Page 11 of 62
Incompetència
Posted: Wednesday 10/02/2010 14:48
by Guigui
El que és de jutjat de guàrdia és que ara, a pilota passada, s'adonin que la catenària rígida fa més mal que bé. O sigui, tornaran a tallar la via per canviar-la?
N'hi ha per a enviar tots els responsables a jugar a les tirolines a la catenària... amb tensió.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Wednesday 10/02/2010 14:50
by metring
A les hores, quina catenària haurien de posar?
I com no van provar abans de la instal·lació???
Proves no provades
Posted: Wednesday 10/02/2010 15:00
by Guigui
metring wrote:I com no van provar abans de la instal·lació???
No en deuria sucar ningú.
Re: Més detalls interessants
Posted: Wednesday 10/02/2010 15:42
by Miquel
Guigui wrote:Una altra mena d’incidències, que és molt més habitual, són les enganxades del tren amb la catenària. Per evitar aquests problemes es va col·locar catenària fixa als túnels de Barcelona, cosa que curiosament està al darrere de l’avaria més gran que es va produir aquest gener. Va ser el dia 25 i es va haver de tallar el trànsit al túnel de Sant Andreu Arenal. L’enganxada es va produir just al punt on la catenària passa a ser fixa. Els trens que hi van anar passant durant aquell matí van arrencar 30 metres de catenària fins que la línia va quedar sense subministrament elèctric.
Després de creuar els informes de Renfe i Adif, els tècnics van arribar a la conclusió que el problema està en el canvi de catenària. La fixa desgasta molt més els pantògrafs dels trens que no pas la convencional. Per tot plegat, ja s’ha demanat la col·laboració de TMB –el metro treballa amb catenària fixa des de fa anys– per trobar materials que es desgastin menys amb el fregament entre la catenària i el pantògraf.
Si, el problema es al entrar a la catenària rígida, no serà que els pantografs no estiguin ben calibrats a l'alçada, o que la catenària normal, no estigui a la mateixa alçada que la rígida??
Ja sabem que pasa quan, un tren de metro, es troba amb una catenària mal anivellada, pantograf a la deixalleria...
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Wednesday 10/02/2010 22:20
by victorcasta
I si el problema fossin els pantògrafs i no la catenària, o fos qüestió de l'estat de la via que fa balancejar massa el tren i que el pantògraf se surti de mare?
Pífia dels tècnics
Posted: Wednesday 10/02/2010 22:34
by Guigui
Aleshores, els tècnics l'han pifiada ara (per no saber determinar la causa exacta) o abans (per no reconèixer-la a temps)?
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Wednesday 10/02/2010 23:11
by metring
victorcasta wrote:I si el problema fossin els pantògrafs i no la catenària, o fos qüestió de l'estat de la via que fa balancejar massa el tren i que el pantògraf se surti de mare?
Igualment, haurien d'haver comprovat tots els factors.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Thursday 11/02/2010 1:14
by Mr. Baricentro
victorcasta wrote:I si el problema fossin els pantògrafs i no la catenària,
Si en aquell mateix tram passaben els trens sense enganxades ni desgastaments exagerats de cap mena, dubto que sigui el pantógraf(¿catenária?)
victorcasta wrote:o fos qüestió de l'estat de la via que fa balancejar massa el tren i que el pantògraf se surti de mare?
Estat via?
Balancejar massa el tren?
Pantógraf sortit de mare?
¿?¿Perdó?¿?
Possats a dir, també pot ser el water del tren, que després de ser utilitzat, al fer el vuit per buidar la tassa, perden aire les balones, i el tren en si es descompensa...
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Saturday 13/02/2010 0:18
by metring
http://www.eldebat.cat/cat/notices/2010 ... _64175.php
Nadal i el president de Renfe 'amanyaguen' els treballadors de Rodalies de Barcelona
Josep Tordera
A primers del passat gener, pocs dies desprès de que la Generalitat hagués assumit la gestió del servei de Rodalies de Barcelona, els gairebé 900 treballadors d'aquesta àrea de la companyia pública van rebre dues cartes, per separat. Una anava signada per Teófilo Serrano, president de Renfe, i l'altra per Joaquim Nadal, conseller de Política territorial i Obres Públiques (PTOP).
