Per què els Catalunya Express no paren a Granollers Centre?

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

No tenen res a veure

Post by Guigui »

Jordi Freixas wrote:Jo no ho veig pas tant animalada. Bé que l'Estrella Costa Brava fa parada a Granollers.
Quina punta de velocitat pot agafar un Avant i quina el Costa Brava?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Jordi Freixas

Re: Perque els Catalunya Express no paren a Granollers Centre?

Post by Jordi Freixas »

|Ethan| wrote:http://www.transportpublic.org/images/p ... erveis.pdf

què us sembla la proposta de la PTP en quan als regionals del PLA TREN??
Molt interessant. Però llavors encara amb més motiu s'hauria d'afegir la parada de l'InterCity a Granollers Centre; juntament amb la recuperació de l'antic ramal Granollers Centre - Canovelles per fer-hi passar serveis Catalunya Exprés fins a La Tor de Querol, li pot donar un important valor afegit.

També pel meu parer, aquest mapa conté masses parades a la línia de Puigcerdà, quan es podrien reservar a només alguns Catalunya Exprés, enlloc de fer aquestes suposades xarxes de Rodalies cobertes amb aquests serveis. I pel que fa a la connexió de l'Eix Ferroviari Transversal amb Barcelona des de Martorell Enllaç, potser s'haurien de plantejar de fer-la a partir de l'actual Llobregat-Anoia amb les pertinents correccions de traçat i conversió a l'ample UIC.

També resulta molt interessant que hi hagin trens Catalunya Exprés a la línia de La Pobla de Segur. Però és un error que es deixi la línia de Barcelona - Manresa - Lleida sense aquest servei.
Jordi Freixas

Re: No tenen res a veure

Post by Jordi Freixas »

Guigui wrote:
Jordi Freixas wrote:Jo no ho veig pas tant animalada. Bé que l'Estrella Costa Brava fa parada a Granollers.
Quina punta de velocitat pot agafar un Avant i quina el Costa Brava?
Segurament un Avant agafaria una velocitat punta superior a la que agafaria un altre Avant, un AVE o el que sigui, entre Barcelona Sants i El Prat de Llobregat o l'aeroport.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Desaprofitament

Post by Guigui »

No m'has entès. Fer parar un Avant cada 30 km és desaprofitar el seu potencial. Per això, més val que posin trens a la línia convencional que puguin agafar velocitats més altes (160-200 km/h).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Tony M. Nyphot
N6
N6
Posts: 221
Joined: Friday 18/09/2009 21:21

Re: Perque els Catalunya Express no paren a Granollers Centre?

Post by Tony M. Nyphot »

Fer parar els trens Catalunya Exprés a Granollers Centre no perjudicaria gaire a les relacions més llargues perquè efectivament aquests serveis perden minuts quan atrapen a un Rodalies i a més l'estació porta uns quants anys amb una limitació a 60 km/h que obliga sempre a reduir notablement la velocitat.

Ara bé, si els Catalunya Exprés paressin tots a Granollers Centre serien un important reclam pels viatgers entre la capital vallenca i la ciutat comtal, i donats els problemes de saturació d'ocupació que actualment ja pateixen aquests trens suposaria un empitjorament notable en el servei, a més que la capacitat dels trens Catalunya Exprés és notablement inferior a la dels trens de Rodalies. Aquest fenòmen ja es produeix a dia d'avui entre Barcelona i Sant Celoni.

Desgraciadament al nostre país no existeix una cultura del transbord i tothom vol una relació directa de A a B. Part important de la responsabilitat són els impediments artificials que es posen els operadors de transport públic entre ells per impedir la intermodalitat pensant que facilitant-los es beneficia a la competència sense adonar-se del guany recíproc dels viatgers de l'altra empresa que podran accedir més fàcilment als seus propis serveis, i resulta directament patètic quan és la pròpia empresa la que no facilita els transbords entre els seus propis serveis.

Prendre dos, tres o més serveis per realitzar un desplaçament punt a punt és una cosa totalment normal als països civilitzats, ni cal anar al Japó per veure-ho perquè més amunt dels Pirineus ja ens ho trobem, en canvi aquí un desplaçament amb un únic transbord ja és una gran molèstia i un que n'impliqui dos ja és inassumible. Però el poble demana relacions directes i els governants, que no són tan tontos, els hi fan cas.

