"pasará EN la Sagrera" seria incorrecte, per la qual cosa no crec que sigui un error de redacció. O bé el Ministre s'ha explicat malament, o el periodista no ho ha entès bé, però el redactor ha escrit el que volia escriure.victorcasta wrote:Parará o pasará? La propia notícia es contradiu quan més endavant diu que la seva obertura està prevista pel 2016, així que prefereixo pensar que ha estat una cagada del periodista o un lapsus del ministre.metring wrote:el ministro ha señalado que el AVE parará en la estación de la Sagrera a finales del año que viene una vez acabado el túnel entre Sants y Sagrera y la parte de la vía y de la infraestructura colateral.
Estació de Sagrera-TAV
Re: L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!
- carles10000
- N6
- Posts: 210
- Joined: Monday 18/10/2010 19:34
- Location: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram
Re: Estació de Sagrera-TAV
Segons El Periodico es un baixador provisional......
http://www.elperiodico.com/es/noticias/ ... 7717.shtml
http://www.elperiodico.com/es/noticias/ ... 7717.shtml
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Enllaç amb metro
Si no és per a facilitar l'enllaç amb el metro, el baixador provisional serà una obra totalment inútil.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Estació de Sagrera-TAV
http://www.lamalla.cat/infolocal/area_b ... ?id=441975
L'estació de la Sagrera, un regal per a l'economia catalana
Un estudi de la Cambra de Comerç de Barcelona destaca que originarà 48.000 llocs de treball i unirà 11 milions de persones
LAMALLA.CAT / AGÈNCIES
L'entrada en servei de l'estació intermodal de La Sagrera, a Barcelona, permetrà impulsar l'economia catalana fins a convertir-la en una de les més avançades de la Unió Europea i transformarà una àrea urbana que guanyarà milers de veïns i generarà en 15 anys uns 48.000 nous llocs de treball. Aquesta és una de les principals conclusions de l'estudi sobre les conseqüències econòmiques i territorials de l'estació de La Sagrera que ha elaborat la Cambra de Comerç de Barcelona, i que aquest divendres s'ha presentat en un acte públic on ha assistit l'alcalde de la ciutat, Jordi Hereu.
L'estudi, que pretén influir en aquestes èpoques de retallades pressupostàries perquè la inversió en aquesta estació sigui considerada una prioritat, subratlla que aquesta infraestructura, que està previst s'inauguri el 2016, és "clau" per a "la Barcelona megaregional del segle XXI". En aquesta línia, assegura que la connexió amb alta velocitat ferroviària de Barcelona amb Europa aconseguirà estendre el seu àmbit d'influència directa més enllà de Lió, Bordeus i Marsella, a França; així com el d'Espanya a tot el corredor mediterrani i el centre.
Unirà 11 milions de persones
En termes de connexió ferroviària, La Sagrera unirà en menys de dues hores 11 milions de persones, fet que suposa un 80% més que en l'actualitat, mentre que la població que estarà a menys de quatre hores de Barcelona en alta velocitat serà un 60% més que en aquests moments, arribant als 31 milions.
L'estudi de la Cambra de Comerç de Barcelona destaca que aquesta infraestructura "presenta unes característiques de creixement de la producció, el comerç exterior i l'ocupació que fan que l'economia catalana convergeixi tendencialment amb les economies més avançades de la Unió Europea". L'informe adverteix que Barcelona està en condicions d'atreure activitats econòmiques que busquen precisament un entorn amb una gran dimensió urbana i amb necessitats elevades de mobilitat, de manera que resulta determinant comptar amb una estació com la de La Sagrera.
48.000 nous llocs de treball en 15 anys
La transformació urbana a l'àrea de Sant Andreu-La Sagrera que suposarà la construcció d'aquesta estació d'alta velocitat permetrà també generar ocupació, que l'estudi xifra en 48.000 nous llocs de treball els pròxims 15 anys. Les 160 hectàrees sobre les quals s'aixecarà l'estació quedaran ampliades a mitjà i llarg termini fins a més de 325 hectàrees per la transformació dels polígons industrials manufacturers veïns, el que també farà guanyar a la zona fins a 37.000 nous habitatges.
Per a la ciutat de Barcelona, l'estació suposarà un element clau en la millora de l'accessibilitat de la població a l'alta velocitat, de manera que el nombre de persones a menys de 20 minuts d'aquest servei passarà a ser més d'un milió, cosa que suposarà un 63% del total. Les comarques del Maresme, el Vallès Occidental i el Vallès Oriental són les que milloraran més les seves connexions amb les estacions d'alta velocitat.
L'estalvi energètic
L'estudi també analitza l'impacte de l'estació en l'àmbit de l'energia i assegura que, una vegada en funcionament la línia d'alta velocitat, s'aconseguirà un estalvi de més d'un terç en el consum energètic i l'emissió de gasos d'efecte hivernacle en els desplaçaments en vehicle privat. Les emissions de CO2 a l'any es reduiran en un 52%, mentre que les d'altres contaminants atmosfèrics com el diòxid de nitrogen ho faran en un 42,8%.
Després de la presentació de l'estudi, Jordi Hereu ha destacat que aquest treball aporta "rigor" acadèmic als plantejaments que el consistori defensa des de fa temps sobre la importància d'aquesta infraestructura, que suposarà, ha reiterat, "un salt d'escala" per a Barcelona i que serà decisiva per sortir de la crisi.
