Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Advocat del diable
N4
N4
Posts: 58
Joined: Saturday 05/03/2016 22:44

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

Post by Advocat del diable »

bigcoaster wrote:
ortegote wrote:
bigcoaster wrote:
Adif no retirarà les vies perquè li són d'interès, donen servei a molts passatgers, fent que guanyin més diners per les línies que passen per allí.
Quitarlas no se pero que dejaran de circular trenes eso es seguro.
Jo no n'estaria tan segur, de veritat. Els trens seguiran passant-hi perquè donen molts diners a l'estiu. Un dels trams que dóna més beneficis fora de Barcelona i el tancaran? Ni de broma.
Que no.... la via es tancarà perquè ho diu la llei, si una DIA ho mana s´ha de fer. Els primers que estan (o estaven fins fa poc) encantats treient la via de la costa eren els Ajuntaments de Salou i Cambrils, amb inquietant miopia i prioritzant una vegada més els interessos urbanístics al transport públic. I la Generalitat no va dir res llavors tampoc. Ara que no vingui ningú a dir que el tancament és culpa de ningú més llunyà i pervers, és el que van voler sobre el terreny que es fes. Si no estaven d´acord amb la DIA, ho havien de dir en el seu moment i no ho van dir perquè això és el que ells volien.

I sobre els enormes beneficis que dóna la via actual a l´ADIF, crec que la situació és ben diferent a la que planteges. L´ADIF cobra per pas de cada tren i per tant cobrarà exactament el mateix amb la variant nova que amb la via actual ja que els trens seràn els mateixos en principi. De fet, els cànons a les línies d´alta velocitat son més cars així que cobrarà més amb la nova variant del que cobra ara, encara que son cànons ridículs i no crec que això sigui rellevant. Si van molts viatgers o no a sobre dels trens, és un problema en aquest cas de la Generalitat que cobra els bitllets a través del seu operador, no té res a veure amb el ADIF.
User avatar
ortegote
N8
N8
Posts: 1231
Joined: Tuesday 25/06/2013 18:11
Location: a prop d' ADIF
Contact:

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

Post by ortegote »

El tema del cierre de la linea actual, lo llevamos comentando hace mucho tiempo el problema es que la nueva variante se esta haciendo muy lentamente.
Ahora ya se le ve la luz y es cuando realmente nos asaltan las dudas pero mremos hacia atras y veremos como el alcalde de Salou pedia el cierre de esta linea o en su caso la construccion de un tranvia.
Como ya sabemos que dinerito para un tranvia no hay lo que queda es el cierre de la linea actual.

A mi no me gusta la idea del cierre pero oye si el Alcalde y su pueblo es lo que quieren pues nada cerremos la linea, el problema de este pais esque mucho hemos estado avisando de que venia el Lobo y la gente se reia como en el cuento diciendonos que el Tren molesta y que mejor quitarlo, ahora resultara que la gente quiere el Tren y no quiere que lo quiten, pues mucho me temo que lo quitaran y que para ver un Tranvia por Salou estaremos mucho tiempo.

Esperemos al año que viene y a ver si se inagura que en esto del transporte publico la variante puede que se inagure en 2018 por que el AVE debia llegar si o si en 2004 a Barcelona y anda llego un poco mas tarde, cosas de los politicos.
Tranquilos que ya veremos como termina todo esto.
Salou digo Saludos!!!
User avatar
trensmat
N9
N9
Posts: 1593
Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

Post by trensmat »

Després serà al 2019, 2020, 2021 i Etc...
http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImageImage Image
User avatar
fgc113
N8
N8
Posts: 1033
Joined: Monday 09/06/2014 14:05
Location: Borriana-les Alqueries (C6)

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

Post by fgc113 »

Fa menys d'una setmana parlaven de la primavera de 2017 i hui diuen que a la de 2018. :reve
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
User avatar
trensmat
N9
N9
Posts: 1593
Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

Post by trensmat »

fgc113 wrote:Fa menys d'una setmana parlaven de la primavera de 2017 i hui diuen que a la de 2018. :reve
Como dicen las palabras se las llevan el viento y es más que sólo falta poner la catenaria.
http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImageImage Image
Granolleri

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

Post by Granolleri »

fgc113 wrote:Fa menys d'una setmana parlaven de la primavera de 2017 i hui diuen que a la de 2018. :reve
Era evident que la primavera del 2017 no podia ser. Per mi que el conseller es deuria equivocar d'any a l'anunciar-ho.

