Eix Transpirinenc (N260)
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Eix Transpirinenc (N260)
Al meu entendre i sense tenir un coneixement exhaustiu d'aquell territori, si el que es pretén és millorar la connectivitat de l'autovia A-26 procedent de Besalú amb la N-260 cap al Ripollès per La Vall de Bianya i els túnels de Collabós (també mal anomenats Capsacosta), tenint en compte la variant d'Olot i Les Preses de la C-37, eix Vic-Olot pel túnel de Bracons, es poden considerar dues alternatives. Totes dues «salven» els nuclis d'Olot, La Canya, Llocalou i l'Hostalnou de Bianya. Són les següents:
1.- Des de la boca oest dels túnels de Mont-Ros a Castellfollit de la Roca, aprofitar la sortida 79 de l'autovia A-26 per començar una nova carretera que, passant pel nord de Sant Joan les Fonts, enllaci amb l'actual traçat de la N-260 al nordoest del nucli de l'Hostalnou de Bianya. Tot i que tècnicament potser es pugui aconseguir un traçat excel·lent, aquesta proposta té implícita una gran afectació ambiental sobre una vall relativament verge.
2.- Des de la zona de l'Hostal del Sol, a la N-260a (la que va d'Olot a Ripoll per Vallfogona), eixamplar l'actual carretera i rectificar el traçat uns tres quilòmetres cap a l'oest fins a un determinat punt on, ja amb un nou traçat, giraria cap al nord, travessaria la serra de Sant Miquel del Mont i enllaçaria amb l'actual N-260 al nordoest del nucli de l'Hostalnou de Bianya. Això permetria que el túnel fos més curt i menys car, ja que la carretera de Vallfogona va agafant alçària a mesura que s'allunya d'Olot. La boca nord d'aquest túnel estaria a prop de Santa Margarida de Bianya i enllaçaria amb la N-260 a la zona del restaurant Ca La Gracieta (Bar Planella).
Per mi, aquesta segona és la millor solució. Ambientalment si es fan les correccions oportunes i tècnicament si es dissenya sense massa gasiveria. Precisament, sembla que una solució semblant és la que ara el Ministerio de Fomento acaba de descartar per no haver de construir el túnel de 2Km sota la serra de Sant Miquel del Mont.
Salut !!
1.- Des de la boca oest dels túnels de Mont-Ros a Castellfollit de la Roca, aprofitar la sortida 79 de l'autovia A-26 per començar una nova carretera que, passant pel nord de Sant Joan les Fonts, enllaci amb l'actual traçat de la N-260 al nordoest del nucli de l'Hostalnou de Bianya. Tot i que tècnicament potser es pugui aconseguir un traçat excel·lent, aquesta proposta té implícita una gran afectació ambiental sobre una vall relativament verge.
2.- Des de la zona de l'Hostal del Sol, a la N-260a (la que va d'Olot a Ripoll per Vallfogona), eixamplar l'actual carretera i rectificar el traçat uns tres quilòmetres cap a l'oest fins a un determinat punt on, ja amb un nou traçat, giraria cap al nord, travessaria la serra de Sant Miquel del Mont i enllaçaria amb l'actual N-260 al nordoest del nucli de l'Hostalnou de Bianya. Això permetria que el túnel fos més curt i menys car, ja que la carretera de Vallfogona va agafant alçària a mesura que s'allunya d'Olot. La boca nord d'aquest túnel estaria a prop de Santa Margarida de Bianya i enllaçaria amb la N-260 a la zona del restaurant Ca La Gracieta (Bar Planella).
Per mi, aquesta segona és la millor solució. Ambientalment si es fan les correccions oportunes i tècnicament si es dissenya sense massa gasiveria. Precisament, sembla que una solució semblant és la que ara el Ministerio de Fomento acaba de descartar per no haver de construir el túnel de 2Km sota la serra de Sant Miquel del Mont.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Eix Transpirinenc (N260)
No és ben exacte.genissimon wrote: 1.- Des de la boca oest dels túnels de Mont-Ros a Castellfollit de la Roca, aprofitar la sortida 79 de l'autovia A-26 per començar una nova carretera que, passant pel nord de Sant Joan les Fonts, enllaci amb l'actual traçat de la N-260 al nordoest del nucli de l'Hostalnou de Bianya. Tot i que tècnicament potser es pugui aconseguir un traçat excel·lent, aquesta proposta té implícita una gran afectació ambiental sobre una vall relativament verge.