L'estació de la Sagrera, un regal per a l'economia catalana
Un estudi de la Cambra de Comerç de Barcelona destaca que originarà 48.000 llocs de treball i unirà 11 milions de persones
LAMALLA.CAT / AGÈNCIES
L'entrada en servei de l'estació intermodal de La Sagrera, a Barcelona, permetrà impulsar l'economia catalana fins a convertir-la en una de les més avançades de la Unió Europea i transformarà una àrea urbana que guanyarà milers de veïns i generarà en 15 anys uns 48.000 nous llocs de treball. Aquesta és una de les principals conclusions de l'estudi sobre les conseqüències econòmiques i territorials de l'estació de La Sagrera que ha elaborat la Cambra de Comerç de Barcelona, i que aquest divendres s'ha presentat en un acte públic on ha assistit l'alcalde de la ciutat, Jordi Hereu.
L'estudi, que pretén influir en aquestes èpoques de retallades pressupostàries perquè la inversió en aquesta estació sigui considerada una prioritat, subratlla que aquesta infraestructura, que està previst s'inauguri el 2016, és "clau" per a "la Barcelona megaregional del segle XXI". En aquesta línia, assegura que la connexió amb alta velocitat ferroviària de Barcelona amb Europa aconseguirà estendre el seu àmbit d'influència directa més enllà de Lió, Bordeus i Marsella, a França; així com el d'Espanya a tot el corredor mediterrani i el centre.
Unirà 11 milions de persones
En termes de connexió ferroviària, La Sagrera unirà en menys de dues hores 11 milions de persones, fet que suposa un 80% més que en l'actualitat, mentre que la població que estarà a menys de quatre hores de Barcelona en alta velocitat serà un 60% més que en aquests moments, arribant als 31 milions.
L'estudi de la Cambra de Comerç de Barcelona destaca que aquesta infraestructura "presenta unes característiques de creixement de la producció, el comerç exterior i l'ocupació que fan que l'economia catalana convergeixi tendencialment amb les economies més avançades de la Unió Europea". L'informe adverteix que Barcelona està en condicions d'atreure activitats econòmiques que busquen precisament un entorn amb una gran dimensió urbana i amb necessitats elevades de mobilitat, de manera que resulta determinant comptar amb una estació com la de La Sagrera.
48.000 nous llocs de treball en 15 anys
La transformació urbana a l'àrea de Sant Andreu-La Sagrera que suposarà la construcció d'aquesta estació d'alta velocitat permetrà també generar ocupació, que l'estudi xifra en 48.000 nous llocs de treball els pròxims 15 anys. Les 160 hectàrees sobre les quals s'aixecarà l'estació quedaran ampliades a mitjà i llarg termini fins a més de 325 hectàrees per la transformació dels polígons industrials manufacturers veïns, el que també farà guanyar a la zona fins a 37.000 nous habitatges.
Per a la ciutat de Barcelona, l'estació suposarà un element clau en la millora de l'accessibilitat de la població a l'alta velocitat, de manera que el nombre de persones a menys de 20 minuts d'aquest servei passarà a ser més d'un milió, cosa que suposarà un 63% del total. Les comarques del Maresme, el Vallès Occidental i el Vallès Oriental són les que milloraran més les seves connexions amb les estacions d'alta velocitat.
L'estalvi energètic
L'estudi també analitza l'impacte de l'estació en l'àmbit de l'energia i assegura que, una vegada en funcionament la línia d'alta velocitat, s'aconseguirà un estalvi de més d'un terç en el consum energètic i l'emissió de gasos d'efecte hivernacle en els desplaçaments en vehicle privat. Les emissions de CO2 a l'any es reduiran en un 52%, mentre que les d'altres contaminants atmosfèrics com el diòxid de nitrogen ho faran en un 42,8%.
Després de la presentació de l'estudi, Jordi Hereu ha destacat que aquest treball aporta "rigor" acadèmic als plantejaments que el consistori defensa des de fa temps sobre la importància d'aquesta infraestructura, que suposarà, ha reiterat, "un salt d'escala" per a Barcelona i que serà decisiva per sortir de la crisi.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Centre d'una megaregió
http://www.avui.cat/noticia/article/7-v ... grera.html
La Sagrera
27/02/11 02:00 - Joan Trullen
En molt poc temps Barcelona ha fet visible la gran aposta pel transport públic ferroviari i, molt especialment, pel tren d'alta velocitat. Per un costat s'han iniciat les obres del que ha de constituir una peça central de tota la xarxa ferroviària de Catalunya: l'estació multimodal de la Sagrera-Alta Velocitat. D'altra banda, s'ha inaugurat l'estació Sagrera-Meridiana, un dels grans nusos que integren la xarxa del metro amb la xarxa ferroviària de rodalies i regional. Addicionalment, la tuneladora que està perforant el túnel per la línea d'alta velocitat que unirà la Sagrera i Sants ha superat amb èxit el punt crític de la Pedrera i continua el seu trajecte. La Sagrera i els districtes del nord de Barcelona estan d'enhorabona.
Ens hem de remuntar a la gran operació olímpica del 1986-1992 i a la construcció de la terminal 1 de l'aeroport de Barcelona per trobar obres de tanta envergadura. I d'una manera molt especial, l'aposta pel tren d'alta velocitat i la construcció de la gran estació multimodal de la Sagrera-Alta Velocitat constitueixen peces d'una importància cabdal que permetran articular ferroviàriament l'espai megaregional que s'està configurant des de Lió fins a Alacant, i que té Barcelona com a la gran metròpoli central. El conjunt d'instal·lacions i inversions de la nova estació del tren d'alta velocitat està previst que assoleixi un volum edificat superior a la terminal 1 de l'aeroport de Barcelona.
Afortunadament, les obres estan en marxa i, malgrat les retallades en les inversions públiques imposades pels plans d'estabilitat, aquestes no afecten la Sagrera. Haig de dir que la tenacitat de les autoritats municipals i de l'administració central i autonòmica ha estat realment proverbial. Si haguessin fet cas a aquelles veus que maldaven per suspendre les obres i cercar alternatives al traçat actual, estic convençut que en l'actual entorn de retallada general de la inversió pública Barcelona ni tindria un nou túnel ni hauria iniciat la construcció d'aquesta gran estació de la Sagrera.
