Page 11 of 121

Posted: Friday 26/01/2007 19:12
by Mako448
javi82 wrote:
EUKibo wrote:He vist que la M que acompanya el numero dels Civia nous es verda!
Si és verda, són 464 (Civia de 4 cotxes); si és groga, són 465 (de 5 cotxes); i si és vermella, són 463 (de 3). Els 4 q hi havia a BCN fins ara eren 465, els nous q són els q fan arribar a Molins són 464.
Crec que t'equivoques,lletra verda són 463 i si són vermelles 464.
Jo ja he anat a Molins amb Civia,hi he anat aquesta tarda des de L'Hospitalet(16:18 direcció Molins)i per si fora poc,anava en doble composició(463.202+464.202),un cop arribat a Molins s'ha anat a fer el servei que surt de Molins a les 16:45.
Destaca que;
-On posa destinació Molins de Rei ì el color de la línia,doncs bé posava C4Molins de Rei i fons taronja,encara que durant uns segons posava C1 Molins de Rei amb fons blau(nomès la part de color de la línia)
-La Pantala s'actualitza cada 2 segons,en català,i al cap de 2 segons en castellà(no ès com als altres civies que estan en català/castellà)
-Gent que ha deixat passar el tren perqué és pensava que estava en proves.
-Cares curioses de gent esperant un tren a les estacions de Cornellà i Sant Feliu,s'han quedat bocabadats.
-Les dobles composicions de Civia amb allò levantat queda algo lleig.
-Que a Sant Feliu de Llobregar nomès posi "ST.FELIU",i no posi ST.FELIU LL.,com fan les 447.
També he vist per una mica mès tard de les 18:00 la doble composició de 464.201+463.201 anant cap a Mataró.,i a L'Hospitalet hi havien 2 465,una d'elles era la 465.009,i a Plaça Catalunya una altra anant cap Calella(465.010),per cert,he vist un home dirigint-se cap a la sortida tancada d'universitat de l'andana de Catalunya,i l'he vist al "tros s'andana fantasma"

Posted: Friday 26/01/2007 21:02
by buertu
Mako448 wrote: -Cares curioses de gent esperant un tren a les estacions de Cornellà i Sant Feliu,s'han quedat bocabadats.
Bé, espero que els santjoanencs (de Sant Joan Despí) també s'hagin quedat bocabadats... :roll: Jo he vist passar aquest 463+464 aquesta tarda fent el Mataró-Molins que passa per Sants a les 13:43 pel pont de Sant Joan i, sí, m'he quedat bocabadat

Posted: Friday 26/01/2007 21:49
by Mako448
El meu curiòs és que hi havia gent que és pensava que estava en proves,a Molins poca gent s'ha anat a la via 3 on estava estacionat el civia,i clar és pensaven que era un tren en proves,i s'han quedat a la via 2.HO han it per megafonia,i alguns sí que han anat al civia,altres s'han quedat.A Sant Feliu i Cornellà a part de gent sorpresa,és que molta gent ni ha pujat quan l'han vist aturar-se,quan el civia ha marxat de Sant Feliu hi havia molta gent a l'andana,(extrany habent marxat uns segons abans un tren,el civia)lo mès així és que el civia anava pràcticament buit al tram Sants-Molins tant a l'anada com a la tornada.

Posted: Saturday 27/01/2007 8:57
by mikado
buertu wrote:
Mako448 wrote: -Cares curioses de gent esperant un tren a les estacions de Cornellà i Sant Feliu,s'han quedat bocabadats.
Bé, espero que els santjoanencs (de Sant Joan Despí) també s'hagin quedat bocabadats... :roll: Jo he vist passar aquest 463+464 aquesta tarda fent el Mataró-Molins que passa per Sants a les 13:43 pel pont de Sant Joan i, sí, m'he quedat bocabadat
Ja em sembla bé que es facin dobles composicions de 463+464 (7 vagons), però no seria millor que vagin en simple i augmentar les freqüències amb més trens?

Fins ara la majoria de vegades els Molins - Mataró i v/v la majoria de vegades es feien en 447 simple i almenys el de baixada va just al derrera d'un Martorell i Vilafranca. S'hauria de reestructurar una mica els horaris perque el C4 va a petar i el C1 Molins va molt per sota de la seva ocupació, alguns ho sabem i esperem a Pça Catalunya que tothom agafi el C4 esperant dos/tres minuts més al C1.

Civias en SF

Posted: Saturday 27/01/2007 12:25
by Santfeliuenc
Hola,

Ayer pude comprobar cómo sobre las 17:30 horas circulaban ya unidades Civia de la C1 hacia Molins de Rei y ¡en composiciones dobles! parando en el DF, jejeje.

A ver si alguna vez tengo oportunidad de coger alguno para ver qué tal y para comprobar esto de la accesibilidad de trenes que supuestamente son adaptados a PMR pero que luego resulta que solamente tienen una puerta a nivel de andén y que dentro del propio tren hay obstáculos como escalones.

