Page 11 of 95

Obres a Vilassar i Caldes d'Estrac

Posted: Friday 20/11/2009 22:06
by Guigui
http://www.vilaweb.cat/www/noticia?p_id ... i=vilassar

DIVENDRES, 20/11/2009 - 07:00h

(20/11/09). Adif contracta les obres de millora a les estacions de Vilassar de Mar i Caldes

El pressupost supera els 870.000 euros

L'empresa ferroviària Adif ja ha adjudicat les obres de millora a les estacions de Vilassar de Mar i Caldes d'Estrac. Els dos projectes inclouen la pujada de les andanes, perquè estiguin al mateix nivell que els trens, i l'ampliació de la zona dedicada als viatgers

L'obra de Vilassar de Mar ha estat adjudicada a l'empresa CRC Obras y Servicios, amb un pressupost de 521.046,7 euros, i els treballs a l'estació de Caldes d'Estrac, amb una inversió de 355.000 euros, han estat adjudicades a la Unió Temporal d'Empreses (UTE) formada per les firmes Ecisa i Steconfer. Les actuacions en aquests dos municipis s'inclouen dins un pla global de millora de les estacions de la línia 1 de rodalies.

Els treballs, que es compatibilitzaran amb l'explotació ferroviària, consistiran en la pujada del nivell de les andanes fins a arribar a una altura de 68 cm respecte a la cota de carril i l'ampliació de la seva longitud fins als 200 m, el que permetrà als clients d'aquests municipis un accés als trens més segur i còmode.

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Tuesday 24/11/2009 0:46
by rogermelcior
Per cert si han de reformar l'estació de Badalona ara hi estan posant tot el mobiliari nou (excloent els bancs i rètols que ja hi eren).
Estan posant un panel informatiu a l'andana de a banda mar i papereres i punts de reciclatge. Si han de fer recréixer les andanes, per què es fa? Volem gastar els diners dos cops? :'(
Aprofito per dir que han posat una paperera en el tros d'anadana comprès entre la via i la barana del pas subterrani en un espai d'uns 45 cm. Gràcies a la nova paperera l'evacuació dels viatgers en aquell tram d'anadana no és gens fluïda a més de ser una mica perillós! :avall

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Tuesday 24/11/2009 23:33
by metring
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... renfe.html

Adif millora l'accessibilitat de les andanes de l'estació de Renfe


21/11/09 02:00 - el punt

L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) apujarà l'altura de l'actual andana de l'estació de trens de Sitges fins a assolir els 68 centímetres, al llarg de 200 metres, segons informa l'Ajuntament. Amb aquesta actuació es pretén millorar l'accessibilitat dels usuaris de l'estació i eliminar les barreres arquitectòniques. L'accessibilitat millorarà també amb la col·locació de la pavimentació amb relleu i una banda de llum de seguretat. Els treballs es completaran amb l'adaptació dels actuals passos inferiors, els passos entre andanes i els accessos a l'edifici de l'estació a la nova altura de l'andana.

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Tuesday 01/12/2009 17:40
by MZA_1600
Avui he sentit per primer cop megafonia automàtica a Badalona :o Aquesta megafonia aunciava tots els trens quan s'eproximàven i quan entraven a la via corresponent, sembla ser que s'activava quan el tren trepitjava els circuïts de via de l'estació. Imagino que estaran en proves i de moment no sonará tots els dies...

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Wednesday 02/12/2009 8:35
by metring
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... 10625.html

Foment posa a licitació les obres de remodelació de l'estació de Renfe a Badalona

02/12/09 02:00 - Badalona - el punt

El Ministeri de Foment ha tret a concurs, a través de la Societat Estatal d'Infraestructures del Transport Terrestre (SEITT), les obres d'accessibilitat i remodelació de l'estació de Renfe a Badalona per valor de 4,2 milions d'euros. Un cop s'adjudiquin a l'empresa guanyadora, s'estima que els treballs tindran una durada de deu mesos. Amb aquesta actuació, es millorarà l'accessibilitat de l'estació de trens badalonina (s'instal·laran ascensors i escales mecàniques) i es remodelarà l'edifici de l'estació, que ara està ple d'esquerdes. També s'habilitaran aparcaments per a persones discapacitades i per a bicicletes.

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Thursday 03/12/2009 13:27
by trainman
Gavà tindrà una estació, més accessible, moderna i amb unes instal·lacions de qualitat

L’alcalde, Joaquim Balsera; el delegat del Govern, Joan Rangel, i el president d’ADIF, Antonio González, han presentat avui el projecte de reforma integral

El mes de gener començarà a executar-se el Projecte de permeabilització de l'estació del ferrocarril que preveu un conjunt d'actuacions per millorar l'accessibilitat i modernitzar unes instal·lacions que utilitzen diàriament 11.787 viatgers. Així ho ha confirmat avui el president d'ADIF, Antonio González, en l'acte de presentació del projecte de reforma integral de l'estació, que ha tingut lloc a la Sala de Plens de l'Ajuntament i que ha estat presidit per l'alcalde, Joaquim Balsera i pel delegat del Govern a Catalunya, Joan Rangel.

