Page 2 of 3

Re: Patrimoni històric ferroviari salvat els anys 70

Posted: Saturday 14/11/2009 19:26
by aso111
:plas :plas :plas simplement aplaudir la feina que fan tots els components de ARMF :plas :plas

Re: Patrimoni històric ferroviari salvat els anys 70

Posted: Sunday 15/11/2009 13:53
by viscaelcat
He començat a llegir la història que ens explica el company Lauria i estic quedant impressionat, bocabadat, estorat. Algú hauria de fer quelcom semblant. Encara queden ferroviaris dels de tota la vida a Renfe, i molts trens per rescatar.

Re: Patrimoni històric ferroviari salvat els anys 70

Posted: Sunday 15/11/2009 14:28
by lauria1226
Bé els temps son diferents, i calen respostes adequades als moments actuals. Avui hi ha mitjans molt millors i unes institucions que encara que no ho sembli, tenen una altra sensibilitat.

De vegades penso que la situació és a la inversa, llavors, ja sabiem el que no calia esforçar-se en demanar perquè mai se'ns concediria, per tant haviem d'actuar d'acord amb les posibilitats que teniem i cercar camins alternatius. Avui potser aconseguiriem més si hi hagués un diàleg més fluid entre les institucions i l'anomenada societat civil. Moltes vegades no es fan més coses perquè perquè ningú les ha demanat, o no s'han concretat en un projecte factible.

Els mètodes dels anys 70s no son a aplicables avui dia. El que si que continua essent imprescindible, és l'esperit d'iniciativa i el treball en equip, el que comporta que hi hagi una disciplina i l'aprenentatge de dominar el propi orgull en benefici de l'empresa.

I us puc garantir que aquesta eina que tenim ara mateix a les mans (Internet) és veritablement formidable. El temps ben aviat ho dirà.

Salutacions a tots.

Re: Patrimoni històric ferroviari salvat els anys 70

Posted: Monday 16/11/2009 14:43
by lauria1226
San Asensio, La Rioja, 6-12-73, pràcticament tot era vapor. Veiem un creuament d'un tren de mercaderies remolcat per una confederació per un altre que ho és per una Mikado.

Re: Patrimoni històric ferroviari salvat els anys 70

Posted: Monday 16/11/2009 19:15
by oriolp13
Simplement, ESPECTACULAR! :o

Re: Patrimoni històric ferroviari salvat els anys 70

Posted: Tuesday 17/11/2009 14:32
by lauria1226
Al cap de mig anys des de la foto anterior la cosa continuava més o menys igual i aqui tenim una fot del dia 28-6-1974 al mateix lloc. Observem un rebassament d'un mercaderies per un altre. La tracció és vapor total, encara.

També podem veure dos aspectes del dipòsit de Miranda d'Ebre durant la mateixa excursió.

La locomotora que està dins del cobert de la que sobresurt el tender és una Confederació

Re: Patrimoni històric ferroviari salvat els anys 70

Posted: Tuesday 17/11/2009 19:46
by lauria1226
Un altre salt en el temps i ens trobem al 12 de Novembre del 2009 a Lleida. La MZA 602 aconsegueix arrencar amb les 238 Tm que pesen en total les 3 diesel de la foto.

Re: Patrimoni històric ferroviari salvat els anys 70

Posted: Tuesday 17/11/2009 19:57
by lauria1226
Els treballs de restauració de la 1603 avancen sense pressa però sense pausa. El Motor Diesel ALCO funciona correctament, ara falta una revisió i en el seu cas sustitució de cablejat defectuós. De fet cal canviar-lo gairebé tot donat que està comunicada, també hi ha una gran quantitat de mecanísmes elèctrics que caldrà reparar o canviar. Encara n'hi ha per mesos i potser algun any i tot, les prespectives però, son bones.

Lleida 12-11-2009

Re: Patrimoni històric ferroviari salvat els anys 70

Posted: Tuesday 17/11/2009 19:58
by Lluita1714
No patina la 602 amb tant de pes? pot? increible, i sembla petita i innocent!

