Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
User avatar
alf_
N9
N9
Posts: 1651
Joined: Saturday 16/02/2013 22:23

Re: Encrucijada de vidas

Post by alf_ »

sortrens wrote:
Fran-Ikarus wrote:Un reportatge força maco:

http://www.elperiodico.com/es/noticias/ ... as-3106191


No us adoneu de la ciutat tant freda que es Barcelona?

Que els nens gairabé no hi jugant al carrer, on la gent ja no fa vida al carrer?

Ens estem carregant la nostre ciutat...

Realment no sé com acabarà això, el que tinc clar es que ens hem d'unir per que guanyin els partits petis com la CUP.

Ho torno a dir com m'agradaria que s'acabessin els quartos i no poguessin acabar res.
Confundes la causa y la consecuencia. La ciudadanía votó a quien votó porque queríamos llenar Barcelona de coches, no se llenó de coches porque se votó a quien se votó. Lo que tiene que cambiar es la mentalidad de los ciudadanos, no el partido que gobierna. Sino el partido que gobierna siempre será aquel que quiere meter más coches en la ciudad, sin que importe su color.
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona

Post by Fran-Ikarus »

Cuando se empezó a poder votar, Barcelona ya estaba llena de coches...
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
alf_
N9
N9
Posts: 1651
Joined: Saturday 16/02/2013 22:23

Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona

Post by alf_ »

Fran-Ikarus wrote:Cuando se empezó a poder votar, Barcelona ya estaba llena de coches...
Desde que se empezó a poder votar tampoco nadie ha querido cambiar eso.
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona

Post by Fran-Ikarus »

...de lo que puede deducirse que siguió llenándose de coches porque se votó a quien se votó ;)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
alf_
N9
N9
Posts: 1651
Joined: Saturday 16/02/2013 22:23

Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona

Post by alf_ »

Fran-Ikarus wrote:...de lo que puede deducirse que siguió llenándose de coches porque se votó a quien se votó ;)
Obviamente, pero se ha votado con la intención de mantener el statu quo. Tu lo dices como si se hiciera en contra de la voluntad de la mayoría ciudadana, y no es así. La situación no cambia porque la mayoría no quiere, te recuerdo que hace más de tres décadas que esto no es una dictadura.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Encrucijada de vidas

Post by wefer »

sortrens wrote:No us adoneu de la ciutat tant freda que es Barcelona?
Que els nens gairabé no hi jugant al carrer, on la gent ja no fa vida al carrer?
Ens estem carregant la nostre ciutat...
És que Barcelona és una gran ciutat moderna. I les grans ciutats modernes tenen això, amb més o menys matisos, però són això. Si es disminueix el trànsit potser es podrà jugar una mica al carrer, però no esperis miracles.
Tres coses més:
  • Jo no vaig jugar gaire al carrer quan era petit, i d'això ja fa 30 anys. I no, no tinc cap trauma (com a mínm per això :D )
  • Actualment es juga més al carrer que fa 30 anys perquè hi ha molts més parcs infantils
  • Als nens els agrada jugar corrent, però dóna'ls una consola o un mòbil... i adéu carrer. Potser no tot el "problema" (si és que ho és) són els cotxes.
Si vols un altre tipus de vida, sempre pots anar a viure a un poble, que també té els seus avantatges i els seus inconvenients.
alf_ wrote: te recuerdo que hace más de tres décadas que esto no es una dictadura.
Mmm... podríem parlar-ne molt d'això, però ens allargaríem molt i ens desviaríem massa del tema.

El que sí és cert és que a la major part de gent li ha preocupat molt més on aparcar el cotxe que no pas tenir carrers per a vinanants. Encara recordo la meva àvia quan, veient la remodelació de la Meridiana d'autopista a via urbana, es posava les mans al cap dient "però si cada vegada hi ha més cotxes, el que haurein de fer és posar més carrils, no treure'ls!!!" :) I penseu que eren una generació que van ser petits en una ciutat pràcticament sense cotxes i plena de tramvies.
User avatar
res_publica
N6
N6
Posts: 253
Joined: Sunday 12/09/2010 16:49
Location: Barcelona-Estació de França, Zaragoza-Delicias, Madrid-Puerta de Atocha

Re: Encrucijada de vidas

Post by res_publica »

wefer wrote:
És que Barcelona és una gran ciutat moderna. I les grans ciutats modernes tenen això, amb més o menys matisos, però són això. Si es disminueix el trànsit potser es podrà jugar una mica al carrer, però no esperis miracles.
... el resto de ciudades ¿qué son?, ¿del medievo tardío? :x

