Page 11 of 44

Re: Nous preus ATM 2010

Posted: Sunday 07/03/2010 13:42
by Miquel
metring wrote:No oblideu que diumenge, caduquen els títols ATM comprats el 2009!!!
Ja faig tard, ahir vaig trobar un parell de T-10 de l'any pasat amb 3 viatges per fer, i l'altre esta sencera.

El canvi de targetes el fan a Sagrera també (no se si es exclusiu d'algun CAC)??
Suposo que amb la targeta que està sencera em faran pagar la diferència (crec que de 15 cèntims).??
Però, amb la que li falten 3 per fer, també en faran pagar la diferència, o l'equivalent als 3 viatges que podré fer?

Re: Nous preus ATM 2010

Posted: Sunday 07/03/2010 14:49
by victorcasta
Només es poden canviar les targetes que estan per estrenar. Amb les que ja estan començades, ja no s'hi pot fer res.

Re: Nous preus ATM 2010

Posted: Tuesday 27/04/2010 8:15
by metring
Aquest cop no caldrà esperar al 2011 >:(

http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... -liva.html

La T-10 de metro s'encarirà set cèntims amb la pujada de l'IVA


L'ATM no assumirà part del cost si s'aplica la pujada prevista al transport públic
27/04/10 02:00 - Barcelona - xavier miró

El mes de juliol la targeta T-10 del metro de Barcelona s'encarirà set cèntims d'euro per la pujada de l'IVA prevista pel govern espanyol, després que enguany ja se n'ha encarit quinze per l'increment del 2% decidit per l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM). L'ATM no vol especular sobre si l'executiu espanyol plantejarà alguna excepció en l'increment dels preus, però descarta finançar part de l'encariment per no empitjorar el dèficit creixent. La targeta T-50/30 s'encarirà 32 cèntims.

L'organisme que presideix la Generalitat vol esperar a conèixer el contingut precís de la reforma fiscal anunciada pel govern espanyol, per si en el darrer moment l'executiu decidia establir alguna mena d'excepció pel que fa al transport públic. Però si l'increment es fa de manera automàtica i segons els percentatges anunciats per la vicepresidenta segona del govern espanyol i ministra d'Economia, Elena Salgado, la targeta T-10 s'encarirà set cèntims i passarà dels actuals 7,85 euros a 7,92. Seria a partir de juliol, quan ha d'entrar en vigor l'augment de l'IVA per tal de començar «un reequilibri dels comptes públics», en paraules de la mateixa vicepresidenta. El transport públic de viatgers forma part de l'IVA reduït que afecta béns i serveis com ara les entrades d'espectacles, els preus de bars i restaurants, l'habitatge i d'altres. Al juliol l'impost guanyarà un punt percentual i passarà a gravar els preus des del 7% actual fins al 8%. El bitllet senzill d'un sol viatge s'encarirà un cèntim –d'1,40 euros a 1,41–, la targeta T-50/30 costarà 32 cèntims més –de 32,10 euros a 32,42– i la T-Mes se n'apujarà 48 –de 48,85 euros a 49,33–. L'ATM ni tan sols es planteja ara per ara assumir part del cost de l'encariment, per la mateixa raó per la qual el govern espanyol ha pres la decisió. Les administracions catalanes no aspiren a reequilibrar els comptes del transport públic metropolità sinó a evitar que es desequilibrin encara més. Fa una dècada els passatgers pagaven amb el seu bitllet la meitat del cost del servei, però actualment les arques públiques ja en paguen el 60%, i els títols, només el 40%.

Canvi

Posted: Tuesday 27/04/2010 18:44
by Guigui
Doncs serà divertit amb el canvi, si els conductors han de manegar monedes d'un i dos cèntims (les màquines expenedores, rai).

Re: Nous preus ATM 2010

Posted: Thursday 29/04/2010 0:53
by josep_serre
Aquests percentatges del que paguen els viatgers pel cost del servei no me'ls crec, perquè per començar els viatgers paguen el 40% del cost del servei sí, i paguen pels viatgers que es colen i altres coses més tèrboles i per les quals no es prenen mesures, de moment només FGC ha pres tímides mesures per mitigar el frau.

