Page 11 of 13

Re: Canfranc

Posted: Wednesday 02/01/2019 14:58
by davida
Esta provant un tren nou de CAF per UK a la Lav Saragossa Osca. Caf te un a fabrica a Saragossa. Tal com ha fet Alstoma provant tren a la linia de FGC a Rubí.

https://www.youtube.com/watch?v=_6REug5 ... e=youtu.be

Re: Canfranc

Posted: Wednesday 02/01/2019 17:01
by uriol108

Re: Canfranc

Posted: Friday 04/01/2019 4:14
by El Maño amañado
mohn902 wrote:Hi ha alguna fàbrica de trens prop de Saragossa? Al principi del video es veu a un apartador d'AV una llarga composició amb una decoració i forma diferent als d'aquí? Llegeixo ter però crec que m'equivoco.

Merci!
Sí, està la CAF, al costat mateix de la terminal de TMZ/Corbera Alta (Av. Cataluña, 299).

Re: Canfranc

Posted: Friday 04/01/2019 16:15
by albert28
Veient el tram Zaragoza - Huesca AVE i que el tram Tardienta-Huesca es fa en via de doble ample AV/Convencional (categoritzar-lo d'AVE em sembla difícil), no hauria sigut més lògic i més barat no haver fet aquesta xapussa i deixar el tram Tardienta Huesca electrificat únicament en convencional? :x

Clar que hi ha temes polítics, però em sembla una despessa innecessària la veritat....

No sé si és una mica Off-Topic...

Re: Canfranc

Posted: Friday 04/01/2019 16:36
by albe6
mohn902 wrote:Hi ha alguna fàbrica de trens prop de Saragossa? Al principi del video es veu a un apartador d'AV una llarga composició amb una decoració i forma diferent als d'aquí? Llegeixo ter però crec que m'equivoco.

Merci!
Llegeixes Northern by Arriva
Son unitats elèctriques Class 331, de la plataforma de CAF Civity, per a l'operador anglès Northern.

CAF té importants contractes amb diversos operadors anglesos per la compra de trens Civity, tant elèctrics com dièsel

Re: Canfranc

Posted: Friday 04/01/2019 16:44
by albert28
albe6 wrote:
mohn902 wrote:Hi ha alguna fàbrica de trens prop de Saragossa? Al principi del video es veu a un apartador d'AV una llarga composició amb una decoració i forma diferent als d'aquí? Llegeixo ter però crec que m'equivoco.

Merci!
Llegeixes Northern by Arriva
Son unitats elèctriques Class 331, de la plataforma de CAF Civity, per a l'operador anglès Northern.

CAF té importants contractes amb diversos operadors anglesos per la compra de trens Civity, tant elèctrics com dièsel
En aquestes vies UIC donat el baix trànsit poden fer proves tranquilament

UIC però no AVE

Posted: Friday 04/01/2019 18:33
by Javi M
albert28 wrote:Veient el tram Zaragoza - Huesca AVE i que el tram Tardienta-Huesca es fa en via de doble ample AV/Convencional (categoritzar-lo d'AVE em sembla difícil), no hauria sigut més lògic i més barat no haver fet aquesta xapussa i deixar el tram Tardienta Huesca electrificat únicament en convencional? :x
Que sigui UIC no vol dir que sigui TAV. Massa s'ha repetit aquesta falsedat de "l'AVE de Tardienta y Huesca" a alguns mitjans de comunicació.

En tot cas, podem estar d'acord en que segurament era innecessari fer aquest canvi en la infraestructura, que actualment no aporta gaire res més enllà d'evitar un enllaç a Saragossa.

Ho desconec, però potser Renfe té plans de prestar amb material elèctric UIC tots els serveis regionals entre Saragossa i Hosca, el que justificaría la inversió. Caldria verificar també que l'ample UIC no sigui emprat per trànsits de mercaderies.

Re: UIC però no AVE

Posted: Saturday 05/01/2019 11:07
by ortegote
Javi M wrote:
albert28 wrote:Veient el tram Zaragoza - Huesca AVE i que el tram Tardienta-Huesca es fa en via de doble ample AV/Convencional (categoritzar-lo d'AVE em sembla difícil), no hauria sigut més lògic i més barat no haver fet aquesta xapussa i deixar el tram Tardienta Huesca electrificat únicament en convencional? :x
Que sigui UIC no vol dir que sigui TAV. Massa s'ha repetit aquesta falsedat de "l'AVE de Tardienta y Huesca" a alguns mitjans de comunicació.

