Page 11 of 150
Posted: Tuesday 14/11/2006 13:39
by Rodalíes
Ferrovi wrote:Aqui torno, per oferir el posible futur termomentre de la linia Llobregat -Anoia
Click aqui
Algo ideal (en mi opinión), y con permiso de Ferrovi, es lo que puso él pero con alguna modificación... ¡semidirectos con parada en las estaciones generales de la R5 y R6!
Plano con permiso de Ferrovi
Ampliacions L6,L7,L8
Posted: Friday 01/12/2006 19:13
by fredebcnteatre
Es una proposta que he fet lo millor posible, pero es aproximat, es pot millorar, pero dibuixar no s'em dona bé :S
Entre parentesi correspondencies.
Ampliació L6 de Reina Elisenda a Pont d'Esplugues:
- Reina Elisenda
- Zona universitaria(L3)
- Pont d'Esplugues(T1, T2, T3)
Ampliació L6: Pl.Catalunya a Pl.Espanya:
Pl.Catalunya(L1, L3, F.G.C, Renfe)
- Pl.ESpanya(L1, L3, F.G.C)
Ampliació L7 de Pl.Catalunya a Fondo
- Pl.CAtalunya
- Monumental (L2)
- Clot(L1, L2, Renfe)
- Sagrera TAV(Futura L9, Futura Ampliació L4, Futura estació AVE)
- Fondo(L1)
Extensió Pl.ESpanya- Peu del Funicular
- Pl.ESpanya
- Francesc Macià(T1, T2, T3)
- Sarrià(L6, S1, S2, S55, S5)
- Peu del Funicular(S1, S2, S5, S55).
Metro Lleuger L15
Posted: Friday 01/12/2006 21:02
by fredebcnteatre
En aquest cas: es lo de color taronja: L15- Ciutat del teatre- Clot
Parades:
- Ciutat del teatre
- L3- Poble Sec
- L2- Sant Antoni
- Raval(Per la Rambla del Raval)
- Jaume I(L4)
- Meridiana
- Teatre/Auditori Nacional
- Clot (Final Linea ¿Provisional?)
Ei, hola!
Posted: Friday 01/12/2006 21:21
by JaMiRo!
LU- Expres Universitario
Posted: Friday 01/12/2006 21:38
by fredebcnteatre
LU- Zona Universitaria- UAB
- Zona Universitaria(L3)
- Sants Estació(L3,Renfe, L5)
- Universitat(L1,L2)
- Clot (L1,L2, Renfe)
- U.B Mundet
- Universitat Autonoma(S55, S2)
Re: Ei, hola!
Posted: Friday 01/12/2006 21:39
by fredebcnteatre
L16- Sants Estació-Drassanes
Posted: Friday 01/12/2006 21:48
by fredebcnteatre
Seria un metro llegeur:
Estacions:
- Drassanes(L3)
- Raval
- CCCB
- Pl.Universitat
- Sants Estació
(Extensible fins a zona universitaria o fins a maremagnum)
Re: Gracies per la bevinguda
Posted: Friday 01/12/2006 21:51
by fredebcnteatre
Gracies a tots, per la benviguda, i a vore que us semblen les meves propostes, algunes potser no son prou bones i altres potser si.. Tot es provar-ho, no? Gracies.
Tramvia(Unió dels dos)
Posted: Friday 01/12/2006 22:40
by fredebcnteatre
La meva ideia, es desde Numancia, baixant cap a Gran Via, passant per Sants i per la Gran via per una part unint-se amb el tram de glories a Diagonal-Mar i l'altra pujar per Marina, fins a Sagrada FAmilia i allá recte fins a Verdaguer i unir desde verdaguer fins Francesc Maciá. No sé si la proposta es bona, pero aquesta sería la T6 i T7
T6- Numancia-Glories(Passant per Sants) i la T7: Numancia-Sants-Verdaguer-Francesc Macià. Una cosa aixi vaja.Potser es podria fer una mena de linea circular, en el proper ho variaré una mica.
