Page 11 of 24
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Posted: Tuesday 19/09/2017 20:25
by Sanato
A la llarga es farà el segon túnel per sota Collserola, sí o sí.
Una forma de matar dos ocells d'un tret seria
- Duplicació entre Pl. Catalunya i Pl. Molina, per una banda; podría anar per sota Rbla. Catalunya fins Diagonal (amb estació a Provença, paral·lela a l'actual) i després per Balmes fins Pl. Molina, on enllaçaria amb el ramal de la L7 (amb possible estació de "Gràcia Bis" també paral·lela)
- I a partir d'Av. Tibidabo, túnel fins a St. Cugat, amb una nova parada sota la Pl. Alfonso Carlos Comín, per donar servei a aquella zona i enllaçar amb els H2, H4 i demés busos
D'aquesta manera e trens que vinguessin de Sabadell i Terrassa pararien a totes fins a St. Cugat, i a partir d'allà anirien directes a BCN. La L7 donaria servei fins Pl. Comín i les S1/S2, podrien baixar directes fins a Putxet (L9), Gràcia "Bis" (L8), Provença "Bis" (L3, L5) i Pl. Catalunya
Les S5 i S55 podrien seguir pel ramal de Sarrià, parant a totes
Això sí, caldria una estació a St. Cugat una mica més arregladeta... i una miqueta de calerons per tot plegat
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Posted: Tuesday 19/09/2017 21:21
by Carlos González
Sanato wrote:Les S5 i S55 podrien seguir pel ramal de Sarrià, parant a totes
Ara seria S5/S6/S7 jejejejej
Personalment no m'agradaria veure un nou túnel a Collserola, clar que passarà perquè si no es pot duplicar les vies al tram de Gràcia, doncs no es pot. Llavors cal nou túnel per allà.
Però jo crec que la proposta que va fer fa temps en
bigcoaster em sembla personalment com la millor, bueno, millor dit la que més m'agrada. Fent passant el nou túnel els S1 i S2 (i semidirectes que crec que calen per aquestes ciutats com Terrassa-Sabadell) i l'antic túnel a la resta de línies com has dit, la S5 i l'antiga S55 jejejejej (els trobo a faltar aquests noms, S33...S55
)
Clar que també em decanto per fer una quadrupliació a la línia de Sarrià-Pl. Catalunya del túnel actual i la cua de maniobres....
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Posted: Sunday 24/09/2017 23:17
by Carlos González
Tenint en compte que cal coses com desdoblaments, o nous túnels, o si no, quadruplicacions o més duplicacions dels actuals traçats o túnels.....etc etc.
Estaria bé parlar de quines parades poden parar als semidirectes que haurian d'haver-hi, si es farà amb el actual túnel... clar està. Si es fa un nou túnel, la diferència serà a les estacions on pararan a BCN però en aquest cas, l'important és a les parades des de el traçat Sabadell/Terrassa i Sant Cugat a veure què us sembla o quina potser no calgui que pari.
S1 Semidirecte o S10 o S11: (Si es farà amb el actual túnel)
Terrassa Nacions Unides
Estació del Nord
Vallparadís Universitat
Terrassa Rambla
(Les Fonts la saltem)
Rubí
(Hospital General i Mira-sol es salten)
Sant Cugat
(Des de Sant Cugat va directament a parar Sarrià)
Sarrià
Gràcia
Provença
Pl. Catalunya
S2 Semidirecte o S20 o S22: (Si es farà amb el actual túnel)
Sabadell Parc del Nord
Sabadell Nord
La Creu Alta
Sabadell Plaça Major
Can Feu | Gràcia
Sant Quirze
(Recuperar l'antic traçat bypass de Bellaterra-Sant Quirze)
Bellaterra
(Sant Joan i Volpelleres es salten)
Sant Cugat
(Des de Sant Cugat va directament a parar Sarrià)
Sarrià
Gràcia
Provença
Pl. Catalunya
Això podria ser realitat si augmenten més les freqüències, o facin més vies per no solapar amb altres línies, tot el que es necessita per solucionar la saturació, si es soluciona de les maneres que cal com duplicacions o el que sigui, pot funcionar aquests semidirectes.
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Posted: Monday 25/09/2017 8:04
by albe6
Semidirectes amb l'actual infraestructura és una quimera
Estan en camí nous trens amb els quals hi haurà en hora punta un tren cada 6' als ramals i un cada 3' entre St. Cugat i BCN (apart dels S6 UAB i urbans de BCN)
Qualsevol possible semidirecte haurà d'anar a pas de tortuga per no trobar-se el cantó bloquejat pel tren del davant que si para
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Posted: Sunday 31/12/2017 18:07
by robertotlh
Al pla d actuació de FGC 2017-2021 n ha desaparegut la cua de maniobres de Pça Catalunya. Ni tan sols es planteja com a projecte futur. Vol dir això que Pça Catalunya podrà assumir amb la seva configuració actual els 15 nous trens sense despentinar-se?
