Posted: Tuesday 03/01/2006 16:24
Cuan s'acabaran d'entregar totes les 5000
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
Ep, doncs si no hi és col·labora-hi! Envia-li ja el teu avistament al Theo!jlr wrote:Hola a tots! El dia de Cap d'Any vaig veure, per la tarda, el 5141 a la línia 2, però el que no recordo és el torn que feia. Ara llavors ja hi han 3 5000 a la línia 2. He mirat a la web http://www.tramvia.org/elmetro però encara no diu res.
Salutacions!
Bé, encara no s'ha confirmat que la nova 5000 sigui la base de tota la "flota" de cara a la propera década com han estat les germanes 3000, 4000 i 2000, no? Vull dir que per ara hi haurà 5000 a tota la L5, unes quantes a la L2 i L3 i unes germanes a la L1.wefer wrote:Avui he estat parlant amb unex-treballador de TMB i pare d'un motorista de la L2, i m'ha comentat que els 5000 no agraden gaire als motoristes. Raons principals:
- No tenen portes de cabina: l'únic accés a la mateixa s'ha de fer a través del compartiment de viatgers. Això planteja diversos problemes: possibles pronlemes en cas d'avaria del sistema de portes, dificultat per sortir en cas de que el tren vagi ple i sensació d'acorralament depenent dels individus que duguis al darrera.
- Les càmeres no acaben de funcionar bé: segons sembla, hi ha un problema d'un petit retard entre la realitat i el que es veu a les pantalles. Això, és molest i perillós en el moment d'haver de tancar les portes. Sembla que, a més, la imatge té tendència a quedar-se congelada en els moments més inoportuns. Segons sembla, per això s'ha exigit la instal·lació de miralls a les estacions on no n'hi havia.
- La mampara transparent no agrada, ja que sempre hi ha un bon número de badocs enganxats darrera el vidre i la intimitat del motorista és nula. Segons sembla, es va donar el cas d'un motorista que, fart del tema, va enganxar amb celo tot de diaris tapant tota la mampara, per conduïr tranquil
La sensació generalitzada entre els motoristes és que aquests trens han sigut dissenyats per funcionar sense conductor, i per això prefereixen les 2100.
M'ha explicat una cosa força curiosa i preocupant: depèn dels dies, als motoristes els toca portar trens, o els toca estar fent atenció al públic. A segons quines hores, però, la quantitat de personal és tant minsa que pot haver-hi una sola persona per controlar quatre estacions a la vegada
Ah, i també m'ha confirmat que l'ATO funciona quan li dóna la gana, i que no és gens estrany que el tren faci coses rares.
Genialwefer wrote:Ah, i també m'ha confirmat que l'ATO funciona quan li dóna la gana, i que no és gens estrany que el tren faci coses rares.
No crec que sigui per tant. O es que s'hauria de tapar la zona del conductor dels autubusus? A més, aixo ens permet als interessats veure el "paisatge".wefer wrote:- La mampara transparent no agrada, ja que sempre hi ha un bon número de badocs enganxats darrera el vidre i la intimitat del motorista és nula.
això jo ho trobo moooolt xungo la veritatwefer wrote: - No tenen portes de cabina: l'únic accés a la mateixa s'ha de fer a través del compartiment de viatgers. Això planteja diversos problemes: possibles pronlemes en cas d'avaria del sistema de portes, dificultat per sortir en cas de que el tren vagi ple i sensació d'acorralament depenent dels individus que duguis al darrera.
Aquest aspecte és un error de disseny preocupant. Si es pensa en la conducció automàtica però encara no és una realitat, crec millor condemnar una porta que no fer-la.wefer wrote:[en referència als problemes dels 5000 segons els motoristes]
- No tenen portes de cabina: l'únic accés a la mateixa s'ha de fer a través del compartiment de viatgers. Això planteja diversos problemes: possibles pronlemes en cas d'avaria del sistema de portes, dificultat per sortir en cas de que el tren vagi ple i sensació d'acorralament depenent dels individus que duguis al darrera.
