Page 11 of 58

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Monday 28/12/2015 13:24
by robertotlh
Home, fins a Fraga com a prolongació dels Regionals de Lleida o Rodalies lleuger amb material tipus el de la Pobla sí que ho veig, tindria la seva demanda, però fins a Saragossa atravessant un desert demogràfic com els Monegros, no ho veig necessari.

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Monday 28/12/2015 16:31
by albe6
Ni el bus Lleida - Saragossa per N-II (Agredasa) carrega gaire pels Monegres com per posar-hi tren.
Després de Fraga, és gairebé un desert demogràfic fins la conurbació de Saragossa

Fa temps que la gent de Fraga i Mequinensa demana integrar a l'ATM Lleida la línia de bus (Alsa - Alsina Graells) amb Lleida. Fa temps que no se'n sent a parlar...

Now I know

Posted: Monday 28/12/2015 20:16
by Carlos González
Això no ho sabia

Quin traçat és millor per La Pobla-Vielha??

Posted: Wednesday 06/01/2016 11:23
by Carlos González
Estic tenint dubtes, jo penso que una ampliació per la Línia Lleida-La Pobla de Segur tindria que arribar a Vielha/Mont-rejau, lo que passa és que no sé si serà millor fer-ho passar per el Pont de Suert, per la N-230, ja que tenia pensat en que per la vegueria Alt Pirineu i Aran pogués haver-hi una línia de bus circular desde Vielha, El Pont de Suert, La Pobla de Segur, Gerri de Sal, Sort, Baqueira...etc, i a més seria un traçat ràpid per arribar entre Lleida i Vielha.

El problema és que seria difícil fer túnels allà, i tampoc seria gaire demandat en tren

Per vosaltres quin traçat es millor per Vielha/Mont-rejau

Per el Pont de Suert?
o per Sort?

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Wednesday 06/01/2016 17:19
by bigcoaster
Per línia circular només caldria potenciar el Bus del Parc, que va des de Pont de Suert fins a Sort passant per Vielha i Esterri. Jo no crec que calgui una línia entre la Pobla i la Val d'Aran expressament, com si que ho penso de la Val d'Aran (Vielha-Baqueira), però seria una bona manera per potenciar la línia de la Pobla continuar-la pel Pallars on és relativament (perquè no ho és) més fàcil construir-la que pel Pont de Suert.

Tema molt tractat

Posted: Thursday 07/01/2016 9:26
by Guigui
Carlos González wrote:Estic tenint dubtes, jo penso que una ampliació per la Línia Lleida-La Pobla de Segur tindria que arribar a Vielha/Mont-rejau, lo que passa és que no sé si serà millor fer-ho passar per el Pont de Suert, per la N-230, ja que tenia pensat en que per la vegueria Alt Pirineu i Aran pogués haver-hi una línia de bus circular desde Vielha, El Pont de Suert, La Pobla de Segur, Gerri de Sal, Sort, Baqueira...etc, i a més seria un traçat ràpid per arribar entre Lleida i Vielha.

El problema és que seria difícil fer túnels allà, i tampoc seria gaire demandat en tren

Per vosaltres quin traçat es millor per Vielha/Mont-rejau

Per el Pont de Suert?
o per Sort?
Si remenes una mica pel Fòrum, veuràs que s'hi ha abocat un munt d'idees, més o menys realistes, sobre l'extensió de la línia de la Pobla a la Val d'Aran.

Re: Línia Lleida-Fraga-Saragossa

Posted: Thursday 07/01/2016 10:21
by Sky
Carlos González wrote:Tinc una proposta pensada d'una nova línia regional entre Aragó i Catalunya, i a més, seria una bona connexió per la Franja de Ponent, i per Catalunya.
Image
Em recorda el traçat de la Baeza-Saint Girons. Estic d'acord amb el que s'ha dit, de Lleida a Fraga encara, però Fraga-Saragossa seria difícilment justificable, a més sabent que ja hi ha una línia convencional i la LAV.

Potser fins i tot seria més interessant fer-la baixar a Mequinensa-Faió i connectar-la amb la línia de Casp.

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Sunday 10/01/2016 20:44
by bigcoaster
Bones, us porto una proposta referent a l'ample internacional a Catalunya, tant per a viatgers com per a mercaderies.