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Posted: Sunday 31/12/2017 18:35
by Carlos González
robertotlh wrote:Al pla d actuació de FGC 2017-2021 n ha desaparegut la cua de maniobres de Pça Catalunya. Ni tan sols es planteja com a projecte futur. Vol dir això que Pça Catalunya podrà assumir amb la seva configuració actual els 15 nous trens sense despentinar-se?
Doncs és estrany, perquè en el PDI 2011-2020 sí apareix.....
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Posted: Monday 01/01/2018 20:40
by Miquel
Carlos González wrote:robertotlh wrote:Al pla d actuació de FGC 2017-2021 n ha desaparegut la cua de maniobres de Pça Catalunya. Ni tan sols es planteja com a projecte futur. Vol dir això que Pça Catalunya podrà assumir amb la seva configuració actual els 15 nous trens sense despentinar-se?
Doncs és estrany, perquè en el PDI 2011-2020 sí apareix.....
La cua te un grau de complexitat elevat per a la seva construcció. D'aquí a que es vagi posposant. Imagino que també dependrà de si es realitza el túnel d'Horta o no, ja que també es deia que podria servir per fer passar els trens per allà. En tot cas, pel moment l'increment de freqüència es vol assumir amb la incorporació d'ATO i entre Sant Cugat i Barcelona, i integrar el sistema CBTC, que permetrà anul·lar els cantons actuals per uns de mòbils en funció de la distància amb el tren del davant, tal i com està a L9, però sense ser una línia totalment automàtica.
També tenen el marge de limitar L7 a Gràcia, però caldria veure si l'increment de freqüència permet transbordar els passatgers de L7 als del Vallès sense problemes a nivell de capacitat, si no, serà impossible.
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Posted: Monday 01/01/2018 22:12
by Carlos González
Jo crec que això passarà, el dia que es pensi fer semidirectes per Sabadell i Terrassa, quan la freqüència estigui incrementada i la resta de cosetes que no sé que son, limitaran la L7 a Gràcia, i espero equivocarme, la L6 de Sarrià-Pl. Catalunya potser deixi d'existir con tal per deixar més trens als ramals de la S1 i S2.....
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Posted: Monday 01/01/2018 23:04
by Miquel
Carlos González wrote:Jo crec que això passarà, el dia que es pensi fer semidirectes per Sabadell i Terrassa, quan la freqüència estigui incrementada i la resta de cosetes que no sé que son, limitaran la L7 a Gràcia, i espero equivocarme, la L6 de Sarrià-Pl. Catalunya potser deixi d'existir con tal per deixar més trens als ramals de la S1 i S2.....
No es poden fer semidirectes amb una freqüència de 2 minuts sense tenir, ni que sigui, alguna estació amb 4 vies. I qualsevol semidirecte que realment es consideri com a tal, ha de "saltar-se" un nombre considerable de parades.
Els L6 no desapareixeran, de fet des de fa anys, aquesta línia durant les hores punta del matí no circula (Anteriorment, a les hores punta es limitava a fer servei entre Sarrià i Reina Elisenda, servei comercial que avui dia el realitza la L12 degut a l'aïllament del seu ramal), i els seus serveis són rellevats per S5 i S55. El que si que pot passar es que a la hora punta de les tardes, els L6 (que ja tenien una freqüència més baixa per deixar lloc als S5/S55) també deixin de funcionar en favor dels S5/S55.
Durant dissabtes i festius, L6 seguiran circulant sense problemes ja que la demanda cap al Vallès no justifica la seva anul·lació.
Tot això hipotèticament, esclar.
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Posted: Monday 01/01/2018 23:14
by Carlos González
S55 ja no existeix, voldràs dir S6
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Posted: Monday 01/01/2018 23:19
by Miquel
Carlos González wrote:S55 ja no existeix, voldràs dir S6
És el costum. S5/S6/S7.
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Posted: Tuesday 02/01/2018 0:30
by Carlos González
Però ni tan sols es pot fer que els S6 i S7 s'allarguin fins a Sabadell i Terrassa fent menys parades per els ramals S1 i S2??? ja que la S1 i S2 fa menys parades per Sant Cugat-Pl. Catalunya......