Però vaja, que jo fins que no ho vegi obert no em crec cap data.
trenesrenfe123
N6
N6
Posts: 183
Joined: Wednesday 30/03/2016 20:36

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

Post by trenesrenfe123 »

trensmat wrote:
fgc113 wrote:Fa menys d'una setmana parlaven de la primavera de 2017 i hui diuen que a la de 2018. :reve
Como dicen las palabras se las llevan el viento y es más que sólo falta poner la catenaria.
Posar el fil de contacte i algunes mènsules, acabar les estaciones, sistemes de subministrament elèctric, vies d'apartat, sistemes de seguretat, balisses, semàfors, etc. I un cop acabat tot això, s'ha de començar un llarg procés de proves i homologació dels trens per la línia. La feina més grossa ja està feta, però encara queda molt per fer, i dubto que a la primavera de 2018 es pugui posar en marxa.
User avatar
ortegote
N8
N8
Posts: 1231
Joined: Tuesday 25/06/2013 18:11
Location: a prop d' ADIF
Contact:

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

Post by ortegote »

Veis Mis amigos los Politicos haciendo de las suyas, pasamos de 2017 a 2018 si es que no se les puede hacer caso, son unos diablillos estos politicos.
Y en 2018 ya veremos que se inventan...
Saludos.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Carta al director sobre Salou-Vandellòs!!!

Post by 437.001 »

Diari de Tarragona (04/03/2017)
¿Para ir de L’Hospitalet de l’Infant hasta Tarragona, habrá que ir a la estación del Camp?

Estimado señor director, parece que se acerca la entrada en servicio del nuevo corredor ferroviario entre Vandellòs y Tarragona y no puedo sino preocuparme por las consecuencias que el mismo va a tener en la movilidad de tanto los habitantes de la zona como de aquellos que visitan estas tierras.

He intentado encontrar información sobre cómo será el futuro servicio de trenes y, sobre todo, qué recorridos se ofrecerán a los usuarios, pero no he logrado encontrar nada que lo explique en detalle.

Por ejemplo: ¿para ir desde L’Hospitalet de l’Infant a Tarragona ciudad habrá que ir hasta la estación del Camp de Tarragona? ¿Se eliminará por completo todo tipo de servicio de tren por el actual corredor, haciendo imposible por ejemplo ir en tren desde L’Hospitalet hasta Salou? De hecho, ¿de qué sirve tener estaciones de tren alejadas de los núcleos urbanos?

Por ejemplo, la nueva estación en L’Hospitalet está a más de 2,5 km del centro urbano, es decir, a más de 30 minutos a pie. No dudo de las ventajas del nuevo corredor para trenes de larga distancia y mercancías, pero para los usuarios normales, para quienes quieren desplazarse de un pueblo al otro, esto va a suponer un drama y, a corto y medio plazo me temo que obligará a los viajeros a usar otros medios de transporte: ya sea coches privados o futuros nuevos servicios de autobuses.

En resumen, me parece un sinsentido cada vez más preocupante y alarmante sobre todo ante la falta de información clara y de propuestas realmente viables para los viajeros. ¿A caso nadie pensó en las verdaderas necesidades de los usuarios?

Alfredo Trujillo Fernández (Miami Platja)
També ha aparegut a La Vanguardia del dia 06/03/2017 (amb lleugeres variacions), podeu llegir-la a Pressreader.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Agraïments al rei de la taifa de Salou

Post by Guigui »

Ah, ara es van despertant i s'adonen que els nostres estimats amics de Salou han contribuït decisivament a carregar-se el servei ferroviari de proximitat. Massa tard: ja només us queda donar-los les gràcies.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Agraïments al rei de la taifa de Salou

Post by 437.001 »

Guigui wrote:Ah, ara es van despertant i s'adonen que els nostres estimats amics de Salou han contribuït decisivament a carregar-se el servei ferroviari de proximitat. Massa tard: ja només us queda donar-los les gràcies.
Doncs sí: ja és massa tard. La nova estació de L'Hospitalet de l'Infant ja està en obres. No hi ha volta enrere.

