Page 11 of 12
Re: Avistaments curiosos
Posted: Wednesday 10/11/2010 8:17
by trensmat
Comienzan las pruebas en simulación comercial con ERTMS nivel 2 en la línea Madrid-Lleida
Desde el pasado 8 de noviembre, con trenes de la serie 112
El pasado lunes, 8 de noviembre, comenzaron las circulaciones en simulación comercial en la línea Madrid-Lleida con el sistema ERTMS/ETCS nivel 2. Las pruebas se inscriben en las actuaciones que se realizan dentro de la línea de alta velocidad Madrid-Zaragoza-Barcelona-frontera francesa, que permitirá la integración de España en la red transeuropea de alta velocidad, conectando con los ferrocarriles franceses a través de su último tramo, Figueras-Perpiñán.
Las pruebas se realizan con trenes de la serie 112 de Renfe, en circulaciones en simulación comercial –sin pasajeros, pero dentro de la malla habitual de servicio de la línea.
Las circulaciones no exceden en ningún momento la velocidad máxima de 300 km/h.
Los trayectos en los que se efectúan las pruebas son:
- En la línea 050, de Barcelona-Sants a Madrid Puerta de Atocha, trayecto de Bifurcación Les Torres de Sanui a Madrid Puerta de Atocha.
- Línea 054, de Bifurcación Canal Imperial a Bifurcación Moncasi.
- En la línea 056, de Bifurcación Artesa de Lleida a Bifurcación Les Torres de Sanui, trayecto de Lleida Pirineus a Bifurcación Les Torres de Sanui.
http://www.vialibre-ffe.com
Re: AVE catalunya
Posted: Wednesday 10/11/2010 20:37
by jaezcurra
¿Tiene eso algo que ver con un posible aumento de la velocidad máxima, de forma que el tiempo de viaje BCN-MAD disminuya?
Velocitat màxima
Posted: Wednesday 10/11/2010 21:51
by Guigui
No:
Las circulaciones no exceden en ningún momento la velocidad máxima de 300 km/h.
Re: AVE catalunya
Posted: Thursday 11/11/2010 14:46
by jaezcurra
Ya. Lo que pasa es que me pensé que, aunque AHORA las pruebas fueran a esa velocidad máxima, esto se haría también con vistas a aumentarla en el futuro
Augment de la velocitat
Posted: Thursday 11/11/2010 15:34
by Guigui
Re: AVE catalunya
Posted: Tuesday 30/11/2010 12:41
by metring
http://www.contrapunt.cat/noticia/14325 ... e-el-besos
Adif reobre la passera sobre el Besòs
El pont per a vianants entre Mollet i Martorelles estava tancat des del 28 de juny
MOLLET DEL VALLÈS, MARTORELLES DILLUNS, 29.11.2010. 12:25 H
Després de cinc mesos d'obres, aquest dilluns s'ha reobert la passera per a vianants que uneix Martorelles i Mollet del Vallès per sobre del riu Besòs, l'autopista C-33 i la via de l'AVE.
Fa uns dies els operaris encara treballaven en l'obra
Les obres han servit per augmentar l'altura de la plataforma i permetre així el pas del tren d'alta velocitat. Els treballs han consistit en el desmontatge de 147,3 metres de plataforma i en fer créixer els pilars existents. Posteriorment s'ha instal·lat una nova plataforma metàl·lica. La nova passera disposa d'un paviment de resina i proteccions laterals. A més s'ha col·locat una tanca per evitar actes vandàlics a la part que creua per sobre de les vies del tren.
Durant les obres, que es van iniciar el 28 de juny, Adif va posar en marxa un servei alternatiu d'autobús gratuït que connectava els dos extrems de la passera (a l'estació de França, a Mollet, i davant la fàbrica Derbi, a Martorelles), que en aquests cinc mesos han fet servir 26.800 persones.
De nou, queixes pels sorolls a Vilafranca...