En un estudi que acaba de presentar l'Institut d'Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona s'analitzen les conseqüències econòmiques i territorials de la Sagrera i la connexió ferroviària amb Europa en alta velocitat. Destaquem-ne alguns resultats. En primer lloc, la millora de l'accessibilitat, tant per la població resident a Barcelona com per al conjunt de l'àrea i la regió metropolitana. La població resident a Barcelona a menys de deu minuts d'una estació d'alta velocitat es doblarà, arribant a 1,2 milions d'habitants, un 77% del conjunt de la ciutat. En el conjunt de la regió metropolitana de Barcelona, gairebé 3,8 milions d'habitants la tindran a menys de 30 minuts. La millora és especialment significativa en l'accessibilitat en transport públic. Cal destacar que les comarques del Maresme, Vallès Occidental i Vallès Oriental notaran de manera molt intensa la millora de l'accessibilitat gràcies a l'existència de l'estació de la Sagrera.
Però hi ha conseqüències de gran calat que afecten l'atracció de nous fluxos ferroviaris. La Sagrera constitueix la primera gran porta d'entrada de les línies ferroviàries d'alta velocitat europees amb la península ibèrica. I aquí la connexió Barcelona-París ha d'ésser fonamental, i caldria preparar-la, tal com ja s'està fent per a Madrid. I també l'estació d'origen d'altres línies que connectaran Barcelona amb el conjunt de la península ibèrica, incloent-hi Portugal. Es detecten efectes dinàmics especialment significatius dins d'un radi de 650 quilòmetres. Si es realitzen les connexions amb València i Múrcia i amb Lió, Barcelona quedarà a menys de dues hores per a 11 milions de persones, un 80% més que en l'actualitat. Heus aquí una prioritat que exigeix desplegar una gran política d'aliances.
Les conseqüències sobre el teixit econòmic que es pot potenciar a l'entorn de la Sagrera, seguint el model d'estacions com ara la de Zuidas, a Amsterdam, i sobre el planejament urbanístic a Sant Andreu, són també d'una gran rellevància. La constitució d'una nova gran polaritat a Barcelona pot comportar atreure més activitats productives vinculades a l'existència d'aquesta nova gran oferta d'infraestructures per a la mobilitat assentada sobre transport públic i molt respectuós amb els objectius de sostenibilitat ambiental.
Barcelona està construint peces essencials del nou model de desenvolupament sostenible, i la Sagrera n'és una de fonamental. Com al seu dia l'operació 22@ del Poblenou volia ésser una resposta creativa per construir el model Barcelona-ciutat del coneixement, avui la Sagrera constitueix una peça central de la Barcelona megaregional.
La Sagrera
27/02/11 02:00 - Joan Trullen
En molt poc temps Barcelona ha fet visible la gran aposta pel transport públic ferroviari i, molt especialment, pel tren d'alta velocitat. Per un costat s'han iniciat les obres del que ha de constituir una peça central de tota la xarxa ferroviària de Catalunya: l'estació multimodal de la Sagrera-Alta Velocitat. D'altra banda, s'ha inaugurat l'estació Sagrera-Meridiana, un dels grans nusos que integren la xarxa del metro amb la xarxa ferroviària de rodalies i regional. Addicionalment, la tuneladora que està perforant el túnel per la línea d'alta velocitat que unirà la Sagrera i Sants ha superat amb èxit el punt crític de la Pedrera i continua el seu trajecte. La Sagrera i els districtes del nord de Barcelona estan d'enhorabona.
Ens hem de remuntar a la gran operació olímpica del 1986-1992 i a la construcció de la terminal 1 de l'aeroport de Barcelona per trobar obres de tanta envergadura. I d'una manera molt especial, l'aposta pel tren d'alta velocitat i la construcció de la gran estació multimodal de la Sagrera-Alta Velocitat constitueixen peces d'una importància cabdal que permetran articular ferroviàriament l'espai megaregional que s'està configurant des de Lió fins a Alacant, i que té Barcelona com a la gran metròpoli central. El conjunt d'instal·lacions i inversions de la nova estació del tren d'alta velocitat està previst que assoleixi un volum edificat superior a la terminal 1 de l'aeroport de Barcelona.
Afortunadament, les obres estan en marxa i, malgrat les retallades en les inversions públiques imposades pels plans d'estabilitat, aquestes no afecten la Sagrera. Haig de dir que la tenacitat de les autoritats municipals i de l'administració central i autonòmica ha estat realment proverbial. Si haguessin fet cas a aquelles veus que maldaven per suspendre les obres i cercar alternatives al traçat actual, estic convençut que en l'actual entorn de retallada general de la inversió pública Barcelona ni tindria un nou túnel ni hauria iniciat la construcció d'aquesta gran estació de la Sagrera.
En un estudi que acaba de presentar l'Institut d'Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona s'analitzen les conseqüències econòmiques i territorials de la Sagrera i la connexió ferroviària amb Europa en alta velocitat. Destaquem-ne alguns resultats. En primer lloc, la millora de l'accessibilitat, tant per la població resident a Barcelona com per al conjunt de l'àrea i la regió metropolitana. La població resident a Barcelona a menys de deu minuts d'una estació d'alta velocitat es doblarà, arribant a 1,2 milions d'habitants, un 77% del conjunt de la ciutat. En el conjunt de la regió metropolitana de Barcelona, gairebé 3,8 milions d'habitants la tindran a menys de 30 minuts. La millora és especialment significativa en l'accessibilitat en transport públic. Cal destacar que les comarques del Maresme, Vallès Occidental i Vallès Oriental notaran de manera molt intensa la millora de l'accessibilitat gràcies a l'existència de l'estació de la Sagrera.
