Page 11 of 12
Re: Propostes de bus
Posted: Wednesday 20/05/2020 7:45
by El Yisus 712
Re: Propostes de bus
Posted: Wednesday 20/05/2020 18:33
by sag470
Donat les prohibicions que tindria (entre Vilanova i Sitges, dins de Sitges -Sitges, Vallcarca, Garraf i Botigues- i dins de l'AMB), trobaria més convenient reimplantar la antigua línia 4, fent fàcil l'intercanvi a Sitges amb Plana per arriba a Vilanova i amb les E97 i E95 per arribar fins Bcn.
La primera línia és complicada. Actualment una part la fa Alsina Graells i no pot agafar passatge per prohibicions de tràfic. S'hauria de coordinar Marfina, la Vallesana i Cingles Bus. Potser es podria ser. Potser el més factible seria prioritzar reforçar la línia de Cingles Bus, entre Manresa i Terrassa, que actualment només hi ha una expedició dijous, de la mà de la nova B3 de BRCat. Encara no li trobo avantatge ja que Rodalies triga el mateix.
La segona línia, la meva proposta és reformar l'actual 902 i partir-la concesionalment. La part Begues-Gavà integrarla a la concessió AMB i el trajecte Olesa-Begues integrar-la a la Igualadina fins l'estació de Gavà.
Per exemple la línia Gavà - Vilafranca,
Gavà (6.45) > Begues (7.00) > Olesa (7.25) > Gunyoles (7.40) > Vilafranca (8.00)
Gavà (17.00) > Begues (17.15) > Olesa (17.40) > Gunyoles (17.55) > Vilafranca (18.15)
Gavà (20.15) > Begues (20.30) > Olesa (20.55) > Gunyoles (21.10) > Vilafranca (21.25)
Vilafranca (8.00) > Gunyoles (8.25) > Olesa (8.35) > Begues (9.00) > Gavà (9.15)
Vilafranca (15.45) > Gunyoles (16.10) > Olesa (16.20) > Begues (16.45) > Gavà (17.00)
Vilafranca (18.55) > Gunyoles (19.20) > Olesa (19.30) > Begues (19.55) > Gavà (20.10)
I una nova línia L89 Gavà Estació > Viladecans Hospital > Begues > Begues Park cada 30 min entre las 6.00 i les 22.00.
La tercera no li veig sentit. No veig la demanda d'Ullastrell cap a Rubí. El tram Rubí-Barcelona el veig massa coincident amb FGC sense cap avantatge. Potser el més fàcil seria fer parar la e2.2 a Rubí a l'avinguda d'Estatut per no perdre massa temps i així conectar amb la Zona Universitària. En el cas de Sant Cugat, esperaria al traspàs a l'AMB per fer una nova línia exprés cap a la Zona Universitària.
Re: Propostes de bus
Posted: Wednesday 20/05/2020 18:54
by trainman
Una propuesta más sería incorporar alguna parada en Cerdanyola para la 690 UAB-Santa Coloma-Badalona.
Cuando sale de la UAB circula por Santa Anna, Can Pallarés, Carretera de Barcelona hasta girar hacia Ripollet a la altura del CAP II.
La parada podría ser perfectamente la de Carretera de Barcelona/Telefónica en sentido Ripollet-Santa Coloma-Badalona y la de Carretera de Barcelona/Bonavista en sentido UAB.
Aunque esta línea es una de las que debería pasar a ser gestionadas por la AMB ya que discurre íntegramente por ella.
Re: Propostes de bus
Posted: Wednesday 20/05/2020 20:09
by El Yisus 712
sag470 wrote: ↑Wednesday 20/05/2020 18:33
Donat les prohibicions que tindria (entre Vilanova i Sitges, dins de Sitges -Sitges, Vallcarca, Garraf i Botigues- i dins de l'AMB), trobaria més convenient reimplantar la antigua línia 4, fent fàcil l'intercanvi a Sitges amb Plana per arriba a Vilanova i amb les E97 i E95 per arribar fins Bcn.