Re: Nous preus ATM 2010

Posted: Monday 21/06/2010 18:23
by Miquel
Estem a pocs dies de l'1 de Juliol i no s'anunciat rés, definitivament s'encareix el preu dels títols integrats de l'ATM??
O ens ho guardem per d'aquí a 6 mesos?

Re: Nous preus ATM 2010

Posted: Monday 28/06/2010 16:11
by victorcasta
Bé, aquí els nous preus, des de l'1 de juliol.

Nota de l'ATM

Re: Nous preus ATM 2010

Posted: Monday 28/06/2010 19:02
by Miquel
victorcasta wrote:Bé, aquí els nous preus, des de l'1 de juliol.

Nota de l'ATM
7,95 € la T-10 :twisted: :twisted: :twisted: Suma y sigue.

Crec que faré la campanya de TMB de anar per escales.
Però faré servir escales no integrades a l'ATM :twisted: :twisted: :twisted:

Pujada del 15% des del 2007

Posted: Tuesday 29/06/2010 22:10
by Guigui
http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... -liva.html

La T-10 de metro s'ha encarit un 3,2% entre la pujada anual i l'IVA

La targeta principal de transport costa un 15% més respecte fa dos anys i mig

29/06/10 02:00 - Barcelona - xavier miró

L'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) ha arrodonit a l'alça l'increment d'un punt de l'IVA reduït en el cas de la targeta T-10 del metro de Barcelona, la més utilitzada al transport públic de Catalunya. Entre l'encariment de l'1,2% a partir de dijous per la pujada de l'IVA decretada pel govern espanyol i l'increment del preu l'1 de gener, la T-10 s'ha encarit enguany un 3,2%, molt per sobre de l'IPC en una tendència que no és excepcional sinó una norma els darrers anys. Fins a un 15% des del 2007.

Ni de molt és l'encariment anual més important dels darrers anys pel que fa al títol integrat de transport públic que utilitzen el 45% dels usuaris del metro. La T-10 es va encarir un 5,28% l'any 2002, l'any després de la integració del sistema tarifari, quan l'IPC se situava en el 3,3%. Fa dos anys, l'IPC se situava en el 4,2% i les tarifes s'incrementaven un 4,1%. Però el major augment es va produir el 2006, quan el preu va créixer un 5,56% mentre que l'IPC se situava en el 3,7%.

Enguany l'IPC se situava al gener en l'1,1% i el preu de la targeta T-10 s'encaria un 2%, i passava dels 7,70 euros als 7,85 actuals. Però amb l'increment de l'IVA reduït en un punt que ha impulsat el govern espanyol com una de les mesures per reduir el dèficit públic, l'augment s'hauria de situar en el 3% enguany. Finalment serà un 3,2% perquè l'ATM ha decidit arrodonir a l'alça l'encariment de la T-10, i passar dels 7,85 euros actuals als 7,95 a partir de dijous, 1 de juliol –la transposició matemàtica del nou IVA situaria el preu en els 7,92 euros, però l'administració arrodoneix els preus en correspondència amb les monedes de fracció d'euro més utilitzades: 50, 20, 10 i 5 cèntims–. És de les poques tarifes que s'arrodoneixen a l'alça perquè, per exemple, la T-50/30 s'hauria de situar en els 32,42 euros i, en canvi, només costarà 32,40, mentre que la T-Mes hauria de costar 49,33 i en costarà 49,30.

