Quina punta de velocitat pot agafar un Avant i quina el Costa Brava?Jordi Freixas wrote:Jo no ho veig pas tant animalada. Bé que l'Estrella Costa Brava fa parada a Granollers.
Per què els Catalunya Express no paren a Granollers Centre?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
No tenen res a veure
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Perque els Catalunya Express no paren a Granollers Centre?
Molt interessant. Però llavors encara amb més motiu s'hauria d'afegir la parada de l'InterCity a Granollers Centre; juntament amb la recuperació de l'antic ramal Granollers Centre - Canovelles per fer-hi passar serveis Catalunya Exprés fins a La Tor de Querol, li pot donar un important valor afegit.|Ethan| wrote:http://www.transportpublic.org/images/p ... erveis.pdf
què us sembla la proposta de la PTP en quan als regionals del PLA TREN??
També pel meu parer, aquest mapa conté masses parades a la línia de Puigcerdà, quan es podrien reservar a només alguns Catalunya Exprés, enlloc de fer aquestes suposades xarxes de Rodalies cobertes amb aquests serveis. I pel que fa a la connexió de l'Eix Ferroviari Transversal amb Barcelona des de Martorell Enllaç, potser s'haurien de plantejar de fer-la a partir de l'actual Llobregat-Anoia amb les pertinents correccions de traçat i conversió a l'ample UIC.
També resulta molt interessant que hi hagin trens Catalunya Exprés a la línia de La Pobla de Segur. Però és un error que es deixi la línia de Barcelona - Manresa - Lleida sense aquest servei.
Re: No tenen res a veure
Segurament un Avant agafaria una velocitat punta superior a la que agafaria un altre Avant, un AVE o el que sigui, entre Barcelona Sants i El Prat de Llobregat o l'aeroport.Guigui wrote:Quina punta de velocitat pot agafar un Avant i quina el Costa Brava?Jordi Freixas wrote:Jo no ho veig pas tant animalada. Bé que l'Estrella Costa Brava fa parada a Granollers.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Desaprofitament
No m'has entès. Fer parar un Avant cada 30 km és desaprofitar el seu potencial. Per això, més val que posin trens a la línia convencional que puguin agafar velocitats més altes (160-200 km/h).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Tony M. Nyphot
- N6
- Posts: 221
- Joined: Friday 18/09/2009 21:21
Re: Perque els Catalunya Express no paren a Granollers Centre?
Fer parar els trens Catalunya Exprés a Granollers Centre no perjudicaria gaire a les relacions més llargues perquè efectivament aquests serveis perden minuts quan atrapen a un Rodalies i a més l'estació porta uns quants anys amb una limitació a 60 km/h que obliga sempre a reduir notablement la velocitat.
Ara bé, si els Catalunya Exprés paressin tots a Granollers Centre serien un important reclam pels viatgers entre la capital vallenca i la ciutat comtal, i donats els problemes de saturació d'ocupació que actualment ja pateixen aquests trens suposaria un empitjorament notable en el servei, a més que la capacitat dels trens Catalunya Exprés és notablement inferior a la dels trens de Rodalies. Aquest fenòmen ja es produeix a dia d'avui entre Barcelona i Sant Celoni.
Desgraciadament al nostre país no existeix una cultura del transbord i tothom vol una relació directa de A a B. Part important de la responsabilitat són els impediments artificials que es posen els operadors de transport públic entre ells per impedir la intermodalitat pensant que facilitant-los es beneficia a la competència sense adonar-se del guany recíproc dels viatgers de l'altra empresa que podran accedir més fàcilment als seus propis serveis, i resulta directament patètic quan és la pròpia empresa la que no facilita els transbords entre els seus propis serveis.
Prendre dos, tres o més serveis per realitzar un desplaçament punt a punt és una cosa totalment normal als països civilitzats, ni cal anar al Japó per veure-ho perquè més amunt dels Pirineus ja ens ho trobem, en canvi aquí un desplaçament amb un únic transbord ja és una gran molèstia i un que n'impliqui dos ja és inassumible. Però el poble demana relacions directes i els governants, que no són tan tontos, els hi fan cas.
En el fons, tenim el transport públic que ens mereixem.