Però hi ha conseqüències de gran calat que afecten l'atracció de nous fluxos ferroviaris. La Sagrera constitueix la primera gran porta d'entrada de les línies ferroviàries d'alta velocitat europees amb la península ibèrica. I aquí la connexió Barcelona-París ha d'ésser fonamental, i caldria preparar-la, tal com ja s'està fent per a Madrid. I també l'estació d'origen d'altres línies que connectaran Barcelona amb el conjunt de la península ibèrica, incloent-hi Portugal. Es detecten efectes dinàmics especialment significatius dins d'un radi de 650 quilòmetres. Si es realitzen les connexions amb València i Múrcia i amb Lió, Barcelona quedarà a menys de dues hores per a 11 milions de persones, un 80% més que en l'actualitat. Heus aquí una prioritat que exigeix desplegar una gran política d'aliances.
Les conseqüències sobre el teixit econòmic que es pot potenciar a l'entorn de la Sagrera, seguint el model d'estacions com ara la de Zuidas, a Amsterdam, i sobre el planejament urbanístic a Sant Andreu, són també d'una gran rellevància. La constitució d'una nova gran polaritat a Barcelona pot comportar atreure més activitats productives vinculades a l'existència d'aquesta nova gran oferta d'infraestructures per a la mobilitat assentada sobre transport públic i molt respectuós amb els objectius de sostenibilitat ambiental.
Barcelona està construint peces essencials del nou model de desenvolupament sostenible, i la Sagrera n'és una de fonamental. Com al seu dia l'operació 22@ del Poblenou volia ésser una resposta creativa per construir el model Barcelona-ciutat del coneixement, avui la Sagrera constitueix una peça central de la Barcelona megaregional.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Centre d'una megaregió
A menys de deu minuts com? En helicòpter? Si el temps mitjà des que se surt de casa fins que es puja al metro ja acostuma a superar els 10 minuts...Joan Trullen wrote:La població resident a Barcelona a menys de deu minuts d'una estació d'alta velocitat es doblarà, arribant a 1,2 milions d'habitants, un 77% del conjunt de la ciutat. En el conjunt de la regió metropolitana de Barcelona, gairebé 3,8 milions d'habitants la tindran a menys de 30 minuts.
Vallès Occidental? Hi ha plans de fer passar la R4 per la nova estació de la Sagrera?Joan Trullen wrote:La millora és especialment significativa en l'accessibilitat en transport públic. Cal destacar que les comarques del Maresme, Vallès Occidental i Vallès Oriental notaran de manera molt intensa la millora de l'accessibilitat gràcies a l'existència de l'estació de la Sagrera.
Múrcia o Lió a menys de 2 hores de Barcelona? Quin fart de riure...Joan Trullen wrote:Si es realitzen les connexions amb València i Múrcia i amb Lió, Barcelona quedarà a menys de dues hores per a 11 milions de persones, un 80% més que en l'actualitat.
Ai, com m'encanten aquests articles d'autobombo i ciència-ficció...
Re: Estació de Sagrera-TAV
Probablement el que ha escrit això de menys de dues hores de Múrcia i Lió és dels que deuen pensar que el món exterior (és a dir, allò que es troba al sud d´Alcanar i al nord del Pertús), és molt petit, i Múrcia es troba una mica més al sud del Maestrat, i Lió una mica més al nord de Perpinyà...
Re: Estació de Sagrera-TAV
Pont d'en Colomar jajajametring wrote:http://www.europapress.cat/economia/not ... 05801.html
Qui guanyi haurà de redactar, mitjançant tres equips, els tres projectes constructius de Sant Andreu (81.772 metres quadrats), La Sagrera (95.981) i Bac de Roda (47.808), i quedaran per a una contractació posterior la redacció dels del sector de tallers, entre el Pont del Colomar i el passeig de Santa Coloma.
http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
Re: Túnel AV Sants-Sagrera
D'aquí que estigui feta l'estació de Sagrera calculeu 10 anys. No se que opinue
Re: Túnel AV Sants-Sagrera
Des que es van posar les piles (desembre'10) les obres han anat avançant a bon ritme. No descarto que estigui finalitzada el 2016 o, com a molt, el 2017. Recordem que és una obra prioritària per a Adif.rangqiang wrote:D'aquí que estigui feta l'estació de Sagrera calculeu 10 anys. No se que opinue
Re: Estació de Sagrera-TAV
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... reu-967637
CONSTRUCCIÓ DE LA MACROESTACIÓ I DE LES NOVES VIES I VIALS
L'AVE ha contractat el 50% de l'obra la Sagrera-Sant Andreu
Estat, Generalitat i ajuntament ja gasten 1.125 milions en els 3,7 km del corredor
Dissabte, 9 de abril del 2011 RAMON COMORERA - BARCELONA
Des de l'any passat hi ha hagut alts i bastants baixos d'activitat. Però ara, les obres del corredor ferroviari de 3,7 quilòmetres de l'AVE-Rodalies de la Sagrera-Sant Andreu tornen a agafar velocitat. Juntament amb l'inici real al desembre (l'oficial va ser sis mesos abans) de l'excavació de la macroestació, al costat del parc de Sant Martí, ara s'estan executant en nombroses zones les estructures per cobrir les vies, així com les obres de la nova estació de Sant Andreu Comtal. Els punts d'activitat delimiten una altra vegada un recorregut que és difícil d'observar per la seva amplitud. Les tres administracions que impulsen el conjunt de projectes (Estat, Generalitat i ajuntament) ja han contractat la meitat de la inversió total prevista en infraestructures i urbanització, segons va revelar ahir la societat Barcelona Sagrera Alta Velocitat (BSAV) que les reuneix totes tres.