La intervenció té com a principals objectius l'eliminació de les barreres arquitectòniques i l'augment de la qualitat general del servei. Entre altres aspectes, l'obra inclourà la construcció de dos nous passos inferiors i la reconversió de l'actual com a travessia urbana, la millora i recreixement de les andanes, la remodelació i ampliació de l'edifici de viatgers i la millora de les marquesines.

El projecte de reforma integral de l'estació de RENFE té un pressupost de més de 6,4 milions d'euros, generarà més de 170 llocs de treball i farà realitat els termes del conveni de col·laboració signat l'octubre de 2008 entre l'alcalde de Gavà i el president d'ADIF.

Segons l'alcalde, Joaquim Balsera, "aquest projecte permetrà fer realitat un fet reivindicat per la ciutadania, des de tots els àmbits: formacions polítiques, associacions veïnals i entitats ciutadanes. Per això quan vaig prendre possessió de l'Alcaldia una les meves prioritats va ser la modernització de l'estació, una de les peces històriques més importants de Gavà i que des de la seva construcció, al segle XIX; no ha estat objecte d'una gran inversió per part de l'Estat". Balsera ha afegit que "el projecte és molt important per Gavà però també pel conjunt de la xarxa atès que la nostra estació és un punt essencial del sistema tal com es va demostrar durant la crisi de Rodalies".

Precisament, a aquesta crisi també s'ha referit el president d'ADIF: "Aquesta és una estació de vital importància amb un flux aproximat de 12.000 usuaris al dia i que quan va entrar el tren d'alta de velocitat a Barcelona va jugar un rol molt important perquè va esdevenir pràcticament el centre logístic de la línia de Rodalies C-2". En aquest sentit, ha estat contundent a l'hora d'afirmar que "no estalviarem recursos en fer tot allò que calgui perquè fer d'aquesta una magnífica estació, perquè ADIF realment té un deute amb Gavà i aquesta obra volem satisfer-lo".

El delegat del Govern a Catalunya, Joan Rangel, ha explicat que aquest projecte s'inclou dins la remodelació de la xarxa d'estacions de Catalunya i és un exemple "de la suma d'esforços dels diferents governs per millorar la societat, per garantir la convivència i dotar les ciutats dels millors serveis".

El president d'ADIF, Antonio González, ha explicat amb detall el contingut d'un projecte que incideix en la millora de l'accessibilitat, la seguretat i la qualitat de les instal·lacions.

Nous passos inferiors i millora d'andanes
El conjunt d'actuacions preveu la realització d'obres per a l'eliminació de les barreres arquitectòniques, la millora de l'accessibilitat als trens i l'ampliació de les instal·lacions per canalitzar el flux de passatgers mitjançant la construcció de dos nous passos inferiors a ambdós costats de l'edifici de viatgers.

El primer d'ells, situat al costat Viladecans, estarà dotat d'escales fixes i de tres ascensors amb capacitat per a vuit persones cadascun per facilitar l'accés de persones amb mobilitat reduïda. El segon, que s'ubicarà al costat Castelldefels, disposarà d'una escala fixa i quatre mecàniques de pujada i baixada.

La construcció d'aquests dos passos permetrà la futura reconversió de l'actual com a travessia urbana per a ús exclusiu de la ciutadania. Els accessos actuals es tancaran i, per tal que entri la llum natural, es col·locaran lucernaris.

Per altra banda, i amb l'objectiu de facilitar un accés més còmode i segur als diferents models de trens que presten servei en l'estació, s'elevarà el nivell de les tres andanes fins a situar-les a una altura de 68 centímetres sobre la cota de carril en una longitud de 200 metres. S'adaptaran les vores per indicar a les persones invidents la proximitat de les vies mitjançant la col·locació de rajoles hidràuliques de botons i material no lliscant. També s'instal·larà un nou sistema d'enllumenat.

A més, es procedirà a augmentar la superfície coberta per marquesines. En l'andana de la via 3 es preveu conservar la marquesina existent, realitzant treballs d'ampliació i modernització, mentre que a l'andana central i a la de la via 4 es preveu la construcció de noves zones cobertes. Una vegada finalitzat el conjunt d'actuacions previstes, l'estació disposarà de 110 metres coberts amb marquesines per andana.

