Page 11 of 163
Posted: Sunday 26/11/2006 12:01
by entfe001
Ahir l'últim Delta ascendent de la línia de Girona (que es quedava a Portbou sense entrar a França) va sortir de Sants amb un quart d'hora de retard. El poc temps que podia recuperar per l'inflat marge de temps entre Barcelona i Sant Celoni el vam predre aturats a l'entrada de Cardedeu. Personalment em va anar la mar de bé que sortís tard de Sants perquè així el vaig poder agafar 8)
Per altra banda, també l'últim regional procedent de Portbou baixava amb un quart d'hora de retard, mentre que el Catalan Talgo descendent duia una hora damunt les seves espatlles.
Finalment, un titular correcte de l'incidència de divendres a Maçanet (no com el de TV3
)
Diari de Girona wrote:Una avaria a les obres del TAV a Maçanet provoca retards a la línia durant 4 hores
Efe/Acn/DdeG, Maçanet de la Selva.
La circulació de trens de rodalies i de mitjana distància al seu pas per Macanet de la Selva, va quedar normalitzada poc després de dos quarts d´onze del matí d´ahir un cop es van haver reparat els cables de comunicacions que una màquina de les obres del TAV va seccionar accidentalment. L´avaria es va produir poc després de les sis de la matinada de dijous a divendres, quan una màquina que treballava en la construcció de la línia d´alta velocitat entre Madrid, Barcelona i la frontera francesa, va seccionar la fibra òptica, quatre cables de senyals i dos de comunicacions de l´estació de Macanet-Massanes, també coneguda com «l´empalme».
Els tècnics de Adif i de l´empresa responsable de les obres, Sacyr Vallehermoso, van treballar tota la nit per a reparar els danys, que van provocar retards d´entre 10 i 15 minuts en els trens que ahir al matí es dirigirien des de Girona a Barcelona.
L´avaria a la via que es va produir al voltant de les sis del matí va causar retards de fins a 15 minuts en els trens que circulaven entre Girona i Barcelona, segons fonts de la companyia ferroviària Renfe. El tram afectat va ser el comprès entre Maçanet de la Selva i Sant Celoni i els trens afectats van ser els de la línia C-2 i els de mig recorregut que fan al trajecte Girona-Barcelona.
L´avaria es va produir a Maçanet en el sistema de comunicació, que dóna les ordres als senyals com semàfors o canvis d´agulles. Durant les cinc hores d´avaria es va fer manualment i això va provocar els retards en la circulació dels trens.
Posted: Sunday 26/11/2006 14:20
by George85
Si realment eren 10-15min de retard encara son acceptables. El problema ve quan comencen a suprimir trens, transformen en rodalies als CatEx...
Pel que es veu se'n van sortir prou b...
Posted: Sunday 26/11/2006 14:25
by metring
Jo proposo que, d'ara en endavant, a
tots els trens, siguin rodalies, mitjana o llarga distància, possin un cotxe restaurant amb un bon rebost, unes quantes lliteres, unes teles amb programació normal, per als cotxes de viatjers, un dispensari, amb metge i infermeres, i connexió wi-fi i cobertura de mòbil, i una guarderia per als més petits, perquè si hem de continuar gaire temps amb la tònica de trens aturats durant hores amb tanta freqüència, amb un grapat de gent sense poder sortir, potser que preparem els trens!!!!!!
Posted: Sunday 26/11/2006 14:29
by George85
Ara no el tinc per aqui, quan el tingui el penjo, però en un llibre de la Mercè Sala explica que un dia un tren de llaga disància va quedar-se aturat el mig de no re, en via única i l'accès tansols podia fer-se en 4x4. Doncs van mobilitzar Creu Roja i la Guàrdia Civil per fer arrivar queviures al passatgers ja que sabien que tardarien en poder moure el tren. Segons explica ella, al arrivar a la estació més próxima, els passatgers estaven d'alló més satisfets pel tracte rebut tot i haber estat hores tancats en un tren.
No es pot tenir tots els trens amb provisions per si les mosques (no es viable ni economicament ni fisicament, ja que no hi deu haber espai...) però si que sempre es pot remoure cèl i terra per fer que l'estància sigui el més plancentera possible. Però això ja és demanar massa a Renfe...
De Mercès Sala no n'hi ha gaires...
