Page 11 of 19
Re: Eix transversal ferroviari
Posted: Tuesday 04/08/2009 19:48
by BB9200
De moment veig que la cosa va moolt lenta, igual que la construcció de la L9. Segons es considera, les obres tindrien que començar el 2010 i ni tan sols s'a fet un estudi informatiu del trajecte, tan necessari.
La causa va per llarg. Realment creieu que estarà inaugurat AL 2018, com citen?
Re: Eix transversal ferroviari
Posted: Tuesday 04/08/2009 22:38
by Sky
2018? Jo sempre he llegit que trigarien entre 20 i 25 anys en finalitzar-lo; és a dir, si tenim en compte que van presentar el projecte l'any 2005... parlaríem del 2025, 2026... 2030. I no sé si aquesta previsió ja inclouria els endarreriments típics d'aquest país.
L'equivalent FTC a l'expressió "arribar a veure la Sagrada Família acabada" podria ser "arribar a viatjar entre Lleida i Girona per l'ETF".
Bé, potser ni això, perquè la SF tothom sap que s'està construint ara mateix i que tard o d'hora s'acabarà, però de l'ETF... potser d'aquí uns anys "si te he visto, no me acuerdo".
Re: Eix transversal ferroviari
Posted: Wednesday 05/08/2009 0:38
by UT596001
Jo vaig dir en el seu moment i ho mantinc que l'ETF no es farà mai.
I per una raó ben senzilla: és una línia que no beneficia ni serveix a Barcelona.
Sempre Barcelona
Posted: Wednesday 05/08/2009 0:46
by Guigui
UT596001 wrote:I per una raó ben senzilla: és una línia que no beneficia ni serveix a Barcelona.
És clar. Una línia que ajudaria a descongestionar el trànsit ferroviari de Barcelona no la beneficia gens. Una cosa és que hi hagi polítics que no ho sàpiguen veure, i una altra és malparlar de l'anatema predilecte a cada ocasió que es presenta.
Re: Eix transversal ferroviari
Posted: Monday 17/08/2009 11:23
by davidbarna
A mi ja em perdonareu, però sempre he cregut que aquest projecte no toca de peus al terra.
M'explico. Partint de la base de què actualment hi ha una manca total de relacions transversals, el més normal hauria estat dissenyar una nova ruta "convencional", apta tant per mercaderies com també per a trànsits regionals, i amb una velocitat màxima de 160 km/h per a passatgers, en comptes dels 250 km/h proposats.
Amb aquest plantejament es podrien guanyar moltes coses:
- En primer lloc, abaratir considerablement el cost de la infraestructura, i permetre que sigui construible a mig termini, en comptes d'esdevenir una idea quimèrica.
- En segon lloc, perquè el disseny permetrà combinar-ho amb trams de tren-tram, permetent una major versatilitat en el servei, i per tant incrementant el ventall d'ofertes.
- En tercer lloc, un recorregut pensat a velocitats més baixes, és més integrable mediambientalment parlant, el que el fa més acceptable davant grups d'interès que poden mostrar-hi objeccions.
- I en quart lloc, perquè rebaixar la velocitat màxima no implicarà pèrdues de temps que el facin inviable per a la seva explotació comercial, per tractar-se d'un recorregut pensat per a trànsits de mercaderies de mitjana i llarga distància, però de desplaçaments de viatgers de curta i mitjana distància.
Re: Eix transversal ferroviari
Posted: Monday 17/08/2009 12:36
by Jordi Freixas
I qui et diu que un d'aquests transits no podia ser un AVE (o TGV, o Thalys o el que sigui) Lleida - França?
AV per l'ETF
Posted: Monday 17/08/2009 19:39
by Guigui
No crec que una relació Lleida-Girona-Perpinyà, com a tal, tingui gaire demanda. Ni estirant-la a Saragossa o a Montpeller.
Re: Eix transversal ferroviari
Posted: Monday 17/08/2009 19:42
by BB9200
Línia molt útil per a maniobres, per a trens de passatgers de la zona, per evitar Barcelona... Sembla poc, la utilitat?
Home, si féssim l'ampliació a Perpinyà, tindríem una congestió de cavall amb el túnel del Pertús, però si més no tindria més demanda que de Lleida a Girona.
Si aquesta línia tingués una parada a l'aeroport de Girona, Perpinyà tenint aeroport igual que Lleida ja és una competència.
Re: AV per l'ETF
Posted: Monday 17/08/2009 19:51
by Jordi Freixas
Guigui wrote:No crec que una relació Lleida-Girona-Perpinyà, com a tal, tingui gaire demanda. Ni estirant-la a Saragossa o a Montpeller.
Quidiu això diu... un Avant 121 Lleida - La Tor de Querol...