2.- Des de la zona de l'Hostal del Sol, a la N-260a (la que va d'Olot a Ripoll per Vallfogona), eixamplar l'actual carretera i rectificar el traçat uns tres quilòmetres cap a l'oest fins a un determinat punt on, ja amb un nou traçat, giraria cap al nord, travessaria la serra de Sant Miquel del Mont i enllaçaria amb l'actual N-260 al nordoest del nucli de l'Hostalnou de Bianya. Això permetria que el túnel fos més curt i menys car, ja que la carretera de Vallfogona va agafant alçària a mesura que s'allunya d'Olot. La boca nord d'aquest túnel estaria a prop de Santa Margarida de Bianya i enllaçaria amb la N-260 a la zona del restaurant Ca La Gracieta (Bar Planella).
En aquest esquema veuràs les dues propostes que fins ara hi ha sobre la taula: http://goo.gl/maps/9q3gB
La primera opció és un túnel que surt pràcticament des de l'alçada de l'Hostal del Sol (bé, una mica més cap a l'oest), formant un enllaç amb la futura variant d'Olot. En aquest cas, la carretera que hauria de fer Foment arribaria a la zona de l'Hostalnou de Bianya.
Variant d'Olot a banda (no és objecte d'aquest fil), aquesta és una opció amb escàs impacte ambiental, i que només afectaria unes desenes de metres d'espai natural protegit (Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa), més uns centenars de metres a la Vall de Bianya. Aquesta opció trauria un gran volum de trànsit de pas de la "recta de Bianya", que diem per aquí, ja que faria les funcions de variant de l'Hostalnou de Bianya i de Llocalou.
La segona opció, que ara Foment s'ha tret de la màniga, pel que s'ha publicat a la premsa sembla que sortiria de l'extrem est del polígon industrial Pla de Baix, just al nord del volcà de la Garrinada, i desembocaria a la zona de Llocalou, aproximadament. Disculpeu-me si la proposta real és unes desenes de metres més a l'est o més a l'oest, ho desconec.
En qualsevol cas, aquesta és una opció molt pitjor: l'impacte visual seria molt superior, s'afectaria sòl volcànic en una zona que fa de corredor biològic entre el Parc Natural i l'Alta Garrotxa. A més, es podria arribar a afectar una de les últimes rouredes de roure pènol que queden al pla d'Olot: la Roureda de Cuní, amb roures més que centenaris. Per no parlar que ja és un espai prou "maltractat": hi ha 2 estacions de depuració d'aigües residuals, una planta de compostatge, un polígon industrial... A banda, que seria el súmum de la incongruència: fa cosa d'1 any es va soterrar una línia d'alta tensió en aquesta zona, i ara s'hi faria una carretera. No tindria cap sentit.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Eix Transpirinenc (N260)
La meva proposta 2 arrenca més a l'oest que la del túnel del «ministerio de Fomento», aproximadament a uns 2 kms més a l'Oest, però la idea és semblant: enllaçar directament la variant d'Olot i Les Preses amb la N-260 a la Vall de Bianya a l'Oest de l'Hostalnou de Bianya. Així es crea una variant per a l'Hostalnou de Bianya, Llocalou i La Canya i es treu el trànsit entre aquests nuclis i Olot.
Crec que la nova proposta de Fomento només serveix perquè des del territori tothom s'alci en contra i, mentrestant, van passant els anys i no s'inverteix ni un ral.
Salut !!
Crec que la nova proposta de Fomento només serveix perquè des del territori tothom s'alci en contra i, mentrestant, van passant els anys i no s'inverteix ni un ral.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Eix Transpirinenc (N260)
Els túnels de Capsacosta, estaran tallats per obres, del 22 al 25 de juliol, entre les 22H i les 6H de la nit.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Eix Transpirinenc (N260)
S'assembla molt a la meva proposta 2 de l'abril passat.Diari de Girona, 27 de novembre de 2013 wrote: Bianya presentarà a Foment la seva proposta de variant nord d´Olot
[...]
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Eix Transpirinenc (N260)
Diari de Girona, 11 de juny de 2014 wrote: CiU denuncia retards de Foment en el calendari de la variant d´Olot
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Eix Transpirinenc (N260)
También sería raro que un partido se preocupara de su propia m***** que no de la de los otros. En Alemania dicen "El que está en una casa de cristal no debería lanzar piedras."genissimon wrote:Diari de Girona, 11 de juny de 2014 wrote: CiU denuncia retards de Foment en el calendari de la variant d´Olot
[...]