Proposo una nova línia mixta d'ample internacional entre Lleida i Granollers (on enllaçaria amb l'actual LAV cap a Girona i un ramal entre Esparreguera i Castellbisbal, on enllaçaria amb la LAV per entrar a Barcelona i els ramal de mercaderies cap al Port de Barcelona i Cant Tunis.

La línia:
- Entre Lleida i Tàrrega: duplicació de la via i creació d'una variant per no passar a gran velocitat per dins de Bell-lloc. També es retocaria alguna corba entre Bellpuig i Tàrrega per permetre més velocitat. La via actual a Bell-lloc es passaria a ample UiC per permetre la parada d'alguns trens.
- Entre Tàrrega i Cervera: creació d'un nou traçat de doble via que permetés més velocitat entre les dues localitats.
- Entre Cervera i Igualada: nou traçat de via doble. De Cervera a Montmaneu el traçat que proposo es viable. A partir de Montmaneu i fins igualada el terreny canvia i ja hauria d'haver-hi molts túnels i viaductes. He dibuixat una línia recta entre Montmaneu i Jorba, ja que aquesta part no sé com es podria superar exactament, així que es simplement per donar continuïtat a la línia. A l'estació de Cervera, la tercera via de les tres que té, seria d'ample Ibèric i continuaria cap a Manresa. Cervera passaria a ser final de línia per la R12.
- A Igualada: Passaria just per sota de la N-II i tindria l'estació en unes esplanades que hi ha just al costat d'aquesta. Després de l'estació la línia continuaria per sota del carrer Alemanya fins creuar la riera d'Òdena.
- Entre Igualada i Esparreguera: he dibuixat una altra línia recta doncs no sé exactament per on podria passar la línia, que seria semblant al tram entre Montmaneu i Jorba.
- A Esparreguera: construcció d'una estació sense luxes tocant al carrer de la Miranda. Aquesta estació disposaria d'uns tapissos rodants que la connectarien a l'Aeri entre Esparreguera i Òdena, actualment sense servei, que permetria l'enllaç amb FGC i l'ús d'aquesta estació per als habitants d'Òdena. Passat Esparreguera hi hauria la bifurcació que separaria la línia normal que continuaria cap a Terrassa de la d'enllaç, que seguiria fins just abans de l'estació de Castellbisbal, on per un costat s'enllaçaria amb la LAV i per un altre s'entraria a l'estació de Castellbisbal, per entrar a la línia de mercaderies.
- Entre Esparreguera, Terrassa i Sabadell: túnel des de la carretera de Martorell fins just passat Can Tries on es connectaria. A partir d'aqui tinc dubtes que m'agradaria que m'ajudessiu a resoldre. Barallo algunes opcions com, doble via única per la mateixa traçada que l'actual (una en UiC i 'altra en Ibèric) o un túnel nou i estació nova, tant a Terrassa com a Sabadell.
- Entre Sabadell i Granollers: traçat de via doble nou, alguns trams en viaducte damunt d'actuals carreteres i un en túnel (Parets del Vallès). Passada la presó de Quatre Camins la línia s'incorporaria a la LAV mixta cap a Girona i la frontera francesa.

Serveis:
- Serveis regionals/rodalies entre Lleida i Cervera amb parada a totes les estacions.
- Serveis ràpids, que podrien anomenar-se Alvia o Intercity entre Lleida i Barcelona i entre Lleida i Figueres.
- Mercaderies.

Els serveis entre Lleida i Barcelona farien parada a Mollerussa, Tàrrega, Cervera, Igualada, Esparreguera/Òdena, El Prat, BCN Sants i Estació de França (contant que s'adaptés alguna via per fer-hi acabar serveis, en cas contrari, acabarien a Sants o la Sagrera).
Els serveis entre Lleida i Figueres farien parada a Mollerussa, Tàrrega, Cervera, Igualada, Terrassa, Sabadell, Girona i Figueres.

M'estic plantejant algunes altres coses com fer passar serveis per Sant Cugat o fer parada a Granollers com ara es fa a Tortosa, invertint la marxa.

Mapa:
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing

Que m'en dieu?

Olot i Girona

Posted: Friday 22/01/2016 8:50
by Carlos González
Tinc un altre dubte, abans n'hi havia un tren que anava desde Olot i Girona, jo sóc partidari de fer aquest recorregut per la carretera C-66, però sé que abans el trajecte era de la carretera C-63.