Gran feina!

Re: Patrimoni històric ferroviari salvat els anys 70

Posted: Tuesday 17/11/2009 20:01
by lauria1226
Lluita1714 wrote:No patina la 602 amb tant de pes? pot? increible, i sembla petita i innocent!

Gran feina!
Si que patina, si, però no tant com seria d'esperar. Lentament, al final se les va traginar, tornat-les al seu lloc després.

No ho he buscat, però els d'ARMF ho han penjat en video al youtube.

Re: Patrimoni històric ferroviari salvat els anys 70

Posted: Tuesday 17/11/2009 20:08
by lauria1226
Acabada la feina de revisió períodica i de prova de tracció, la MZA 602 torna cap a casa havent demostrat més del que s'esperava d'ella. I amb 124 anys al damunt!!

Re: Patrimoni històric ferroviari salvat els anys 70

Posted: Tuesday 17/11/2009 20:23
by Lluita1714
Gran locomotora. Si un dia la Garrafeta no pot, pot ser una bona substituta als servei d'FGC Turisme, potser amb l'ajut d'una de les Ye-Ye, o sense elles.

Re: Patrimoni històric ferroviari salvat els anys 70

Posted: Tuesday 17/11/2009 20:33
by lauria1226
FGC turisme, no té cap locomotora de via ampla. La 1603 té la mateixa potència que les dues YeYes juntes. Però el motor Diesel ALCO consumeix bastant més combustible que les dues màquines esmentades funcionant plegades. Aquestes van equipades amb motor Caterpillar que ofereix un millor rendiment.

Re: Patrimoni històric ferroviari salvat els anys 70

Posted: Tuesday 17/11/2009 20:34
by Lluita1714
lauria1226 wrote:FGC turisme, no té cap locomotora de via ampla.
em refereixo ben bé als serveis turístics de La Pobla, per suposat que la Garrafeta no és seva, ni cap del material que fa servir en aquella línia. Doncs tinc entès que l'organització de bona part del trens dels llacs, ho fa el departament d'FGC Turisme.

Re: Patrimoni històric ferroviari salvat els anys 70

Posted: Tuesday 17/11/2009 20:40
by lauria1226
Esperem que La garrat gran, La doble pacífic, pugui donar també un cop de mà a la garrafeta aviat. I aquesta tira més en quant a potència i velocitat que la 1603. També es de desitjar que els serveis del material ARMF no es limitin a la línia de La Pobla, ara que ha baixat la freqüència de trens en les línies d'ample ibèric de la zona.

Re: Patrimoni històric ferroviari salvat els anys 70

Posted: Tuesday 17/11/2009 21:16
by Lluita1714
lauria1226 wrote:Esperem que La garrat gran, La doble pacífic, pugui donar també un cop de mà a la garrafeta aviat. I aquesta tira més en quant a potència i velocitat que la 1603. També es de desitjar que els serveis del material ARMF no es limitin a la línia de La Pobla, ara que ha baixat la freqüència de trens en les línies d'ample ibèric de la zona.
Tant de bo. M'és difícil imaginar un tren turístic, amb la Garrat, com tu dius, que té més potència, i pot agafar una velocitat compatible amb la resta de trens, amb destinació Lleida o Balaguer... Somio massa.

Re: Patrimoni històric ferroviari salvat els anys 70

Posted: Tuesday 17/11/2009 21:38
by TBF
Hola lauria,

Sembla que ets molt proper a l'armf, i que jo sóc un gran admirador de la seva feina. :plas :plas em faries molt feliç si em poguessis respondre algunes preguntes:
Saps si la Garrat grossa trigaran gaire més temps a restaurar-la??

Al vídeo de la prova de la MZA 602 d'armf m'ha semblat veure que surt empenyent la locomotora SMMP 1: http://www.cgft.net/paginas/noticia.traslado.103.htm és correcte?
Si és ella veig que no ha avançat la restauració... com totes les locomotores cedides a aquesta gent tant misteriosa i inquietant (CGFT)...