[edito]
Aqui teniu el text de la Mercè Sala:
La capacitat de resposta enfront del problema del client, en e sector dels serveis, ha de ser automàtica, i els treballadors de primera línea han de saber reaccionar amb rapidesa. Si el problema se soluciona bé i sense dubtes o entrebancs el client pot quedar satisfet i tornar, però si la resposta és lenta, dubitativa o errònia, és molt possible que se’l perdi. En relació amb aquest tema, em ve a la memòria un fet real que va succeir a Renfe i que pot il•lustrar la importància de l’adequada capacitat de resposta. L’any 1996, crec que al mes de febrer, es va produir una nevada inesperada al nord de Castella i dos trens varen quedar atrapats per la neu, un a l’estació d’Aguilar de Campo i l’altre molt a prop, però ja fora de l’estació, de forma que no s’hi podia arribar per carretera per transbordar els passatgers que hi viatjaven. Només hi podia arribar la Guàrdia Civil amb un tot terreny. Ràpidament es va comprovar que la nevada impedia que s’enviessin locomotores de socors i que les màquines per treure la neu trigarien força temps a causa de les dificultats meteorològiques. Tot això succeïa cap a darrera hora de la tarda, en un tipus de trens que no estaven preparats per subministrar aliments ni per poder-hi dormir. Els empleats responsables varen decidir que calia aconseguir bosses de menjar i beure per als viatgers a través de l’ajuda de la Guàrdia Civil, de forma que en aquest aspecte la necessitat dels clients va quedar atesa. Així mateix, també varen pensar que tot aniria millor si era possible retornar l’import del viatge a tot els qui ho sol•licitessin. També varen aconseguir que això fos realitat i per evitar que les reclamacions es poguessin produir al final del viatge, a les taquilles de l’estació, es va decidir fer la devolució al mateix tren.
Quan finalment el comboi va arribar al seu punt de destinació, la reacció dels passatger va comportar la sorpresa dels mitjans de comunicació, emissores de ràdio i televisió que estaven esperant les seves declaracions. Tots els professionals de la informació esperaven un seguit de queixes, protestes i reclamacions i, en canvi, varen trobar uns clien que estaven satisfets i conformats i que valoraven molt positivament fer-los més suportables les incomoditats que havien tingut.
Mercè Sala, "De la jerarquia a la Resposabilitat. El cas de RENFE", edicions UPC
Posted: Sunday 26/11/2006 15:18
by Pere
Jo penso que tots els seveis que fan un recorregut llarg, (Portbou-Barcelona, Tortosa-Barcelona, València-Barcrelona) és normal que agafin un retard de 10-15 minuts, si bé, és el que faig jo a l'hora de calcular horaris.
El que no és normal és que agafina 1 hora, 2 hores, 40 minuts etc..
Posted: Sunday 26/11/2006 16:11
by Albert
Pere wrote:Jo penso que tots els seveis que fan un recorregut llarg, (Portbou-Barcelona, Tortosa-Barcelona, València-Barcrelona) és normal que agafin un retard de 10-15 minuts, si bé, és el que faig jo a l'hora de calcular horaris.
El que no és normal és que agafina 1 hora, 2 hores, 40 minuts etc..
No diguis això home! Llavors també et semblarà normal que en un recorregut més llarg els retards siguin de més d'una hora de forma sistemàtica! Precisament el transport ferroviari s'hauria de carateritzar per ser molt estricte amb els horaris: encreuaments que s'han de produïr en un estret marge de temps, ... Podem entendre que en un recorregut llarg pugui haver-hi retards de 15 o 20 minuts, però nomeś de forma
esporàdica, però mai de manera habitual.
Posted: Sunday 26/11/2006 17:07
by Pere
Albert wrote:No diguis això home! Llavors també et semblarà normal que en un recorregut més llarg els retards siguin de més d'una hora de forma sistemàtica! Precisament el transport ferroviari s'hauria de carateritzar per ser molt estricte amb els horaris: encreuaments que s'han de produïr en un estret marge de temps, ... Podem entendre que en un recorregut llarg pugui haver-hi retards de 15 o 20 minuts, però nomeś de forma esporàdica, però mai de manera habitual.
Potsé si que em passo dient 15 minuts, però que agafin 3-5 minuts, a gairebé tots els llocs (no només a Espanya) passa, amb trajectes llargs
Posted: Sunday 26/11/2006 17:10
by Albert
Però si la línia funciona com cal, i els horaris estan ben fets, agafar 5 minuts és algo que s'ha de poder recuperar fàcilment si els horaris no van massa justos. Jo crec que no hem de renunciar a què totes les línies de tren funcionin amb un horari exacte.
Posted: Sunday 26/11/2006 17:29
by Guigui
Pere wrote:Potsé si que em passo dient 15 minuts, però que agafin 3-5 minuts, a gairebé tots els llocs (no només a Espanya) passa, amb trajectes llargs
Si resulta que sistemàticament agafen retards de 5 minuts, aleshores vol dir que hi ha hagut una mala planificació d'horaris i que caldrà adaptar-los a la realitat.