Són demandes ambdues?

O una és més necessari que l'altre?

Si penseu a la segona pregunta que he escrit, quina es millor
El recorregut de la C-63?
o la de C-66?

Re: Olot i Girona

Posted: Friday 22/01/2016 12:45
by robertotlh
Carlos González wrote:Tinc un altre dubte, abans n'hi havia un tren que anava desde Olot i Girona, jo sóc partidari de fer aquest recorregut per la carretera C-66, però sé que abans el trajecte era de la carretera C-63.

Són demandes ambdues?

O una és més necessari que l'altre?

Si penseu a la segona pregunta que he escrit, quina es millor
El recorregut de la C-63?
o la de C-66?
No tinc dades sobre població voltant de ambdues carreteres, però intuitivament amb la C-66 cobreixes també Banyoles (capital de comarca), Besalú (turisme) i Castellfollit. Per mi no hi hauria discussió. Per la C-63 crec que es suficient el bus. Es tracta de que bus i tren es complementin.

Re: Olot i Girona

Posted: Friday 22/01/2016 15:36
by oriolp13
Carlos González wrote:Tinc un altre dubte, abans n'hi havia un tren que anava desde Olot i Girona, jo sóc partidari de fer aquest recorregut per la carretera C-66, però sé que abans el trajecte era de la carretera C-63.

Són demandes ambdues?

O una és més necessari que l'altre?

Si penseu a la segona pregunta que he escrit, quina es millor
El recorregut de la C-63?
o la de C-66?
És incomprensible avui en dia com Banyoles i Girona no estan unides per tren (bé, com sempre interessos, en aquest cas de TEISA), doncs els busos solen anar força plens, i hi ha mota comunicació entre ambdues ciutats (sobretot Banyoles>Girona). Seria una línia relativament fàcil de fer.
Diria que, antigament, ja hi havia hagut una línia Girona-Banyoles, doncs quan entres a Banyoles per Mata hi ha un monument d'una estació amb un vagó de ferrocarril.

Per altra banda, si no hi hagués hagut aquest afany de convertir-ho tot en via verda, el Olot-Girona es podria haver recuperat fàcilment, doncs la plataforma de via amb ponts, etc ja estava feta.

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Friday 22/01/2016 19:41
by Carlos González
I un trajecte de tren desde la C-12 desde Mora d'Ebre i Tortosa????

Re: Olot i Girona

Posted: Friday 22/01/2016 19:43
by ortegote
oriolp13 wrote: És incomprensible avui en dia com Banyoles i Girona no estan unides per tren (bé, com sempre interessos, en aquest cas de TEISA), doncs els busos solen anar força plens, i hi ha mota comunicació entre ambdues ciutats (sobretot Banyoles>Girona). Seria una línia relativament fàcil de fer.
Diria que, antigament, ja hi havia hagut una línia Girona-Banyoles, doncs quan entres a Banyoles per Mata hi ha un monument d'una estació amb un vagó de ferrocarril.

Per altra banda, si no hi hagués hagut aquest afany de convertir-ho tot en via verda, el Olot-Girona es podria haver recuperat fàcilment, doncs la plataforma de via amb ponts, etc ja estava feta.
La Linea era Palamós - Girona - Banyoles

Re: Olot i Girona

Posted: Saturday 23/01/2016 0:05
by mpn90
robertotlh wrote:
Carlos González wrote:Tinc un altre dubte, abans n'hi havia un tren que anava desde Olot i Girona, jo sóc partidari de fer aquest recorregut per la carretera C-66, però sé que abans el trajecte era de la carretera C-63.

Són demandes ambdues?

O una és més necessari que l'altre?

Si penseu a la segona pregunta que he escrit, quina es millor
El recorregut de la C-63?
o la de C-66?
No tinc dades sobre població voltant de ambdues carreteres, però intuitivament amb la C-66 cobreixes també Banyoles (capital de comarca), Besalú (turisme) i Castellfollit. Per mi no hi hauria discussió. Per la C-63 crec que es suficient el bus. Es tracta de que bus i tren es complementin.
Al llarg de la C-63 l'únic població significativa que hi ha és Anglès, amb 5.000 habitants, la resta tenen entre 1.500 i 2.000 hab, per altra banda, per la C-66 hi ha Banyoes (20.000 hab) però en canvi la resta de poblacions són menors que a la C-63, malgrat tot i tenint en compte l'impacte que pot tenir el turisme, la C-66 és la opció que crec més vàlida.