Tramvia Versió 2
Posted: Friday 01/12/2006 23:11
by fredebcnteatre
En aquesta versió hi ha el T6 que seria la linea de color verd blauenc que es aixi circular: Pasaria per Francesc Macià(pasaria pel costat del tranvia actua pero giraria abans, baixaria per josep tarradelles fins a sants, baixaria fins a la Gran Via i aniria fins a la Gran Via on conectaria amb la estació de glories del trambesos, i despres tornaria a conectar amb el tranvia de la diagonal a francesc macià.
La T7 que es la del color verd fosc, començaria al maresme forum fins a Guipuzcua que es on giraria, Seguiria Aragó fins a la altura de Marina, per on pujaria fins al carrer que dona a la sagrada Familia, passaria pel costat de la sagrada familia, seguiria recte per aquell carrer, passant pel clinic... fins a plaça de sants, on seguiria el carrer de sants, fins a unirse al trambaix en can rigal.
Mireu-ho en
http://www.alephbcn.com/tram2.jpg (se m'ha acabat la quota, masses ideies)xd
Posted: Saturday 02/12/2006 16:30
by Guigui
A la vista del que tenim a Barcelona en termes de transport públic, les prioritats són diferents i tan elementals que no cal plantejar-s'ho per línies sinó per eixos bàsics a cobrir. A partir d'aquí, es podria pensar quines línies podrien cobrir la circulació per aquests eixos, que considero que haurien de ser:
Rodalies: Diagonal, Gran Via, Meridiana i eix perpendicular Mar-Collserola (p.ex. Pg. de Gràcia, Balmes, etc.). D'aquests, només està coberta la Meridiana i, de manera insuficient i mixta, l'eix Mar-Collserola per FGC-Vallès.
Metro:
Diagonal: ara només coberta en un ínfim tram de la L3
Gran Via: coberta en part per diferents línies: L8, L1, L2
Meridiana: coberta en gran part per la L1
Paral·lel, Creu Coberta, Sants: eix cobert per L3, L1, L5
Ronda del Mig: serà coberta en part per la L9
Rambla, Pg. de Gràcia, Major de Gràcia, Av. Vallcarca: L3
Eixample, eix Llobregat-Besòs: L5, L2
Front Marítim: cobert en part i allunyat per L4
Via Augusta: L6
Balmes: L7
Pg. St. Joan: en part L4
Marina, Av. Gaudí, Padilla/Cartagena, Rambla del Carmel: cap, excepte L2 Monumental-Sagrada Família i L5 Sagrada Família-Hospital de St. Pau
Vall d'Hebron, Via Favència: L3
Tarragona, Numància: cobert en part per L3
Travessera de les Corts, Travessera de Gràcia: actualment, cap línia
Prim, Fabra i Puig: en part L4 i L5, interromput entre Virrei Amat i La Pau (en un futur, Sagrera)
Urgell: només L2 Paral·lel-St. Antoni
Aquests eixos són els que considero que cal tenir en compte i indico quin servei de metro hi ha actualment. Bàsicament, proposo una graella de línies, disposades en paral·lel o perpendiculars a la costa, amb algunes que atravessen el Barcelonès en diagonal. En aquest cas, només em centro en el cas del terme municipal de Barcelona, que és el que millor conec. Evidentment, aquests eixos tenen la seva prolongació als diferents municipis que formen part d'un únic continu urbà i que també requereixen que hi arribi la xarxa de metro. D'altra banda, la meva proposta és aproximativa, esquemàtica i segurament millorable, però vol donar una idea de les necessitats de mobilitat, comparades amb el que hi ha i en quina configuració.
Pel que fa al tramvia, no entro en més detalls, però trobo que hauria de substituir una bona part de les línies d'autobús, especialment en els eixos de més capacitat. Per visualitzar-ho una mica, d'entrada posaria tramvia allí on hi hagi línies d'autobús que operin amb vehicles articulats, racionalitzant també els eixos d'acord amb la idea que dono del metro.
