Donat les prohibicions que tindria (entre Vilanova i Sitges, dins de Sitges -Sitges, Vallcarca, Garraf i Botigues- i dins de l'AMB), trobaria més convenient reimplantar la antigua línia 4, fent fàcil l'intercanvi a Sitges amb Plana per arriba a Vilanova i amb les E97 i E95 per arribar fins Bcn.
La primera línia és complicada. Actualment una part la fa Alsina Graells i no pot agafar passatge per prohibicions de tràfic. S'hauria de coordinar Marfina, la Vallesana i Cingles Bus. Potser es podria ser. Potser el més factible seria prioritzar reforçar la línia de Cingles Bus, entre Manresa i Terrassa, que actualment només hi ha una expedició dijous, de la mà de la nova B3 de BRCat. Encara no li trobo avantatge ja que Rodalies triga el mateix.
La segona línia, la meva proposta és reformar l'actual 902 i partir-la concesionalment. La part Begues-Gavà integrarla a la concessió AMB i el trajecte Olesa-Begues integrar-la a la Igualadina fins l'estació de Gavà.
Per exemple la línia Gavà - Vilafranca,
Gavà (6.45) > Begues (7.00) > Olesa (7.25) > Gunyoles (7.40) > Vilafranca (8.00)
Gavà (17.00) > Begues (17.15) > Olesa (17.40) > Gunyoles (17.55) > Vilafranca (18.15)
Gavà (20.15) > Begues (20.30) > Olesa (20.55) > Gunyoles (21.10) > Vilafranca (21.25)
Vilafranca (8.00) > Gunyoles (8.25) > Olesa (8.35) > Begues (9.00) > Gavà (9.15)
Vilafranca (15.45) > Gunyoles (16.10) > Olesa (16.20) > Begues (16.45) > Gavà (17.00)
Vilafranca (18.55) > Gunyoles (19.20) > Olesa (19.30) > Begues (19.55) > Gavà (20.10)
I una nova línia L89 Gavà Estació > Viladecans Hospital > Begues > Begues Park cada 30 min entre las 6.00 i les 22.00.
La tercera no li veig sentit. No veig la demanda d'Ullastrell cap a Rubí. El tram Rubí-Barcelona el veig massa coincident amb FGC sense cap avantatge. Potser el més fàcil seria fer parar la e2.2 a Rubí a l'avinguda d'Estatut per no perdre massa temps i així conectar amb la Zona Universitària. En el cas de Sant Cugat, esperaria al traspàs a l'AMB per fer una nova línia exprés cap a la Zona Universitària.