La carta de Serrano comença recordant als seus treballadors que, malgrat el traspàs, tots ells segueixen formant part de Renfe. A la vegada, els recorda que la companyia “ha apostat sempre per seguir essent l'operador ferroviari que prestés aquest servei”. El president de la companyia ferroviària explica als seus subordinats que la nova situació comporta “un alt nivell d'auto exigència professional” , a la vegada que es mostra confiat en “l'alt nivell professional de la plantilla per afrontar aquest repte amb mentalitat guanyadora”.
Per la seva banda, Nadal en un missatge en dues versions, catalana i castellana, que també ha estat difosa per la intranet de Renfe, es posa a la disposició de la plantilla de Rodalies, a la qual agraeix la tasca desenvolupada, a la vegada que expressa la confiança en el seu treball. Però, tot seguit, el conseller escriu: “Vull també que sapigueu, i no caldria ni dir-ho, que el Govern de la Generalitat estarà amatent al compliment de tots els compromisos assumits i al manteniment i ple respecte dels drets i deures de tot el col•lectiu de treballadors i treballadores d'aquest servei de Renfe”. El missatge afegeix un prec: “Us vull demanar que tingueu sempre molt present que l'única raó de ser del nostre servei és, precisament, la d'oferir als ciutadans i ciutadanes un servei cada dia millor. La carta acaba amb un missatge d'optimisme en expressar la seva confiança a poder “compartir grans coses en un futur immediat”.
Les dues cartes no són una casualitat. El malestar dels sindicats de Renfe davant del traspàs de Rodalies, fins i tot amb amenaça de vaga en el conjunt de la companyia, va portar als Executius espanyol i català a pactar que Renfe seguiria encarregant-se d'aquest servei al llarg del 2010 i que, seria a la fi d'aquest any quan el Govern català decidiria si signava un acord amb la companyia pública espanyola per mantenir la prestació del servei o si optaria per buscar un altre operador. Abans, els sindicats ja havien expressat la seva rotunda negativa a qualsevol fórmula que comportés que els 900 treballadors afectats deixessin de formar part de la plantilla de Renfe per incorporar-se, bé als Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), bé a una nova empresa mixta formada per Renfe i FGC, o qualsevol altra fórmula que no fos la seva continuïtat a Renfe.
Donat que la majoria de comunitats autònomes disposen en els seus Estatut de la possibilitat de demanar aquest traspàs, el Ministeri de Foment va encarregar un estudi, ja fa més d'un any, per veure com es podria enfocar aquesta nova situació. El resultat de l'informe defensa un model molt semblant al que se segueix a França: les regions arriben a acords amb la SNCF (equivalent francès de la Renfe) per fixar els serveis regionals a prestar i la subvenció pels mateixos. A Alemanya hi ha una fórmula similar si bé amb una sensible diferència, ja que els governs dels estats poden concedir la prestació dels serveis a companyies privades.
Vist l'informe i els models dels països propers, Foment proposarà a cada comunitat interessada en aquesta competència que arribi a un acord amb Renfe per prestar el servei, que és el que al ministeri li agradaria que fes la Generalitat en el futur. D'altra banda, el president de Renfe en la seva carta als treballadors de Rodalies de Barcelona també deixa clar que aquesta és la fórmula que prefereix la companyia. “El nostre objectiu irrenunciable és convertir-nos en l'operador de referència per totes les Administracions. Aquesta és la vocació natural de Renfe, tant a Catalunya com a qualsevol altre autonomia que pugui assumir competències semblants en matèria de trànsit ferroviari”.
Mèrits
Posted: Saturday 13/02/2010 0:25
by Guigui
Renfe wrote:El nostre objectiu irrenunciable és convertir-nos en l'operador de referència per totes les Administracions.
Doncs que s'ho guanyin. Res més a dir.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Saturday 13/02/2010 4:35
by Jordi Freixas
Jo sí que tinc una cosa més a dir:
metring wrote:Abans, els sindicats ja havien expressat la seva rotunda negativa a qualsevol fórmula que comportés que els 900 treballadors afectats deixessin de formar part de la plantilla de Renfe per incorporar-se, bé als Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), bé a una nova empresa mixta formada per Renfe i FGC, o qualsevol altra fórmula que no fos la seva continuïtat a Renfe.