De tota manera, Guigui, jo no ho focalitzaria només en l'alcaldia de Salou, no són els únics culpables (tampoc dic que siguin innocents!).

La de Cambrils ha estat tant o més culpable (podent guanyar dues estacions i passar a tenir-ne tres, prefereixen perdre l'actual, no arribar mai a fer la de Vilafortuny, i guanyar-ne una de nova situada a prendre vent).

Tres quarts del mateix Mont-roig: l'alcalde anterior (de Mont-roig poble) demanava una estació a Miami Platja. L'alcalde actual (de Miami Platja) diu que vies fora sí o sí.
Ara, ni es mantindrà l'estació actual, ni se'n farà cap de nova a Miami, ni se'n farà cap de nova a la nova línia: Mont-roig deixa de tenir tren. Així de senzill.

I a L'Hospitalet de l'Infant... bah, no vull ni pensar-hi. No s'ho mereixen.

També hi ha altres alcaldies d'altres municipis que han estat absents durant tot el debat: a la provincia de Tarragona, el campanarisme és rei (jo només em preocupo pel meu municipi, la resta no m'importa -alcalde de Salou dixit... però ho podria haver dit qualsevol altre-). Menció especial per Tarragona i Tortosa, que durant tot aquest afer no han dit ni mu, només els preocupa poder tardar menys en arribar a Barcelona, i punt.

Doncs bé, s'hauran d'espavilar: més cotxes a la N-340, a la A-7 i a la AP-7... just quan es restringeix l'accés de vehicles a l'àrea metropolitana de Barcelona. Fantàstic.

A Port Aventura deuen estar emprenyadíssims: just quan obre Ferrari Land, van i els ajuntaments veïns els treuen el tren directe a Cambrils, Tortosa, Castelló i València... i vés a saber quants hi arribaran des de Tarragona i Barcelona, a Port Aventura (poden ser pocs)... :martell2
trenesrenfe123
N6
N6
Posts: 183
Joined: Wednesday 30/03/2016 20:36

Re: Agraïments al rei de la taifa de Salou

Post by trenesrenfe123 »

437.001 wrote:Ara, ni es mantindrà l'estació actual, ni se'n farà cap de nova a Miami, ni se'n farà cap de nova a la nova línia: Mont-roig deixa de tenir tren. Així de senzill.
Per la quantitat (zero) de persones que hi pujen, més val que se suprimeixi l'estació. L'únic que provoca ara és una parada innecessària d'alguns regionals, que gairebé mai obren cap porta perquè no hi ha ningú esperant ni ningú per baixar.
437.001 wrote:I a L'Hospitalet de l'Infant... bah, no vull ni pensar-hi. No s'ho mereixen.
La nova estació estarà a poc més d'1 km de l'actual. No crec que sigui difícil posar una llançadora d'autobusos entre la nova estació i el centre urbà, coordinada amb els horaris dels trens que parin. I això dependria únicament de l'Ajuntament. El mateix en el cas de Cambrils.
437.001 wrote:També hi ha altres alcaldies d'altres municipis que han estat absents durant tot el debat: a la provincia de Tarragona, el campanarisme és rei (jo només em preocupo pel meu municipi, la resta no m'importa -alcalde de Salou dixit... però ho podria haver dit qualsevol altre-). Menció especial per Tarragona i Tortosa, que durant tot aquest afer no han dit ni mu, només els preocupa poder tardar menys en arribar a Barcelona, i punt.
Normal. L'objectiu d'aquesta nova variant no és cap altre que reduir considerablement la conexió entre Barcelona/Tarragona i el Sud, beneficiant molta més gent que no només als usuaris que van a Tarragona o Tortosa.
437.001 wrote:Doncs bé, s'hauran d'espavilar: més cotxes a la N-340, a la A-7 i a la AP-7... just quan es restringeix l'accés de vehicles a l'àrea metropolitana de Barcelona. Fantàstic.
Potser amb aquesta variant els regionals a l'Ebre i els Euromed i Talgo reduiran bastant el temps de trajecte i es fomentarà l'ús del tren per arribar a Tarragona i Barcelona i es reduiria l'ús dels autobusos i del transport privat, no creus? I si Renfe sap fer una bona campanya potser pot fins i tot aconseguir augmentar la quota de mercat entre Barcelona i Tortosa, ara que Hife s'està forrant.
437.001 wrote:A Port Aventura deuen estar emprenyadíssims: just quan obre Ferrari Land, van i els ajuntaments veïns els treuen el tren directe a Cambrils, Tortosa, Castelló i València... i vés a saber quants hi arribaran des de Tarragona i Barcelona, a Port Aventura (poden ser pocs)... :martell2
La gran majoria de turistes que van a Port Aventura ho fan amb trens regionals des de Barcelona i Tarragona, i molt pocs des del Sud. La R16 actual es mantindrà fins a Port Aventura. S'ha de veure com es concreta tot, però amb uns bons serveis la demanda es pot mantenir tal i com està ara. Generalment els turistes que venen de València/Castelló no venen expressament un sol dia a Port Aventura i tornen en tren. Se solen quedar a Salou uns dies, i ja van a Port Aventura en un altre tipus de transport. O sigui que el tema de l'estació de Port Aventura no crec que sigui gaire preocupant.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Agraïments al rei de la taifa de Salou