Me parece muy importante el tema de la accesibilidad y lo único que tenían que retocar en las unidades anteriores era el colocar a nivel de andén las puertas, y van y no solamente no lo hacen con los Civia al 100% sino que ahora ponen dentro del tren obstáculos para quien vaya en silla de ruedas, que lleve cochecitos de bebés, etc. Me parece que los trenes estos nos han llevado a peor el tema de la accesibilidad.

A ver si me subo a uno.

Saludos,
Sergio

Posted: Saturday 27/01/2007 13:50
by Albert
Con las 447 no bastaba subir el andén para tener accesibilidad total. Las 447 tienen unos escalones que aunque subas el andén, siempre tendrás que subir un poco más para llegar al tren. Aunque subir los andenes no nos hubiese dado accesibilidad total, sí que hubiese facilitado a mucha gente con carritos, bastones, muletas, ... poder subir al tren.

Y como tú bién dices, nos intentan vender que los civia son accesibles, cuando todos sabemos que sólo son accesibles desde una de las puertas y sólo nos podremos mover por un espacio limitado puesto que están los escalones por el interior.... un desastre!

Para mi, como ejemplo de accesibilidad que se fijen en los FGC (sobretodo los del Vallès) y en el Tranvía.

Posted: Saturday 27/01/2007 16:45
by EUKibo
Referent a que el CIVIA de Molins a Sants no l'agafa ningú és obvi: La gent de Molins va a Sant Andreu, Barberà, Sabadell o Terrassa!!! A més que al ser un servei "relativament nou" de RENFE (el tren a l'Aeroport a Molins) la gent que feia Molins-Mataró ja ho farien en cotxe i potser tampoc feia gaire gent aquest trajecte.

Posted: Saturday 27/01/2007 19:10
by Albert
EUKibo wrote:Referent a que el CIVIA de Molins a Sants no l'agafa ningú és obvi: La gent de Molins va a Sant Andreu, Barberà, Sabadell o Terrassa!!! A més que al ser un servei "relativament nou" de RENFE (el tren a l'Aeroport a Molins) la gent que feia Molins-Mataró ja ho farien en cotxe i potser tampoc feia gaire gent aquest trajecte.
Crec que no vas bé.... La majoria de la gent de Molins, com a totes les estacions de Rodalies, van a Barcelona. Que alguns van més enllà (Sabadell i Terrassa), segur que és cert. Però la majoria van a les diverses estacions de Barcelona.

I els que fèien Molins-Mataró en tren, transbordaven a BCN i ara, agafen el primer tren que passa, i si s'estalvien el transbordament, millor, i si no, doncs el continuen fent. Que pugin la R1 a Martorell, i veuràs com no van buits perquè els de Martorell no van al Maresme.

Sincerament, crec que no t'ho has rumiat gaire això que has dit ...

Posted: Saturday 27/01/2007 20:25
by EUKibo
Si que m'ho he rumiat, solament he dit que els que no han pujat a molins es perque no anaven a SantFeliu, Cornellà, Hospitalet, Sants, Arc de Triomf i potser algun despistat. És cert que el gruix de passatgers sempre se l'emporta Barcelona, i SAArenal es una estació de Barcelona que l tren de Mataró no l'agafen, i Sabadell-Terrassa també s'emporten un gruix considerable de passatge més sent laborable, allà hi ha universitats i treball, pero que si, que es veritat que sempre baixa més gent a Barcelona, no t'ho nego

Posted: Saturday 27/01/2007 22:48
by Mako448
Home,per anar al Vallès ja hi ha la R7,encara que la gent la segueix ultilizant la R4 via Barcelona perqué els enllaços entre els R4 i R7 a Cerdanyola i sobretot a Castellbisbal éntre les dues línies de rodalies són nefastos.Jo crec que la solució seria passar la R7 a una línia circular i la creació d'una R8 entre Martorell i Granollers via Sant Cugat i Santa Perpètua.

Posted: Saturday 27/01/2007 23:07
by Albert
EUKibo wrote:Si que m'ho he rumiat, solament he dit que els que no han pujat a molins es perque no anaven a SantFeliu, Cornellà, Hospitalet, Sants, Arc de Triomf i potser algun despistat. És cert que el gruix de passatgers sempre se l'emporta Barcelona, i SAArenal es una estació de Barcelona que l tren de Mataró no l'agafen, i Sabadell-Terrassa també s'emporten un gruix considerable de passatge més sent laborable, allà hi ha universitats i treball, pero que si, que es veritat que sempre baixa més gent a Barcelona, no t'ho nego
D'acord EUKibo, veig que sí que t'ho havies rumiat una mica i no parlaves tan a la lleugera.

En quant a SAA, dir-te que si jo agafés el tren a Molins per anar a SAA, agafaria el primer que passés, ja sigui amb destinació Terrassa, Manresa o Mataró. En el pitjor dels casos, m'esperaré a Sants a que arribi un tren que podia haver agafat a Molins. Però si tinc una mica de sort, agafaré algun R4 dels que surten de l'Hospitalet (no sé si en queda algun, després de la R7), o bé un R7 (amb aquests puc arribar fins a Cerdanyola i l'UAB), o sinó un R3. Sigui com sigui guanyaré temps, o em quedaré igual.