Re: Eix Transpirinenc (N260)
Pujo aquest fil per una qüestió que em té força sorprès. Feia bastant temps que no passava per la N-260, tam Cerdanya - Alt Urgell, i he vist que hi han aparegut senyals de trànsit del model francès (es nota per la tipografia i pel ribet blanc exterior), sobretot senyals de limitació de velocitat, que en algun cas -com a la imatge- es poden veure just al costat dels senyals del model habitual. Se sap, a què és degut?
- Attachments
-
- senyals2.jpg (149 KiB) Viewed 13850 times
Re: Eix Transpirinenc (N260)
A d'altres trams de la N-260, al seu pas per el Pallars també passa la situació que descrius, però desconec totalment a que és degut, i només ho he vist per el que fa a senyals de limitació de velocitat.dgtxa wrote:Pujo aquest fil per una qüestió que em té força sorprès. Feia bastant temps que no passava per la N-260, tam Cerdanya - Alt Urgell, i he vist que hi han aparegut senyals de trànsit del model francès (es nota per la tipografia i pel ribet blanc exterior), sobretot senyals de limitació de velocitat, que en algun cas -com a la imatge- es poden veure just al costat dels senyals del model habitual. Se sap, a què és degut?
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Eix Transpirinenc (N260)
Pot ser es comparteixei la carretera entre els dos països. Jo he vist carrers que són de dos pobles, on les rotondes, les de un costat són de diàmetre més redüit que l'altra banda de l'altre poble...oriolp13 wrote:A d'altres trams de la N-260, al seu pas per el Pallars també passa la situació que descrius, però desconec totalment a que és degut, i només ho he vist per el que fa a senyals de limitació de velocitat.dgtxa wrote:Pujo aquest fil per una qüestió que em té força sorprès. Feia bastant temps que no passava per la N-260, tam Cerdanya - Alt Urgell, i he vist que hi han aparegut senyals de trànsit del model francès (es nota per la tipografia i pel ribet blanc exterior), sobretot senyals de limitació de velocitat, que en algun cas -com a la imatge- es poden veure just al costat dels senyals del model habitual. Se sap, a què és degut?
Re: Eix Transpirinenc (N260)
No crec que sigui aixo. Segurament el motiu es que sortia mes a compte contractar una empresa francesa propera que no pas una empresa espanyola llunyana.albert28 wrote:Pot ser es comparteixei la carretera entre els dos països. Jo he vist carrers que són de dos pobles, on les rotondes, les de un costat són de diàmetre més redüit que l'altra banda de l'altre poble...
Re: Eix Transpirinenc (N260)
No. En aquest tram, la N-260 va molt lluny de la frontera, per la Seu, Sort, la Pobla de Segur i el Pont de Suert. Deu ser el que diu Sagrerenc, que han comprat un lot de senyals fetes per un fabricant francès. Per cert, tota la N-260 és de l'Estat (1), així que és cosa del Ministerio de Fomento, que ja que no fa cap de les obres i variants que ha de fer (Olot, Ripoll, Toses, Cantó, Perves...) s'entreté a posar senyals.albert28 wrote:Pot ser es comparteixei la carretera entre els dos països. Jo he vist carrers que són de dos pobles, on les rotondes, les de un costat són de diàmetre més redüit que l'altra banda de l'altre poble...
(1) Tota la N-260 és de l'Estat perquè és una via d'interès estratègic, però només als trams de Catalunya i Aragó. Als trams navarrès i basc és de les diputacions corresponents.
Re: Eix Transpirinenc (N260)
La N-260 acaba a Sabiñanigo, a l'Aragó. El tram Sabiñanigo-Jaca forma part de la N-330 (Alacant-Canfranc) i de Jaca a Iruña forma part de la N-240 (Tarragona-Bilbao), tot i que el tram de Navarra d'aquesta carretera sí és del Govern de Navarra. El tram original de la N-240 entre Puente La Reina i Osca per Ayerbe ara és la A-240, competència de la Diputació General de l'Aragó.Oriolix wrote:(1) Tota la N-260 és de l'Estat perquè és una via d'interès estratègic, però només als trams de Catalunya i Aragó. Als trams navarrès i basc és de les diputacions corresponents.
La N-260 es va passar a anomenar així el 1988 a base d'antigues carreteres comarcals no traspassades a la Generalitat o la DGA, que eren:
C-252 de Figueres a Portbou i el Coll de Balitres (frontera amb França). Irònicament, la carretera del costat francès fa uns anys es va traspassar del Govern francès al govern departamental dels Pirineus Orientals, de manera que va passar de ser la N114 a la D914.