Re: Proposta metro graella
Posted: Sunday 03/12/2006 19:39
by fredebcnteatre
Guigui wrote:A la vista del que tenim a Barcelona en termes de transport públic, les prioritats són diferents i tan elementals que no cal plantejar-s'ho per línies sinó per eixos bàsics a cobrir. A partir d'aquí, es podria pensar quines línies podrien cobrir la circulació per aquests eixos, que considero que haurien de ser:
Rodalies: Diagonal, Gran Via, Meridiana i eix perpendicular Mar-Collserola (p.ex. Pg. de Gràcia, Balmes, etc.). D'aquests, només està coberta la Meridiana i, de manera insuficient i mixta, l'eix Mar-Collserola per FGC-Vallès.
Metro:
Diagonal: ara només coberta en un ínfim tram de la L3
Gran Via: coberta en part per diferents línies: L8, L1, L2
Meridiana: coberta en gran part per la L1
Paral·lel, Creu Coberta, Sants: eix cobert per L3, L1, L5
Ronda del Mig: serà coberta en part per la L9
Rambla, Pg. de Gràcia, Major de Gràcia, Av. Vallcarca: L3
Eixample, eix Llobregat-Besòs: L5, L2
Front Marítim: cobert en part i allunyat per L4
Via Augusta: L6
Balmes: L7
Pg. St. Joan: en part L4
Marina, Av. Gaudí, Padilla/Cartagena, Rambla del Carmel: cap, excepte L2 Monumental-Sagrada Família i L5 Sagrada Família-Hospital de St. Pau
Vall d'Hebron, Via Favència: L3
Tarragona, Numància: cobert en part per L3
Travessera de les Corts, Travessera de Gràcia: actualment, cap línia
Prim, Fabra i Puig: en part L4 i L5, interromput entre Virrei Amat i La Pau (en un futur, Sagrera)
Urgell: només L2 Paral·lel-St. Antoni
Aquests eixos són els que considero que cal tenir en compte i indico quin servei de metro hi ha actualment. Bàsicament, proposo una graella de línies, disposades en paral·lel o perpendiculars a la costa, amb algunes que atravessen el Barcelonès en diagonal. En aquest cas, només em centro en el cas del terme municipal de Barcelona, que és el que millor conec. Evidentment, aquests eixos tenen la seva prolongació als diferents municipis que formen part d'un únic continu urbà i que també requereixen que hi arribi la xarxa de metro. D'altra banda, la meva proposta és aproximativa, esquemàtica i segurament millorable, però vol donar una idea de les necessitats de mobilitat, comparades amb el que hi ha i en quina configuració.
Pel que fa al tramvia, no entro en més detalls, però trobo que hauria de substituir una bona part de les línies d'autobús, especialment en els eixos de més capacitat. Per visualitzar-ho una mica, d'entrada posaria tramvia allí on hi hagi línies d'autobús que operin amb vehicles articulats, racionalitzant també els eixos d'acord amb la idea que dono del metro.
Aquesta ideia em ballaba pel cap desde fa temps a mi també, de fet seria relativament practic, i dic relativament per dos aspectes:
1- Com seria el fet de fer transbords? Haurien de ser tipus paral-lel L2-L3, més o menys aquest temps de transbord, perquè fossin comodes.
2- L'altre problema, del costum: La gent es liaria de aquesta manera, perquè està massa acostumada a la configuració actual i ara que per exemple la linea gran via passes a ser les antigues L2-L1-L8(pel tros gran via) seria relativament complexe. I per altra per... Com juntar-ho?
De forma ideal, es a dir, seria lo ideial i lo práctic. Pero es planteja un tercer problema, que el metro serveix de unió entre Barcelona i els voltants(Badalona, cornellá...), cosa que s'hauria de conservar.