He pogut veure en algunes ocasions un curiós efecte psicotròpic als monitors, com si es tractés d'un vídeo transmès per Internet amb un ample de banda inferior a la codificació del mateix. O tenen un còdec massa exigent o bé hauran de canviar algunes CPU.wefer wrote:- Les càmeres no acaben de funcionar bé: segons sembla, hi ha un problema d'un petit retard entre la realitat i el que es veu a les pantalles. Això, és molest i perillós en el moment d'haver de tancar les portes. Sembla que, a més, la imatge té tendència a quedar-se congelada en els moments més inoportuns. Segons sembla, per això s'ha exigit la instal·lació de miralls a les estacions on no n'hi havia.
Això és així perquè durant uns quants anys el motorista anava tancat en el seu santasactòrum i aïllat de la resta del món, però crec que bastants anys enrere això no era així. Si bé és cert que la novetat fa que la tafaneria sigui desmesurada, també és cert que aquesta va baixant constantment a mesura que la gent els va coneixent millor. En aquest sentit també m'agradaria fer un punt de crítica: he vist bastants motoristes entrant a una estació sense aixecar la vista del diari en cap moment, tot i que haig de dir que cada cop es veu menys aquesta actitud.wefer wrote:- La mampara transparent no agrada, ja que sempre hi ha un bon número de badocs enganxats darrera el vidre i la intimitat del motorista és nula. Segons sembla, es va donar el cas d'un motorista que, fart del tema, va enganxar amb celo tot de diaris tapant tota la mampara, per conduïr tranquil
Home, tenen bastant aire a Civia aquests trens, i Renfe no es planteja en cap moment la conducció automàtica...wefer wrote:La sensació generalitzada entre els motoristes és que aquests trens han sigut dissenyats per funcionar sense conductor, i per això prefereixen les 2100.
En l'actualitat és dificilíssim trobar un empleat de TMB a l'estació d'Encants que pugui ajudar en el que sigui, com per exemple trobar una solució imaginativa al pagament amb targeta de títols de transport que és impossible en aquesta estació des de fa un parell de dies per avaria de l'única màquina autovenda amb lector de targetes.wefer wrote:M'ha explicat una cosa força curiosa i preocupant: depèn dels dies, als motoristes els toca portar trens, o els toca estar fent atenció al públic. A segons quines hores, però, la quantitat de personal és tant minsa que pot haver-hi una sola persona per controlar quatre estacions a la vegada
Els problemes de l'ATO crec que són endèmics de la xarxa i no pas particulars d'una sèrie, més després del teu espectacular testimoni. El que sí vaig veure molts cops els primers dies dels 5000 és que de tant en tant detectava una porta oberta i, per tant, frenava d'emergència a mig túnel.wefer wrote:Ah, i també m'ha confirmat que l'ATO funciona quan li dóna la gana, i que no és gens estrany que el tren faci coses rares.
Li has fet una foto a la pintada? Més que res, que així podries anar fent-li un seguiment, fins el dia que desballestin aquests trens. A la pintada, vull dir, perquè coneixent el menteniment de TMB, aquell dia encara serà la pintada al mateix lloc. Com les ratllades de l'any 99 que es poden veure avui dia en alguns 2100...Fran-Ikarus wrote:"Parte de guerra": avui ja he vist (al 5535) la primera pintada de recolca-braços
i els conductors de bus i tramvia??? què són especials ells per portar un metro?wefer wrote:La mampara transparent no agrada, ja que sempre hi ha un bon número de badocs enganxats darrera el vidre i la intimitat del motorista és nula.
jo per la meva part potser em passo una horeta aquesta tarda fent voltes a la L5 amorrat a cabinaLoyster wrote:Pero crec que cuan passi la deria per mirar les vies, la cabina, etc... ja no hi haura tanta gent mirant cap aquell lloc. Lo mateix passara amb els CIVIA no