Bones, us porto una proposta referent a l'ample internacional a Catalunya, tant per a viatgers com per a mercaderies.
Proposo una nova línia mixta d'ample internacional entre Lleida i Granollers (on enllaçaria amb l'actual LAV cap a Girona i un ramal entre Esparreguera i Castellbisbal, on enllaçaria amb la LAV per entrar a Barcelona i els ramal de mercaderies cap al Port de Barcelona i Cant Tunis.
La línia:
- Entre Lleida i Tàrrega: duplicació de la via i creació d'una variant per no passar a gran velocitat per dins de Bell-lloc. També es retocaria alguna corba entre Bellpuig i Tàrrega per permetre més velocitat. La via actual a Bell-lloc es passaria a ample UiC per permetre la parada d'alguns trens.
- Entre Tàrrega i Cervera: creació d'un nou traçat de doble via que permetés més velocitat entre les dues localitats.
- Entre Cervera i Igualada: nou traçat de via doble. De Cervera a Montmaneu el traçat que proposo es viable. A partir de Montmaneu i fins igualada el terreny canvia i ja hauria d'haver-hi molts túnels i viaductes. He dibuixat una línia recta entre Montmaneu i Jorba, ja que aquesta part no sé com es podria superar exactament, així que es simplement per donar continuïtat a la línia. A l'estació de Cervera, la tercera via de les tres que té, seria d'ample Ibèric i continuaria cap a Manresa. Cervera passaria a ser final de línia per la R12.
- A Igualada: Passaria just per sota de la N-II i tindria l'estació en unes esplanades que hi ha just al costat d'aquesta. Després de l'estació la línia continuaria per sota del carrer Alemanya fins creuar la riera d'Òdena.
- Entre Igualada i Esparreguera: he dibuixat una altra línia recta doncs no sé exactament per on podria passar la línia, que seria semblant al tram entre Montmaneu i Jorba.
- A Esparreguera: construcció d'una estació sense luxes tocant al carrer de la Miranda. Aquesta estació disposaria d'uns tapissos rodants que la connectarien a l'Aeri entre Esparreguera i Òdena, actualment sense servei, que permetria l'enllaç amb FGC i l'ús d'aquesta estació per als habitants d'Òdena. Passat Esparreguera hi hauria la bifurcació que separaria la línia normal que continuaria cap a Terrassa de la d'enllaç, que seguiria fins just abans de l'estació de Castellbisbal, on per un costat s'enllaçaria amb la LAV i per un altre s'entraria a l'estació de Castellbisbal, per entrar a la línia de mercaderies.
- Entre Esparreguera, Terrassa i Sabadell: túnel des de la carretera de Martorell fins just passat Can Tries on es connectaria. A partir d'aqui tinc dubtes que m'agradaria que m'ajudessiu a resoldre. Barallo algunes opcions com, doble via única per la mateixa traçada que l'actual (una en UiC i 'altra en Ibèric) o un túnel nou i estació nova, tant a Terrassa com a Sabadell.
- Entre Sabadell i Granollers: traçat de via doble nou, alguns trams en viaducte damunt d'actuals carreteres i un en túnel (Parets del Vallès). Passada la presó de Quatre Camins la línia s'incorporaria a la LAV mixta cap a Girona i la frontera francesa.
Serveis:
- Serveis regionals/rodalies entre Lleida i Cervera amb parada a totes les estacions.
- Serveis ràpids, que podrien anomenar-se Alvia o Intercity entre Lleida i Barcelona i entre Lleida i Figueres.
- Mercaderies.
Els serveis entre Lleida i Barcelona farien parada a Mollerussa, Tàrrega, Cervera, Igualada, Esparreguera/Òdena, El Prat, BCN Sants i Estació de França (contant que s'adaptés alguna via per fer-hi acabar serveis, en cas contrari, acabarien a Sants o la Sagrera).
Els serveis entre Lleida i Figueres farien parada a Mollerussa, Tàrrega, Cervera, Igualada, Terrassa, Sabadell, Girona i Figueres.
M'estic plantejant algunes altres coses com fer passar serveis per Sant Cugat o fer parada a Granollers com ara es fa a Tortosa, invertint la marxa.
Mapa:
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing
Que m'en dieu?