Yo creo que en general en Cataluña no hay una política eficaz de transporte público. Sé que son palabras grandes y que pueden sonar algo pretenciosas, pero cada día estoy más convencido de ello.
Algunas pruebas son el galimatías de la página web de Mou-te de la Gencat, cuya herramienta más eficaz para seleccionar horarios de los operadores de los autobuses, es una pestaña desplegable con la denominación social de las compañías, ni tan sólo la marca con la que operan, de tal manera que para buscar un horario a Vilanova i la Geltrú, has de buscar Cintoi bus o al tío y la tía Planas... en fin, muy práctico. Otro ejemplo, cuando se pensó en la reforma de las Arenas, hubiera estado bien incluir un intercambiador de transporte que diera cabida a los buses del Garraf, a los Baix bus que salen de Plaza España o al tío y la tía Planas... pero nada de nada.
Y por fin llego al "on-topic" :ok de las Glorias. Otra oportunidad perdida para crear algo tan necesario como un intercambiador para buses que bien podría haber albergado las líneas que salen del Paseo San Juan, Caspe o el Garrocha Exprés, entre otros.
Por otra parte, el exceso de equipamientos de la canopia me recuerda a un cuento de hadas que me hace desconfiar... En una época de recortes en los servicios públicos, vamos a levantar en la Plaza de Glorias un montón de ellos ¿? algunos, bien se podrían haber edificado hace años sin necesidad de esperar a la reforma. Creo que llegaremos a ver el parque, el mirador para turistas, la parada del bus turístico, el intercambiador, puede que veamos agua en los canales fluviales, veremos las prostitutas, los vagabundos en los bancos, los skaters,... pero, si conseguimos mantener un terreno para la petanca creo que habrá sido un logro... También me extraña que no se haya reservado un espacio para viviendas, con lo bien que le iría al tío gilito de la especulación (el fraile franciscano no). En fin, si en Zaragoza hay una fuente de los incrédulos, y nosotros conseguimos ver realizado todo lo proyectado, bien podrían dedicarnos un micronodo, aunque sea el reservado para las cotorras argentinas.
Sabes el chiste del tren ¿?
No.
Suele pasar.
User avatar
alf_
N9
N9
Posts: 1651
Joined: Saturday 16/02/2013 22:23

Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona

Post by alf_ »

En Cataluña la percepción del transporte público es que es un Gasto con mayúsculas y un lujo que se permiten los ricos como caridad hacia los pobres, y que el Metro de Barcelona es el único transporte digno de usarse por todos porque dentro de Barcelona es más práctico que el coche. Esta mentalidad te la encuentras en toda Europa en la época de la motorización masiva (años 50-60). Estados Unidos marca esa tendencia desde mucho antes antes, hay amagos de motorización masiva a finales de los años 30, después de que se termina la gran depresión y antes del racionamiento de la época de guerra, y luego a partir de finales de los años 40. Pero en Europa esa motorización resulta más problemática, porque las ciudades son más antiguas y menos amplias, hay mucha mayor densidad de población y eso hizo percibir ya desde antes el empeoramiento de la calidad de vida por culpa del tráfico.

En algunos lugares se ha llegado a la conclusión de que no se puede depender en una medida tan grande del vehículo privado para que la gente se transporte, por lo se tiene que intentar que el transporte público sea siempre que sea posible una opción viable para transortarse. Para compensar la inversión que eso requiere lo que se pretende es por un lado generar un mayor ingreso al tener más aprovechado lo que en otra parte sería un transporte para demanda cautiva, al poder cobrar mayores peajes a las autovías al existir una alternativa más barata (que en su funcionamiento se hace más eficiente teniendolo más integrado y sin solapamientos) y al generar un gasto privado que se iría en coches y combustible (que son empresas extranjeras) y que puede ir a otros gastos, sea la tarifa del transporte público u otros gastos que fomenten la economía local.
Pero eso requiere un compromiso, y ese es que en la infraestructura se le de prioridad y que se le de un determinado espacio. Esto significaría tener que ceder por ejemplo un trozo del parque para dar espacio al intercambiador, o tener el tren sin soterrar, o dar dos carriles de la Diagonal al tranvía.
Que tiren el anillo vial es un paso en la buena dirección, pero carece de sentido si no va acompañado de una mayor atención al transporte público, y evitando repetir errores carísimos y contraproducentes como con lo será el tunel de la Gran Vía.
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona

Post by m.h.t. »

Ahir vaig anar a veure l'exposisió dels 10 projectes al Disseny Hub (DHub). L'exposició s'ha prorrogat fins el 9 de març degut a l'èxit de públic interessat.