Posted: Sunday 26/11/2006 17:59
by Albert
Guigui wrote:
Si resulta que sistemàticament agafen retards de 5 minuts, aleshores vol dir que hi ha hagut una mala planificació d'horaris i que caldrà adaptar-los a la realitat.
Exacte. Però tampoc cal fer com amb els Regionals de Girona que cada cop que fan un canvi d'horaris els afegeixen 5 minuts més, per curar-se en salut.
Posted: Sunday 26/11/2006 18:13
by George85
El problema en el fons és d'ADIF que enlloc de fer manteniment va posant limitacions de velocitat i llavors no poden accelerar. Els horaris els tenien fets pensant en una velocitat de creuer < a la velocitat max del tram per poder recuperar temps però les limitacions d'ADIF els rebaixen la velocitat màx teorica fins a la seva de creuer, i llavors qualsevol petit retràs jo no es pot recuperar o fins i tot per sota i llavors és quan hi hafegeixen temps al recorregut....
Posted: Sunday 26/11/2006 19:12
by entfe001
El gran problema de puntualitat de la línia de Girona ve donat per la gran impuntualitat del servei de la línia C2. Com que ambdós serveis comparteixen les mateixes vies, si la C2 va tocada la Ca2 també.
Una mostra flagrant del que dic és fer, de forma més o menys freqüent, trajectes entre Barcelona i Sant Celoni en feiner i en festiu prenent trens regionals. Els dies feiners solen arribar tard a Sant Celoni tot i tenir gairebé 15 minuts més assignats que fa cinc anys, però com que en dies festius la meitat de trens de la C2 nord no circulen (50% dels Vilanova - Sant Celoni es queden a Granollers + 0% de serveis Granollers - Castelldefels) no és estrany quedar-se aturat a Sant Celoni més de cinc -i a vegades deu- minuts perquè s'hi ha arribat abans d'hora.
Clar que sempre hi ha excepcions, com ahir dissabte que l'últim regional va sortir ja de Sants un quart d'hora tard...
Gran dona!
Posted: Sunday 26/11/2006 23:17
by JaMiRo!
Mercè Sala, quina gran dona. TMB i RENFE brillaven amb aquella excel·lent gestora...
Accidente TALGO FIGUERES
Posted: Thursday 30/11/2006 12:21
by mikado
http://www.elperiodico.com
30/11/2006 08:59 h ACCIDENTE FERROVIARIO
Un talgo choca con un coche en un paso a nivel en Figueres sin causar heridos de consideración
EFE
BARCELONA
un talgo que salía de la estación de Figueres (Alt Empordà) ha chocado lateralmente esta madrugada con un turismo que intentaba cruzar un paso a nivel situado en la avenida Vilallonga de esta ciudad, sin que se hayan registrado heridos.
Los Bomberos de la Generalitat han informado de que los dos ocupantes del turismo implicado en el choque han resultado con heridas leves y su estado no ha requerido traslado a un hospital mientras que ningún pasajero del tren ha padecido heridas.
El tren, que cubre el trayecto entre Barcelona, Girona y la frontera francesa, ha podido reiniciar la marcha media hora después del choque al no resultar afectada su estructura, han indicado las mismas fuentes.
Posted: Thursday 30/11/2006 22:46
by orique
M'imagino que serà el de París... això de que es queda a la frontera...
Posted: Thursday 30/11/2006 23:46
by aarongilp
Tren Hotel Pau Casals, procedente de Barcelona Estació de França, con destino Cerbére, vía 1. Mare meva, el que s'ha de sentir -llegir-
Posted: Friday 01/12/2006 9:38
by Platanito
Sembla ser que ha estat un f*ck*n' neng borracho.
Posted: Friday 01/12/2006 21:41
by 437.001
Ahir es va activar el Plaseqta a Tarragona, la qual cosa va obligar a tallar un temps la via de València.
Posted: Wednesday 06/12/2006 12:03
by aarongilp
Ma mare m'està dient que ha escoltat per la ràdio que aquest matí hi ha hagut un incendi a l'estació de Caldes de Malavella, degut a la ruptura d'una canonada d'aigua i el contacte d'aquesta amb uns cables elèctrics. No sé a quina hora ha sigut però es veu que hi ha hagut endarreriments a la Ca2. Aviam si algú en sap quelcom.
Posted: Wednesday 06/12/2006 12:39
by entfe001
Com era d'esperar, el 3/24 no en fa esment.
Sí que he trobat una breu ressenya a Vilaweb informant de retards d'un quart d'hora.