La primera línia és complicada. Actualment una part la fa Alsina Graells i no pot agafar passatge per prohibicions de tràfic. S'hauria de coordinar Marfina, la Vallesana i Cingles Bus. Potser es podria ser. Potser el més factible seria prioritzar reforçar la línia de Cingles Bus, entre Manresa i Terrassa, que actualment només hi ha una expedició dijous, de la mà de la nova B3 de BRCat. Encara no li trobo avantatge ja que Rodalies triga el mateix.
La segona línia, la meva proposta és reformar l'actual 902 i partir-la concesionalment. La part Begues-Gavà integrarla a la concessió AMB i el trajecte Olesa-Begues integrar-la a la Igualadina fins l'estació de Gavà.
Per exemple la línia Gavà - Vilafranca,
Gavà (6.45) > Begues (7.00) > Olesa (7.25) > Gunyoles (7.40) > Vilafranca (8.00)
Gavà (17.00) > Begues (17.15) > Olesa (17.40) > Gunyoles (17.55) > Vilafranca (18.15)
Gavà (20.15) > Begues (20.30) > Olesa (20.55) > Gunyoles (21.10) > Vilafranca (21.25)
Vilafranca (8.00) > Gunyoles (8.25) > Olesa (8.35) > Begues (9.00) > Gavà (9.15)
Vilafranca (15.45) > Gunyoles (16.10) > Olesa (16.20) > Begues (16.45) > Gavà (17.00)
Vilafranca (18.55) > Gunyoles (19.20) > Olesa (19.30) > Begues (19.55) > Gavà (20.10)
I una nova línia L89 Gavà Estació > Viladecans Hospital > Begues > Begues Park cada 30 min entre las 6.00 i les 22.00.
La tercera no li veig sentit. No veig la demanda d'Ullastrell cap a Rubí. El tram Rubí-Barcelona el veig massa coincident amb FGC sense cap avantatge. Potser el més fàcil seria fer parar la e2.2 a Rubí a l'avinguda d'Estatut per no perdre massa temps i així conectar amb la Zona Universitària. En el cas de Sant Cugat, esperaria al traspàs a l'AMB per fer una nova línia exprés cap a la Zona Universitària.
Be gracies per la resposta. La cosa es que em diuen que la SL4 de sitges va ser anul.lada per falta de demanda per aixo dic que seria mes efectiu canviar la de Bellvitge. Dius que no es permetria fer viatjes per culpa de la concessio. Aqui podrien fer com a Sagalés. Permetre a l'AMB i de Sitges a Urbanitzacions i Garraf/Botigues. Igualment encara que no es pugui o poden no cumplir. Com a Casas i Hispano Igualadina.
En el cas de la Bcn-Terrassa-Manresa amb la 802 ja estaria be nomes desde Terrassa. Tambe estaria be renovar i millorar la 422.
La de Bcn-Vilafranca ho faig expressament per poder anar a Begues desde Bcn i Vilafranca i per anar de Vilafranca a Aeroport seria ideal. La 902 dona un servei pessim i no hi ha bus urba a Begues.
La e25 A8 fins ullastrell o les fonts tens rao que no tendria gaire sentit
pero a Sant Cuagat i Rubi no hi ha bus expres i per anar a Vallvidrera desde StCu o Bcn no hi ha bus.
Gracies
Re: Propostes de bus
Posted: Wednesday 20/05/2020 22:02
by sag470
De res, pero és una opinió més per contrastar.
El cas de Vallvidrera, intentaria allarga una de les 118 o 128 fins Sarrià per donar servei a la Carretera de les Aigües. El cas de posar una linia interurbana dins la concessió es prohibiria el tràfic intern. Seria una bona opció de cara la concessió AMB fer una línia troncal entre Sant Cugat i Sarrià per Vallvidrera, com la prolongació de la L3 de Sant Cugat.
Re: Propostes de bus
Posted: Wednesday 20/05/2020 22:07
by El Yisus 712
sag470 wrote: ↑Wednesday 20/05/2020 22:02
De res, pero és una opinió més per contrastar.