Ja són 1.125 milions dels 2.250 previstos, sense comptar el condicionament interior de la futura terminal ni les seves instal·lacions. A l'activitat més continuada del sector nord, on avancen la nova estació de Sant Andreu Comtal i els trams del llarg calaix de formigó que taparà tot el traçat dels dos tipus de vies així com els dos carrils laterals de trànsit, s'hi suma el bon ritme d'excavació de l'enorme terreny de la macroestació, que té un quilòmetre de llarg i gairebé 100 metres d'ample.
El pas de camions és constant. S'espera que aquest estiu ja hagin portat lluny la cinquena part dels dos milions de metres cúbics de terra que ocuparà, fins a 30 metres de profunditat, aquest edifici intermodal (AVE, Rodalies, metro i autobusos) que serà més gran que la T-1 de l'aeroport.
A LLARG TERMINI / El resultat, no obstant, va per molt llarg i apunta al 2020 o més enllà. A finals del 2012, l'AVE ja passarà pel túnel de Sants en direcció cap a França, segons preveu el Ministeri de Foment. L'estructura de l'estació, en canvi, seguirà en obres fins al 2015, segons els terminis de l'adjudicació. I llavors encara faltaran dos anys i mig més, fins a principis del 2018, per preparar l'interior.
El corredor amb les seves instal·lacions ferroviàries complementàries (centres d'avituallament i neteja de l'AVE i nous tallers de Sant Andreu), el parc lineal que cobrirà tota la llosa i les connexions urbanes dels carrers es podria allargar encara més. El director general de BSAV, Joan Baltà, va parlar ahir de «8, 10 o 12 anys» al repassar els projectes.
El gestor d'infraestructures Adif està estudiant la creació d'una estació provisional per al dia en què els trens comencin a passar, segons va comentar el ministre José Blanco en la seva última visita a Barcelona. Baltà ho va confirmar, però sense concretar la seva possible ubicació, si bé l'estretor del pas de l'AVE, entre les vies de Rodalies de Mataró i Granollers, redueix les possibilitats a la zona més pròxima al pont de Bac de Roda.
CONSTRUCCIÓ DE LA MACROESTACIÓ I DE LES NOVES VIES I VIALS
L'AVE ha contractat el 50% de l'obra la Sagrera-Sant Andreu
Estat, Generalitat i ajuntament ja gasten 1.125 milions en els 3,7 km del corredor
Dissabte, 9 de abril del 2011 RAMON COMORERA - BARCELONA
Des de l'any passat hi ha hagut alts i bastants baixos d'activitat. Però ara, les obres del corredor ferroviari de 3,7 quilòmetres de l'AVE-Rodalies de la Sagrera-Sant Andreu tornen a agafar velocitat. Juntament amb l'inici real al desembre (l'oficial va ser sis mesos abans) de l'excavació de la macroestació, al costat del parc de Sant Martí, ara s'estan executant en nombroses zones les estructures per cobrir les vies, així com les obres de la nova estació de Sant Andreu Comtal. Els punts d'activitat delimiten una altra vegada un recorregut que és difícil d'observar per la seva amplitud. Les tres administracions que impulsen el conjunt de projectes (Estat, Generalitat i ajuntament) ja han contractat la meitat de la inversió total prevista en infraestructures i urbanització, segons va revelar ahir la societat Barcelona Sagrera Alta Velocitat (BSAV) que les reuneix totes tres.
Ja són 1.125 milions dels 2.250 previstos, sense comptar el condicionament interior de la futura terminal ni les seves instal·lacions. A l'activitat més continuada del sector nord, on avancen la nova estació de Sant Andreu Comtal i els trams del llarg calaix de formigó que taparà tot el traçat dels dos tipus de vies així com els dos carrils laterals de trànsit, s'hi suma el bon ritme d'excavació de l'enorme terreny de la macroestació, que té un quilòmetre de llarg i gairebé 100 metres d'ample.
El pas de camions és constant. S'espera que aquest estiu ja hagin portat lluny la cinquena part dels dos milions de metres cúbics de terra que ocuparà, fins a 30 metres de profunditat, aquest edifici intermodal (AVE, Rodalies, metro i autobusos) que serà més gran que la T-1 de l'aeroport.
A LLARG TERMINI / El resultat, no obstant, va per molt llarg i apunta al 2020 o més enllà. A finals del 2012, l'AVE ja passarà pel túnel de Sants en direcció cap a França, segons preveu el Ministeri de Foment. L'estructura de l'estació, en canvi, seguirà en obres fins al 2015, segons els terminis de l'adjudicació. I llavors encara faltaran dos anys i mig més, fins a principis del 2018, per preparar l'interior.
El corredor amb les seves instal·lacions ferroviàries complementàries (centres d'avituallament i neteja de l'AVE i nous tallers de Sant Andreu), el parc lineal que cobrirà tota la llosa i les connexions urbanes dels carrers es podria allargar encara més. El director general de BSAV, Joan Baltà, va parlar ahir de «8, 10 o 12 anys» al repassar els projectes.
El gestor d'infraestructures Adif està estudiant la creació d'una estació provisional per al dia en què els trens comencin a passar, segons va comentar el ministre José Blanco en la seva última visita a Barcelona. Baltà ho va confirmar, però sense concretar la seva possible ubicació, si bé l'estretor del pas de l'AVE, entre les vies de Rodalies de Mataró i Granollers, redueix les possibilitats a la zona més pròxima al pont de Bac de Roda.
