu pels quals, no poden circular entre Queralbs i Núria. I en cas que realment tingui a veure amb els paràmetres tècnics actuals, aclareixi perquè perquè fins a dia d'avui no s'ha adaptat a aquests paràmetres les locomotores elèctriques per a poguer circular amb normalitat. Però si us plau, faci el favor de no tornar a sortir amb el simple argument de que "és material de 1929".
Respecte al "viatge d'època", vostè em va aclarir que aquest consisteix en acoplar el cotxe saló a un dels automotors Beh 4/8 amb el qual "sí que es pot arribar fins a Núria". Respongui'm una pregunta: és possible que la unitat de negoci del Cremallera de Núria prefereixi que aquest suposat "viatge d'època" acabi deixant-se de fer, degut a la falta de públic (el qual tindrà motius de sobres per considerar-ho un frau en tota regla), abans que disposar d'una locomotora elèctrica d'època en condicions per a poguer realitzar aquest viatge (amb l'èxit que això representaria)?
Per últim, em consta que a una carta anterior a la meva, la seva resposta va ser EXACTAMENT la mateixa. Entenc que vostès de cartes en poden rebre moltes al llarg del dia, però és totalment lamentable i preocupant en la mateixa mesura que també la seva resposta ha estat en molts punts inexacte.
Aclarit tot això, faci el favor de respondre'm a totes les qüestions que li plantejo. En cas que hi puguin haver respostes que per el seu nivell de responsabilitat no depenguin de vostè, faci el favor de reemetre aquesta carta a qui correspongui a fi d'obtenir resposta a totes les qüestions que he plantejat. Espero no haver d'enviar gaires més cartes. Gracies per avançat.
Atentament,
Jordi Freixas Casanovas"
"Senyor Antoni Casals i Picola,
el passat 3 d'agost, li vaig demanar que em tornés a enviar per escrit directament en el correu, la mateixa resposta que em va dirigir, a data del passat 31 d'Agost de 2009, cosa que vostè fins al dia d'avui encara no ha fet.
Tantmateix en la seva carta hi han unes quantes observacions en les quals tinc seriosos motius per considerar que vostè no em va resopndre correctament:
Vostè em diu que directament, les dues locomotores elèctriques en estat de marxa, no estan autoritzades a circular entre Queralbs i Núria, però en temporada d'estiu, com a mínim la E1 i un cotxe de viatgers es troben permanentment estacionades a la via 3 de l'estació de Núria en règim de tren d'emergència. Això podria ser constitutiu de negligència en cas que aquestes locomotores realment no estiguin autoritzades a circular més amunt de Queralbs. Amb més motiu si considerem que es tracta precísament d'un tren d'emergència. En la mateixa línia que és una negligència que durant determinades nits, la Vall de Núria no sempre disposi de cap tren d'emergència, cosa que en diverses ocasions jo mateix he pogut comprovar directament. En qualsevol cas, una unitat que com a velocitat màxima pot anar a 13 km/h en cremallera i a 30 en aderència, és perfecte per un tren turístic, però totalment inadequada per un tren d'emergència, disposant a la mateixa flota, d'automotors Beh 4/8 que poden circular a19 km/h en baixada per cremallera i a 37 km/h en adherència, d'automotors Stadler a 24 km/h en baixada per cremallera i a 45 km/h en adherència, o la locomotora DM6 a 15 km/h en cremallera i 37 en adherència; les locomotores elèctriques són perfectes de cara trens turístic AL LLARG DE TOTA LA LÍNIA (no només fins a Queralbs), però és del tot inadequat tractant-se del material motor a velocitat més baixa de tota la flota. Faci el favor d'aclarir-me tot això:
-Per què un material que no pot circular entre Queralbs i Núria es troba permanentment estacionat a l'estació de Núria com a tren d'emergència?
-Per què aquest tren d'emergència és precísament el material més lent de tota la flota?