Primer, tant si entreu pel vestíbul Glòries i baixeu les escales, com si accediu per l'accès Àvila, us trobareu amb els dos primers classificats: Canòpia Urbana (guanyador) i Terra d'Oportunitats (menció). A l'altra banda, trobareu els altres 8 projectes finalistes.

Es prorroga fins al 9 de març l’exposició de les propostes finalistes del Concurs de la Plaça de les Glòries
L’exposició, oberta a tots els ciutadans, pot visitar-se al Disseny Hub Barcelona, al vestíbul d’accés pel Carrer d’Àvila.

Image

Al web sobre la reforma de la plaça http://glories.bcn.cat trobareu la informació sobre tots els projectes presentats. ;)

Per cert, el passat 27 de febrer va començar l'enderroc de l'anella viària.

BCN inicia l'enderroc de «baixa agressivitat» de l'anell de Glòries
La demolició del costat mar finalitzarà al juny i al setembre estarà tot derruït
Gran part del material que destrueixi la grua es reutilitzarà per reformar la plaça

Image
Salvem l'Estació de França!
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Fotos

Post by Adolescent barceloní »

Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
User avatar
alf_
N9
N9
Posts: 1651
Joined: Saturday 16/02/2013 22:23

Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona

Post by alf_ »

La verdad, he de admitir que se ve muy espaciosa la plaza sin el viaducto... al final tampoco habrá sido tan mala idea tirarlo, si no fuera porque después de la borrachera de la que resultó el trazado de la L9 se les ocurriera lo del tunel para la Gran Via. Pero todos sabemos que irá por la superficie al menos los próximos 10 o 20 años, si no es que se acaba olvidando por completo lo del tunel.
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona

Post by m.h.t. »

El túnel de les Glòries s'obrirà al trànsit l'any 2019

El pressupost de les obres s'enfila fins als 170 MEUR


Image
Imatge virtual de la boca del túnel al carrer Castillejos

L'any 2019, si es compleixen les previsions, s'obrirà al trànsit el túnel de la Gran Via a la plaça de les Glòries de Barcelona. Així ho ha anunciat aquest dimarts l'alcalde, Xavier Trias, en el marc de la presentació de la nova urbanització de la plaça, un cop enderrocat l'anell viari. La inversió pels dos túnels arriba fins els 170 milions d'euros.

El projecte de construcció dels túnels té dues fases, una que permet la construcció del túnel llarg entre el carrer Castillejos i el carrer Badajoz , que es construirà entre el 2015 i el 2017, i un segon túnel, entre el carrer Badajoz i la rambla del Poble Nou, que es construirà entre el 2017 i el 2019. Els túnels tindran tres carrils per sentit per on passarà una mitjana de 90.000 cotxes al dia i disposaran de les últimes tecnologies més eficients energèticament, ha explicat Vives.

El primer túnel, entre Castillejos i Badajoz tindrà una llargada de 508 metres i un cost de 98 milions d'euros (15 milions per al 2015, 336 milions per al 2016 i 47 milions per al 2017). Es tracta del tram més profund i passarà per sota del túnel de la L-1 del Metro, dels dos túnels ferroviàries per on circulen les línies R-1 de Maçanet-Massanes, i la R-3 i R-4 de les línies de Manresa i Puigcerdà i la línia Estació de França, i per sota de la capa freàtica, arribant a 25 metres sota la rasant de la plaça.

El segon túnel, entre Badajoz i Rambla del Poble Nou, tindrà una allargada de 449 metres, tindrà un cost de 72 milions. Aquest tram, serà totalment rectilini i amb la mateixa secció en ambdós sentits que discorrerà a una profunditat d'uns 10 metres per sota de la rasant de Gran Via.

Inauguració carril bici

A més, un cop la urbanització del cantó mar entra en la fase final, aquest mateix dimarts s'obre el carril bici provisional que travessa la plaça pel centre i durant aquesta setmana es farà la pavimentació d'una part del tronc central de la Gran Via, cosa que permetrà iniciar una nova fase d'urbanització que es dirigirà al cantó muntanya. La urbanització provisional del cantó mar estarà totalment finalitzada el 13 de desembre d'aquest any, segons ha explicat Antoni Vives, tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Barcelona. Un cop finalitzada aquesta urbanització del cantó de la torre Agbar, el mes d'abril del 2015, s'iniciaran les obres d'urbanització també provisional del cantó muntanya.

