Page 11 of 20
Re: Simplified Subway Maps
Posted: Monday 04/08/2014 13:10
by Renfe445
Però els turistes no han d'agafar aquest mapa. És un que no té CAP referència geogràfica. Només és per indicar per on les línies tenen els enllaços i els noms de les estacions. I si ho volen fer així per turistes, doncs que posi en un lloc que en "x" parada es pot anar a "y" lloc.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Monday 04/08/2014 16:00
by trensmat
El Mapa me parece un poco lioso por las líneas de Rodalies de Catalunya y de FGC tienen el mismo color eso confunde mucho al pasajero.
Pienso que la idea de introducir el Aerobus en el sistema ATM seria una muy buena idea, ya que la gran mayoría de transportes de Barcelona están integrados a esta organismo y además que los autobuses Aerobus sus billetes son muy caros para los pasajeros.
INAT: Metro Maps
Posted: Monday 05/01/2015 19:51
by fgc113
Ja es va comentar fa temps: un disenyador francés va crear "mapes simplificats" de metros del món, inclòs el de Barcelona.
Sembla que ha fet una nova versió:
http://www.inat.fr
A mi m'agrada molt més que la versió anterior.
I vosaltres què opineu?
Re: INAT: Metro Maps
Posted: Tuesday 06/01/2015 16:09
by Renfe445
Jo he fet una segona versió també...
Hi ha un error a l'estació de Gràcia.
Re: INAT: Metro Maps
Posted: Thursday 08/01/2015 0:19
by faristol
Atencio que arriba el rondinaire...
Aquests mapes molt "macoS" amb aquest estil de disseny grafic presuntamente mes senzill, a mi em dificulten molt situar-me sobre el planol, passa amb el metro de Madrid i amb el d'altres llocs, perque determinades corbes i enllaços no s'ajusten a la realitat i el que dueria ser mes senzill acaba esdevenint mes complexe perque no reconeixes la "graella" i/o enreixat...ara si, en un petit espai de paper hi cap un troç mes gran...
Hi algu mes que li sembli mes senzill aixi?
soc l'unic que te aquesta precepcio?
Jo trobo que es mes difcil d'una ullada veure enllaços i calcular distancies de forma correcte.
Queda molt maco i estilitzat, pero molt irreal, com termometres amb curves suavitzades mes o menys com el que deu fer la linia.
A vegades algo es vol fer tan entendor que s'acaba fent mes complexe, si una linia te un sentit marcadament vertical o en esviaix...i la poses en sentit horitzontal..malament anem pero molt "senzill" que quedi (L6 a primer planol)
En podría citar moltes mes, pero nomes d'exemple..al segon sembla que de VAllcarca L3 a Pza Molina L7 hi hagi res..... ja, ja...doncs a peu hi una bona tirada.
el darrer de Renfe445 es mes acurat en aquestes coses pero tambe n'hi ha alguna (la corba Fontana Lesseps L3 per exemple), pero esta molt millor.
Re: INAT: Metro Maps
Posted: Thursday 08/01/2015 0:55
by Don Ramón
A mi también me pasa lo que a ti. De hecho, una cosa que me gusta bastante del plano de Metro de Barcelona es que esta sobre un esquema muy básico de la ciudad, con algunas calles principales y zonas verdes y así marcadas.
Re: INAT: Metro Maps
Posted: Thursday 08/01/2015 7:53
by Ecomobisostrans
Jo també prefereixo un plànol lo mes geogràfic possible, ja sabem que no sempre es pot al 100% però almenys que coincideixi bastant.
Mapa realista vs mapa simplificat
Posted: Thursday 08/01/2015 9:23
by Javi M
Jo també estic amb les opinions anteriors.
Un mapa excesivament simplificat potser va bé a un turista, però despista al que coneix la ciutat i la seva xarxa.
Si per mi fos, a les estacions hi hauria el mapa de
CartoMetro.
Re: INAT: Metro Maps
Posted: Thursday 08/01/2015 11:04
by Miquel
Re: INAT: Metro Maps
Posted: Thursday 08/01/2015 16:41
by fgc113
A mi m'agrada el de CartoMetro tant com el de Bernat, això sí, coincidisc amb Miquel en que de cara a l'usuari pot ser un poc liós, el de CartoMetro.
Re: INAT: Metro Maps
Posted: Thursday 08/01/2015 17:59
by Renfe445
Estava buscant desesperat aquest de "CartoMetro", jeje...
Gràcies, Faristol, pel teu comentari.
La corba de Fontana a Lesseps l'he fet perquè si no el nom de "Plaça Molina" no cap. Jo he intentat representar al mapa algunes de les vies principals de Barcelona, com són l'Avinguda del Paral·lel, l'Avinguda Diagonal, la Gran Via de les Corts Catalanes, l'Avinguda Meridiana, el Passeig de Gràcia, el Carrer Aragó... La resta és més esquemàtic. Quan es facin prolongacions intentaré moure algunes coses sense perdre la forma de les vies principals.
El Carrer Aragó, com podeu veure, crec que hauria d'anar recte, però he fet una cosa al costat de l'estació de Clot per intentar no confondre a la gent que es pensi que des del Passeig de Gràcia es pot anar cap a la Meridiana.
Mapa realista vs mapa simplificat
Posted: Thursday 08/01/2015 19:22
by Javi M
fgc113 wrote:A mi m'agrada el de CartoMetro tant com el de Bernat, això sí, coincidisc amb Miquel en que de cara a l'usuari pot ser un poc liós, el de CartoMetro.
Això del CartoMetro era una conya, però ara que he vist el d'en Borràs (que no el coneixia, aquest plànol), sí que ho dic de veritat que, si per mi fos, a les estacions hi seria. No tenim una xarxa de metro tan complexa com a París o Londres, i crec que certes simplificacions són contraproduents.