Ara bé, si els Catalunya Exprés paressin tots a Granollers Centre serien un important reclam pels viatgers entre la capital vallenca i la ciutat comtal, i donats els problemes de saturació d'ocupació que actualment ja pateixen aquests trens suposaria un empitjorament notable en el servei, a més que la capacitat dels trens Catalunya Exprés és notablement inferior a la dels trens de Rodalies. Aquest fenòmen ja es produeix a dia d'avui entre Barcelona i Sant Celoni.
Desgraciadament al nostre país no existeix una cultura del transbord i tothom vol una relació directa de A a B. Part important de la responsabilitat són els impediments artificials que es posen els operadors de transport públic entre ells per impedir la intermodalitat pensant que facilitant-los es beneficia a la competència sense adonar-se del guany recíproc dels viatgers de l'altra empresa que podran accedir més fàcilment als seus propis serveis, i resulta directament patètic quan és la pròpia empresa la que no facilita els transbords entre els seus propis serveis.
Prendre dos, tres o més serveis per realitzar un desplaçament punt a punt és una cosa totalment normal als països civilitzats, ni cal anar al Japó per veure-ho perquè més amunt dels Pirineus ja ens ho trobem, en canvi aquí un desplaçament amb un únic transbord ja és una gran molèstia i un que n'impliqui dos ja és inassumible. Però el poble demana relacions directes i els governants, que no són tan tontos, els hi fan cas.
En el fons, tenim el transport públic que ens mereixem.
And now for something completely different...
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Perque els Catalunya Express no paren a Granollers Centre?
Lamento dir-te que el contingut d'aquest paràgraf és totalment equivocat, ara m'explicaràs quants viatgers utilitzen els Catalunya Exprés per anar de Vilanova a Barcelona, doncs n'hi ha però és un ús residual, entre d'altres coses pel preu, més car que en rodalies i no es venen abonaments pels trajectes dintre del nucli.
El cas de Sant Celoni és una excepció, doncs es ven el Bono Expres i l'abonament mensual.
El cas de Sant Celoni és una excepció, doncs es ven el Bono Expres i l'abonament mensual.
Tony M. Nyphot wrote: Ara bé, si els Catalunya Exprés paressin tots a Granollers Centre serien un important reclam pels viatgers entre la capital vallenca i la ciutat comtal, i donats els problemes de saturació d'ocupació que actualment ja pateixen aquests trens suposaria un empitjorament notable en el servei, a més que la capacitat dels trens Catalunya Exprés és notablement inferior a la dels trens de Rodalies. Aquest fenòmen ja es produeix a dia d'avui entre Barcelona i Sant Celoni.
En el fons, tenim el transport públic que ens mereixem.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Re: Desaprofitament
Ah, i velocitats puntes similars a les que podria agafar entre Sants i Vilafranca del Penedès, a on en un futur hi haurà parada de la línia d'Alta Velocitat.Guigui wrote:No m'has entès. Fer parar un Avant cada 30 km és desaprofitar el seu potencial. Per això, més val que posin trens a la línia convencional que puguin agafar velocitats més altes (160-200 km/h).
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Vilafranca
Precisament, trobo un misteri força gran l'estació de Vilafranca, i més considerant la seva importància relativament baixa com a nus de comunicacions.
Però estàvem parlant dels CEX.
Però estàvem parlant dels CEX.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Vilafranca
Doncs home...jo veig bé que hi tinguin parada els Avant (o els futurs InterCity). El que no veuria bé, és que hi fessin parada els AVE.Guigui wrote:Precisament, trobo un misteri força gran l'estació de Vilafranca, i més considerant la seva importància relativament baixa com a nus de comunicacions.
Doncs jo crec que hi té molt a veure això amb els Catalunya Exprés al tractar-se d'un tipus de trens amb funcions molt similars.Guigui wrote:Però estàvem parlant dels CEX.