A més del fet que potser amb aquesta configuració els que estan acostumats a agafar una sola linea per anar a un lloc, haurien de fer un o dos o tres transbords, ves a saber.
Per exemple, els dissabtes al matí vaig a teatre desde casa meva:
Tetuan a Sant Antoni L2.
Amb la configuració aquesta que dius hauria de fer: Tetuan fins a urgell i de urgell a sant antoni amb una linea que baixes fins a paralel per urgell-ronda sant pau, no? Seria un transbord. Esperarme primer al metro a tetuan i despres esperarme a urgell?. O el cas diferent... Com aniria de allá fins a putxet amb només 1 transbord com faig ara? Paral-lel a Pl.Catalunya i Catalunya-Putxet(Per les tardes). Es complexe tot plegat. Per lo que he dit dels costums i que la gent dubto que volgues passar de un transbord o dos. A més de la complexitat que seria montar-ho.
I sobre tot caldria montar bé, el tema transbords, perquè no hi haguessim més passejos de gracia.
Crec, que hauriem de cercar solucions pels transbords tipus: Passeig de Gracia L3 a L4-L2 o Pl.Espanya o Sants... o transbords aixi que estas mitja hora casi per transbordar. I que hi hagues com a minim un enllaç entre totes les linees entre si i rodalies i F.G.C, no com ara que per exemple la L2 es veu aillada dels F.G.C o la L4 de rodalies(gairabé, ja que el transbord de passeig de gracia a rodalies gairabé es una aventura...). No sé, pero malgrat aixo la proposta es bona, sempre i quan es pensi en transbords lo més curts posibles entre les diferents linees.
Re: Proposta metro graella
Posted: Sunday 03/12/2006 20:31
by Guigui
fredebcnteatre wrote:La gent es liaria de aquesta manera, perquè està massa acostumada a la configuració actual i ara que per exemple la linea gran via passes a ser les antigues L2-L1-L8(pel tros gran via) seria relativament complexe. [...]
Per exemple, els dissabtes al matí vaig a teatre desde casa meva:
Tetuan a Sant Antoni L2.
Amb la configuració aquesta que dius hauria de fer: Tetuan fins a urgell i de urgell a sant antoni amb una linea que baixes fins a paralel per urgell-ronda sant pau, no? Seria un transbord. Esperarme primer al metro a tetuan i despres esperarme a urgell?.
De la mateixa manera, et puc plantejar una situació que em va passar un cop: anar de Drassanes a la Vila Olímpica. Actualment, si vull fer-ho en metro: L3 a Pg. de Gràcia i L4 a Ciutadella. Com que tots sabem la marató que cal fer en el transbord, vaig optar directament per anar-hi en autobús (esperant-me un temps considerable, que ja vaig calcular). Si es seguís la meva proposta (eix del Front Marítim), no hi hauria problema.
I és clar, el que preveig conceptualment també aniria de la mà d'intercanviadors còmodes d'utilitzar: espaiosos, trajectes curts de transbordament i, allí on no fos possible, amb cintes transportadores.
L0 Linea circular, passant per Diagonal
Posted: Sunday 03/12/2006 20:58
by fredebcnteatre
planol:
http://www.alephbcn.com/L0.jpg
Estacions(Entre parentesi correspondencies):
- Esplugues Centre
- Reina Elisenda(L6)
- Avinguda Tibidabo(L7)
- Lesseps (L3)
- Joanic (L4)
- Hospital Sant Pau(L5)
- Clot(L1, L2,
Renfe)
- Sagrera TAV(Futura ampliació L4, Futura L9, TGV)
- ? (Punt intermig entre Sagrera TAV i Gorg
- Gorg (L2)
- Estació Sant Adrià (Renfe)
- Forum(T4)
- Selva de Mar(L4)
- Pere IV(T4)
- Monumental(L2)
- Verdaguer(L4,L5)
- Diagonal(F.G.C, L5, L3)
- Via Augusta(una estació propera en la desviació de diagonal cpa a la via augusta)
- Francesc Macià(T1,T2, T3)
- Estació intermitja entre L'illa i Numancia(T1, T2, T3).