Obres a vista d'ocell
http://www.btvnoticies.cat/2011/04/27/l ... cell/#None
Les obres de l’estació intermodal de la Sagrera, a vista d’ocell
Actualitzat el 27.04.2011 a les 16:03
Marc Garcia
En un context de retallades, una obra en què de moment no hi haurà reprogramacions és la nova estació intermodal de la Sagrera. Els compromisos internacionals de fer arribar l'alta velocitat a França a finals de 2012 mantenen el ritme dels treballs que s'estan fent a la zona. Un equip de BTV ha sobrevolat les obres.
(Veieu el vídeo a l'enllaç)
Comencem el vol al pont de Bac de Roda. Des d'aquí es divisa tot l'espai que ocuparà l'estació de la Sagrera, avui una gran extensió de terra. Fins a finals de juny, es treballarà nit i dia per treure tres milions de metres cúblics de sorra. A l'esquerra hi ha les vies de Rodalies que van a la costa i a Sant Celoni i que s'han desviat del traçat antic. Pel mig hi circularà l'AVE, provisionalment fins que no estigui acabada l'estació. Això farà obligatori enderrocar el pont del Treball, l'any que ve, i desviar el trànsit per un altre de provisional que ja es comença a fer uns metres més amunt.
Avancem fins al triangle ferroviari, el punt on es bifurquen les dues línies de Rodalies. A l'esquerra hi ha els caixons de formigó per on ara ja passen trens. Al costat se n'han de fer encara més per soterrar el pas de l'AVE. N'hi haurà dos més als extrems per al trànsit de vehicles, que enllaçaran la Sagrera amb el nus de la Trinitat.
Uns metres més endavant, aquest és l'aspecte de les obres de soterrament de l'estació de Sant Andreu Comtal. Aquí els trens es desvien ara per un lateral a mà esquerra, espai per on en un futur hi passaran cotxes.
Els gairebé quatre quilòmetres de vies des del pont de Bac de Roda fins a la Trinitat quedaran soterrats i al damunt es guanyarà una zona verda d'unes 40 hectàrees. Les entranyes del nus de la Trinitat ja esperen el pas de l'AVE. De fet, quan es va construir, abans de les Olimpíades, ja es va reservar un espai per a l'alta velocitat.
Les obres de l’estació intermodal de la Sagrera, a vista d’ocell
Actualitzat el 27.04.2011 a les 16:03
Marc Garcia
En un context de retallades, una obra en què de moment no hi haurà reprogramacions és la nova estació intermodal de la Sagrera. Els compromisos internacionals de fer arribar l'alta velocitat a França a finals de 2012 mantenen el ritme dels treballs que s'estan fent a la zona. Un equip de BTV ha sobrevolat les obres.
(Veieu el vídeo a l'enllaç)
Comencem el vol al pont de Bac de Roda. Des d'aquí es divisa tot l'espai que ocuparà l'estació de la Sagrera, avui una gran extensió de terra. Fins a finals de juny, es treballarà nit i dia per treure tres milions de metres cúblics de sorra. A l'esquerra hi ha les vies de Rodalies que van a la costa i a Sant Celoni i que s'han desviat del traçat antic. Pel mig hi circularà l'AVE, provisionalment fins que no estigui acabada l'estació. Això farà obligatori enderrocar el pont del Treball, l'any que ve, i desviar el trànsit per un altre de provisional que ja es comença a fer uns metres més amunt.
Avancem fins al triangle ferroviari, el punt on es bifurquen les dues línies de Rodalies. A l'esquerra hi ha els caixons de formigó per on ara ja passen trens. Al costat se n'han de fer encara més per soterrar el pas de l'AVE. N'hi haurà dos més als extrems per al trànsit de vehicles, que enllaçaran la Sagrera amb el nus de la Trinitat.
Uns metres més endavant, aquest és l'aspecte de les obres de soterrament de l'estació de Sant Andreu Comtal. Aquí els trens es desvien ara per un lateral a mà esquerra, espai per on en un futur hi passaran cotxes.
Els gairebé quatre quilòmetres de vies des del pont de Bac de Roda fins a la Trinitat quedaran soterrats i al damunt es guanyarà una zona verda d'unes 40 hectàrees. Les entranyes del nus de la Trinitat ja esperen el pas de l'AVE. De fet, quan es va construir, abans de les Olimpíades, ja es va reservar un espai per a l'alta velocitat.
Re: Obres a vista d'ocell
Un altre cas de Patrimoni a la caqueta per culpa de l'urbanisme megalòman d'aquesta ciutat que creu que serà menys provinciana si destrueix tot allò que tingui més de vint anys i no estigui catalogat.btvnoticies wrote:Pel mig hi circularà l'AVE, provisionalment fins que no estigui acabada l'estació. Això farà obligatori enderrocar el pont del Treball, l'any que ve, i desviar el trànsit per un altre de provisional que ja es comença a fer uns metres més amunt.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Re: Estació de Sagrera-TAV
Home, la veritat, el món seguirà girant sense el pont del Treball, no?
Vull dir, no és el pont de Calatrava, ni el pont del Diable de Martorell...
O és que el pont del Treball té res d´especial?
A mi em preocupa molt més la demolició d´edificis antics a la Sagrera que no aquest pont, com per exemple la plaça Masadas, que està deformada, i mira que és una de les places més maques de Barcelona...
Vull dir, no és el pont de Calatrava, ni el pont del Diable de Martorell...
O és que el pont del Treball té res d´especial?
A mi em preocupa molt més la demolició d´edificis antics a la Sagrera que no aquest pont, com per exemple la plaça Masadas, que està deformada, i mira que és una de les places més maques de Barcelona...