TRASPÀS TOTAL A FGC I PUNT.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Saturday 13/02/2010 12:32
by Vilarrubla
Sobre el tema que parlaveu dels pantògrafs i la catenària rígida. Quina catenària tenen als túnels de Madrid? En el cas que no sigui rígida... si no tenen problemes pq no apliquen el mateix sistema aquí?
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Saturday 13/02/2010 23:18
by david_jim
Vilarrubla wrote:Sobre el tema que parlaveu dels pantògrafs i la catenària rígida. Quina catenària tenen als túnels de Madrid? En el cas que no sigui rígida... si no tenen problemes pq no apliquen el mateix sistema aquí?
A Madrid, excepte al túnel nou, tota la resta tenen catenària normal, i molt poques vegades hi ha incidents per aquest tema.
Excuses
Posted: Saturday 13/02/2010 23:21
by Guigui
Per tant, no és gens escabellat pensar que el tema de la catenària rígida és una excusa de mal pagador per poder-se escaquejar de fer manteniment, que deu donar menys 3% que instal·lar material nou per una milionada. Clar que no cal anar fins a Madrid per a comprovar-ho, FGC també és una clara mostra que la catenària tradicional pot funcionar molt bé.
És una manera molt bonica de fer veure a tothom que el que ens cal és l'economia del coneixement, basada en el treball qualificat, ben fet i sostenible, i que entre tots ens hem de cordar el cinturó... el nostre, és clar, perquè els manaires i els seus amiguets amb negocis altrament inviables sembla que tenen barra lliure.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Sunday 14/02/2010 15:40
by UT596001
david_jim wrote:A Madrid, excepte al túnel nou, tota la resta tenen catenària normal, i molt poques vegades hi ha incidents per aquest tema.
Al
Pasillo Verde no hi ha també catenària rígida? Jo almenys ho recordo així.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Tuesday 16/02/2010 21:38
by UT596001
Rescato aquest fil per informar que a Montcada i Reixac-Santa Maria ja s'està posant la nova senyalètica de l'estació estil Generalitat. Bàsicament és la mateixa que la de FGC, amb cartells on posa el nom de l'estació estil Llobregat-Anoia però amb el logotip de Rodalia Catalunya a l'esquerra.
Trens nets
Posted: Tuesday 16/02/2010 22:54
by UT440_132M
Hi ha una cosa que fa ja algunes setmanes que m'hi vinc fixant, i és que ara es veuen els trens (per fora almenys) nets com mai ho han estat, no sé si té a veure amb el nou gestor. És una petita bona notícia veure els trens nets i sense graffitis.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Tuesday 16/02/2010 23:00
by victorcasta
Peeeeeerò encara se n'escapa algun amb tot un cantó pintat de dalt a baix sense ni un sol centímetre net de grafit, com vaig veure fa una setmana.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Wednesday 17/02/2010 13:46
by mix3
UT596001 wrote:Rescato aquest fil per informar que a Montcada i Reixac-Santa Maria ja s'està posant la nova senyalètica de l'estació estil Generalitat. Bàsicament és la mateixa que la de FGC, amb cartells on posa el nom de l'estació estil Llobregat-Anoia però amb el logotip de Rodalia Catalunya a l'esquerra.
Sí, jo ho acabo de veure avui. Per cert, veig molt més entenedor posar en gran que la via va "A Barcelona" i després posar les línies de rodalies i a on va cadascuna, en comptes de posar "B. Sants/Vilafranca del P./St. Vicenç de C".
Al cap i a la fi, la nostra xarxa ens agradi o no és majoritàriament radial i des de les rodalies majoritàriament s'hi va al centre, és a dir, a Barcelona.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Wednesday 17/02/2010 14:26
by rogermelcior
Acaba de sortir al TN Comarques un CIVIA pintat amb els colors de Rodalies Catalunya i el Conseller i el Remacha visitant-lo a Sants!
En un lateral posa Operat per Renfe.
No m'ha donat temps de veure gaire més!