Posted: Wednesday 01/12/2010 21:00
by canalcole
ADIF fa una proposta per solucionar els sorolls del tren a la zona sud i apressarà els seus tècnics perquè finalitzin l’estudi de vibracions
http://www.el3devuit.cat/index.php?opti ... &Itemid=75
L’alcalde de Vilafranca Pere Regull ha comparegut aquest migdia davant dels mitjans de comunicació per valorar la reunió mantinguda dimarts a Madrid amb dirigents de l’Administrador d’Infrastructures Ferroviàries (ADIF) en una nova trobada per reclamar que l’ens ferroviari solventi els problemes que el pas dels trens està causant des de fa anys al seu pas per l’interior de la vila. La reunió va ser sol.licitada per l’alcalde amb la finalitat d’explicar els acords del ple municipal extraordinari del dia 27 d’octubre passat en què l’Ajuntament va aprovar una posició unànime respecte a la negociació amb l’ADIF per donar solució als problemes del pas dels trens.
Regull ha percebut un lleuger canvi d’actitud d’ADIF respecte a la darrera reunió del passat 30 de setembre, que havia estat molt tensa, i aquesta vegada n'ha sortit amb la sensació que l’ens ferroviari té certes ganes de posar fil a l’agulla i solventar els problemes.
Pel que fa als problemes acústics que es produeixen a la zona descoberta entre els barris del Poble Nou i la Girada, ADIF va lliurar a l’alcalde dues noves propostes més perfeccionades de pantalles acústiques. Una primera proposta consistiria en la construcció d’un mur que separaria les vies de l’AVE de les d’ample convencional i donaria solució, segons l’ADIF, als sorolls que provoca l’AVE, que són els trens de la seva competència. La segona proposta seria una pantalla acústica a la zona del passeig de Rafael Soler que, en la seva part alta, estaria més entrada sobre les vies de rodalies. Segons l’ADIF, amb aquesta segona proposta es donaria solució al problema d’excés de decibels en aquesta zona tan pel que fa a les vies d’ample europeu com les de rodalies. L’alcalde va declinar pronunciar-se sobre la idoneïtat o no d’aquestes dues propostes d’ADIF, a l’espera de traslladar-les a tècnics especialitzats en acústica de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) per tal que estudiïn si poden ser la solució als problemes de sorolls en aquell sector del Poble Nou. Pere Regull ha recordat que la solució definitiva seria la cobertura total de tram descobert que és l’aposta de l’Ajuntament, però legalment ADIF no està obligat a cobrir les vies, però sí a fer que els sorolls derivats del pas dels trens estiguin dins els marges que diu la normativa ambiental. L’alcalde ha afirmat també que l’Ajuntament no acceptarà en cap cas una solució que no estigui ben integrada amb l’entorn i no doni solució als problemes acústics a tots els habitatges, no només als de les plantes inferiors.
D’altra banda, i en relació a l’estudi de vibracions, que encara no està finalitzat, ADIF es va comprometre a apressar els seus tècnics per tal que, d’acord amb el tècnic especialitzat contractat per l’Ajuntament, emetin l’informe definitiu. L’alcalde ha explicat que és un estudi de molta complexitat, perquè valora i relaciona diversos paràmetres, i que cal que sigui curós. Regull ha valorat positivament el compromís d’ADIF d’accelerar l’estudi i d’aplicar les mesures correctores que pugui proposar per solucionar definitivament els problemes de vibracions. L’alcalde vilafranquí espera que l’estudi es pugui conèixer abans que finalitzi el termini de 3 mesos que en el ple municipal extraordinari del passat 27 d’octubre l’Ajuntament de Vilafranca va donar a ADIF perquè donés solució als problemes a Vilafranca. Per la seva banda, l’alcalde també s’ha posat aquest mateix matí en contacte amb el tècnic contractat per l’Ajuntament, el catedràtic de la UPC Salvador Cardona, per tal de donar una empenta definitiva a l’estudi.
Finalment, Pere Regull també ha valorat de forma positiva la voluntat d’ADIF de donar solució a les noves reclamacions sorgides sobre danys i esquerdes en habitatges, i de reparar la passarel·la sobre dels vies del carrer Manuel Barba i Roca, acordant amb l’Ajuntament quin seria el millor moment per fer l’actuació.