El cas de Vallvidrera, intentaria allarga una de les 118 o 128 fins Sarrià per donar servei a la Carretera de les Aigües. El cas de posar una linia interurbana dins la concessió es prohibiria el tràfic intern. Seria una bona opció de cara la concessió AMB fer una línia troncal entre Sant Cugat i Sarrià per Vallvidrera, com la prolongació de la L3 de Sant Cugat.
Aixo es veritat tens rao. Fins i tot ho podria fer el mateix TMB. Ara Sant Cugat es de la AMB 1 zona aixi que TMB podria sense cap problema. Sarbus podria fer-ho pero per exemple com a col.laboracio amb TMB aixi permetrien el transit.
Re: Propostes de bus
Posted: Wednesday 20/05/2020 22:46
by Carlos González
Tinc una idea per la mobilitat del meu municipi... Actualment entre Sant Climent i Sant Boi per anar-hi tens la BV-2004 i els camins que envolten l'Ermita de Sant Ramon... Sempre he pensat que caldria o bé que unes hores hi hagi serveis per l'actual L88 passant per la BV-2004 o una nova línia que acabi per la plaça de les Forces Armades com acaben els L74 i L75.
Creieu que una línia de bus entre Sant Boi i Sant Climent està justificat?
Re: Propostes de bus
Posted: Thursday 21/05/2020 11:33
by El Yisus 712
Carlos González wrote: ↑Wednesday 20/05/2020 22:46
Tinc una idea per la mobilitat del meu municipi... Actualment entre Sant Climent i Sant Boi per anar-hi tens la BV-2004 i els camins que envolten l'Ermita de Sant Ramon... Sempre he pensat que caldria o bé que unes hores hi hagi serveis per l'actual L88 passant per la BV-2004 o una nova línia que acabi per la plaça de les Forces Armades com acaben els L74 i L75.
Creieu que una línia de bus entre Sant Boi i Sant Climent està justificat?
Hola, la teva idea de allargar la L74 i L75 es molt bona aixi que m'he pres la molestia de planificarla.
El final de la plaça de les Forces Armades s'eliminaria i passaria de llarg direcció St. Climent i de tornada pel carrer Jordi Rubio Balaguer direccio Cornellà. A St.Climent acabaria davant del parc del Patufet. Aqui tens el mapa per google maps. Posa-ho amb satel.lit per veure per on passa on para i tal. Aqui ho tens:
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing
Re: Propostes de bus
Posted: Thursday 21/05/2020 13:37
by Carlos González
Hahahah
Mai se m'havia ocut pensar allargar els busos L74 i L75, però estan interessants també... Has estat molt ingeniós per part teva.
Tot i que jo em referia només des de Sant Boi i Sant Climent creant o una nova línia de bus o allargar la L88, i tenint en compte els horaris que té els L74 i L75 horaris de pas de 30' i els L88 que compta amb intervals a prop de 60' em pregunto si fins a Cornellà té justificació un servei per Sant Climent.
Però seria bona opció per el municipi de Sant Climent i tindria un altre transport connectant amb les estacions de Cornellà Centre i Sant Boi.
Re: Propostes de bus
Posted: Thursday 21/05/2020 15:48
by sag470
Jo el problema que veig amb la L74/L75 és de càrrega. És una línia de molta demanda, precisamente la L75 es convertirà en M75. El tram fins St.Climent potser aniria molt buit, i no diguem ficar estandar per dins de St.Climent. Jo tiraria abans per allargar la L88 fins l'estació FGC de Sant Boi, o una nova línia de microbus entre St.Climent i St.Boi. Sempre he trobat una mancança que no hagi transport públic entre aquests municipis.
Una cosa de Sant Cugat. Sant Cugat pertany a la zona 2C (no és zona 1), encara que es permiti utilitzar els abonaments d'una zona. TMB no pot operar a Sant Cugat. La concessió dins de Sant Cugat, com entre Sant Cugat i Barcelona, recau a Marfina Bus.
Re: Propostes de bus
Posted: Friday 22/05/2020 19:20
by m.h.t.
trainman wrote: ↑Wednesday 20/05/2020 18:54
Una propuesta más sería incorporar alguna parada en Cerdanyola para la 690 UAB-Santa Coloma-Badalona.