Post by 437.001 »

trenesrenfe123 wrote:
437.001 wrote:Ara, ni es mantindrà l'estació actual, ni se'n farà cap de nova a Miami, ni se'n farà cap de nova a la nova línia: Mont-roig deixa de tenir tren. Així de senzill.
Per la quantitat (zero) de persones que hi pujen, més val que se suprimeixi l'estació. L'únic que provoca ara és una parada innecessària d'alguns regionals, que gairebé mai obren cap porta perquè no hi ha ningú esperant ni ningú per baixar.
L'alcalde anterior de Mont-roig també reclamava la reforma dels accessos a l'estació de Mont-roig, i comunicar-la amb bus llançadora.
A més d'una nova estació a Miami Platja.

L'actual alcalde s'ho ha passat tot per l'arc de triomf. Vies fora. Com a Montcada.
trenesrenfe123 wrote:
437.001 wrote:També hi ha altres alcaldies d'altres municipis que han estat absents durant tot el debat: a la provincia de Tarragona, el campanarisme és rei (jo només em preocupo pel meu municipi, la resta no m'importa -alcalde de Salou dixit... però ho podria haver dit qualsevol altre-). Menció especial per Tarragona i Tortosa, que durant tot aquest afer no han dit ni mu, només els preocupa poder tardar menys en arribar a Barcelona, i punt.
Normal. L'objectiu d'aquesta nova variant no és cap altre que reduir considerablement la conexió entre Barcelona/Tarragona i el Sud, beneficiant molta més gent que no només als usuaris que van a Tarragona o Tortosa.
Una cosa no treia l'altra.
trenesrenfe123 wrote:
437.001 wrote:Doncs bé, s'hauran d'espavilar: més cotxes a la N-340, a la A-7 i a la AP-7... just quan es restringeix l'accés de vehicles a l'àrea metropolitana de Barcelona. Fantàstic.
Potser amb aquesta variant els regionals a l'Ebre i els Euromed i Talgo reduiran bastant el temps de trajecte i es fomentarà l'ús del tren per arribar a Tarragona i Barcelona i es reduiria l'ús dels autobusos i del transport privat, no creus? I si Renfe sap fer una bona campanya potser pot fins i tot aconseguir augmentar la quota de mercat entre Barcelona i Tortosa, ara que Hife s'està forrant.
Els regionals i els Talgo (que seguiran circulant via Vilanova) no tindran cap reducció significativa de temps de trajecte: potser no arribi ni a un minut.
Els Euromed sí que tindran reducció de temps de trajecte, però perquè passaran tots via Camp de Tarragona.
trenesrenfe123 wrote:
437.001 wrote:A Port Aventura deuen estar emprenyadíssims: just quan obre Ferrari Land, van i els ajuntaments veïns els treuen el tren directe a Cambrils, Tortosa, Castelló i València... i vés a saber quants hi arribaran des de Tarragona i Barcelona, a Port Aventura (poden ser pocs)... :martell2
La gran majoria de turistes que van a Port Aventura ho fan amb trens regionals des de Barcelona i Tarragona, i molt pocs des del Sud. La R16 actual es mantindrà fins a Port Aventura. S'ha de veure com es concreta tot, però amb uns bons serveis la demanda es pot mantenir tal i com està ara. Generalment els turistes que venen de València/Castelló no venen expressament un sol dia a Port Aventura i tornen en tren. Se solen quedar a Salou uns dies, i ja van a Port Aventura en un altre tipus de transport. O sigui que el tema de l'estació de Port Aventura no crec que sigui gaire preocupant.
Ja ho veurem.