En el fons, tenim el transport públic que ens mereixem.
And now for something completely different...
josep_serre
N9
N9
Posts: 2158
Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contact:

Re: Perque els Catalunya Express no paren a Granollers Centre?

Post by josep_serre »

Lamento dir-te que el contingut d'aquest paràgraf és totalment equivocat, ara m'explicaràs quants viatgers utilitzen els Catalunya Exprés per anar de Vilanova a Barcelona, doncs n'hi ha però és un ús residual, entre d'altres coses pel preu, més car que en rodalies i no es venen abonaments pels trajectes dintre del nucli.

El cas de Sant Celoni és una excepció, doncs es ven el Bono Expres i l'abonament mensual.
Tony M. Nyphot wrote: Ara bé, si els Catalunya Exprés paressin tots a Granollers Centre serien un important reclam pels viatgers entre la capital vallenca i la ciutat comtal, i donats els problemes de saturació d'ocupació que actualment ja pateixen aquests trens suposaria un empitjorament notable en el servei, a més que la capacitat dels trens Catalunya Exprés és notablement inferior a la dels trens de Rodalies. Aquest fenòmen ja es produeix a dia d'avui entre Barcelona i Sant Celoni.

En el fons, tenim el transport públic que ens mereixem.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Jordi Freixas

Re: Desaprofitament

Post by Jordi Freixas »

Guigui wrote:No m'has entès. Fer parar un Avant cada 30 km és desaprofitar el seu potencial. Per això, més val que posin trens a la línia convencional que puguin agafar velocitats més altes (160-200 km/h).
Ah, i velocitats puntes similars a les que podria agafar entre Sants i Vilafranca del Penedès, a on en un futur hi haurà parada de la línia d'Alta Velocitat.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Vilafranca

Post by Guigui »

Precisament, trobo un misteri força gran l'estació de Vilafranca, i més considerant la seva importància relativament baixa com a nus de comunicacions.

Però estàvem parlant dels CEX. :topic
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Jordi Freixas

Re: Vilafranca

Post by Jordi Freixas »

Guigui wrote:Precisament, trobo un misteri força gran l'estació de Vilafranca, i més considerant la seva importància relativament baixa com a nus de comunicacions.
Doncs home...jo veig bé que hi tinguin parada els Avant (o els futurs InterCity). El que no veuria bé, és que hi fessin parada els AVE.
Guigui wrote:Però estàvem parlant dels CEX. :topic
Doncs jo crec que hi té molt a veure això amb els Catalunya Exprés al tractar-se d'un tipus de trens amb funcions molt similars.
megapauer
N8
N8
Posts: 1203
Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
Location: De la Terra Ferma a l'exili
Contact:

Re: Vilafranca

Post by megapauer »

Jordi Freixas wrote:Doncs home...jo veig bé que hi tinguin parada els Avant (o els futurs InterCity). El que no veuria bé, és que hi fessin parada els AVE.
Doncs que vols que ti digui. Fer parar un tren l'AV en una ciutat de 33mil habitants em sembla fora de lloc.
Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Funcions similars

Post by Guigui »

Jordi Freixas wrote:Doncs jo crec que hi té molt a veure això amb els Catalunya Exprés al tractar-se d'un tipus de trens amb funcions molt similars.
Fer Barcelona-Girona en 30 minuts o en 1h15 són funcions similars? :x
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: Funcions similars

Post by oriolp13 »

Guigui wrote:
Jordi Freixas wrote:Doncs jo crec que hi té molt a veure això amb els Catalunya Exprés al tractar-se d'un tipus de trens amb funcions molt similars.
Fer Barcelona-Girona en 30 minuts o en 1h15 són funcions similars? :x
Exacte, si l'AVANT bcn-lleida té èxit és degut al seu temps, 1h10min, i un preu relativament assequible (16-21€), enfront dels 7-10€ d'un regional que tarda unes 3h. Si comencessis a fer parar l'avant aquí i allà, i tardés una estona més, la gent que l'utilitza disminuïria bastant...
Salutacions,

Oriol
Jordi Freixas

Re: Perque els Catalunya Express no paren a Granollers Centre?