Re: INAT: Metro Maps
Posted: Thursday 08/01/2015 21:59
by Busman
faristol wrote:Atencio que arriba el rondinaire...
Aquests mapes molt "macoS" amb aquest estil de disseny grafic presuntamente mes senzill, a mi em dificulten molt situar-me sobre el planol, passa amb el metro de Madrid i amb el d'altres llocs, perque determinades corbes i enllaços no s'ajusten a la realitat i el que dueria ser mes senzill acaba esdevenint mes complexe perque no reconeixes la "graella" i/o enreixat...ara si, en un petit espai de paper hi cap un troç mes gran...
Hi algu mes que li sembli mes senzill aixi?
soc l'unic que te aquesta precepcio?
Jo trobo que es mes difcil d'una ullada veure enllaços i calcular distancies de forma correcte.
Queda molt maco i estilitzat, pero molt irreal, com termometres amb curves suavitzades mes o menys com el que deu fer la linia.
A vegades algo es vol fer tan entendor que s'acaba fent mes complexe, si una linia te un sentit marcadament vertical o en esviaix...i la poses en sentit horitzontal..malament anem pero molt "senzill" que quedi (L6 a primer planol)
En podría citar moltes mes, pero nomes d'exemple..al segon sembla que de VAllcarca L3 a Pza Molina L7 hi hagi res..... ja, ja...doncs a peu hi una bona tirada.
el darrer de Renfe445 es mes acurat en aquestes coses pero tambe n'hi ha alguna (la corba Fontana Lesseps L3 per exemple), pero esta molt millor.
En efecte, a mi també em semblen uns mapes superflus. Només poden tenir interès estètic, cosa la qual sovint es troba en conflicte amb la usabilitat.
Re: INAT: Metro Maps
Posted: Thursday 08/01/2015 22:30
by Renfe445
Fotracaires, estic totalment obert a propostes per millorar el plànol, si voleu.
Podeu dir-me si hi ha alguna altra via important, i marcar els punts d'interès que els turistes volen veure.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Saturday 18/04/2015 22:27
by carto.metro
Hello,
I'm updating the Bacelona track map (after 4 years, there some work to do...).
I would like to know if the works at
Sarriàand
Gràcia are finished, and if the inset I draw on the map show the new situation correctly ?
Thanks a lot,
Franklin
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Saturday 18/04/2015 23:15
by Don Ramón
carto.metro wrote:Hello,
I'm updating the Bacelona track map (after 4 years, there some work to do...).
I would like to know if the works at
Sarriàand
Gràcia are finished, and if the inset I draw on the map show the new situation correctly ?
Thanks a lot,
Franklin
Construction on Metro line L9 has been halted indefinitely, so the works at Sarrià are at a standstill. At Gràcia the platform between tracks 1 and 3 has been widened, but the plan was revised, and the project of having track 4 merge with track 2 before entering the station (as to widen the platform) has been ultimately omitted, since it would have required rebuilding part of the tunnel gallery and this was considered too costly for little return.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Saturday 18/04/2015 23:26
by davroca5
Don Ramón wrote:carto.metro wrote:Hello,
I'm updating the Bacelona track map (after 4 years, there some work to do...).
I would like to know if the works at
Sarriàand
Gràcia are finished, and if the inset I draw on the map show the new situation correctly ?
Thanks a lot,
Franklin
Construction on Metro line L9 has been halted indefinitely, so the works at Sarrià are at a standstill.
... however, the section between Zona Universitària and Aeroport T1 will be open in 2016. Confirmed.
Here the map with the definitive names of the stations:
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 9704_o.jpg (the grey stations will not open in 2016).
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Sunday 19/04/2015 10:35
by bigcoaster
davroca5 wrote:Don Ramón wrote:carto.metro wrote:Hello,
I'm updating the Bacelona track map (after 4 years, there some work to do...).
I would like to know if the works at
Sarriàand
Gràcia are finished, and if the inset I draw on the map show the new situation correctly ?
Thanks a lot,
Franklin
Construction on Metro line L9 has been halted indefinitely, so the works at Sarrià are at a standstill.
... however, the section between Zona Universitària and Aeroport T1 will be open in 2016. Confirmed.
Here the map with the definitive names of the stations:
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 9704_o.jpg (the grey stations will not open in 2016).
Also, the Santa Rosa station in the L9 existing part is already open but I don't remember exactly since when. In this fanthastic map you could include the commuter lines too, because it's not very difficult (there're only 2 tunnels with 2 tracks and Barcelona Sants) and would be very useful. In the commuter part, the current R7 doesn't arrive any more till l'Hospitalet de Llobregat. I link here a current map so you can improve it.
Rodalies de Catalunya map:
http://www.renfe.com/viajeros/cercanias ... celona.png
Thansk for this map! Thumbs up!
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Sunday 19/04/2015 10:40
by fgc113
bigcoaster wrote:[Also, the Santa Rosa station in the L9 existing part is already open but I don't remember exactly since when.
19/09/2011
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Sunday 19/04/2015 12:39
by carto.metro
Thanks for the replies !
Don Ramón wrote:Construction on Metro line L9 has been halted indefinitely, so the works at Sarrià are at a standstill.
There is no date for opening the central section ? Is the tunnel finished now ? What is the remaining work ? rail track, signalling and station equipment ?
bigcoaster wrote:In this fanthastic map you could include the commuter lines too, because it's not very difficult (there're only 2 tunnels with 2 tracks and Barcelona Sants) and would be very useful
You mean the tunnels of the rodalies networks ? That is "little" bit more than just two tunnel I think