Re: Lloguer públic de bicicletes a Barcelona (Bicing)
Posted: Friday 04/09/2009 8:27
Com poden dir que el Bicing no hi arriba a Badalona?
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... icing.html
La policia requisa cada mes a Badalona un centenar de bicicletes del Bicing
L'Ajuntament de Badalona no preveu que el servei arribi a la ciutat en un futur immediat
04/09/09 02:00 - Badalona - s.muñoz / m.membrives
La Guàrdia Urbana de Badalona i els Mossos d'Esquadra requisen mensualment més de cent bicicletes que pertanyen al servei de lloguer de bicis de Barcelona, més conegut per Bicing. En alguns casos es localitzen tirades als carrers de la ciutat i, en d'altres, es detecta que estan en mans d'una persona que no està donada d'alta del servei. Tots aquests vehicles es retornen a l'empresa que presta el servei de lloguer. Ara per ara, l'Ajuntament no té cap voluntat d'estendre el Bicing a Badalona. Tampoc no sembla que tinguin cap mena de pressa les ciutats veïnes de Santa Coloma de Gramenet i Sant Adrià de Besòs.
Entre l'1 de gener i el 31 d'agost d'aquest any els agents de la Guàrdia Urbana de Badalona han hagut de recollir un total de 352 bicicletes, que posteriorment són recuperades i si escau reparades per l'empresa que gestiona el servei de lloguer. En el cas dels Mossos d'Esquadra, fonts de l'Àrea Bàsica Policial de Badalona i Sant Adrià asseguren que s'arriben a requisar entre quinze i vint bicicletes cada setmana. Com que el servei no s'ha estès, de moment, al municipi els Mossos acostumen a demanar la documentació a cada persona que veuen a la ciutat amb aquest peculiar tipus de bicicleta. Si no estan donats d'alta del servei, se'ls pren el vehicle i se'ls imputa un delicte d'apropiació indeguda. En el cas que la persona no es pugui identificar en aquell moment, se la deté i se la condueix a la comissaria dels Mossos d'Esquadra, on es duu a terme el procés d'identificació abans de deixar sense efecte la detenció.
Actualment, el procediment de retorn de les bicicletes a l'empresa concessionària del servei és diferent en funció de cada cos policial. Fins al 31 d'agost, la Guàrdia Urbana recollia els vehicles, els traslladava al Turó del Caritg i cridava l'empresa concessionària perquè regularment passés a recollir les bicicletes. Des de l'1 de setembre, la policia local truca directament l'empresa perquè es faci càrrec de la recollida de la bicicleta al carrer. El primer tinent d'alcalde i responsable polític de la Guàrdia Urbana, Ferran Falcó (CiU), ha explicat que l'anterior sistema de funcionament «suposava una càrrega de treball extra»: «Vam considerar que no la podíem assumir, sobretot tenint en compte que el volum de feina era cada cop més gran.» Ha explicat, a més a més, que l'Ajuntament no ingressava diners per fer aquest servei, tot i no correspondre-li.
En el cas dels Mossos d'Esquadra, però, les bicicletes són traslladades a la comissaria de Morera, on s'emmagatzemen fins que l'empresa passa periòdicament a recollir-les.
Extensió difícil
L'extensió del servei del Bicing al Barcelonès Nord encara no té data fixada. Des de l'Ajuntament de Badalona s'assegura que s'ha decidit esperar un moment millor per implantar el Bicing, a causa de l'important volum d'obra pública que actualment està en marxa a la ciutat, entre les obres finançades pels fons estatals d'inversió local (FEIL) i les del pla d'inversions del mandat. Així, fonts municipals consultades confirmen que, de moment, el més prudent és no afegir a aquestes obres els canvis en mobilitat que representaria la ubicació de les parades del Bicing. A més, segons les mateixes fonts, una altra raó per no implantar el servei a Badalona és que els municipis de Sant Adrià de Besòs i Santa Coloma de Gramenet tampoc pensen implantar la iniciativa de manera immediata i, per tant, sembla molt més raonable fer una posada en funcionament que sigui més o menys simultània amb aquests altres municipis de l'entorn del Besòs.
L'Entitat Metropolitana del Transport (EMT) va aprovar el juliol la creació de l'àrea Bicing, que en una primera fase s'implantarà a l'Hospitalet de Llobregat i a onze municipis de la comarca del Baix Llobregat. Entre sis mesos i un any des del moment de l'adjudicació, el servei a aquests municipis haurà d'estar implantat al 50%. El plec de condicions preveu que en tres anys s'hauran d'implantar 269 estacions i tenir en servei 2.152 bicicletes. Ferran Falcó creu que a Badalona li convé estudiar com impacta el servei al Baix Llobregat i com es resolen els problemes. La implantació del servei a Badalona la veu actualment amb «cert escepticisme».