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Saturday 23/01/2016 12:43
by Carlos González
Ahhh, d'acord, gràcies per solucionar-me el dubte

Tortosa-Mora la Nova

Posted: Saturday 23/01/2016 13:02
by Carlos González
I un nou trajecte des de Tortosa passant per Benifallet (C-12) arribant fins a Mora la Nova????
Es a dir, re-inaugurar el ferrocarril de Val de Zafán

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Sunday 24/01/2016 0:38
by albe6
El Val del Zafán no anava pas per Móra la Nova. El seu recorregut era:

La Puebla de Híjar - Alcanyís - Valdealgorfa (túnel de 2.136 m) -Valljunquera la Vall del Tormo - Lledó d'Algars - Horta de Sant Joan - Bot - Prat de Compte - La Fontcalda - Pinell de Brai - Benifallet - Xerta - Aldover - Roquetes i Tortosa.

Els quatre serveis actuals de bus (Hife - Alsa) entre Móra i Tortosa (dos des de Lleida) ja fan el fet.

No se el material que posa Hife en els seus serveis.
Però quan sortia amb Hife de Lleida primer era un estàndard, al temps ja era un curt (Intercentury) i ara que el bus el posa Alsa, és un mini, una Ferqui Salero

Re: Olot i Girona

Posted: Monday 25/01/2016 11:29
by genissimon
ortegote wrote:
oriolp13 wrote: És incomprensible avui en dia com Banyoles i Girona no estan unides per tren (bé, com sempre interessos, en aquest cas de TEISA), doncs els busos solen anar força plens, i hi ha mota comunicació entre ambdues ciutats (sobretot Banyoles>Girona). Seria una línia relativament fàcil de fer.
Diria que, antigament, ja hi havia hagut una línia Girona-Banyoles, doncs quan entres a Banyoles per Mata hi ha un monument d'una estació amb un vagó de ferrocarril.

Per altra banda, si no hi hagués hagut aquest afany de convertir-ho tot en via verda, el Olot-Girona es podria haver recuperat fàcilment, doncs la plataforma de via amb ponts, etc ja estava feta.
La Linea era Palamós - Girona - Banyoles
Va ser el tramvia del Baix Empordà. Ample de via de 75 cm (com el de st. Feliu de Guíxols). Tancà el 1956. Inicialment es va construir per connectar el port de Palamós amb la línia de via ampla a Flaçà. Posteriorment s'amplià a Girona i a Banyoles. Tenia concessió tramviària i circulava en gran part per un voral de la carretera.

https://ca.wikipedia.org/wiki/L%C3%ADni ... a-Banyoles

Salut !!

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Thursday 18/02/2016 8:53
by Carlos González
En el meu mapa havia fet un dibuix del trajecte de Reus-Roda, lo que em preocupa és que no hi hagi passatgers.

https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... RuwNov6PNg

Enlloc de fer passar el tram des de Camp de Tarragona ho faria passar a la Secuita, i a més, Camp de Tarragona no tindria que existir.
O, fer enllaç amb el TRAMCamp l'estació d'AVE i fer passar el recorregut allà

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Thursday 18/02/2016 10:08
by mpn90
Carlos González wrote:En el meu mapa havia fet un dibuix del trajecte de Reus-Roda, lo que em preocupa és que no hi hagi passatgers.

https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... RuwNov6PNg

Enlloc de fer passar el tram des de Camp de Tarragona ho faria passar a la Secuita, i a més, Camp de Tarragona no tindria que existir.
O, fer enllaç amb el TRAMCamp l'estació d'AVE i fer passar el recorregut allà
Jo proposaria desfer el cul de sac de Estació de França, segurament la faria passar pel litoral i enllaçaria port de creuers amb l'Aeroport.O a través del Paral·lel cap a Sants-Estació.

També segueixo creient que s'hauria de perllongar la R1 a Lloret de Mar i fer-la anar fins a Sils a través de Vidreres.

I crec que milloraria la interconnectivitat el fet d'enllaçar FGC des de Bagà fins a Puigcerdà.