Vives ha volgut destacar que un cop es comenci a construir un dels dos túnels de la plaça, durant el primer semestre del 2015, l'Ajuntament seguirà amb les obres d'urbanització de la superfície de la plaça per fer-la cada cop més accessible per els veïns. Vives ha concretat aquesta idea dient ''anem fent plaça a la vegada que anem fent túnels''.

Així mateix, al costat dels Encants Barcelona s'estan fent actualment els treballs per ubicar el viver de 232 alzines recuperades de la part central de la plaça, en un espai que serà visible durant el dia.

En aquesta línia d'anar fent plaça mentre es fan les obres, Vives ha explicat que dels 17 equipaments que hi ha previstos que estiguin instal·lats un cop finalitzades les obres d'aquesta zona urbana, a mitjans del 2015 s'inaugurarà l'Escola dels Encants, que estarà oberta per el curs 2015-2016. A més, una part dels habitatges socials que hi ha previstos també construir, la promoció de 105 habitatges del carrer Bolívia, s'adjudicaran aquest mateix mes de novembre amb un pressupost d'11,6 milions d'euros. [...]

Vives ha afegit que ''no hi ha cap motiu ni cap raó perquè hi hagi retards'' en la construcció d'aquesta obra. El tinent d'alcalde ha explicat que aquest dijous pròxim la comissió d'hàbitat urbà haurà d'aprovar el projecte executiu dels túnels viris a la plaça de les Glòries i l'avantprojecte de viabilitat en superfície, cosa que permetrà que s'iniciï el procés de licitació i adjudicació d'una obra que ja té el pressupost per al 2015 i que està fixat en 15 milions d'euros.

Image
Imatge virtual de la boca del túnel del carrer Badajoz

FONT: Nació Digital
Salvem l'Estació de França!
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona

Post by metring »

Mireu aquesta foto dels anys 60, de l'Arxiu Fotogràfic de Barcelona:

https://www.facebook.com/ArxiuFotografi ... =1&theater

Image

Inauguració de la plaça de les Glòries, 29 de gener de 1961. AFB. Pérez de Rozas
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Obres de la primera fase del túnel adjudicades

Post by Guigui »

Barcelona adjudica les obres dels túnels a la plaça de les Glòries per 49 milions d'euros

L'adjudicació suposa una reducció del 23% del pressupost de licitació

http://www.ara.cat/societat/Barcelona-a ... 68990.html
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Tall estiuenc a la Gran Via entre Padilla i la plaça

Post by Guigui »

La plaça de les Glòries tindrà talls de trànsit des de diumenge per les obres

Les reformes per la construcció de col·lectors d'aigua duraran fins a principis de setembre

http://www.ara.cat/societat/afectacions ... 62384.html
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
jaezcurra
N8
N8
Posts: 1184
Joined: Friday 16/04/2010 21:50
Location: L4 (Selva de Mar, BCN)

Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona

Post by jaezcurra »

LA OBRA INTERMINABLE
El final de las obras del túnel de Glòries se retrasa 18 meses
La necesidad de perforar un metro y medio más abajo, causa principal de la demora
SILVIA ANGULO, RAMON SUÑÉ 05/10/2016 19:51 | Actualizado a 06/10/2016 09:31
http://www.lavanguardia.com/local/barce ... meses.html
jaezcurra
N8
N8
Posts: 1184
Joined: Friday 16/04/2010 21:50
Location: L4 (Selva de Mar, BCN)

Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona

Post by jaezcurra »

El sobrecost de les Glòries afegeix obstacles al projecte del tramvia
La despesa afegida en la construcció del túnel obligarà a revisar altres inversions municipals
SILVIA ANGULO, Barcelona 08/10/2016 01:22
http://www.lavanguardia.com/encatala/20 ... amvia.html
User avatar
uriol108
N8
N8
Posts: 919
Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contact:

Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona

Post by uriol108 »

del Diari Ara
El futur de les Glòries: el parc, 1.070 pisos i un gran intercanviador de transport públic
El govern de Colau enllesteix el nou planejament de Glòries per començar les obres el 2018 i adaptar-se així al projecte Canòpia Urbana
SELENA SORO Barcelona ACTUALITZADA EL 13/12/2016 14:34

Image

Obriu la imatge aci si no la veieu complerta:
https://goo.gl/photos/hmR1DNqyXLNKNLa59

La nova plaça de les Glòries està a punt per a la seva transformació. L’Ajuntament de Barcelona ha presentat aquest dimarts el nou planejament urbanístic per a l’espai, que modifica el Pla General Metropolità del 2007 i l’adapta al projecte de parc Canòpia Urbana, que el 2015 va guanyar el concurs públic per dissenyar el nou parc de les Glòries.