- Pius XII(T1, T2, T3)
- Palau Reial (L3)
- Zona Universitaria(L3)
- Esplugues Centre
Ok a proposta Guigui
Posted: Sunday 03/12/2006 21:02
by fredebcnteatre
Estic d'acord en part, sobre tot en les parts on sigui absurd que no hi hagi linees perpedinculars, pero no només reduir-ho tot en aixó.
Re: Ok a proposta Guigui
Posted: Sunday 03/12/2006 21:14
by Guigui
fredebcnteatre wrote:Estic d'acord en part, sobre tot en les parts on sigui absurd que no hi hagi linees perpedinculars, pero no només reduir-ho tot en aixó.
Et recordo que el que dic és una idea general, una mena de pla director sobre la base del qual s'elaboraria la xarxa d'acord amb les necessitats reals de mobilitat:
Guigui wrote:Bàsicament, proposo una graella de línies, disposades en paral·lel o perpendiculars a la costa, amb algunes que atravessen el Barcelonès en diagonal. En aquest cas, només em centro en el cas del terme municipal de Barcelona, que és el que millor conec. Evidentment, aquests eixos tenen la seva prolongació als diferents municipis que formen part d'un únic continu urbà i que també requereixen que hi arribi la xarxa de metro. D'altra banda, la meva proposta és aproximativa, esquemàtica i segurament millorable, però vol donar una idea de les necessitats de mobilitat, comparades amb el que hi ha i en quina configuració.
Senzillament, parteixo de la suposició de que qualsevol cosa ben feta, i encara més si es tracta d'una obra d'envergadura com és la xarxa de TP d'alta capacitat d'una àrea metropolitana de 4 milions d'habitants com és l'RMB, requereix una planificació, un esquema metodològic que guiï totes les actuacions (és a dir, línies, intercanviadors, perllongaments, etc.). I això és una cosa que, desgraciadament, es troba a faltar actualment en l'ATM i les restants autoritats "responsables" del TP a Barcelona i àrea metropolitana.
Re: Ok a proposta Guigui
Posted: Sunday 03/12/2006 21:23
by fredebcnteatre
Es evident, pero el problema es que hi ha una xarxa creada i la complexitat està en millorar lo que hi ha ara... Si es poguès crear desde 0, aleshores seria fantastic fariem allà en plan graella(salvo excepciones), el problema es: Com es faria per adaptar la xarxa actual a la xarxa que proposes? Allà està la complexitat.
L0b, linea circular sud
Posted: Sunday 03/12/2006 21:30
by fredebcnteatre
Planol aproximat:
http://www.alephbcn.com/L0b.jpg
Recorregut:
- Zona Franca
- Ildefons Cerdà(L8, F.G.C)
- Magoria La Campana(L8, FGC)
- Pl.Espanya (L8, L1, L3, FGC)
- Rocafort(L1)
- Urgell(L1)
- Pl.Universitat(L1, L2)
- PAsseig de GRacia(L2, L3, L4, Renfe)
- Tetuan(L2)
- Gran Via-Marina
- Glories(L1, T4, T5)
- Pere IV(T4)
- Selva de Mar(T4, L4)
- Forum(T4)
- Playas 2(cerca de las playas por la vía esa maritima que hay)
- Playas 1(Otra igual)
- Ciutadella/Villa Olimpica(L4)
- Barceloneta(L4)
- Drassanes(L3)
- Sant Antoni(L2)
- Poble Sec(L3)
- Ciutat del Teatre(Mal dibuixada en el planol)
- Zona Franca
- Ildefons Cerdà
Re: Ok a proposta Guigui
Posted: Sunday 03/12/2006 22:10
by Guigui
fredebcnteatre wrote:Es evident, pero el problema es que hi ha una xarxa creada i la complexitat està en millorar lo que hi ha ara... Si es poguès crear desde 0, aleshores seria fantastic fariem allà en plan graella(salvo excepciones), el problema es: Com es faria per adaptar la xarxa actual a la xarxa que proposes? Allà està la complexitat.