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Posted: Tuesday 02/01/2018 18:06
by Miquel
Carlos González wrote:Però ni tan sols es pot fer que els S6 i S7 s'allarguin fins a Sabadell i Terrassa fent menys parades per els ramals S1 i S2??? ja que la S1 i S2 fa menys parades per Sant Cugat-Pl. Catalunya......
Aviam, es que a la B-V el truc de saltar-se algunes parades, realment no deixa de ser això, un truc.
Entre Barcelona i Sant Cugat, totes les línies fan el mateix nombre de parades, només que els S1/S2 se salten 3 estacions en un tram de la línia, i els S5/S6/S7 se salten unes altres tres estacions en un altre tram de la línia.
Realment els trens, quan entren en aquest tram, estan a la mateixa distància horària (posem per exemple, 3 minuts).
Suposem que de baixada a Barcelona tenim a Sant Cugat un S1 a les 18:00h i un S6 a les 18:03h. Tots dos trens respectaran aquesta "distància horària" fins a Peu de Funicular, on el S6 s'enganxarà al S1 amb una distància horària d'1 minut (ja que el S1 ha parat a aquelles estacions, i el S6 no).
M'ho invento, i l'hora d'arribada a Sarrià del S1 és a les 18:15, i del S6 a les 18:16. Que passa a partir d'aquí? Que s'inverteix el rol, ara serà el S1 el que es distanciarà del S6 ja que aquest ara si que s'aturarà a les properes estacions i l'altre no. Per tant, quan arribin a Gràcia, el S1 ho farà a les 18:20, i el S6 a les 18:23, tornant a tenir la mateixa distància horària, i així serà fins arribar al final. Pel mig, segurament es quan entra un L7.
No se si s'ha entès bé o no, però es per aquest motiu que a la B-V no hi ha semidirectes com a tal, si no que es juga amb l'horari i la distància de trens per esgarrapar 3 minuts en una secció concreta de la línia, a costa de que un altre tren ho compensi.
Òbviament, podrien repetir el mateix en unes altres sis estacions als ramals de Terrassa i Sabadell, però doncs estàs obligant a la gent a agafar trens concrets en funció de la parada d'origen i destinació sense que això tingui pas cap avantatge real en el temps de viatge i ja no parlem si es algú que per agafar el tren necessita un S2, i per baixar a l'estació de destí necessita un S6, havent de fer transbord pel camí.
Els semidirectes de veritat, són aquells que avancen els trens lents (que fan parada a tot arreu) fent menys parades, i això a la B-V no es pot fer ja que no hi ha cap estació on fer l'avançament, ni 4 vies ni res de res.
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Posted: Monday 12/03/2018 23:23
by Carlos González
Un dubte, penseu que possiblement la L7 sigui llançadora des de Gràcia d'aquí a curt termini?
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Posted: Tuesday 13/03/2018 0:08
by victorcasta
Carlos González wrote:Un dubte, penseu que possiblement la L7 sigui llançadora des de Gràcia d'aquí a curt termini?
No. És un escenari que no està previst.
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Posted: Wednesday 14/03/2018 1:23
by oscsanchez6
victorcasta wrote:Carlos González wrote:Un dubte, penseu que possiblement la L7 sigui llançadora des de Gràcia d'aquí a curt termini?
No. És un escenari que no està previst.
A la pàgina 27 d'aquest arxiu d'FGC diu el contrari, almenys en hores punta.
http://transparencia.fgc.cat/wp-content ... nnex-2.pdf
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Posted: Thursday 15/03/2018 21:09
by Aeduh
Crec que s'han de fer tot d'obres en les vies entre Gràcia i Sant Gervasi perquè un llançadora pugui funcionar.
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Posted: Thursday 15/03/2018 22:00
by ferran6420
Aeduh wrote:Crec que s'han de fer tot d'obres en les vies entre Gràcia i Sant Gervasi perquè un llançadora pugui funcionar.
Les obres ja es van fer. Hi ha una agulla diagonal a la entrada a Plaça Molina mirant a Gràcia.
Primer experiment per semidirectes a B-V?
Posted: Friday 11/05/2018 16:32
by albe6
FGC incorpora a partir del dia 4 de juny un tren directe entre Sant Cugat i Sarrià en l'hora punta del matí
Un material buit que baixava a BCN a fer L6 ara ho farà com a S5
https://www.fgc.cat/wp-content/uploads/ ... ugat.pdf#2
Re: Primer experiment per semidirectes a B-V?
Posted: Friday 11/05/2018 16:34
by Renfe445
Primer experimento creo que no, en los 80 y 90 había semidirectos, señalizados con un cartelito verde, aunque no sé dónde paraban.