Si els R16 han d'entrar a Port Aventura, tornar a Tarragona i continuar cap a Tortosa, l'ocupació dels trens baixarà en picat, i Trens Dignes treurà foc pels queixals.

El mateix si es decideix eliminar places dividint el tren a Tarragona: això no passa amb els trens a Vinaròs, quan el Montsià està pèssimament comunicat amb Tarragona i Barcelona en tren: tenen més regionals directes a Castelló i València que no a Tarragona i Barcelona.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

Post by genissimon »

Aquest és un exemple clar que caldria no eliminar la via vella (l'actual, de fet) quan s'obri la nova. Per la nova passarien els trens de mercaderies i els directes sense parades i per la vella (l'actual, de fet) els trens amb parades: rodalies i regionals. Però «tothom» allà estan en contra del tren i, conseqüentment, ara els el trauran. S'ajunta la fam amb les ganes de menjar. Un nou cas com el Tortosa-Freginals.

Però, malgrat el que diu l'impacte ambiental, encara no s'ha aixecat la via actual. Mentre hi ha via hi ha esperança, però no hi ha gaires motius per estar esperançat. Hi ha hagut massa demagògia.

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
trenesrenfe123
N6
N6
Posts: 183
Joined: Wednesday 30/03/2016 20:36

Re: Agraïments al rei de la taifa de Salou

Post by trenesrenfe123 »

437.001 wrote:
trenesrenfe123 wrote:Potser amb aquesta variant els regionals a l'Ebre i els Euromed i Talgo reduiran bastant el temps de trajecte i es fomentarà l'ús del tren per arribar a Tarragona i Barcelona i es reduiria l'ús dels autobusos i del transport privat, no creus? I si Renfe sap fer una bona campanya potser pot fins i tot aconseguir augmentar la quota de mercat entre Barcelona i Tortosa, ara que Hife s'està forrant.
Els regionals i els Talgo (que seguiran circulant via Vilanova) no tindran cap reducció significativa de temps de trajecte: potser no arribi ni a un minut.
Els Euromed sí que tindran reducció de temps de trajecte, però perquè passaran tots via Camp de Tarragona.
No és cert. Tampoc està clar que els Euromed vagin per Camp de Tarragona, ja que haurien de sortir de Sants Alta Velocitat, i les 6 vies actuals ja estan prou saturades com per acceptar més trens.
I els regionals solucionaran el principal problema que tenen ara mateix: la via única Tarragona-L'Ametlla. O sigui que podran reduir perfectament 25-30 minuts, a més d'una major fiabilitat. I si finalment els Euromed van per la LAV fins a Tarragona, hi haurà la possibilitat de fer més semidirectes a l'Ebre/Reus/Lleida amb els solcs que quedin lliures.

Et recomano, a tu i a tota la gent del fòrum, que llegeixis el recent aprovat PTVC 2020, especialment a partir de la pàgina 73. Allà s'especifica de forma concreta quines reestructuracions es faran, i fins i tot es deixa la porta oberta a mantenir l'actual línia.

[quote="437.001"
trenesrenfe123 wrote:La gran majoria de turistes que van a Port Aventura ho fan amb trens regionals des de Barcelona i Tarragona, i molt pocs des del Sud. La R16 actual es mantindrà fins a Port Aventura. S'ha de veure com es concreta tot, però amb uns bons serveis la demanda es pot mantenir tal i com està ara. Generalment els turistes que venen de València/Castelló no venen expressament un sol dia a Port Aventura i tornen en tren. Se solen quedar a Salou uns dies, i ja van a Port Aventura en un altre tipus de transport. O sigui que el tema de l'estació de Port Aventura no crec que sigui gaire preocupant.
Ja ho veurem.