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... icing.html
La policia requisa cada mes a Badalona un centenar de bicicletes del Bicing
L'Ajuntament de Badalona no preveu que el servei arribi a la ciutat en un futur immediat
04/09/09 02:00 - Badalona - s.muñoz / m.membrives
La Guàrdia Urbana de Badalona i els Mossos d'Esquadra requisen mensualment més de cent bicicletes que pertanyen al servei de lloguer de bicis de Barcelona, més conegut per Bicing. En alguns casos es localitzen tirades als carrers de la ciutat i, en d'altres, es detecta que estan en mans d'una persona que no està donada d'alta del servei. Tots aquests vehicles es retornen a l'empresa que presta el servei de lloguer. Ara per ara, l'Ajuntament no té cap voluntat d'estendre el Bicing a Badalona. Tampoc no sembla que tinguin cap mena de pressa les ciutats veïnes de Santa Coloma de Gramenet i Sant Adrià de Besòs.
Entre l'1 de gener i el 31 d'agost d'aquest any els agents de la Guàrdia Urbana de Badalona han hagut de recollir un total de 352 bicicletes, que posteriorment són recuperades i si escau reparades per l'empresa que gestiona el servei de lloguer. En el cas dels Mossos d'Esquadra, fonts de l'Àrea Bàsica Policial de Badalona i Sant Adrià asseguren que s'arriben a requisar entre quinze i vint bicicletes cada setmana. Com que el servei no s'ha estès, de moment, al municipi els Mossos acostumen a demanar la documentació a cada persona que veuen a la ciutat amb aquest peculiar tipus de bicicleta. Si no estan donats d'alta del servei, se'ls pren el vehicle i se'ls imputa un delicte d'apropiació indeguda. En el cas que la persona no es pugui identificar en aquell moment, se la deté i se la condueix a la comissaria dels Mossos d'Esquadra, on es duu a terme el procés d'identificació abans de deixar sense efecte la detenció.
Actualment, el procediment de retorn de les bicicletes a l'empresa concessionària del servei és diferent en funció de cada cos policial. Fins al 31 d'agost, la Guàrdia Urbana recollia els vehicles, els traslladava al Turó del Caritg i cridava l'empresa concessionària perquè regularment passés a recollir les bicicletes. Des de l'1 de setembre, la policia local truca directament l'empresa perquè es faci càrrec de la recollida de la bicicleta al carrer. El primer tinent d'alcalde i responsable polític de la Guàrdia Urbana, Ferran Falcó (CiU), ha explicat que l'anterior sistema de funcionament «suposava una càrrega de treball extra»: «Vam considerar que no la podíem assumir, sobretot tenint en compte que el volum de feina era cada cop més gran.» Ha explicat, a més a més, que l'Ajuntament no ingressava diners per fer aquest servei, tot i no correspondre-li.
En el cas dels Mossos d'Esquadra, però, les bicicletes són traslladades a la comissaria de Morera, on s'emmagatzemen fins que l'empresa passa periòdicament a recollir-les.
Extensió difícil
L'extensió del servei del Bicing al Barcelonès Nord encara no té data fixada. Des de l'Ajuntament de Badalona s'assegura que s'ha decidit esperar un moment millor per implantar el Bicing, a causa de l'important volum d'obra pública que actualment està en marxa a la ciutat, entre les obres finançades pels fons estatals d'inversió local (FEIL) i les del pla d'inversions del mandat. Així, fonts municipals consultades confirmen que, de moment, el més prudent és no afegir a aquestes obres els canvis en mobilitat que representaria la ubicació de les parades del Bicing. A més, segons les mateixes fonts, una altra raó per no implantar el servei a Badalona és que els municipis de Sant Adrià de Besòs i Santa Coloma de Gramenet tampoc pensen implantar la iniciativa de manera immediata i, per tant, sembla molt més raonable fer una posada en funcionament que sigui més o menys simultània amb aquests altres municipis de l'entorn del Besòs.
L'Entitat Metropolitana del Transport (EMT) va aprovar el juliol la creació de l'àrea Bicing, que en una primera fase s'implantarà a l'Hospitalet de Llobregat i a onze municipis de la comarca del Baix Llobregat. Entre sis mesos i un any des del moment de l'adjudicació, el servei a aquests municipis haurà d'estar implantat al 50%. El plec de condicions preveu que en tres anys s'hauran d'implantar 269 estacions i tenir en servei 2.152 bicicletes. Ferran Falcó creu que a Badalona li convé estudiar com impacta el servei al Baix Llobregat i com es resolen els problemes. La implantació del servei a Badalona la veu actualment amb «cert escepticisme».