Re: Estació de Sagrera-TAV
El pont del Treball Digne no es mantindrà perquè es construirà un vial pel damunt de la cobertura de les vies, que unirà d'una manera més rectilínia el c/Garcilaso i el c/Pont del Treball. A més, el nivell definitiu de l'estació de Rodalia serà força inferior als fonaments del pont, per la qual cosa s'hauria de fer alguna actuació similar al que s'ha fet a Las Arenas per mantenir-lo. Sincerament, no val la pena.
Re: Estació de Sagrera-TAV
Bueno, la veritat és que després de canviar-li el nom pel de "Pont del treball digne", el més digne que li pot passar és que l'enderroquin. Ja posats a passar-se pel forro la història de la ciutat, que no es quedin a mitges.Sagrerenc wrote:El pont del Treball Digne no es mantindrà perquè es construirà un vial pel damunt de la cobertura de les vies, que unirà d'una manera més rectilínia el c/Garcilaso i el c/Pont del Treball. A més, el nivell definitiu de l'estació de Rodalia serà força inferior als fonaments del pont, per la qual cosa s'hauria de fer alguna actuació similar al que s'ha fet a Las Arenas per mantenir-lo. Sincerament, no val la pena.
Pel que fa al Pont de Calatrava, aquest sí que tard o d'hora deixarà de tenir sentit i, si m'apureu, lloc a l'entramat urbà. Conservació in situ o trasllat a un altre lloc? Seria aquest possible?
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Re: Estació de Sagrera-TAV
A finals de 2009, vam assistir a una xerrada a la Nau Ivanov sobre el tema de l'estació, i van dir que el Pont de Calatrava seguiria, perquè sota mateix, deixarien espai lliure, ja que per normativa, cada no sé quants metres, calia que hagués una mica de respiració amb un túnel tant llarg, quan tot allò sigui cobert.Platanito wrote:
Pel que fa al Pont de Calatrava, aquest sí que tard o d'hora deixarà de tenir sentit i, si m'apureu, lloc a l'entramat urbà. Conservació in situ o trasllat a un altre lloc? Seria aquest possible?
Re: Estació de Sagrera-TAV
Gràcies per la informació!metring wrote:A finals de 2009, vam assistir a una xerrada a la Nau Ivanov sobre el tema de l'estació, i van dir que el Pont de Calatrava seguiria, perquè sota mateix, deixarien espai lliure, ja que per normativa, cada no sé quants metres, calia que hagués una mica de respiració amb un túnel tant llarg, quan tot allò sigui cobert.Platanito wrote:
Pel que fa al Pont de Calatrava, aquest sí que tard o d'hora deixarà de tenir sentit i, si m'apureu, lloc a l'entramat urbà. Conservació in situ o trasllat a un altre lloc? Seria aquest possible?
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Re: Estació de Sagrera-TAV
El futur parc de la Sagrera serà l'eix verd que unirà els barris de Sant Martí i Sant Andreu
Actualitzat a les 17:42 h 10/07/2011
Aquesta setmana el consorci Barcelona Sagrera Alta Velocitat ha donat a conèixer els guanyadors del concurs per crear el parc lineal de la Sagrera-Sant Martí, tres grups d'arquitectura molt reconeguts que han presentat el projecte titulat "El parc del Camí Comtal". Alguns dels arquitectes guanyadors del concurs expliquen com han concebut aquest gran espai verd, que trigarà anys a ser realitat, però que creuen que jugarà un paper important en la qualitat de vida dels habitants de diversos barris. 150.000 persones viuen en un radi d'un quilòmetre del que serà el parc més gran de Barcelona.
Més d'un miler de camions treballen diàriament en la construcció de la futura estació de l'AVE de la Sagrera. En poc més d'un any hi passaran els trens d'alta velocitat cap a França i haurà avançat la cobertura de les vies. Serà aleshores quan podrà iniciar-se, al damunt, la construcció del parc de la Sagrera-Sant Martí, d'unes 40 hectàrees, que serà el parc més gran de Barcelona. On al llarg dels anys una rasa de fins a 300 metres d'amplada ha separat els districtes de Sant Martí i de Sant Andreu, aquest parc lineal unirà barris i serà un eix verd entre la ciutat i l'entorn.
El concurs per dissenyar el parc de la Sagrera l'han guanyat dos equips d'arquitectes catalans: Alday Jover Arquitectes i RCR Arquitectes, i un d'holandès, West 8. Projectaran individualment cada un dels tres sectors del parc, però han treballat junts perquè el conjunt tingui un caràcter unitari, vertebrat per un recorregut verd que han anomenat el Camí Comtal, en record del rec comtal que recorria tot aquest sector.
De fet, Margarita Jover, d'Alday Jover Arquitectes, opina que cada part del parc "està composta amb una identitat paisatgística diferent lligada a aquest Camí Comtal". El soci d'estudi, Iñaki Alday, recorre a la nostàlgia per remarcar que el parc "serà com aquells d'abans, un espai on dominin els arbres i l'ombra".
Per la seva banda, Adriaan Geuze, de West 8, defineix el futur parc com "una mena de Barcelona lenta. Una nova Diagonal verda, del mar a les muntanyes, que cosirà tots els elements d'història i topografia. De cop hi haurà la possibilitat de caminar quilòmetres sense estar rodejat de cotxes". Geuze també revela les dificultats que presenta el terreny, ja que "la majoria de túnels tenen disposicions irregulars, alguns estan quatre o cinc metres per sobre dels altres, i això genera una topografia estranya al parc" .
D'aquí a 14 mesos, els tres equips d'arquitectes hauran redactat el projecte detallat, i l'any 2013 la primera fase del parc lineal començarà a construir-se a l'entorn de l'estació de Sant Andreu, on ja avança actualment la cobertura de vies. Tot i això, el parc més gran de Barcelona encara trigarà anys a fer-se realitat.