En tot cas, podem estar d'acord en que segurament era innecessari fer aquest canvi en la infraestructura, que actualment no aporta gaire res més enllà d'evitar un enllaç a Saragossa.

Ho desconec, però potser Renfe té plans de prestar amb material elèctric UIC tots els serveis regionals entre Saragossa i Hosca, el que justificaría la inversió. Caldria verificar també que l'ample UIC no sigui emprat per trànsits de mercaderies.
La chapuza fue electrificar primero y retitar la infraestructura a los 6 meses de ser inaugurada.

Supongo que en un futuro quizas cambien al ancho UIC de Huesca a Canfranc y unirse con Francia, para pasajeros y mercancias, en teoria ese seria el corredor del norte y hacerlo bajar por el Teruel Sagunto en UIC hasta el Puerto.
Pero como dijo el politico extremeño con lo "Inutiles" que son haran de todo menos lo que sea coherente.
Saludos.

Re: Canfranc

Posted: Saturday 05/01/2019 18:57
by davida
Saragossa Osca:
- El Ave tarda 40 i el regional desde 56min. Pero la linea iberic te parades al centre de Saragossa i l'Ave a les afores. En general no compensa anar en ample internacional.
- Un tren bitension podria anar avui mateix de Saragossa a Osca. Potser falta alguna zona neutre a Tardiente. Pero Renfe no te material ample iberic bitensió.

Renfe hauria de tenir ja material bitension en iberic:
- Vigo A Coruña
- Valladolid Salamanca
- Saragossa Osca
Ara te els 121 pero son d'ample variable innecesari en aqustes linies

Totes les noves electrificacions son a 25kV. Excepte petites prolongacions

Re: Canfranc

Posted: Wednesday 20/03/2019 17:00
by m.h.t.
Renfe recupera seis paradas facultativas entre Uesca y Canfranc ))) ))) :master :master

Image

Los servicios de la línea Zaragoza-Uesca-Canfranc incorporan, a partir del 7 de abril, seis nuevas paradas facultativas (aquellas que se realizan a demanda de los clientes) en el tramo Uesca-Canfranc. En concreto las nuevas paradas que se incluirán corresponden a Riglos, Santa María d'a Penya, Anzanigo, Candarenas, Castiello-Pueblo y Villanuga.

Según explica Renfe, con estas paradas facultativas, se mejora la conexión de las comarcas de La Plana de Uesca, Alto Galligo y Chacetania, en las que se ofrecerá un total de 4 conexiones ferroviarias, dos por sentido.

Cabe recordar que en 2013 se suprimieron 8 paradas por la entrada en vigor de las Obligaciones de Servicio Público, en determinadas estaciones con unos ratios de viajeros mínimos.

https://www.pirinews.es/renfe-recupera- ... -canfranc/

Re: Canfranc

Posted: Friday 22/03/2019 17:30
by davida
davida wrote:Esta provant un tren nou de CAF per UK a la Lav Saragossa Osca. Caf te un a fabrica a Saragossa. Tal com ha fet Alstoma provant tren a la linia de FGC a Rubí.

https://www.youtube.com/watch?v=_6REug5 ... e=youtu.be
Avui he passat amb lAve per Saragossa i he vist 2 models de tren diferents de Caf que estan provant a la Linea d'OSca d'ample internacional.

Re: Canfranc

Posted: Friday 22/03/2019 20:49
by albe6
CAF té comandes del Civity (tant dièsel com elèctric) amb algunes operadores (toc's) del Regne Unit:

- Northern
- Transport for Wales
- West Midlands Trains
- TransPennine Express

Re: Canfranc

Posted: Friday 22/03/2019 21:12
by davida
Un dels models era un Northern. L'altre no l'he pogut veure be

Re: Canfranc

Posted: Saturday 23/03/2019 16:35
by vermer3
m.h.t. wrote:Renfe recupera seis paradas facultativas entre Uesca y Canfranc ))) ))) :master :master
Horaris actuals de la línia i horaris a partir del 7 d'abril.