Millora de la qualitat del servei
Les obres també inclouen un conjunt d'intervencions per modernitzar les instal·lacions destinades als clients, per adaptar-les a les actuals necessitats de l'explotació ferroviària. D'aquesta manera, s'ampliarà la superfície de l'edifici de viatgers fins als 295 metres quadrats per allotjar el servei de venda de bitllets, el servei d'atenció al client, cafeteria i lavabos, que estaran adaptats amb persones amb mobilitat reduïda a l'igual que els controls d'accés i tancament necessaris. Per això, es procedirà a la demolició d'edificacions annexes i es reorganitzaran els espais.

Les obres es complementaran amb la instal·lació d'un nou centre de transformació i un grup electrogen així com la col·locació de nou mobiliari urbà i il·luminació.

Amb l'objectiu d'incrementar la seguretat en les instal·lacions ferroviàries, es construirà un tancament integral mitjançant una tanca perimetral, es realitzarà l'enjardinament de la zona que limita amb el carrer de Salamanca i es crearà un accés per a vehicles d'emergència.

Les obres s'executaran per fases amb la finalitat de fer-les compatibles amb el manteniment del servei de transport ferroviari. S'iniciaran a principis de gener i es preveu que estiguin finalitades a desembre de 2010.


http://www.gavaciutat.net/cat/asp/notic ... ?not=31158

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Thursday 03/12/2009 15:06
by metring
trainman wrote:Gavà tindrà una estació, més accessible, moderna i amb unes instal·lacions de qualitat

Nous passos inferiors i millora d'andanes
El conjunt d'actuacions preveu la realització d'obres per a l'eliminació de les barreres arquitectòniques, la millora de l'accessibilitat als trens i l'ampliació de les instal·lacions per canalitzar el flux de passatgers mitjançant la construcció de dos nous passos inferiors a ambdós costats de l'edifici de viatgers.

http://www.gavaciutat.net/cat/asp/notic ... ?not=31158
A veure si així deixen de baixar a les vies, tot i ja haver pas soterrat >:(

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Friday 11/12/2009 15:22
by metring
http://es.noticias.yahoo.com/5/20091211 ... a5357.html

El PP reclama el soterrament de les vies de Renfe a l'altura de Gavà

Europa Press

El PP de Gavà ha reclamat avui el soterrament de les vies de Renfe al seu pas per la ciutat ja que, segons els populars, la desaparició de les vies milloraria la qualitat de vida dels veïns eliminant l'impacte acústic pel pas dels trens. Seguir leyendo el arículo

Planteja el soterrament de les vies com a alternativa al projecte de remodelació de l'estació de Gavà que fa poc han presentat Adif i l'Ajuntament. El portaveu popular, Josep Llobet, ha afirmat que aquest projecte "manca d'ambició" i "no dóna resposta a les carències bàsiques de l'actual estació, ja que no soluciona el problema de l'aparcament ni disminueix l'impacte acústic als carrers adjacents".

Segons Llobet, el PP continua reclamant el soterrament de les vies per evitar l'impacte acústic dels trens sobre els veïns del carrer de Salamanca o "com a mínim, la instal·lació de pantalles acústiques". A més, exigeixen una ampliació de l'aparcament de l'estació per donar cabuda a més vehicles.

Vomitiu

Posted: Friday 11/12/2009 15:37
by Guigui
:vomit

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Monday 14/12/2009 9:57
by Danzig
Collons, unes pantalles acústiques i santes pàsqües

Política ferroviària, segons alguns

Posted: Monday 14/12/2009 10:04
by Guigui
Oh, és que la majoria de partits, quan veuen possibilitats de moure totxo, especialment quan es tracta de denigrar més el tren, el pària de la nostra societat, no s'hi posen per poc...

I ja és significatiu que cert partit no tingui més propostes a fer en matèria de ferrocarril que soterrar.

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Tuesday 15/12/2009 23:48
by rogermelcior
Noves licitacions de reforma a les estacions de l'Alt Maresme:
-Malgrat de Mar
-Blanes
-Arenys de Mar
-Caldes d'Estrac

http://www.fomento.es/MFOM/LANG_CASTELL ... 215-02.htm

Toca Calella, Canet i Pineda

Posted: Wednesday 16/12/2009 11:03
by Guigui
http://www.vilaweb.cat/acn/ultima-hora/ ... a-mar.html

Foment invertirà 9,7 milions d'euros en la remodelació de les estacions de Calella, Canet de Mar i Pineda de Mar

10:47 16.12.2009

Barcelona (ACN).- El Ministeri de Foment invertirà 9,7 milions d'euros en obres de remodelació de les estacions de Rodalies de Calella, Canet de Mar i Pineda de Mar. L'actuació forma part del Pla de Rodalies de Barcelona 2008-2015 acordat entre el Ministeri de Foment i el Departament de Política Territorial i Obres Públiques per millorar la xarxa ferroviària de rodalies catalana. La licitació de les obres s'ha fet a través de la Sociedad Estatal de Infraestructuras del Transporte Terrestre (SEITT). Està previst que les actuacions s'executin en un termini d'entre vuit i deu mesos, segons informa el Ministeri en una nota de premsa.