C-260 tram Besalú-Figueres. El tram Figueres-Roses sí es va traspassar a la Generalitat i manté el mateix número en l'actualitat, tot i que té reservat el número C-66
C-150 de Besalú a Ripoll. El tram d'Olot a Ripoll més endavant es va traspassar a la Generalitat, que manté la denominació N-260z, ja que aquesta li va traspassar la C-26 entre Ripoll i Olot per Sant Joan de les Abadesses i el túnel de Capsacosta. Vaja, que el Tripartit li va regalar a l'estat la carretera bona a canvi de quedar-se amb la dolenta. El que no sé si la Generalitat manté la titualitat d'aquest tram o l'ha traspassada a la Diputació de Girona, ja que està catalogada com a carretera d'interès local i amb el caixetí de color groc.
La N-152 de Ripoll a Puigcerdà. El tram de Barcelona a Ripoll es va traspassar a la Generalitat, que ve a ser més o menys l'actual C-17.
La C-1313 de Puigcerdà a La Seu d'Urgell i Adrall. El tram d'Adrall a Lleida de la mateixa carretera es va traspassar a la Generalitat, sent les actuals C-13 (tram Lleida-Balaguer), C-26 (tram Balaguer-Artesa de Segre) i C-14 (tram Artesa de Segre-Adrall)
La C-146 de Sort a Adrall
La C-147 de Sort a La Pobla de Segur. La resta de la carretera (Balaguer-Esterri) sí es va traspassar a la Generalitat, sent l'actual C-13, excepte el tram final més enllà d'Esterri que conserva el número antic.
La C-144 de La Pobla de Segur a El Pont de Suert i Castejón de Sos.
La C-139 de Castejón de Sos a Campo
C-140 de Campo a Aínsa i de Broto a Biescas
La C-138 de Ainsa a Broto
C-136 de Biescas a Sabiñanigo. El tram Biescas-frontera amb França és de la DGA amb el número A-136. Més endavant es va fer una variant que va directa de Fiscal a Sabiñanigo sense donar la volta per Biescas, el tram antic ara és la N-260a.
El km 0 de la carretera es troba al coll de Balitres, a la frontera amb França.
El mateix va passar amb l'antiga C-141, Bóssost-Eth Pórtillon, l'actual N-141; la C-145, de la Seu a Andorra, ara N-145; la C-235 en el tram entre l'aleshores autopista A-7 i actual AP-7 i l'Aldea que va passar a ser la N-235 (i mantenint el km 0 a Tortosa. Curiosament, el tram traspassat a la Generalitat, la C-42, té el hipotètic km 0 a l'Aldea); i la GI-534, accés a l'Aeroport de Vilobí d'Onyar que és la N-156. Ja que hi som, també posaré les antigues carreteres nacionals traspassades a la Generalitat:
N-141 (antiga), l'intent antic d'Eix Transversal inacabat
N-150, de Montcada a Terrassa
N-152 tram Barcelona-Ripoll
N-230 tram Tortosa-Lleida (també amb trams inacabats, algun tram forma part de l'actual C-12)
http://www.carreteros.org/legislaciona/ ... talogo.htm
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Eix Transpirinenc (N260)
Això fa anys que passa en els llocs més diversos. Efectivament tot i que els senyals de trànsit estan estandaritzats es poden distingir els d'un país i l'altre per petites diferències com la tipologia de la lletra, ribets, etc.dgtxa wrote:Feia bastant temps que no passava per la N-260, tam Cerdanya - Alt Urgell, i he vist que hi han aparegut senyals de trànsit del model francès (es nota per la tipografia i pel ribet blanc exterior),
Entenc que no deu ser res més que el proveïdor deu tenir una partida francesa més barata o que no ha fet servir i l'ha utilitzat per una carretera espanyola aprofitant que està perfectament homologada.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Eix Transpirinenc (N260)
El C-66 és la carretera Besalú-Palafrugell. El tram Figueres-Roses hauria de formar part de la C-26 (Eix Prepirinenc Alfarràs-Roses). La qual cosa em fa pensar que si la N-260 és traspassada potser hauria d'anomenar-se C-27, ja que es troba entre la C-26 i la C-28 (Port de la Bonaigua).Granolleri wrote:C-260 tram Besalú-Figueres. El tram Figueres-Roses sí es va traspassar a la Generalitat i manté el mateix número en l'actualitat, tot i que té reservat el número C-66
Granolleri wrote:El mateix va passar amb l'antiga C-141, Bóssost-Eth Pórtillon, l'actual N-141
No sé com li van posar el mateix numero a dues carreteres diferents.Granolleri wrote:N-141 (antiga), l'intent antic d'Eix Transversal inacabat
Re: Eix Transpirinenc (N260)
Gràcies a tots pels aclariments! Més o menys ja m'imaginava que es tractava d'un lot de senyals francesos (des del meu punt de vista, més estètics, però això ja és la meva perceoció) que, per sigui perquè eren més barats, o perquè han sortit d'un proveïdor francès, s'han acabat instal·lant aquí. Perdoneu per l'off topic, però, això vol dir que a les carreteres catalanes o espanyoles podríem començar a veure senyals de trànsit de models homologats a altres països de la UE, malgrat les lleugeres diferències de disseny? Seria fabulós!