El bitllet senzill, d'un únic viatge, es mantindrà en 1,40 perquè l'increment hauria suposat l'augment d'un cèntim i s'ha preferit deixar el preu tal com està. En dos anys i mig, la targeta principal del metro s'ha encarit un 15,2%. El 30 de desembre del 2007 costava 6,90 euros i va passar a costar 7,20 l'1 de gener del 2008. A començaments de l'any passat va incrementar-se fins a 7,70 i l'1 de gener d'enguany ha passat a costar 7,85. Amb el pas del gravamen de l'IVA reduït que afecta els transports del 7 al 8%, la T-10 se situa a partir d'aquest juliol als 7,95 euros, deu cèntims més que a començaments d'any. Tenint en compte que l'ATM ha arrodonit a l'alça l'increment de la T-10 però a la baixa altres tarifes, la repercussió global és d'un augment de la tarifa mitjana del 0,92% segons l'organisme que gestiona el transport públic a Catalunya. L'ATM avançava la setmana passada que les administracions catalanes no bonificarien l'increment decretat pel govern espanyol sinó que farien repercutir directament el punt d'IVA a les tarifes.

LES NOVES TARIFES
Bitllet senzill
1,40 euros (preu actual)
1,40 euros (a 1 de juliol)
T-10
7,85 (preu actual)
7,95 (a 1 de juliol)
T-50/30
32,10 (preu actual)
32,40 (a 1 de juliol)
T-Familiar
46,30 (preu actual)
46,75 (a 1 de juliol)
T-Mes
48,85 (preu actual)
49,30 (a 1 de juliol)
T-Trimestre
134,10 (preu actual)
135,50 (a 1 de juliol)
T-Jove
114 (preu actual)
115 (a 1 de juliol)
T-Dia
5,90 (preu actual)
6 (a 1 de juliol)

Re: Nous preus ATM 2010

Posted: Tuesday 29/06/2010 23:48
by UT596001
A la Vallesana aquesta nit ja repartien els tríptics de l'ATM amb les noves tarifes.

Re: Nous preus ATM 2010

Posted: Wednesday 30/06/2010 11:07
by Mako448
Els bitllets senzills d'FGC i Renfe també pujen de preu?

Re: Nous preus ATM 2010

Posted: Wednesday 30/06/2010 13:23
by UT596001
Mako448 wrote:Els bitllets senzills d'FGC i Renfe també pujen de preu?
A FGC pujen els bitllets senzills de quatre, cinc i sis zones. Els de una, dues i tres zones mantenen el preu.

A RENFE ni idea.

Re: Nous preus ATM 2010

Posted: Wednesday 30/06/2010 16:04
by josep_serre
Els títols de transport de Rodalies de Catalunya s'apujaran també, encara no està penjat els nous preus a la pàgina de Rodalies de Catalunya, també s'apujarà en els altres nuclis.

Re: Nous preus ATM 2010

Posted: Thursday 01/07/2010 0:26
by UT596001
josep_serre wrote:Els títols de transport de Rodalies de Catalunya s'apujaran també, encara no està penjat els nous preus a la pàgina de Rodalies de Catalunya, també s'apujarà en els altres nuclis.
Aquesta tarda a Manresa he tingut oportunitat de veure els nous preus.

L'únic títol de transport que manté el seu preu és el bitllet senzill.

Tarifes ATM 2011

Posted: Saturday 04/12/2010 16:18
by Guigui
http://www.avui.cat/noticia/article/2-s ... un-29.html

Les tarifes del transport públic s'apujaran un 2,9%

04/12/10 02:00 - VACARISSES - Emili Agulló

El secretari de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, va situar ahir el finançament del sistema de transport públic català com el gran “repte” de futur, ja que la retallada de les aportacions de l'Estat, aquest any, la congelació prevista per al 2011 i l'increment sostingut del nombre d'usuaris –sumats a l'encariment de l'energia– fan el problema “cada cop més gran, com una bola de neu”.

Per aquest motiu, Nadal va avançar ahir als representants dels municipis de l'Agrupació de Municipis amb Transport Urbà (AMTU) que proposaran a l'ATM un “increment moderat” del 2,9% sobre les tarifes del transport públic metropolità el 2011. La mitjana d'increment supera la previsió oficial d'inflació del govern estatal (2,3%), però Nadal va defensar que suposa només “no perdre-hi ni guanyar-hi”, i que els usuaris només fan front al 40% del cost real dels trajectes, mentre que les administracions subvencionen el 60% restant.