Post by Jordi Freixas »

Jo no dic de "fer parar l'Avant aquí i allà", però que hi han algunes parades que són per tenir en compte.
Jordi Freixas

Re: Funcions similars

Post by Jordi Freixas »

Guigui wrote:
Jordi Freixas wrote:Doncs jo crec que hi té molt a veure això amb els Catalunya Exprés al tractar-se d'un tipus de trens amb funcions molt similars.
Fer Barcelona-Girona en 30 minuts o en 1h15 són funcions similars? :x
Per un usuari que agafa el Catalunya Exprés a Sant Celoni o Sils, sí.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

St. Celoni i Sils per a AV?

Post by Guigui »

Jordi Freixas wrote:Per un usuari que agafa el Catalunya Exprés a Sant Celoni o Sils, sí.
Però per a un que l'agafa a Barcelona o Girona, que són la immensa majoria i per als quals estarà pensat l'Avant, no. A part de que si ens posem a servir St. Celoni, Sils, Gualba, Hostalric, Llinars o La Llagosta amb AV, el tren no s'hi estarà mitja hora ni de conya.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Tony M. Nyphot
N6
N6
Posts: 221
Joined: Friday 18/09/2009 21:21

Re: Funcions similars

Post by Tony M. Nyphot »

Guigui wrote:
Jordi Freixas wrote:Doncs jo crec que hi té molt a veure això amb els Catalunya Exprés al tractar-se d'un tipus de trens amb funcions molt similars.
Fer Barcelona-Girona en 30 minuts o en 1h15 són funcions similars? :x
No eren 45 minuts el temps previst per la limitació de velocitat al tram mixt de mercaderies?
And now for something completely different...
Jordi Freixas

Re: St. Celoni i Sils per a AV?

Post by Jordi Freixas »

Guigui wrote:
Jordi Freixas wrote:Per un usuari que agafa el Catalunya Exprés a Sant Celoni o Sils, sí.
Però per a un que l'agafa a Barcelona o Girona, que són la immensa majoria i per als quals estarà pensat l'Avant, no. A part de que si ens posem a servir St. Celoni, Sils, Gualba, Hostalric, Llinars o La Llagosta amb AV, el tren no s'hi estarà mitja hora ni de conya.
Per començar jo no he dit ni Sant Celoni, ni Gualba, ni Hostalric, ni Llinars, ni La Llagosta; he dit Granollers i prou.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Les cites no enganyen

Post by Guigui »

Jordi Freixas wrote:Per començar jo no he dit ni Sant Celoni, ni Gualba, ni Hostalric, ni Llinars, ni La Llagosta; he dit Granollers i prou.
Aleshores, d'on surt això:
Jordi Freixas wrote:Per un usuari que agafa el Catalunya Exprés a Sant Celoni o Sils, sí.
Ara, el que jo em pregunto és el següent: Per què els Catalunya Exprés no paren a Granollers Centre? :D
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Jordi Freixas

Re: Les cites no enganyen

Post by Jordi Freixas »

Guigui wrote:
Jordi Freixas wrote:Per començar jo no he dit ni Sant Celoni, ni Gualba, ni Hostalric, ni Llinars, ni La Llagosta; he dit Granollers i prou.
Aleshores, d'on surt això:
Jordi Freixas wrote:Per un usuari que agafa el Catalunya Exprés a Sant Celoni o Sils, sí.
Em referia als Catalunya Exprés i no als Avant ¬¬'

EDITO: I et recordo que aquest comentari era la resposta a...
Guigui wrote:Fer Barcelona-Girona en 30 minuts o en 1h15 són funcions similars? :x
Sobre la qual et torno a respondre, sí, són funcions similars.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

30 minuts i 1 hora 15, funció similar

Post by Guigui »

Jordi Freixas wrote:
Guigui wrote:Fer Barcelona-Girona en 30 minuts o en 1h15 són funcions similars? :x
Sobre la qual et torno a respondre, sí, són funcions similars.
No hase falta desir nada más... :mmm
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”