La part de viatgers de Molins que no agafara un R1 i sí un R4 és molt petita, en això segur que estem d'acord. I sigui com sigui, a mi em sembla que el millor que podem fer és "allargar" aquestes línies que acaven a l'Hospitalet i que passen pels col·lapsats túnels de BCN bastant buits ja que només descarreguen i amb prou feines agafen algú. Fer que la R1 es solapi amb la R4 al Baix Llobregat permet establir una connexió directa entre el Maresme i el Baix Llobregat, a més de reforçar el servei més important: la relació entre totes les estacions i BCN, que pot ser destinació o enllaç cap a altres línies de rodalies. I el mateix penso de la R3: desaprofitada. Es podria fer pujar pel Llobregat o que segeuxi per la costa (opció impossible per la saturació entre Sants i Castelldefels).

Posted: Saturday 27/01/2007 23:22
by EUKibo
Estic d'acord amb tu Albert! Molts trens es queden a L'Hospitalet quan podrien seguir cap altres destinacions millors com seria Molins de Rei, Martorell i la futura extensió de la R3 a Castelldefels que serà una actuació bastant important ja que molts habitants de Castelldefels agafen el tren i degut a que alla es troba una UPC. Jo també veuria bé que algun tren que ara té destinació L'Hospitalet el desviessin cap a l'Aeroport, que aquest estigués servit almenys per dues linies, una cap a Passeig de Gràcia i l'altra cap a Catalunya i més estacions que es puguessin veure beneficiades. Però és cert el que apuntes, a la RENFE hi falten vies i estan saturades i ara amb les obres... A veure si de mica en mica van millorant aquests de la RENFE ara que tenen tanta pressió mediàtica

Posted: Saturday 27/01/2007 23:38
by buertu
EUKibo wrote:Si que m'ho he rumiat, solament he dit que els que no han pujat a molins es perque no anaven a SantFeliu, Cornellà, Hospitalet, Sants, Arc de Triomf i potser algun despistat. És cert que el gruix de passatgers sempre se l'emporta Barcelona, i SAArenal es una estació de Barcelona que l tren de Mataró no l'agafen, i Sabadell-Terrassa també s'emporten un gruix considerable de passatge més sent laborable, allà hi ha universitats i treball, pero que si, que es veritat que sempre baixa més gent a Barcelona, no t'ho nego
Per la gent del Baix Llobregat les estacions més importants de Barcelona són Sants i Plaça Catalunya, i no tant Sant Andreu Arenal. Com ja s'ha dit, el gruix dels trajectes es Molins,St Feliu, St Joan cap a Barcelona perque aquests pobles són en molts casos ciutats dormitori.
Si observes la gent que no agafa un tren concret al seu pas per aquestes poblacions, en general serà perquè és hora punta i falta poc per que passi el tren que el portarà directament on vol i són casos molt aïllats els que deixen passar un tren (jo mai ho he vist a Sant Joan Despí) .
El fet que els trens tinguin destinacions diverses, no només permeten augmentar la freqüència amb Barcelona, sino que fan que tota aquella gent que vagi al Maresme, no hagi de fer transbordament. Pel que fa a les relacions internes comarcals, el fet que no hi hagi mitjà alternatiu fa que l'estació de Sants sigui l'única manera de passar d'una banda a altra del riu.

Posted: Tuesday 30/01/2007 20:36
by jordidr
No es refereix als trens que pujaran a puigcerda, sino a un que pujara per fer unes proves... Per altra banda dir que avui he anat a fer un volt per Barcelona hi he pogut constatar que les noves unitats civia (diria que de CAF per variar) son enviades fins a Molins de Reis i que tenen uns quants falls:

- Quan pasen de Sants la pantalla canvia de la C1 a C4
- La megafonia es mante com a linia C1
- Es menjen la correspondencia amb la C10 a Sants
- A Sants de correspondencia apareixen dos logos de renfe a seques (suposo que volen indicar Media Distancia i Grandes Lineas) pero no puc sabero. Si serveix per confirmaro dir que a les altres parades on hi ha correspondencia amb MD nomes hi apareix un logo de renfe

Civia

Posted: Friday 02/02/2007 21:31
by GMoreno
Hola!
Mireu aquestes fotos que hem fet avui en un Civia a la R1 entre Pl. Catalunya i Molins.

Posted: Friday 02/02/2007 21:42
by EUKibo
mmmm vale :x

Posted: Friday 02/02/2007 22:38
by GMoreno
No puc adjuntar més fotos!

Posted: Friday 02/02/2007 22:42
by GMoreno

Ep!

Posted: Saturday 03/02/2007 12:32
by JaMiRo!
Això és un tema duplicat company, tenim un fotimer de temes oberts per a Civia! ;)

Posted: Saturday 03/02/2007 19:24
by Mako448
El que no entenc perqué els CIVIA un cop passat Sants és programan com sí fos R4,ja donen igual que vagin a Molins o a Hospitalet,desprès de Sants a dalt de la pantalla surt taronja i C-4.