Page 11 of 11

Re: FGC Llobregat-Anoia futur

Posted: Tuesday 05/12/2023 18:54
by jgomezs
Elefant wrote: Tuesday 05/12/2023 14:26 I com ha de millorar els temps de trajecte desdoblar la via, si els problemes son a) el traçat sinuós als ramals i b) que els trens fan masses parades al tronc comú fins a Martorell? :?
Jo miraria primer de prendre mesures per millorar els temps de trajecte que no la freqüència, pèro que sé jo.
Aquí ve el Magic Andreu penjant-se la medalla de que això encaixa amb la proposta del post de "fer xarxa" (i la intenció de FGC de fer transbordar a Martorell):
https://www.transport.cat/viewtopic.php ... 77#p298077
jgomezs wrote: Sunday 19/11/2023 17:38 Ara mateix no diria que Rodalies o FGC són una xarxa. Els serveis estan molt dissenyats per portar gent des d'on sigui a Barcelona i tornada amb el mínim cost de trens.
I això m'ha fet pensar en una altra proposta, de cobrir els trajectes llargs amb 1 tren semi directe per hora, i trens amb més freqüència que l'actual que et deixin en un bon lloc per fer transbord.
A més, probablement duplicar traçat impliqui arreglar corbes xungues, si ara ja són tancades, amb dos vies seran impossibles.

Re: FGC Llobregat-Anoia futur

Posted: Tuesday 05/12/2023 19:03
by Nen de Gràcia
Regió 7 wrote:En concret, segons ha informat la Generalitat, el Govern, a través de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), ha licitat la redacció de l’anàlisi sobre la factibilitat del desdoblament de les línies R6 (Manresa) i R5 (Igualada) «amb l’objectiu de millorar la fiabilitat, la resiliència i els temps de viatge».
Algú podria explicar als redactors dels diaris que abans d'escriure una notícia cal informar-se sobre el tema?

Re: FGC Llobregat-Anoia futur

Posted: Tuesday 05/12/2023 23:12
by Carlos González
https://territori.gencat.cat/ca/actuali ... ?id=576382

Em sembla bé que es vulgui pensar sobre desdoblar els trams de la R5 i R6, ara bé... vejam com serà l'explotació del Carrilet, es suposa que començaria a canviar per els anys 2024-2025 segons el pla d'actuacions d'FGC.

Re: FGC Llobregat-Anoia futur

Posted: Wednesday 06/12/2023 18:58
by França451
Nen de Gràcia wrote: Tuesday 05/12/2023 19:03
Regió 7 wrote:En concret, segons ha informat la Generalitat, el Govern, a través de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), ha licitat la redacció de l’anàlisi sobre la factibilitat del desdoblament de les línies R6 (Manresa) i R5 (Igualada) «amb l’objectiu de millorar la fiabilitat, la resiliència i els temps de viatge».
Algú podria explicar als redactors dels diaris que abans d'escriure una notícia cal informar-se sobre el tema?
Creo que pides mucho. Llevamos años sacando pifias periodísticas en este foro. Eso no va a cambiar en los próximos años porque el periodismo lleva arrastrando décadas de política "lo que importa es el sensacionalismo amarillista," todo lo demás da igual. Recuerdo que por el 2010 cuando los expulsados de Andén 2 creamos el Intercambiador, propusimos en la sección de bromas, un hilo dedicado a las pifias periodísticas y de medios de comunicación relacionadas con el transporte público para echarnos unas risas. Suena un poco cruel pero qué queréis que os diga: cuando el periodismo y el circo se dan la mano en el Teatro de la Comedia, pues es lo que hay.

Re: FGC Llobregat-Anoia futur

Posted: Wednesday 06/12/2023 19:48
by Elefant
jgomezs wrote: Sunday 19/11/2023 17:38 Ara mateix no diria que Rodalies o FGC són una xarxa. Els serveis estan molt dissenyats per portar gent des d'on sigui a Barcelona i tornada amb el mínim cost de trens.

Ah quina grandíssima veritat!
jgomezs wrote: Sunday 19/11/2023 17:38 I això m'ha fet pensar en una altra proposta, de cobrir els trajectes llargs amb 1 tren semi directe per hora, i trens amb més freqüència que l'actual que et deixin en un bon lloc per fer transbord.
Jo generalment sóc escèptic d'aquesta idea de "freqüència per sobre de tot", que es especialment un problema a la LL-A. Mentre que la B-V té el problema de la capacitat i els trens molt curts, a la LL-A la demanda es menor i els trens més grans. Personalment, prefereixo un tren per hora però ràpid, que no dos o més trens lents. Potser amb només un tren m'haig d'adaptar una mica als horaris, però al menys no perdo tant de temps per al trajecte. Evidentment, amb una població ignorant es difícil transmetre això i en canvi ven més la freqüència encara que, irònicament, després ningú no agafa el tren perquè es molt lent :x

Ja he dit moltes vegades que a la LL-A es podria tenir un tren S8 cada 15 minuts (que es una freqüència excel·lent per un tren suburbà) i a més quatre trens ràpids intercalats que podrien trigar fins a ~12 minuts menys sense que facin falta avançaments, i a partir de Sant Boi mantenir parada a totes com a compromís. Llavors des-de Sant Boi direcció BCN alternar l'S8 (o S4) , l'R ràpid i un L8, per un total de tres trens cada 15 minuts. A l'inversa, l'R ràpid per devant de l'S, i després l'L8.
Aquesta mania de fer l'explotació tan complicada, només per després ppder vendre que si la freqüència, que si el reforç fins a no sé on, que si el Metro comarcal, ridícul tot plegat. No es una forma seriosa de gestionar el transport públic.
França451 wrote: Wednesday 06/12/2023 18:58 Creo que pides mucho. Llevamos años sacando pifias periodísticas en este foro. Eso no va a cambiar en los próximos años porque el periodismo lleva arrastrando décadas de política "lo que importa es el sensacionalismo amarillista," todo lo demás da igual. Recuerdo que por el 2010 cuando los expulsados de Andén 2 creamos el Intercambiador, propusimos en la sección de bromas, un hilo dedicado a las pifias periodísticas y de medios de comunicación relacionadas con el transporte público para echarnos unas risas. Suena un poco cruel pero qué queréis que os diga: cuando el periodismo y el circo se dan la mano en el Teatro de la Comedia, pues es lo que hay.
Sin querer irnos más del tema, pero esto al final es solamente sintomático de la incompetencia generalizada en el periodismo, y por extensión de una cultura que no valora el cuidado a los detalles, el pensar las cosas hasta el final o simplemente no hacer las cosas rápido y a medias.