Pel que fa als usos de pas superior del sector dels Cirerers-Les Bassetes i del pas inferior de l’avinguda del Vendrell, l’alcalde de Vilafranca recorda que la seva entrada en servei depèn del desenvolupament dels sòls urbanitzables de les Bassetes i del camí i carretera de Moja, per la qual cosa no es pot plantejar en un futur immediat.
Re: AVE catalunya
Posted: Friday 21/01/2011 11:20
by metring
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... tites.html
Bel alerta del perill del TAV en ciutats petites
El catedràtic veu bé una nova estació fora de Tarragona per no perdre més activitat
21/01/11 02:00 - tarragona - Òscar Palau
El catedràtic d'economia de la UB i exdiputat socialista Germà Bel va alertar ahir, arran d'una xerrada del Cercle d'Infraestructures a la Cambra de Tarragona, que “costa d'entendre, però a tot arreu ha passat: el TAV fa que ciutats grans xuclin activitat econòmica de les petites”. En concret, pernoctacions de turistes, reunions d'empresa o moviments de compra el cap de setmana, que fan que “es generi més despesa a les ciutats grans”. Per això, que ell anomena efecte túnel, ja que no beneficia punts intermedis entre dos destinacions grans, no veu pas malament la ubicació, també interurbana, de la nova estació del corredor mediterrani al sud de l'aeroport de Reus. “Si es mira la comoditat, és obvi que és millor que estigui al centre; però, com més al centre, més activitat xuclarà”, reflexionava.
Rodalies fins a Tarragona
Bel, contrari a un servei d'alta velocitat subvencionat en un 50% per l'Estat, considera “una barbaritat” plantejar noves línies i vies per connectar “pobles petits”
i aposta, en canvi, per potenciar rodalies i regionals “amb moltes freqüències i un preu baix”, ja que “cal avaluar si una infraestructura fomenta la productivitat, però també la seva funció social”. Ara que el govern ja té competències per gestionar aquests serveis, l'expert recomana:
“Aniria molt bé una major integració de Tarragona a les rodalies de Barcelona”, si bé també exemplificava que
“per anar de l'Ebre a Barcelona no s'hauria de trigar més que per fer-ho de Tarragona a Madrid”.
Bel també critica que “el desdoblament de l'N-340 de l'Hospitalet al sud no té sentit perquè el corredor no està saturat”, si bé, en aquest cas, “el debat de fons a resoldre és el desequilibri en el finançament de l'autopista”.
Re: AVE catalunya
Posted: Saturday 22/01/2011 1:46
by 437.001
metring wrote:http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... tites.html
Bel alerta del perill del TAV en ciutats petites
El catedràtic veu bé una nova estació fora de Tarragona per no perdre més activitat
21/01/11 02:00 - tarragona - Òscar Palau
El catedràtic d'economia de la UB i exdiputat socialista Germà Bel va alertar ahir, arran d'una xerrada del Cercle d'Infraestructures a la Cambra de Tarragona, que “costa d'entendre, però a tot arreu ha passat: el TAV fa que ciutats grans xuclin activitat econòmica de les petites”. En concret, pernoctacions de turistes, reunions d'empresa o moviments de compra el cap de setmana, que fan que “es generi més despesa a les ciutats grans”. Per això, que ell anomena efecte túnel, ja que no beneficia punts intermedis entre dos destinacions grans, no veu pas malament la ubicació, també interurbana, de la nova estació del corredor mediterrani al sud de l'aeroport de Reus. “Si es mira la comoditat, és obvi que és millor que estigui al centre; però, com més al centre, més activitat xuclarà”, reflexionava.
Rodalies fins a Tarragona
Bel, contrari a un servei d'alta velocitat subvencionat en un 50% per l'Estat, considera “una barbaritat” plantejar noves línies i vies per connectar “pobles petits”
i aposta, en canvi, per potenciar rodalies i regionals “amb moltes freqüències i un preu baix”, ja que “cal avaluar si una infraestructura fomenta la productivitat, però també la seva funció social”. Ara que el govern ja té competències per gestionar aquests serveis, l'expert recomana:
“Aniria molt bé una major integració de Tarragona a les rodalies de Barcelona”, si bé també exemplificava que
“per anar de l'Ebre a Barcelona no s'hauria de trigar més que per fer-ho de Tarragona a Madrid”.