Estat actual
La construcció de l'Estació d'Alta Velocitat de la Sagrera avança dia rere dia. Es tracta d'una de les obres d'infraestructura més grans que es fan al sud d'Europa, amb un àmbit total de 160 hectàrees i 4 quilòmetres de llarg. Les operacions en execució tindran un cost de 1.000 milions d'euros, que es doblarà fins als 2.250 milions d'euros abans no s'acabin tots els treballs. Una part d'aquests costos s'hauran de finançar a través de l'edificabilitat: es preveu recuperar mil milions d'euros de la despesa amb la construcció d'oficines, habitatges i altres usos fins a un milió de metres quadrats de sostre.
Al setembre de l'any que ve es preveu que hi circularà el primer tren d'alta velocitat cap a França. La cobertura dels carrils ferroviaris permetrà que, d'aquí a dos anys, comenci a construir-se damunt la llosa el parc més gran de Barcelona, amb 38 hectàrees de superfície i 4 quilòmetres de llarg. El parc servirà també per cosir i relligar zones de la ciutat, dels districtes de Sant Martí i Sant Andreu, que al llarg dels anys havien quedat separats per la trinxera ferroviària.
VIDEO: El parc més gran de Barcelona
FONT: 3cat24
Actualitzat a les 17:42 h 10/07/2011
Aquesta setmana el consorci Barcelona Sagrera Alta Velocitat ha donat a conèixer els guanyadors del concurs per crear el parc lineal de la Sagrera-Sant Martí, tres grups d'arquitectura molt reconeguts que han presentat el projecte titulat "El parc del Camí Comtal". Alguns dels arquitectes guanyadors del concurs expliquen com han concebut aquest gran espai verd, que trigarà anys a ser realitat, però que creuen que jugarà un paper important en la qualitat de vida dels habitants de diversos barris. 150.000 persones viuen en un radi d'un quilòmetre del que serà el parc més gran de Barcelona.
Més d'un miler de camions treballen diàriament en la construcció de la futura estació de l'AVE de la Sagrera. En poc més d'un any hi passaran els trens d'alta velocitat cap a França i haurà avançat la cobertura de les vies. Serà aleshores quan podrà iniciar-se, al damunt, la construcció del parc de la Sagrera-Sant Martí, d'unes 40 hectàrees, que serà el parc més gran de Barcelona. On al llarg dels anys una rasa de fins a 300 metres d'amplada ha separat els districtes de Sant Martí i de Sant Andreu, aquest parc lineal unirà barris i serà un eix verd entre la ciutat i l'entorn.
El concurs per dissenyar el parc de la Sagrera l'han guanyat dos equips d'arquitectes catalans: Alday Jover Arquitectes i RCR Arquitectes, i un d'holandès, West 8. Projectaran individualment cada un dels tres sectors del parc, però han treballat junts perquè el conjunt tingui un caràcter unitari, vertebrat per un recorregut verd que han anomenat el Camí Comtal, en record del rec comtal que recorria tot aquest sector.
De fet, Margarita Jover, d'Alday Jover Arquitectes, opina que cada part del parc "està composta amb una identitat paisatgística diferent lligada a aquest Camí Comtal". El soci d'estudi, Iñaki Alday, recorre a la nostàlgia per remarcar que el parc "serà com aquells d'abans, un espai on dominin els arbres i l'ombra".
Per la seva banda, Adriaan Geuze, de West 8, defineix el futur parc com "una mena de Barcelona lenta. Una nova Diagonal verda, del mar a les muntanyes, que cosirà tots els elements d'història i topografia. De cop hi haurà la possibilitat de caminar quilòmetres sense estar rodejat de cotxes". Geuze també revela les dificultats que presenta el terreny, ja que "la majoria de túnels tenen disposicions irregulars, alguns estan quatre o cinc metres per sobre dels altres, i això genera una topografia estranya al parc" .
D'aquí a 14 mesos, els tres equips d'arquitectes hauran redactat el projecte detallat, i l'any 2013 la primera fase del parc lineal començarà a construir-se a l'entorn de l'estació de Sant Andreu, on ja avança actualment la cobertura de vies. Tot i això, el parc més gran de Barcelona encara trigarà anys a fer-se realitat.
Estat actual
La construcció de l'Estació d'Alta Velocitat de la Sagrera avança dia rere dia. Es tracta d'una de les obres d'infraestructura més grans que es fan al sud d'Europa, amb un àmbit total de 160 hectàrees i 4 quilòmetres de llarg. Les operacions en execució tindran un cost de 1.000 milions d'euros, que es doblarà fins als 2.250 milions d'euros abans no s'acabin tots els treballs. Una part d'aquests costos s'hauran de finançar a través de l'edificabilitat: es preveu recuperar mil milions d'euros de la despesa amb la construcció d'oficines, habitatges i altres usos fins a un milió de metres quadrats de sostre.
Al setembre de l'any que ve es preveu que hi circularà el primer tren d'alta velocitat cap a França. La cobertura dels carrils ferroviaris permetrà que, d'aquí a dos anys, comenci a construir-se damunt la llosa el parc més gran de Barcelona, amb 38 hectàrees de superfície i 4 quilòmetres de llarg. El parc servirà també per cosir i relligar zones de la ciutat, dels districtes de Sant Martí i Sant Andreu, que al llarg dels anys havien quedat separats per la trinxera ferroviària.
VIDEO: El parc més gran de Barcelona
FONT: 3cat24
Salvem l'Estació de França!
- carles10000
- N6
- Posts: 210
- Joined: Monday 18/10/2010 19:34
- Location: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram
Re: Estació de Sagrera-TAV
Septembre de l'any que ve primera circulació de l'Ave? M'he perdut alguna cosa? o nova pifia periodistica?