Si els R16 han d'entrar a Port Aventura, tornar a Tarragona i continuar cap a Tortosa, l'ocupació dels trens baixarà en picat, i Trens Dignes treurà foc pels queixals.

El mateix si es decideix eliminar places dividint el tren a Tarragona: això no passa amb els trens a Vinaròs, quan el Montsià està pèssimament comunicat amb Tarragona i Barcelona en tren: tenen més regionals directes a Castelló i València que no a Tarragona i Barcelona.[/quote]
Una altra cosa que crec que t'equivoques. Tinc entès que hi ha dos propostes sobre la taula:
1. Nous serveis Barcelona - Port Aventura (R16A) aprofitant solcs lliures que deixi una futura reestructuració del servei.
2. Llançadores Tarragona - Port Aventura, coordinades amb els trens regionals Barcelona - Sud. Lògicament segons demanda es podrien modificar horaris lliurement, perquè serien els únics trens que circulessin pel ramal. Aquesta jo crec que és la millor idea. A més, es podria utilitzar el material dels RT1 Tarragona - Reus quan estan descansant a Tarragona o del Regional a Picamoixons. Ben coordinat pot quedar una molt bona xarxa de serveis.
Last edited by trenesrenfe123 on Wednesday 08/03/2017 13:12, edited 1 time in total.
trenesrenfe123
N6
N6
Posts: 183
Joined: Wednesday 30/03/2016 20:36

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

Post by trenesrenfe123 »

genissimon wrote:Aquest és un exemple clar que caldria no eliminar la via vella (l'actual, de fet) quan s'obri la nova. Per la nova passarien els trens de mercaderies i els directes sense parades i per la vella (l'actual, de fet) els trens amb parades: rodalies i regionals. Però «tothom» allà estan en contra del tren i, conseqüentment, ara els el trauran. S'ajunta la fam amb les ganes de menjar. Un nou cas com el Tortosa-Freginals.

Però, malgrat el que diu l'impacte ambiental, encara no s'ha aixecat la via actual. Mentre hi ha via hi ha esperança, però no hi ha gaires motius per estar esperançat. Hi ha hagut massa demagògia.

Salut !!
Jo crec que s'hauria de mantenir la línia actual però no pels regionals. Jo faria: regionals, llarga distància i mercaderies per la variant; rodalies per la línia antiga. De fet, és la idea que tenien de fer el TramCamp, una espècie de tramvia-rodalies que anés per la línia actual i poc més. A més, en cas d'incidència a la variant sempre hi hauria la possibilitat de desviar alguns trens per la línia antiga.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Tarragona-Mercaderies (ex-Classificació)

Post by 437.001 »

Adif (08/03/2017)
El presupuesto supera los 460.000 euros

Adif mejorará las instalaciones del Centro Logístico de Tarragona-Mercancías

• Los trabajos, con un plazo de ejecución de dos meses, consistirán en la renovación de la vía 18 con los objetivos de eliminar una limitación temporal de velocidad y aumentar la fiabilidad y regularidad de las circulaciones de mercancías


Image
Centro Logístico de Tarragona-Mercancías

08/03/2017. Adif ha adjudicado obras de mejora de la infraestructura ferroviaria en el Centro Logístico de Tarragona-Mercancías. La actuación consistirá en la renovación de la vía 18 de esta instalación, también conocida como Tarragona-Clasificación, con los objetivos de eliminar la limitación temporal de velocidad existente en esta vía y aumentar los parámetros de seguridad y regularidad de las circulaciones de trenes de mercancías, minimizando la probabilidad de incidencias.

El contrato cuenta con un presupuesto de ejecución de obras de 257.282,4 euros (IVA incluido), al que se añade una partida de 205.662,2 euros (sin IVA) en concepto de los servicios y materiales aportados directamente por Adif.

Trabajos a realizar

Para optimizar los parámetros geométricos de las instalaciones de esta vía, de 575 m de longitud y una de las que registra mayor movimiento de trenes, se instalará nuevo carril de 54 kg/m, traviesas de hormigón monobloque y balasto, materiales de mayor resistencia y robustez para infraestructuras de estas características. También se renovarán 4 desvíos y cambios de aguja.