Això
obligaria a compartir la línia amb Sarbús, tal com passa amb la 648.
De fet,
la 648 ja és la 690 amb parades a Cerdanyola (limitada a Montcada, i arribant a Bellaterra Poble).
Tal i com dius, aquestes concessions estan
pendents de revisar per l'AMB i de treure a concurs. Així, doncs, s'acabaran les
línies compartides, assignant-les a un únic operador.
Carlos González wrote: ↑Wednesday 20/05/2020 22:46Creieu que una línia de bus entre Sant Boi i Sant Climent està justificat?
I tant!! De fet,
ja ho vaig proposar al fil de Baixbus.
Trobo
incomprensible que aquesta
relació St. Boi-St. Climent no s'hagi inclòs al nou concurs de l'AMB pels busos del Baix Llobregat Sud.
Re: Propostes de bus
Posted: Friday 22/05/2020 23:32
by Carlos González
Doncs veient les idees i suggeriments per part vostra... Puc concloure que per dotar la relació entre Sant Boi-Sant Climent, haurien de fer un recorregut connectant amb l'estació FGC passant per el recorregut de la L75 seguint el carrer Francesc Pi i Margall per el seu costat i Eusebi Güell per l'altre seu costat, seguidament aniria cap a la carretera de Sant Climent i l'opció que proposa l'usuari "El Yisus 712" per Sant Climent em sembla bona idea, ja que connectes l'altre part del poble per on no arriba el L88.
L'altre idea d'allargar els L74 i L75 està bé... però els L88 tenen horaris de pas que són al voltant de 60' mentre que els L75 i L74 són els seus horaris de pas són de 30'. Llavors és millor fer un nou servei de bus entre Sant Boi i Sant Climent que tinguin els horaris de pas al voltant de 60' com el cas de la L88.
Línia M30 adaptada per a autobusos articulats
Posted: Sunday 31/05/2020 20:42
by Renfe445
https://www.google.com/maps/d/drive?sta ... sp=sharing
Adaptacions per modernitzar la línia per a autobusos articulats. La línia tindria dos ramals: un per l'interior de Montgat i l'altre directe a Pla de Montgat.
La llegenda es la següent, en negre, tram original; en vermell, trams suprimits; en verd, nous trams.
Re: Línia M30 adaptada per a autobusos articulats
Posted: Monday 01/06/2020 8:50
by El Yisus 712
Renfe445 wrote: ↑Sunday 31/05/2020 20:42
https://www.google.com/maps/d/drive?sta ... sp=sharing
Adaptacions per modernitzar la línia per a autobusos articulats. La línia tindria dos ramals: un per l'interior de Montgat i l'altre directe a Pla de Montgat.
La llegenda es la següent, en negre, tram original; en vermell, trams suprimits; en verd, nous trams.
Pero es necessari que la M30 tingui busos articulats? Si es que si doncs em sembla bona idea.
Re: Línia M30 adaptada per a autobusos articulats
Posted: Monday 01/06/2020 15:12
by Renfe445
El Yisus 712 wrote: ↑Monday 01/06/2020 8:50Pero es necessari que la M30 tingui busos articulats? Si es que si doncs em sembla bona idea.
Yo creo que sí, a lo largo del día existen picos de demanda que un autobús de 18 metros articulado lo llevaría mejor que un estándar de 12, un ejemplo sería los niños que van a la escuela Ramon Berenguer, que ocupan un autobús estándar y no cabe ni un alfiler, o también en verano cuando los que van a la playa la utilizan (un caso similar a la B27 que se resolvió con el retorno de la M 28), cabe también mencionar durante fiestas, etc.
La M 30 es una línea muy importante, y por lo tanto necesita de los más importantes cuidados y atenciones. Actualmente tiene medidas que han quedado obsoletas, como es el caso del desvío por el Raval de Santa Coloma pero sólo en un sentido. Fue una medida que se implementó a mediados de los noventa para dar servicio a esa zona con estándards, ya que la tecnología de los midibuses no estaba fuertemente arraigada, ahora con la B 14 que sirve esa zona en ambos sentidos, pues habrá que hacer algo.