Re: Eix transversal ferroviari
Posted: Monday 17/08/2009 19:54
by BB9200
Hem patit tant en el Transpirinenc que millor que ens fiquis un bon 114, no sense abans adaptar la línia a UIC i ficar un TrenHotel Barcelona-Vic-Ripoll-Puigcerdà/Latour-París, o un Corail Lúnea...
.
Re: Eix transversal ferroviari
Posted: Monday 17/08/2009 20:15
by Jordi Freixas
Deixa't estar de fantasmades i toca de peus a terra!! A més, un 121 no té res a envejar-li al 114.
Fantasmades
Posted: Monday 17/08/2009 20:23
by Guigui
Qui parla d'un Avant Lleida-La Tor hauria d'anar amb compte amb emprar el terme "fantasmades"...
Re: Eix transversal ferroviari
Posted: Monday 17/08/2009 22:05
by Jordi Freixas
Per?
Més que res perquè jo no he parlat en cap moment de fantasmades
Re: Eix transversal ferroviari
Posted: Monday 17/08/2009 22:15
by erbuki
Avants Lleida-Girona serien força interessants (tampoc cal arribar a la freqüència dels Lleida-BCN) però allargar-ho fins a França no crec que fos gaire viable...
Re: Eix transversal ferroviari
Posted: Monday 17/08/2009 22:37
by Jordi Freixas
I per què no? Potser molt gent deixaria de banda el cotxsi hi hagués un tren d'aquestes característiques.
Re: Eix transversal ferroviari
Posted: Monday 17/08/2009 22:42
by Sky
L'èxit seria alliberar l'Eix Transversal viari de camions.
Llegir què s'escriu
Posted: Monday 17/08/2009 23:30
by Guigui
Jordi Freixas wrote:Per?
Més que res perquè jo no he parlat en cap moment de fantasmades
Doncs em sembla que no et llegeixes els teus missatges...
Re: Eix transversal ferroviari
Posted: Tuesday 18/08/2009 0:12
by Jordi Freixas
Perfectament que m'els llegeixo. o sigui que ja val que siguis tu qui va en compte a l'hora de titllar-me de fantasma
PD: BB9200, adaptar la línia de Puigcerdà a l'ample UIC és un tema massa delictat ja que o es fa tota de cop, o no es fa. I fer-la tota de cop implicaria adaptar també la resta de la xarxa catalana. Si anem per aquest camí, endavant, però si no, els Avant 121 serien trens adequadissims per fer un Lleida - La Tor de Querol; ample UIC fins a Vic, intercanviador i amunt.
Re: Eix transversal ferroviari
Posted: Tuesday 18/08/2009 17:58
by BB9200
Jordi Freixas wrote:PD: BB9200, adaptar la línia de Puigcerdà a l'ample UIC és un tema massa delictat ja que o es fa tota de cop, o no es fa. I fer-la tota de cop implicaria adaptar també la resta de la xarxa catalana. Si anem per aquest camí, endavant, però si no, els Avant 121 serien trens adequadissims per fer un Lleida - La Tor de Querol; ample UIC fins a Vic, intercanviador i amunt.
En sóc ben conscient, però als anys 30 hi ha un estudi encara vigent
, que diu d'adaptar la via a ample internacional. Si s'ha tallat la via tantes vegades, potser fòra hora de fer això, ara que està més adaptada. Els 121 poden ser tot el que tu vulguis, però tenen seriosos problemes amb els intercanviadors. I no ho dic només jo. Adaptar la línia a ample UIC significaria convertir la línia en verdaderament internacional, permetent la circulació de trens SNCF i trens renfe and privades. Això clar, no sense abans adaptar convenientment el tram Ribes de Freser-Puigcerdà, ja que es vol fer el túnel de Toses per carretera, aprofitar la circumstància. Un Avant Lleida-La Tor, no és massa raonable, però ho seria més un Avant Lleida-Tolosa o BCN-Tolosa, la veritat.
Jo, amb el vostre tema, no m'hi fico. Només dir que no és cap fantasmada ficar 114 a una relació Lleida-Tolosa adaptant a les circumstàncies descrites anteriorment, doncs bé que circulen Cisalpino per la línia del Gottard del SBB
.
Transpirinenc vs. Gotthard
Posted: Wednesday 19/08/2009 12:15
by Guigui
BB9200 wrote:Jo, amb el vostre tema, no m'hi fico. Només dir que no és cap fantasmada ficar 114 a una relació Lleida-Tolosa adaptant a les circumstàncies descrites anteriorment, doncs bé que circulen Cisalpino per la línia del Gottard del SBB
.
Però no comparis el potencial, tant de població com de connexions, d'una relació Lleida-Tolosa amb una Zúric-Milà.