També em va dir que el motiu d'aquesta limitació entre Queralbs i Núria té a veure amb que al ser material de l'any 1929, no està autoritzat a recórrer tota la línia, i que precísament segons enginyers suïssos, no es troba aquest material en condicions de recórrer la línia sencera a partir dels paràmetres tècnics actuals. Aquest es un argument absolutament feble, quan a Suïssa mateix, hi tenim exemples prou propers de material, fins i tot més antic que les mateixes locomotores elèctriques de Núria, a on fins i tot realitzen serveis regulars de viatgers per trams de pendent més pronunciada que les del Cremallera de Núria. Aclareixi'm doncs... el motiu pels quals, no poden circular entre Queralbs i Núria. I en cas que realment tingui a veure amb els paràmetres tècnics actuals, aclareixi perquè perquè fins a dia d'avui no s'ha adaptat a aquests paràmetres les locomotores elèctriques per a poguer circular amb normalitat. Però si us plau, faci el favor de no tornar a sortir amb el simple argument de que "és material de 1929".
Respecte al "viatge d'època", vostè em va aclarir que aquest consisteix en acoplar el cotxe saló a un dels automotors Beh 4/8 amb el qual "sí que es pot arribar fins a Núria". Respongui'm una pregunta: és possible que la unitat de negoci del Cremallera de Núria prefereixi que aquest suposat "viatge d'època" acabi deixant-se de fer, degut a la falta de públic (el qual tindrà motius de sobres per considerar-ho un frau en tota regla), abans que disposar d'una locomotora elèctrica d'època en condicions per a poguer realitzar aquest viatge (amb l'èxit que això representaria)?
Per últim, em consta que a una carta anterior a la meva, la seva resposta va ser EXACTAMENT la mateixa. Entenc que vostès de cartes en poden rebre moltes al llarg del dia, però és totalment lamentable i preocupant en la mateixa mesura que també la seva resposta ha estat en molts punts inexacte.
Aclarit tot això, faci el favor de respondre'm a totes les qüestions que li plantejo. En cas que hi puguin haver respostes que per el seu nivell de responsabilitat no depenguin de vostè, faci el favor de reemetre aquesta carta a qui correspongui a fi d'obtenir resposta a totes les qüestions que he plantejat. Espero no haver d'enviar gaires més cartes. Gracies per avançat.
Atentament,
Jordi Freixas Casanovas"
Re: Trobada trens històrics Cremallera
I de passada.. m'he pres la molèstia d'enviar un recordatori a l'associació d'amics del cremllera:
"Hola,
continuo esperant una resposta a la meva carta enviada el passat 5 d'Agost de 2009, i que us adjunto a sota de la present. Considero que la meva carta pretén tractar un tema suficienment seriós, per una associació d'amics del ferrocarril de Núria com és en aquest cas, com per obtenir-ne una resposta.
Atentament,
Jordi Freixas Casanovas"
Em sembla que si hem de comptar amb un i altres... anem arreclats...
"Hola,
continuo esperant una resposta a la meva carta enviada el passat 5 d'Agost de 2009, i que us adjunto a sota de la present. Considero que la meva carta pretén tractar un tema suficienment seriós, per una associació d'amics del ferrocarril de Núria com és en aquest cas, com per obtenir-ne una resposta.
Atentament,
Jordi Freixas Casanovas"
Em sembla que si hem de comptar amb un i altres... anem arreclats...
Re: Trobada trens històrics Cremallera
Em sembla que aquest fil es comença a assemblar a un programa d'aquests que només critiquen de telecinco, però hi posamen cullerada :
Jo fa més d'un any que espero resposta de l'associació. Com ja vaig dir els vaig enviar 2 correus, el primer van tardar menys d'una setmana a contestar-me, però del segon ....
Jo fa més d'un any que espero resposta de l'associació. Com ja vaig dir els vaig enviar 2 correus, el primer van tardar menys d'una setmana a contestar-me, però del segon ....
De nou al FTC
Re: Trobada trens històrics Cremallera
A la pàgina web al costat de l'adreça també hi consta un telèfon...