Bel també critica que “el desdoblament de l'N-340 de l'Hospitalet al sud no té sentit perquè el corredor no està saturat”, si bé, en aquest cas, “el debat de fons a resoldre és el desequilibri en el finançament de l'autopista”.
El senyor Bel comença a demostrar que de posar una pesseta damunt de l´altra potser en sap, però de transports, ahem ahem...
No sé si l´article està sencer, en tot cas, en tinc un altre del Més Tarragona, on diu sense tallar-se ni un pèl que el TramCamp (del qual ningú ja no en parla, per cert, i que seria una enorme sorpresa veure realitzat abans de 2035, però no vé al cas de la noticia), seria "mediambientalment perjudicial".
És gros que algú de la província de Tarragona digui això, quan tothom sap que al costat de les petroquímiques, dels vessaments del port de Tarragona, de la sobreurbanització del litoral i les autopistes i autovies del Camp de Tarragona, per no parlar de les tèrmiques i les nuclears, un tramvia elèctric no és precisament la cosa més contaminant del món...
Per no parlar del comentari que "al sud de Tarragona no s´hauria d´haver fet el desdoblament de la N-340".
Mare de Déu, li dic això a algú de Vila-seca, Cambrils o Miami, i es pixaria de riure... tant l´A-7 com l´AP-7 van ben plenes de tràfic les dues...
Em sembla que aquest home no sap de què parla...
Tot i que en alguna cosa pot encertar-la més o menys, no trobo que estigui al nivell d´aquest fòrum.
Ara, de comptar pessetes i posar-les una damunt de l´altra segur que en deu saber més que jo, si és catedràtic.
Re: AVE catalunya
Posted: Saturday 22/01/2011 22:45
by 470
Yo creo que esta de moda, simplemente.
Lo de la subvención del 50% no se a que se refiere, imagino que al Avant, que es el único que recibe dinero por ser servicio regional.
Subvencions de les LAV
Posted: Saturday 22/01/2011 22:52
by Guigui
Si la infraestructura, la construcció de la qual és finançada amb diners públics, és incapaç de crear un retorn de tota la inversió a través de l'explotació, és obvi que cal completar-ho amb subvencions.
Re: AVE catalunya
Posted: Saturday 22/01/2011 23:41
by 470
entonces suprimimos los avant o aumentamos el precio del billete ¿que prefieres?
Ni blanc, ni negre
Posted: Saturday 22/01/2011 23:44
by Guigui
A aquestes alçades, el problema té difícil solució. Amb un plantejament seriós de la xarxa ferroviària algunes dècades enrere, no hauríem arribat a tants despropòsits econòmics que ara hem de suportar entre tots.
Re: AVE catalunya
Posted: Saturday 22/01/2011 23:46
by 470
yo no creo que sea tan terrible, los avant cubren el 70-80% del coste, hay regionales y cercanias que apenas cubren un 20%.
Operadors i infraestructura
Posted: Saturday 22/01/2011 23:52
by Guigui
Però estàs parlant del cost d'explotació de l'operador? Si veiem el cost de la infraestructura, la xarxa convencional està més que amortitzada; en canvi, la construcció i el manteniment de les LAV són astronòmics.
Re: AVE catalunya
Posted: Saturday 22/01/2011 23:57
by 470
Si, hablo del coste del operador, en cuanto el coste de la infraestructura + mantenimiento, Renfe le paga a Adif, sea Ave, Avant,Alvia etc.
Les tarifes cobreixen despeses?
Posted: Sunday 23/01/2011 0:03
by Guigui
Renfe paga a Adif en funció de les tarifes que Adif marca, tal com el viatger paga a Renfe en funció de les tarifes que aquesta marca. Si això cobreix les despeses, són figues d'un altre paner.
Re: AVE catalunya
Posted: Sunday 06/02/2011 17:18
by Sagrerenc
Re: AVE catalunya
Posted: Sunday 06/02/2011 17:41
by josep_serre
El que ha programat això o com funcioni...es tracta d'un moviment de material buit.
Mal programat
Posted: Sunday 06/02/2011 17:53
by Guigui
Això vol dir que el programa està tan mal fet que el panell informa al públic de coses que no l'incumbeixen com a passatgers?