Dani544 wrote:Aquell mateix dia va crear la línia B25 (Pl. Glòries-B. Pomar) que cobria el trajecte de la desapareguda 510 fins a la plaça de les Glòries i el que realitzava la BS, que la van limitar al carrer del Prim, fet que provocà nombroses queixes de la gent de Pomar i el dia 13 de maig la B25 va passar a realitzar el recorregut complet fins a Barcelona que feia la BS-TP fins el dia de la inauguració del metro. La BS es va suprimir definitivament l'1 d'agost del 1986, ja que se solapava amb la nova B25.
Us explico com van anar exactament les protestes, ja que la meva mare i els meus avis van viure-ho.
Després d'aquests canvis hi va haver protestes per part dels veïns de Pomar (Badalona), que van "segrestar" els autobusos de la línia BS. Els veïns pujaven als busos al carrer Prim i deien als conductors que pugessin fins a Pomar; els conductors van obeir. Es va donar el cas de tenir l'avinguda President Companys plena de busos en caravana, ja que els veïns no sabien què fer amb ells; finalment els van pujar fins al barri.
Els busos, que no van sofrir cap dany, van estar aparcats uns dies en el descampat de l'actual mercat, on els veïns els vigilaven dia i nit, en un ambient festiu.
Finalment, a la mitjanit, van començar a sonar les campanes de la parròquia de Sant Sebastià, alertant els veïns. Una brigada de 500 "geos" va envoltar tot el barri, obligant els veïns a alliberar els autobusos. Dies més tard de la protesta, es va acordar que la línia B25 arribés fins al centre de Barcelona per satisfer les queixes que tenien els veïns del barri.
Cal comentar que els veïns de Santa Coloma van "segrestar" un altre bus en senyal de protesta, però en veure que els "geos" s'havien endut els que hi havia al barri el van alliberar.
Estic preparant un reportatge a fons sobre aquest segrest, parlant amb veïns i veïnes que visqueren el fet.