Aprovechando la supuesta frecuencia de 10 minutos en laborables, y con articulados, me parece una idea interesante. O si no obramos y ponemos un tranvía...
Re: Propostes de bus
Posted: Sunday 05/07/2020 1:11
by Ecomobisostrans
Re: Propostes de bus
Posted: Tuesday 07/07/2020 22:38
by ferran6420
sag470 wrote: ↑Wednesday 20/05/2020 22:02
De res, pero és una opinió més per contrastar.
El cas de Vallvidrera, intentaria allarga una de les 118 o 128 fins Sarrià per donar servei a la Carretera de les Aigües. El cas de posar una linia interurbana dins la concessió es prohibiria el tràfic intern. Seria una bona opció de cara la concessió AMB fer una línia troncal entre Sant Cugat i Sarrià per Vallvidrera, com la prolongació de la L3 de Sant Cugat.
Bona nit:
La L3 no es pot allargar des de Les Planes, la línia porta vehicles de fins a 9.9m (Vanhool NewA309) i no és possible fer-la baixar des de Les Planes pels carrerons del barri, ja de per si les furgonetes de la L5 i shotl passen justes.
Re: Propostes de bus
Posted: Monday 09/11/2020 0:37
by Ecomobisostrans
Mentre dura això de "obrim els carrers" seria bo recuperar el 52 els caps de setmana, però com a Pl.Catalunya-Badal enlloc de Pl.Catalunya-Collblanc, es a dir, venint d'av.Madrid giraria a l'esquerra per Badal i acabaria on el 70, ja que el diumenge no hi ha 70, així al menys aquella zona no es quedaria sense ni un sol bus i tindria sortida cap al centre encara que sigui fotent la gran volta per Av.Madrid.
Re: Propostes de bus
Posted: Monday 09/11/2020 22:02
by SrYeri
Ecomobisostrans wrote: ↑Monday 09/11/2020 0:37
Mentre dura això de "obrim els carrers" seria bo recuperar el 52 els caps de setmana, però com a Pl.Catalunya-Badal enlloc de Pl.Catalunya-Collblanc, es a dir, venint d'av.Madrid giraria a l'esquerra per Badal i acabaria on el 70, ja que el diumenge no hi ha 70, així al menys aquella zona no es quedaria sense ni un sol bus i tindria sortida cap al centre encara que sigui fotent la gran volta per Av.Madrid.
La idea no és gens dolenta, però hi ha dos temes que ho podrien dificultar:
1. Els caps de setmana hi ha una tanca just a l’entrada de Rambla Brasil (Innecessària al meu parer, igual que l’Obrim Carrers en sí) per la qual només hi poden passar veïns i el 70. Doncs bé, cada cop que el semàfor de Carles III es posa en verd, es forma un tap impressionant entre el 70 i la cua de vehicles que es forma per passar a la Rambla Brasil, ja que els que vigilen la tanca van preguntant a tots cotxes un per un per saber a quin carrer es dirigeixen. En fi, una tocada de nassos amb totes les de la llei.
2. El gir directe a l’esquerra des d’Av Madrid cap a Rambla Brasil no està permès, s’ha de donar la volta per Comandant Benítez (Per on passava abans l’H8), girar per Maria Barrientos i agafar Carles III cap a baix per entrar recte a Brasil. (Tot i que es podria permetre el gir directe per als busos únicament, però vaja, desconec si seria tant senzill).
Re: Propostes de bus
Posted: Monday 28/06/2021 0:22
by Carlos González
Alguna vegada ho he dit, però he aquí les meves propostes de bus...
Perllongament de la 78 i 63 de TMB fins a les zones de Sant Feliu.
Perllongament de les L52, L82 i L85 fins a Pl. Espanya o zones propreres.
Perllongament de les L74, L75 fins a Sant Climent, o bé una nova línia des de Sant Boi fins a Sant Climent.
Més freqüencies de la L61 per tenir més horaris des de Sant Boi fins a Molins de Rei/Sant Feliu de Llobregat.