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Wednesday 16/12/2009 11:32
by Nozomi
metring wrote:http://es.noticias.yahoo.com/5/20091211 ... a5357.html

El PP reclama el soterrament de les vies de Renfe a l'altura de Gavà

CAL?

:D

Re: Toca Calella, Canet i Pineda

Posted: Wednesday 16/12/2009 14:06
by uriol108
Guigui wrote:http://www.vilaweb.cat/acn/ultima-hora/ ... a-mar.html

Foment invertirà 9,7 milions d'euros en la remodelació de les estacions de Calella, Canet de Mar i Pineda de Mar
Que passarà amb aquestes inversions i altres que hi ha en curs a la xarxa de Rodalies a partir del 2010 si es produeix el traspas a la Generalitat de les Rodalies ? :nose

Re: Toca Calella, Canet i Pineda

Posted: Wednesday 16/12/2009 14:09
by rogermelcior
uriol108 wrote:
Guigui wrote:http://www.vilaweb.cat/acn/ultima-hora/ ... a-mar.html

Foment invertirà 9,7 milions d'euros en la remodelació de les estacions de Calella, Canet de Mar i Pineda de Mar
Que passarà amb aquestes inversions i altres que hi ha en curs a la xarxa de Rodalies a partir del 2010 si es produeix el traspas a la Generalitat de les Rodalies ? :nose
El traspàs no afectarà a la titularitat de les estacions que seguiran sent d'ADIF! A més, aquestes inversions estan previstes en un contracte programa d'inversions a la xarxa bàsica de Rodalies entre el DPTOP i Foment que és el que fa possible la traspàs.

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Saturday 19/12/2009 0:33
by metring
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... ritim.html

ICV-EUiA exigeix la connexió entre l'estació de Renfe i el passeig marítim

18/12/09 02:00 - Badalona - m.membrives


El grup d'ICV-EUiA a Badalona vol aprofitar la imminència de la licitació de les obres d'allargament del passeig marítim per insistir en la necessitat de la connexió entre l'estació de Renfe i el pàrquing de la platja. El president del grup, Carles Sagués, assegura que ara, amb la licitació de les obres, «tenim una altra oportunitat per fer possible la connexió». Hi afegeix que amb aquesta connexió «en sortiran beneficiades les persones que hi deixen el cotxe aparcat, els veïns del front marítim i els visitants del futur museu del còmic».

Iniciativa fa anys que reclama l'accessibilitat de l'estació de Renfe i la connexió entre les andanes i el pàrquing de la platja, que no apareix inclosa en el projecte d'obres per remodelar l'estació que es va donar a conèixer al novembre i es va posar a licitació a principi d'aquest mes de desembre. Per aquest motiu els integrants d'ICV-EUiA veuen ara en la licitació del passeig marítim «una altra oportunitat per fer possible la connexió entre la Renfe i el pàrquing de la platja» perquè, segons diuen, «està prevista una nova ordenació dels aparcaments de la zona».

Connexió metro

Posted: Saturday 19/12/2009 14:40
by Guigui
El que jo em pregunto és per què cap estament oficial no ha contemplat seriosament la connexió amb metro amb l'estació de Badalona? El possible trasllat a l'interior no pot servir d'excusa, ja que sembla que hi aniria un tramvia, al qual la connexió amb la L1 i la L10 també aniria de perles.

En fi, una altra mostra de la seriositat amb què es prenen la intermodalitat per aquests verals...

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Sunday 20/12/2009 1:51
by 437.001
Fa uns dies vaig passar en tren per Martorell, era de nit i des del 447 no vaig poder veure-ho bé, però em va semblar que finalment han acabat les obres d´elevació d´andanes i marquesines a la via direcció Sant Vicenç de Calders.
Algú ho pot confirmar? Si fos així, definitivament Martorell ja seria una estació digna.

...només faltaria renovar les estacions de Vilafranca cap avall, en un estat lamentable tot i el nombre de viatgers, especialment El Vendrell, L´Arboç i Sant Vicenç de Calders.

Però bé, poc a poc van fent. :roll:

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Friday 25/12/2009 11:55
by rogermelcior
L'estació de Montgat Nord està ubicada en un mòdul prefabricat provisional i ja no funciona l'edifici normal per la reforma. Està instal·lada la senyalètica provisional d'ADIF en català, castellà i anglès.