Si et fixes en la meva proposta, combina un pla ideal amb el que hi ha:
Guigui wrote:Rodalies: Diagonal, Gran Via, Meridiana i eix perpendicular Mar-Collserola (p.ex. Pg. de Gràcia, Balmes, etc.). D'aquests, només està coberta la Meridiana i, de manera insuficient i mixta, l'eix Mar-Collserola per FGC-Vallès.
Metro:
Diagonal: ara només coberta en un ínfim tram de la L3
Gran Via: coberta en part per diferents línies: L8, L1, L2
Meridiana: coberta en gran part per la L1
Paral·lel, Creu Coberta, Sants: eix cobert per L3, L1, L5
Ronda del Mig: serà coberta en part per la L9
Rambla, Pg. de Gràcia, Major de Gràcia, Av. Vallcarca: L3
Eixample, eix Llobregat-Besòs: L5, L2
Front Marítim: cobert en part i allunyat per L4
Via Augusta: L6
Balmes: L7
Pg. St. Joan: en part L4
Marina, Av. Gaudí, Padilla/Cartagena, Rambla del Carmel: cap, excepte L2 Monumental-Sagrada Família i L5 Sagrada Família-Hospital de St. Pau
Vall d'Hebron, Via Favència: L3
Tarragona, Numància: cobert en part per L3
Travessera de les Corts, Travessera de Gràcia: actualment, cap línia
Prim, Fabra i Puig: en part L4 i L5, interromput entre Virrei Amat i La Pau (en un futur, Sagrera)
Urgell: només L2 Paral·lel-St. Antoni
Bàsicament, es tractaria de crear nous eixos i reconfigurar-ne d'altres, enllaçant diversos trams i separant-ne d'altres. El que reclamo (i no només jo en aquest fòrum) és que, abans de fer cap obra que, a la llarga, resulti un pegot, es pensi a fons què cal per a tots els habitants, treballadors i transitaris a l'RMB en termes de TP d'alta capacitat i com executar-ho a mig termini perquè la situació real coincideixi, en la major mesura possible, a l'ideal traçat. Però el que no pot ser és el que s'ha fet fins ara i continua fent-se, que es planifiquen trams a trossets sense pensar què cal després, s'hipotequen eixos en favor de solucions per sortir del pas (sobre tot des d'una perspectiva electoralista, segons l'equació nous usuaris=vots assegurats), de manera que ens trobem amb línies "borratxes" que maregen només de veure-les al mapa.
Re
Posted: Sunday 03/12/2006 22:24
by Santfeliuenc
Hola,
Bàsicament, es tractaria de crear nous eixos i reconfigurar-ne d'altres, enllaçant diversos trams i separant-ne d'altres. El que reclamo (i no només jo en aquest fòrum) és que, abans de fer cap obra que, a la llarga, resulti un pegot, es pensi a fons què cal per a tots els habitants, treballadors i transitaris a l'RMB en termes de TP d'alta capacitat i com executar-ho a mig termini perquè la situació real coincideixi, en la major mesura possible, a l'ideal traçat. Però el que no pot ser és el que s'ha fet fins ara i continua fent-se, que es planifiquen trams a trossets sense pensar què cal després, s'hipotequen eixos en favor de solucions per sortir del pas (sobre tot des d'una perspectiva electoralista, segons l'equació nous usuaris=vots assegurats), de manera que ens trobem amb línies "borratxes" que maregen només de veure-les al mapa.
No puedo decir más que estoy completamente a favor de este postulado y que lo comparto al 100%, no se puede estar haciendo las cosas de esta manera, a trocitos, sin contar con nadie, para sacar votos y realizando obras sin sentido alguno y serpenteando líneas a lo tonto para coger los votos de aquí y de allá.
Saludos,
Sergio