Re: Canfranc

Posted: Tuesday 25/06/2019 11:15
by m.h.t.
Aquest any, l'acte reivindicatiu tindrà lloc el 14 de juliol. El lema: "Sólo faltan 33 Km ¡Reapertura!". El tren que hi pujarà s'ha anomenat "El Tren de la Naturaleza":
ENLLAÇ ESDEVENIMENT FB:
www.facebook.com/events/1117292415144987

Re: Canfranc

Posted: Sunday 30/06/2019 13:33
by m.h.t.
Fomento pide a Patrimonio que quite el escudo franquista del túnel del Somport

ADIF lo desmontará si lo aprueban los técnicos e instalarán el de Alfonso XIII


Image

https://www.heraldo.es/noticias/aragon/ ... 22951.html

Re: Canfranc

Posted: Saturday 06/07/2019 14:31
by m.h.t.
CREFCO reclama que el Canfranero sea electrificado y tenga un ancho europeo

Javier Garrido, portavoz de la coordinadora, presenta la movilización por la reapertura para el próximo día 14 en Canfranc y este año subirán en el Tren de la Naturaleza

Estos dos puntos son las conclusiones del Libro Blanco que ha elaborado CREFCO, junto a los compañeros del Comité CRELOC, sobre la rentabilidad del ferrocarril financiado por la Comisión Europea.

Según el portavoz de la Coordinadora, para que esta línea tenga más futuro debería electrificarse y ser viable para el transporte de mercancías y no solo pensarlo para los viajeros. [...]

Entre las alternativas, CREFCO considera que con la reapertura podrían circular ocho trenes en cada sentido, ya que conecta a tres ciudades con más de 700.000 habitantes (Burdeos, Zaragoza y Tolosa de Lengadoc) y el tráfico regional sería "rápido, cadenciado, competitivo e intermodal". [...]

https://www.heraldo.es/noticias/aragon/ ... 23729.html

:flecha El cartell i l'enllaç a l'esdeveniment els teniu dos missatges més amunt.

Re: Canfranc

Posted: Monday 15/07/2019 14:45
by m.h.t.
Cerca de 300 personas reivindican en Canfranc la reapertura de la línea internacional

El consejero de Vertebración, José Luís Soro ha explicado que en septiembre se darán a conocer los documentos que reflejan cómo será el futuro del Canfranc

El consejero de Vertebración, José Luís Soro ha explicado que en septiembre se darán a conocer los documentos que reflejan cómo será el futuro del Canfranc, y que incluyen cuestiones como el ancho de vía, la electrificación, señalización, densidad de viajeros y mercancías o plan de explotación, entre otras cosas.

https://www.heraldo.es/noticias/aragon/ ... 25244.html
https://www.elperiodicodearagon.com/not ... 74469.html

Re: Canfranc

Posted: Monday 22/07/2019 21:21
by m.h.t.
Retirat avui l'escut franquista del Somport:

Re: Canfranc

Posted: Saturday 03/08/2019 13:47
by m.h.t.
Europa financiará el 50% de las obras entre Bedós y Canfranc, que comenzarán en 2021

El presidente de Nueva Aquitania, el socialista Alain Rousset, anunció que volverá a presentarse a las elecciones en su visita de ayer a la localidad fronteriza


Image

La Unión Europea financiará el 50% de las obras ferroviarias entre Bedós y Canfranc, único tramo pendiente para conseguir la reapertura de la Línea Internacional entre Pau y Zaragoza. El presupuesto total asciende a 400 millones de euros, sin incluir el túnel de Somport. Del otro 50% se hará cargo la región Nueva Aquitania, como ya hizo con el tramo Aulorón-Bedós, que supuso una inversión de 103 millones de euros. Estas obras comenzarán entre 2021 y 2022. Así lo anunció ayer el presidente de Nueva Aquitania, Alain Rousset en su visita a Canfranc, en cuyo Ayuntamiento recogió su título como Hijo Adoptivo, máxima distinción de la localidad. [...]

https://www.heraldo.es/noticias/aragon/ ... 28301.html