La nova ordenació inclou dos emplaçaments que sumen més de 200.000 m2: la zona delimitada pels carrers de Castillejos, Bolívia, Badajoz, Independència i Consell de Cent, i la parcel·la situada a la cantonada del carrer de Nàpols i Gran Via. Dins d’aquestes 20 hectàrees, 12 seran per a espais verds, corresponents al parc més els jardins urbans. A banda, es destinaran 17.000 m2 a equipaments, 48.000 a la xarxa viària bàsica i 14.000 més a habitatge.

En total, les noves Glòries tindran 1.070 habitatges, tant públics com privats, i amb un mínim de 506 pisos de protecció. Excepte 58 que ja existeixen, la resta estaran en edificis de nova construcció, amb una alçada màxima de 60 metres, aproximadament la meitat que la Torre Agbar. La previsió és que les obres per a la nova ordenació s’iniciïn el primer semestre del 2018.

Només vianants i bicicletes

Que el parc sigui continu i que no estigui interromput per altres carrers és un dels motius principals de la modificació del pla per adaptar-lo a la Canòpia Urbana. La previsió, doncs, és que dins del parc només hi hagi trànsit de vianants i de bicicletes. En aquest sentit la nova ordenació concreta un gran intercanviador de transport públic que connectarà el tramvia, l’autobús urbà i metropolità i el metro i que estarà situat davant la plaça del Disseny Hub Barcelona, fora de l’espai del parc.

Com a novetat també es recuperaran elements històrics com el rec Comtal, la fàbrica de paraigües i la nau industrial del carrer Cartagena. La intenció per a aquesta nau és que es converteixi en un centre intergeneracional, amb un espai de família i una ludoteca, un espai de joves i un de gent gran. Pel que fa a la fàbrica, al carrer Dos de Maig, es mantindrà l’edifici del 1928, format per dues naus, una de les quals servirà per acollir un centre de formació en disseny i moda i l’altra algun altre equipament per determinar. El govern també vol ampliar l'escola Els Encants i ubicar un ambulatori i habitatges per a gent gran al carrer Nàpols amb Gran Via.

Pel que fa a la construcció del túnel soterrat de Glòries al llarg de Gran Via, està previst que estigui llest a finals del 2018, d’acord amb el nou calendari. Dins de les modificacions viàries també està prevista la reordenació de la circulació a diferents carrers de la zona, com són Aragó, Tànger, l’avinguda Diagonal i la Meridiana.

El regidor Mòdol discrepa sobre el tramvia

El regidor d’arquitectura de l’Ajuntament de Barcelona, Daniel Mòdol, ha apostat avui perquè el transport públic passi per dins del parc de les Glòries i no pel perímetre, tal com preveu el pla de Colau. En declaracions als mitjans, Mòdol ha discrepat així de l’ordenament que ha defensat en roda de premsa tot just una hora abans la tinent d’alcalde d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz. La tinent ha assenyalat que la modificació del pla que presentaven "té el consens dels veïns", i ha afirmat que tenen previst aconseguir també "un ampli suport de la resta de grups". Mòdol ha argumentat que fer passar el transport públic per dins del parc de les Glòries seria seria l’única manera d’evitar l’incivisme i haver de tancar el parc a les nits. El regidor ha presentat aquest dimarts un paquet de mesures dotat amb 3,7 milions d’euros per millorar la qualitat arquitectònica de la ciutat.
http://www.ara.cat/societat/Glories-pis ... 29665.html
User avatar
uriol108
N8
N8
Posts: 919
Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contact:

Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona

Post by uriol108 »

Projecte Canòpia Urbana :

User avatar
El Maño amañado
N7
N7
Posts: 463
Joined: Wednesday 12/10/2016 11:21
Location: Sant Martí (Barcelona).

Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona

Post by El Maño amañado »

Facin el que facin (que consti que la proposta guanyadora em sembla de lo més collonuda), la plaça de les Glòries està i estará molt millor durant aquests temps que no fa uns anys amb el Scalextric per sobre de nosaltres, com passava a la plaça d'Alfons X i a Mitre - Muntaner.
Post Reply

Return to “Transport en general / Transporte en general”