Balanç positiu

Nadal va apuntar que, malgrat la incidència de la crisi, la mobilitat en transport públic s'ha incrementat aquest any. I ho va atribuir, en part, a la millora del servei de rodalies arran del traspàs a la Generalitat. “S'ha incrementat la informació” i hi ha hagut “una reducció significativa del nombre d'avaries”, va destacar. A més, a partir del 19 de desembre, amb l'entrada en vigor dels nous horaris d'hivern, s'incrementaran les freqüències en algunes línies.

Per cloure l'assemblea dels municipis amb transport urbà de la segona corona, el conseller de Política Territorial en funcions, Joaquim Nadal, va valorar altres projectes impulsats pel tripartit, com ara la integració tarifària de totes les comarques catalanes, prevista per al 2012, o la millora de l'accessibilitat a la xarxa de metro de Barcelona.

El conseller, en canvi, va defugir la resposta a la reivindicació dels ciutadans de Terrassa per formar part de la zona 2 del sistema tarifari de l'ATM, igual que Sabadell. Per Nadal, la mesura està “en estudi”, però va recordar que podria portar “problemes en cadena” si després altres municipis fronterers també reivindiquen el canvi. En tot cas, va dir, “ho haurà de resoldre el nou govern”, i la regidora santcugatenca Marta Subirà (CiU) també va reivindicar que el seu municipi passi de la zona 2 a la 1.

Continuïtat en el diàleg amb els municipis

A més del balanç, el conseller Nadal va demanar al futur executiu de CiU “continuïtat institucional i diàleg amb els municipis”: “Més enllà de les persones, els partits i fins i tot les prioritats polítiques, hem defensat el més alt respecte per l'autonomia municipal, que –per als que no se'n recordin– va costar molt de conquerir”. El president de l'AMTU i alcalde de Granollers, Josep Mayoral (PSC), també va recordar que els últims 7 anys l'aportació de la Generalitat a l'ens “ha passat de 0 a 7 milions”.

Re: Tarifes ATM 2011

Posted: Saturday 04/12/2010 16:21
by Lluita1714
Genial... està deixant de ser un servei públic (per al poble) a ser un servei amb vocació de negoci, de privat, seguirà sent transport col·lectiu, però no públic.

Política barata amb les zones

Posted: Saturday 04/12/2010 16:29
by Guigui
A mi, el que em sembla esperpèntic són les reclamacions de diversos municipis per a ser inclosos en una zona més propera a Barcelona, quan el que caldria és subdividir l'actual zona 1.

Re: Tarifes ATM 2011

Posted: Saturday 04/12/2010 17:44
by PoLeTe124
Mare meva, cada cop em costaran més € sortir de cacera... :roll:

Re: Tarifes ATM 2011

Posted: Saturday 04/12/2010 19:01
by Mako448
Jo preferería canviar el número de zones,almenys de que siguin 6 en total que siguin nomès 5,canviant si cal alguna població de zona.Potser m'equivoqui,peró diria que El Vendrell és zona 5 i Sant Vicenç de Calders zona 6(estant les dues estacions al mateix terme municipal),aixó és normal?I el mateix amb Sitges i Garraf.

Per cert,els preus dels senzills d'FGC i de Rodalies(és la Generalitat que fixa les tarifes,no?)també pujaràn un 2,9%?En cas afirmatiu fent càlculs la pujada seria d'uns 5 cèntims en el cas bitlets de dos zones.2,15€ en fer 20 quilòmetres aproximadament i trigant 40 minuts,nomès puc dir que VERGONYA :avall :avall :avall .

Re: Tarifes ATM 2011

Posted: Saturday 04/12/2010 19:46
by Lluita1714
El millor, Mako, seria pagar el preu just per quilòmetre, com al País Basc, i ara es pot començar a fer ja que FGC ja té el sistema de sortida fet. Caldrà doncs apliar-ho al Metro, i també acabar de fer-ho a totes les estacions de Rodalies (a moltes ja està instal·lat).