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Re: Vilafranca
Doncs que vols que ti digui. Fer parar un tren l'AV en una ciutat de 33mil habitants em sembla fora de lloc.Jordi Freixas wrote:Doncs home...jo veig bé que hi tinguin parada els Avant (o els futurs InterCity). El que no veuria bé, és que hi fessin parada els AVE.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Funcions similars
Fer Barcelona-Girona en 30 minuts o en 1h15 són funcions similars?Jordi Freixas wrote:Doncs jo crec que hi té molt a veure això amb els Catalunya Exprés al tractar-se d'un tipus de trens amb funcions molt similars.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Funcions similars
Exacte, si l'AVANT bcn-lleida té èxit és degut al seu temps, 1h10min, i un preu relativament assequible (16-21€), enfront dels 7-10€ d'un regional que tarda unes 3h. Si comencessis a fer parar l'avant aquí i allà, i tardés una estona més, la gent que l'utilitza disminuïria bastant...Guigui wrote:Fer Barcelona-Girona en 30 minuts o en 1h15 són funcions similars?Jordi Freixas wrote:Doncs jo crec que hi té molt a veure això amb els Catalunya Exprés al tractar-se d'un tipus de trens amb funcions molt similars.
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Perque els Catalunya Express no paren a Granollers Centre?
Jo no dic de "fer parar l'Avant aquí i allà", però que hi han algunes parades que són per tenir en compte.
Re: Funcions similars
Per un usuari que agafa el Catalunya Exprés a Sant Celoni o Sils, sí.Guigui wrote:Fer Barcelona-Girona en 30 minuts o en 1h15 són funcions similars?Jordi Freixas wrote:Doncs jo crec que hi té molt a veure això amb els Catalunya Exprés al tractar-se d'un tipus de trens amb funcions molt similars.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
St. Celoni i Sils per a AV?
Però per a un que l'agafa a Barcelona o Girona, que són la immensa majoria i per als quals estarà pensat l'Avant, no. A part de que si ens posem a servir St. Celoni, Sils, Gualba, Hostalric, Llinars o La Llagosta amb AV, el tren no s'hi estarà mitja hora ni de conya.Jordi Freixas wrote:Per un usuari que agafa el Catalunya Exprés a Sant Celoni o Sils, sí.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Tony M. Nyphot
- N6
- Posts: 221
- Joined: Friday 18/09/2009 21:21
Re: Funcions similars
No eren 45 minuts el temps previst per la limitació de velocitat al tram mixt de mercaderies?Guigui wrote:Fer Barcelona-Girona en 30 minuts o en 1h15 són funcions similars?Jordi Freixas wrote:Doncs jo crec que hi té molt a veure això amb els Catalunya Exprés al tractar-se d'un tipus de trens amb funcions molt similars.
And now for something completely different...
Re: St. Celoni i Sils per a AV?
Per començar jo no he dit ni Sant Celoni, ni Gualba, ni Hostalric, ni Llinars, ni La Llagosta; he dit Granollers i prou.Guigui wrote:Però per a un que l'agafa a Barcelona o Girona, que són la immensa majoria i per als quals estarà pensat l'Avant, no. A part de que si ens posem a servir St. Celoni, Sils, Gualba, Hostalric, Llinars o La Llagosta amb AV, el tren no s'hi estarà mitja hora ni de conya.Jordi Freixas wrote:Per un usuari que agafa el Catalunya Exprés a Sant Celoni o Sils, sí.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Les cites no enganyen
Aleshores, d'on surt això:Jordi Freixas wrote:Per començar jo no he dit ni Sant Celoni, ni Gualba, ni Hostalric, ni Llinars, ni La Llagosta; he dit Granollers i prou.
Ara, el que jo em pregunto és el següent: Per què els Catalunya Exprés no paren a Granollers Centre?Jordi Freixas wrote:Per un usuari que agafa el Catalunya Exprés a Sant Celoni o Sils, sí.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Les cites no enganyen
Em referia als Catalunya Exprés i no als Avant ¬¬'Guigui wrote:Aleshores, d'on surt això:Jordi Freixas wrote:Per començar jo no he dit ni Sant Celoni, ni Gualba, ni Hostalric, ni Llinars, ni La Llagosta; he dit Granollers i prou.Jordi Freixas wrote:Per un usuari que agafa el Catalunya Exprés a Sant Celoni o Sils, sí.
EDITO: I et recordo que aquest comentari era la resposta a...
Sobre la qual et torno a respondre, sí, són funcions similars.Guigui wrote:Fer Barcelona-Girona en 30 minuts o en 1h15 són funcions similars?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
30 minuts i 1 hora 15, funció similar
No hase falta desir nada más...Jordi Freixas wrote:Sobre la qual et torno a respondre, sí, són funcions similars.Guigui wrote:Fer Barcelona-Girona en 30 minuts o en 1h15 són funcions similars?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.