PD: I sobre el comentari de Telecinco... bé... tindria tantes coses a criticar, que millor no treure el tema. Simplement que, això es tracta d'anar a per un objectiu concret. Qualsevol símptome relacionat amb buscar polèmica gratuïta, és i serà mentida.
PD: I sobre el comentari de Telecinco... bé... tindria tantes coses a criticar, que millor no treure el tema. Simplement que, això es tracta d'anar a per un objectiu concret. Qualsevol símptome relacionat amb buscar polèmica gratuïta, és i serà mentida.
Re: Trobada trens històrics Cremallera
Només ho deia perquè aquestes vacances per la tv només fan programes d'aquest estil, i ja només faltava que aquest fil també s'hi assemblés.
Veient que només 2 podem anar a Ribes, i si quedem en un altre lloc per parlar del tema, ja que l'important és començar moure'ns per fer el tren històric, no veure el cremallera.
Veient que només 2 podem anar a Ribes, i si quedem en un altre lloc per parlar del tema, ja que l'important és començar moure'ns per fer el tren històric, no veure el cremallera.
De nou al FTC
Re: Trobada trens històrics Cremallera
Bé, si et serveix d'alguna cosa, els únics programes que miro de manera habitual són el Polònia i el Crackòvia
I sobre el tema de quedar... el principal prloblema en el qual em trobo jo té més a veure amb temes de feina, pasta i benzina. Però vaja... si proposeu una altra data en la qual h vingui més gent...
I sobre el tema de quedar... el principal prloblema en el qual em trobo jo té més a veure amb temes de feina, pasta i benzina. Però vaja... si proposeu una altra data en la qual h vingui més gent...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
El to de la carta
Jordi, amb la carta ple d'imperatius i un to incisiu farcit de "faci el favor", no crec que a ningú li entrin ganes de contestar-te. Si vols res, cal que els donis una mica de peixet, per molt carregat de raons que creguis que estàs.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Trobada trens històrics Cremallera
Mira, de respecte el que vulguis. Però de peixet gents ni mca.
Ah! I penses només "crec que estic" carregat de raons? Doncs mira, si una cosa procuro jo és ser objectiu a l'hora de plantejar el tema. O sigui que "no crec estar carregat de raons"; les raons en sí són obvies.
Ah! I penses només "crec que estic" carregat de raons? Doncs mira, si una cosa procuro jo és ser objectiu a l'hora de plantejar el tema. O sigui que "no crec estar carregat de raons"; les raons en sí són obvies.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Opcions
Tu mateix si prefereixes assolir els teus objectius o anar de Quixot pel món...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Trobada trens històrics Cremallera
A tu no t'interessa massa això del cremallera, oi?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Deixem-ho estar
Com que veig que no em vols entendre, deixo córrer la discussió. No val la pena.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Trobada trens històrics Cremallera
T'equivoques, perquè jo a tu t'he entès perfectament; ets tu que no em vols entendre a mi. Ah, i també ets tu qui està discutint, no pas jo.
Si t'interessa el tema del cremallera, sigues construciu. Si no t'interessa, el mínim que pots fer és no estorbar.
Si t'interessa el tema del cremallera, sigues construciu. Si no t'interessa, el mínim que pots fer és no estorbar.
Re: Trobada trens històrics Cremallera
Imagino que no cal dir què ha passat després d'aquest darrer missatge.
I ara, si us plau, centrem-nos en el tema.
I ara, si us plau, centrem-nos en el tema.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Trobada trens històrics Cremallera
Jordi Freixas wrote: Si no t'interessa, el mínim que pots fer és no estorbar.
Segur que barallant-nos entre nosaltres, aconseguim que els trens històrics tornin a funcionar
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Trobada trens històrics Cremallera
Torno a repetir el meu missatge, ja que veig que la intenció del fil s'ha ven distorcionat. Si la trobada no es fes a Ribes, hi podria venir més gent? En cas afirmatiu proposeu llocs per quedar.
De nou al FTC
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Trobada trens històrics Cremallera
Igualment per uns imprevistos m'era impossible anar aquest cap de setmana.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/