Per casualitat no deus saber..... , es que em preocupa on deu estar la TBF 25 / RENFE 120-0202 la qual CGFT deia que restauraria pel tren turístic de la costa brava i a
http://www.locomotoravapor.com/Catalunya.htm surt amb destinació desconeguda.
http://www.cgft.net/paginas/ficha.locomotora.104.htm , esperem que no es perdi en immensitat i acabi malament :(
Image

Gràcies

Re: Patrimoni històric ferroviari salvat els anys 70

Posted: Tuesday 17/11/2009 22:01
by aso111
aqui us deixo el Video on es veu la MZA 602 fent maniobres

http://www.youtube.com/watch?v=PMxfSPXfOjQ[/youtube]



http://www.youtube.com/watch?v=PMxfSPXfOjQ

Re: Patrimoni històric ferroviari salvat els anys 70

Posted: Tuesday 17/11/2009 22:40
by lauria1226
TBF wrote:Hola lauria,

Sembla que ets molt proper a l'armf, i que jo sóc un gran admirador de la seva feina. :plas :plas em faries molt feliç si em poguessis respondre algunes preguntes:
Saps si la Garrat grossa trigaran gaire més temps a restaurar-la??

Al vídeo de la prova de la MZA 602 d'armf m'ha semblat veure que surt empenyent la locomotora SMMP 1: http://www.cgft.net/paginas/noticia.traslado.103.htm és correcte?
Si és ella veig que no ha avançat la restauració... com totes les locomotores cedides a aquesta gent tant misteriosa i inquietant (CGFT)...

Per casualitat no deus saber..... , es que em preocupa on deu estar la TBF 25 / RENFE 120-0202 la qual CGFT deia que restauraria pel tren turístic de la costa brava i a
http://www.locomotoravapor.com/Catalunya.htm surt amb destinació desconeguda.
http://www.cgft.net/paginas/ficha.locomotora.104.htm , esperem que no es perdi en immensitat i acabi malament :(
Image

Gràcies
Home, proper el que es diu proper, no n'estic més que qualsevol de vosaltres. Això del dia 12 de Novembre estava anunciat a la nova web d'ARMF, el que passa és que en ser dia feiner no va bé a tothom. Per la meva vinculació durant molts anys a la ciutat de Lleida, és normal que hi tingui tirada.

La locomotora que esmentes no la vaig veure a les instal.lacions d'ARMF i crec que mai hi ha estat, jo, particularment, no tinc ni idea d'on pot ser. En quant als personatges en qüestió, només te'n puc parlar de referències i per les coses que no han fet i que s'havien anunciat amb bombo i platillo.

La locomotora Marta i una altra estan dins del taller i es reben instruccions dels propietaris al respecte.

La garrat gran està en període de restauració i s'hi va treballant al ritme que permet una feina ben feta i sense preses amb un pressupost limitat, això fa difícil de posar data al final de la restauració, el que es evident és que aquesta arribarà.

En la nova web d'armf surten de tant en tant dies de portes obertes i és agafar-los al vol. Sempre s'han caracteritzat per donar informació exhaustiva de les activitats realitzades i en projecte.

També és pot demanar una visita en col.lectiu.

Re: Patrimoni històric ferroviari salvat els anys 70

Posted: Saturday 09/01/2010 10:25
by lauria1226
El dia 19 de Desembre se celebrà el viatge anual de AZAFT que enguany els portà fins a Lleida-ARMF a bord del material històric conservat per l'entitat saragossana. En l'esmentat viatge hi pariciparen a més dels aragonesos, aficionats d'Euskadi i de Madrid que s'havien traslladat a Saragossa per viatjar dins del tren.
L'acte, culminat amb un arròs a la cassola més que digne, només va tenir un punt fosc que fou l'intenssíssim fred que haguerem de suportar. La cordialitat, el civisme i la companyonia, foren la tònica dominant.

Aqui penjo unes imatges de l'acte.