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Eix Transpirinenc (N260)
Diari de Girona, 2 de març de 2021 wrote: Les obres de l'N-260 a Sant Joan de les Abadesses s'iniciaran a mitjans de mes
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Eix Transpirinenc (N260)
Ahí hay otra confusión. Cuando recorrimos la N260 de Jaca a Puigcerdà, al salir de Sabiñánigo, que es donde comienza, nos metimos por la variante de Biescas-Broto, que tarda la vida hasta que llegas a Fiscal. Cuando llegas a la rotonda de la bifurcación del tramo directo Fiscal-Sabiñánigo, éste te viene marcado como N330a, y por eso no lo encontramos. Se supone que actualmente ese tramo pasa a llamarse N330a, correcto?
El tramo Sabiñánigo-Fiscal por Broto y Biescas viene marcado como N260a, pero no me he encontrado 260 en el tramo directo, si bien Google Maps la indica como tal.
Hay un pequeño tramo entre Castejón de Sos y La Pobla de Segur, de 7 kilómetros que se junta con la carretera de Lleida a Vielha, creo que era la N145 o algo así, y pasa a tomar el kilometraje de ésta, es decir, durante esos 7 km, la 260 "desaparece". El resto del tramo permanece como N260.
El tramo Sabiñánigo-Fiscal por Broto y Biescas viene marcado como N260a, pero no me he encontrado 260 en el tramo directo, si bien Google Maps la indica como tal.
Hay un pequeño tramo entre Castejón de Sos y La Pobla de Segur, de 7 kilómetros que se junta con la carretera de Lleida a Vielha, creo que era la N145 o algo así, y pasa a tomar el kilometraje de ésta, es decir, durante esos 7 km, la 260 "desaparece". El resto del tramo permanece como N260.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Eix Transpirinenc (N260)
Sabiñánigo-Fiscal: https://es.wikipedia.org/wiki/T%C3%BAnel_de_PedralbaFrança451 wrote: ↑Wednesday 26/01/2022 12:49 Ahí hay otra confusión. Cuando recorrimos la N260 de Jaca a Puigcerdà, al salir de Sabiñánigo, que es donde comienza, nos metimos por la variante de Biescas-Broto, que tarda la vida hasta que llegas a Fiscal. Cuando llegas a la rotonda de la bifurcación del tramo directo Fiscal-Sabiñánigo, éste te viene marcado como N330a, y por eso no lo encontramos. Se supone que actualmente ese tramo pasa a llamarse N330a, correcto?
El tramo Sabiñánigo-Fiscal por Broto y Biescas viene marcado como N260a, pero no me he encontrado 260 en el tramo directo, si bien Google Maps la indica como tal.
Hay un pequeño tramo entre Castejón de Sos y La Pobla de Segur, de 7 kilómetros que se junta con la carretera de Lleida a Vielha, creo que era la N145 o algo así, y pasa a tomar el kilometraje de ésta, es decir, durante esos 7 km, la 260 "desaparece". El resto del tramo permanece como N260.
Pel que fa al tram de 7 kms que esmentes, és concretament el tram que la N-260 i la N-230 van juntes, des que la N-260 creua la Noguera Ribagorzana, al sud de la central de Vilaller fins que les dues carreteres es separen, just al sud d'El Pont de Suert.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Eix Transpirinenc (N260)
A veure si, finalment, eliminen aquesta cruïlla que és un autèntic perill. A més, és l'accés a l'aeroport de La Seu d'Urgell.Regió-7, 23 de novembre de 2022 wrote: La rotonda de Montferrer, a la carretera N-260, a licitació durant el primer trimestre de 2023
L'obra, llargament reivindicada i amb un pressupost de prop de 600.000 euros, podria estar enllestida d'aquí a un any
[...]
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.