Page 2 of 2
Re: Distància Objectiu
Posted: Thursday 08/10/2009 23:51
by Proastiakos
El LLOP wrote:a veure si m'explico perquè em sembla que no se m'enten. Jo considero proves de DO (o el que sigui) és quan el sistema està implantat i s'ha d'ajustar/adequar/provar i això es fa sempre a les proves nocturnes. No considero que provar si es reben codis en un enclavament o si les antenes del tren capten les emissions sigui proves de DO a L5. Quan es prova un prototip de cotxe, s'enten que s'ha fet, quan aquest cotxe ha passat una sèrie determinada de proves, i no quan es comproven si funcionen elss llums, encara que també sigui imprescindible, no se si m'explico...
T'expliques de maravella, company
En aquest sentit el meu punt de vista és més puntual, el qual considero que per a que un sistema d'aquestes magnituds funcioni bé els fonaments més bàsics han de funcionar a la perfecció i s'han de provar abans no es munti "la construcció" a sobre, perque què és millor, que des d'un bon principi tot vagi bé que no pas es munti tot i desprès s'hagi de desmuntar tot per retocar/ perfeccionar/ arreglar una cosa puntual?
Re: Marxa en blanc L9
Posted: Wednesday 14/10/2009 20:38
by El LLOP
Proastiakos wrote:Llop, la L1 i L3 ja roden amb Distancia Objectiu (DO). El que si es veritat la L3 fa funcionar l'ATO sobre la DO, així com la L1 ho farà "en breu". La L5, com molt bè saps, està en proves per el funcionament en DO i s'estàn equipant els trens, tot i que fins on se, faltaven alguns per passar per taller. La L11 ja fa servir la DO.
Bé, confirmat amb un CTO (comandament tècnic operatiu) de la L1, aquesta encara
no funciona en distància objectiu, si no que, com la resta de línies, funciona amb ATP i velocitat objectiu.
Re: Distància Objectiu
Posted: Wednesday 14/10/2009 20:49
by victorcasta
Emmm... vols dir?
Re: Distància Objectiu
Posted: Wednesday 14/10/2009 20:54
by El LLOP
Home, no t'ho juraré per la meva família, però no crec que la persona que m'ho ha dit guanyi res enganyant-me.
Re: Distància Objectiu
Posted: Wednesday 14/10/2009 21:08
by victorcasta
No, però els equips ATP que s'instal·len als trens o són VO o són DO. Cada tipus d'ATP són sistemes construits de manera diferent i no són commutables, perquè ja no només són els equips embarcats sinó també les balises. A més a més, quan tens un tren just al davant, l'ATP no et marca la velocitat d'aquell tram, sinó que te la va reduint...
Re: Distància Objectiu
Posted: Wednesday 14/10/2009 21:11
by El LLOP
Ho tornaré a preguntar altre cop i et diré que m'han dit, tant si com no.
Re: Distància Objectiu
Posted: Thursday 15/10/2009 17:54
by Miquel
Els 4000 i els 6000 tenen el panell de distància objectiu al costat del velocimetre i funciona. Igual que els 2000 i la resta del safari de la L3.
És més, fàn servir les mateixes balises grogues.
I com diu en Victorcasta, si hi ha un disc vermell et va frenan considerablement, i et fà entrar a 5 km/h a l'estació, només cal anar a Bellvitge per comprovar-ho.
Re: Distància Objectiu
Posted: Thursday 15/10/2009 18:29
by victorcasta
Miquel wrote:Els 4000 i els 6000 tenen el panell de distància objectiu al costat del velocimetre i funciona. Igual que els 2000 i la resta del safari de la L3.
És més, fàn servir les mateixes balises grogues.
I com diu en Victorcasta, si hi ha un disc vermell et va frenan considerablement, i et fà entrar a 5 km/h a l'estació, només cal anar a Bellvitge per comprovar-ho.
No va en funció dels discos sinó de la distància a la qual tens el tren de davant. De fet, es podria operar perfectament una línia en ATP DO sense que calguéssin discos, el tren sempre mantindria les distàncies amb el precedent.
Re: Distància Objectiu
Posted: Thursday 15/10/2009 20:54
by traveller
victorcasta wrote:Miquel wrote:Els 4000 i els 6000 tenen el panell de distància objectiu al costat del velocimetre i funciona. Igual que els 2000 i la resta del safari de la L3.
És més, fàn servir les mateixes balises grogues.
I com diu en Victorcasta, si hi ha un disc vermell et va frenan considerablement, i et fà entrar a 5 km/h a l'estació, només cal anar a Bellvitge per comprovar-ho.
No va en funció dels discos sinó de la distància a la qual tens el tren de davant. De fet, es podria operar perfectament una línia en ATP DO sense que calguéssin discos, el tren sempre mantindria les distàncies amb el precedent.
No obstant avui dia funciona lligat amb els discos, per temes de reglament. De moment, un disc vermell és equivalent a un tren davant.
Re: Distància Objectiu
Posted: Thursday 15/10/2009 21:11
by El LLOP
1er: li he de dir a en Victorcasta que té raó. Sense pal.liatius
2on: les expplicacions que m'han donat té a veure amb la resposta que ja ha donat en Traveller. El funcionament plenament operatiu de la DO serà amb l'ATO. Mentre es circuli en ATP, la circulació queda sotmesa a les ordres dels enclavaments sobre les senyals. Que passa amb això? que encara que el sistema es de distància objectiu, a la pràctica ara mateix, el funcionament és com si fos un sistema de velocitat objectiu, i d'aquí va venir el malentés.
Re: Distància Objectiu
Posted: Thursday 15/10/2009 21:19
by traveller
El LLOP wrote:1er: li he de dir a en Victorcasta que té raó. Sense pal.liatius
2on: les expplicacions que m'han donat té a veure amb la resposta que ja ha donat en Traveller. El funcionament plenament operatiu de la DO serà amb l'ATO. Mentre es circuli en ATP, la circulació queda sotmesa a les ordres dels enclavaments sobre les senyals. Que passa amb això? que encara que el sistema es de distància objectiu, a la pràctica ara mateix, el funcionament és com si fos un sistema de velocitat objectiu, i d'aquí va venir el malentés.
I encara circul·lant amb ATO, a la operativa de TMB no es contempla sortir d'una estació amb el tren precedent a la següent estació (excepte comptats casos i a determinades hores), per tant per poder aprofitar aquest sistema, hauria de canviar-se tant el reglament (eliminar discos) com la forma d'operar la circulació. L9 també va per DO i té la opció de no deixar sortir un tren fins que el precedent hagi sortit de la següent estació.
Re: Distància Objectiu
Posted: Friday 16/10/2009 6:46
by El LLOP
sí, aquesta es la intenció. Quan la DO sobre ATO sigui operativa, hi ha una opció al telecomandament de trànsit que és "apagar senyals". Aleshores sí que serà plenament operativa la DO. Durant aquest procés, seria lògic pensar que es modificarà el reglament de circulació. Recalco el "seria lògic"
Distància Objectiu Línia 5
Posted: Friday 08/06/2012 21:06
by xabuca
Algú sap si aquest cap de setmana entra en funcionament el distancia objectiu a Línia 5 o si l'han tornat a endarrerir?
Re: Distància Objectiu
Posted: Saturday 09/06/2012 10:14
by El LLOP
no, a hores d'ara ja està en funcionament.