Asimismo, se llevarán a cabo operaciones complementarias de nivelación, alineación y perfilado de la vía y los desvíos, soldaduras aluminotérmicas y sujeciones, se ejecutará un pasillo en la zona de entrevías, así como trabajos complementarios en sistemas de seguridad y comunicaciones para adaptarlos a las nuevas instalaciones.

Esta actuación, que se complementará con otras que se realizarán en este centro logístico en diferentes fases, ha sido adjudicada a la empresa Azvi con un plazo de ejecución estimado de 2 meses.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

NOTA DE PREMSA | Talgo Port Aventura-Castelló-València

Post by 437.001 »

Renfe (11/04/2017)
Renfe amplía la oferta de plazas entre València y Port Aventura al programar parada comercial de dos servicios Talgo en la estación del parque temático

• Este refuerzo supone 400 plazas diarias


11/04/2017 Renfe amplía la oferta de plazas entre València y Port Aventura, al establecer parada comercial de dos servicios Talgo en el parque temático con motivo de la inauguración de la nueva temporada.

Este refuerzo supone 400 plazas diarias, entre ambos destinos, que se suman a la oferta habitual de trenes de Media Distancia que unen Valencia con Tarragona.

Ida València Nord 10:05 h - Port Aventura 12:31 h

Vuelta Port Aventura 20.32 h - València Nord 23:02 h

La compañía refuerza las conexiones de Larga Distancia que unen València con Port Aventura World para asegurar la movilidad de los visitantes con el estreno del Ferrari Land y su atracción estrella el 'Red Force', el acelerador vertical más alto y más rápido de Europa, que alcanza una aceleración de 1 a 180 kilómetros por hora en solo cinco segundos y llega a una altura de 112 metros.

Estos trenes de Larga Distancia se convierten en destacados protagonistas a la hora de acceder hasta el Parque Temático de Port Aventura. En periodos festivos los desplazamientos por motivos lúdicos y de ocio se incrementan hasta un 30 por ciento.
User avatar
vermer3
N6
N6
Posts: 300
Joined: Saturday 02/07/2011 14:11
Location: L1 Rambla Just Oliveras/R2 R13 R14 R15 Castelldefels/R2 R8 R11 Granollers Centre

Re: NOTA DE PREMSA | Talgo Port Aventura-Castelló-València

Post by vermer3 »

437.001 wrote:Renfe (11/04/2017)
Renfe amplía la oferta de plazas entre València y Port Aventura al programar parada comercial de dos servicios Talgo en la estación del parque temático

• Este refuerzo supone 400 plazas diarias


11/04/2017 Renfe amplía la oferta de plazas entre València y Port Aventura, al establecer parada comercial de dos servicios Talgo en el parque temático con motivo de la inauguración de la nueva temporada.

Este refuerzo supone 400 plazas diarias, entre ambos destinos, que se suman a la oferta habitual de trenes de Media Distancia que unen Valencia con Tarragona.

Ida València Nord 10:05 h - Port Aventura 12:31 h

Vuelta Port Aventura 20.32 h - València Nord 23:02 h

La compañía refuerza las conexiones de Larga Distancia que unen València con Port Aventura World para asegurar la movilidad de los visitantes con el estreno del Ferrari Land y su atracción estrella el 'Red Force', el acelerador vertical más alto y más rápido de Europa, que alcanza una aceleración de 1 a 180 kilómetros por hora en solo cinco segundos y llega a una altura de 112 metros.

Estos trenes de Larga Distancia se convierten en destacados protagonistas a la hora de acceder hasta el Parque Temático de Port Aventura. En periodos festivos los desplazamientos por motivos lúdicos y de ocio se incrementan hasta un 30 por ciento.
Però ja hi paraven no? Abans era el Talgo a Barcelona cap a dos quarts d'una, i de tornada l'Alaris de les 20.33 a València. Ara la fan el mateix Talgo pel migdia i el Talgo que substitueix l'Alaris al capvespre...
R.I.P. Línia Port Aventura - Bifurcació Calafat
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

Post by oriolp13 »

Al de l'anada dubto que hi baixi gaire gent, doncs la gent que va a Port Aventura sol anar-hi més aviat per a poder aprofitar-hi el dia sencer.
Salutacions,

Oriol
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”