Page 11 of 170

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)

Posted: Wednesday 29/08/2012 9:18
by Fran-Ikarus
Ves a saber, potser aprofiten el fons del Palau Nacional, al final del Piromusical de la Mercè, per a presentar el nom de la nova xarxa, allà on fa anys hi posava MAPFRE :x

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)

Posted: Thursday 30/08/2012 11:01
by metring
sag470 wrote:Les noves parades encara falta per comprar, es diu que es concursarà al setembre. Pel tema de les màquines expendedores, vaig llegir que només hi aniran 4 en la primera fase, a Pl.Universitat, a Gran Via-Pg.Gràcia, a Pl.Prat de la Riba i a Pl.Espanya.
O potser no, jo vaig veure un munt de marquesines per muntar al Triangle, quan una visita del Consell Assessor...

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)

Posted: Wednesday 05/09/2012 19:45
by metring
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... cn-2198274

El nou bus s'obre pas pels carrers de BCN

Marina estén el carril del transport públic entre Gran Via i la Ronda Litoral
Els conductors veuen modificada la seva rutina i intenten adaptar-se als canvis

(llegiu la resta a l'enllç).

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)

Posted: Wednesday 05/09/2012 19:51
by Renfe445
Ja no fan menció del nom RetBus??? Ara diuen La Xarxa Ortogonal?
Si sembla el cole, això. :x

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)

Posted: Wednesday 05/09/2012 20:02
by Adolescent barceloní
Si a aquest pas, el RetBus acabarà com l'estació de Gaudí del metro: allà està i ale, no serveix per a res

bé, el vestíbul de Gaudí sí que s'utilitza, però enteneu la comparació, no??

Noxarbus... o com en volgueu dir.

Posted: Wednesday 05/09/2012 21:37
by Guigui
Renfe445 wrote:Ja no fan menció del nom RetBus??? Ara diuen La Xarxa Ortogonal?
Retbus ha caigut com a denominació comercial. Aquí ja proposava, com a denominació provisional d'ús intern, Noxarbus. O Xarxorbus. O Xarxortobus.

Vosaltres mateixos.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)

Posted: Thursday 06/09/2012 12:40
by Fran-Ikarus
I SUBTER? en un alard d'imaginació :riure
(que paradòxicament donaria una idea absolutament equivocada del tipus de transport que és)

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)

Posted: Wednesday 12/09/2012 23:45
by metring
http://horapunta.tmb.cat/seccio/mon-bus ... eures-fets

Començament de curs amb els deures fets

Durant l'estiu s'han fet als carrers de Barcelona una part important dels preparatius en la infraestructura per a la posada en servei de les cinc primeres línies de la nova xarxa de bus, que han de començar a funcionar l'1 d'octubre.
Redacció / 10.09.12 - 17:40h

Barcelona ha aprofitat els mesos de juliol i agost per donar un impuls fort als treballs previs a la implantació de la primera fase de la nova xarxa de bus, sobretot pel que fa a la reordenació del trànsit de determinats carrers, la reserva de carrils exclusius per al transport públic i la ubicació de noves parades. Per a les pròximes setmanes queden algunes intervencions urbanístiques, de senyalització vertical i horitzontal al carrer, el desplegament del mobiliari urbà i la senyalització de les parades així com la campanya d'explicació als usuaris i ciutadans.

Com va avançar Hora Punta, les actuacions les ha fet l'Ajuntament de Barcelona en les setmanes de menys activitat perquè el curs comenci amb els deures fets, i en tots els itineraris de les cinc línies de la primera fase de la nova xarxa, amb l'objectiu de facilitar les mesures de prioritat del bus i alhora millorar les condicions generals de la circulació.
Eix vertical V7 (Pl. Espanya - Sarrià)

Canvi de sentit dels carrers de Nicaragua, per on pugen les línies 30 (futura V7), 43 i 78, i Equador, que ha passat a ser de baixada.
Redistribució dels carrils del passeig de Sant Joan Bosco i reserva del carril de baixada per al bus i el taxi. Nou carril bus a Numància - Prat de la Riba.
Canvi de sentit de diversos carrers per millorar la connexió entre Vergós i la Via Augusta en sentit muntanya, a la plaça d'Orient.
Recreixement de voreres per muntar noves parades al carrer Constança i a l'avinguda de Sarrià.

Eix vertical V21 (Montbau - Pg. Marítim)

Redistribució dels carrils a les dues calçades del carrer Marina, entre Almogàvers i la plaça dels Voluntaris Olímpics, i habilitació de carrils bus en tots dos sentits.
Creació d'un carril bus al carrer Marina, entre Diputació i la Gran Via, en sentit descendent, perquè el bus V21, que baixa per Lepant, connecti millor amb el metro i els altres autobusos a Monumental i continuï recte per Marina.

Eix horitzontal H6 (Zona Universitària - Fabra i Puig)

S'han fet adequacions en tres parades del tramvia de la Diagonal, entre Palau Reial i Maria Cristina, perquè el bus pari a la mateixa plataforma en sentit Besòs, pel costat de la calçada central.
S'està construint una nova parada al tronc central de la Diagonal davant l'Escola d'Arquitectura.
S'ha preparat el nou gir a l'esquerra des de la calçada central a Maria Cristina cap a la Gran Via de Carles III i s'està construint la parada de Cartagena - ronda del Mig.

Eix horitzontal H12 (Gornal - Besòs Verneda)

Reserva del lateral muntanya de la Gran Via, entre Marina i la plaça Espanya, per al transport públic, els serveis i els veïns.
Reserva del lateral mar de la Gran Via, entre Llançà i la rambla de Catalunya, per al trànsit local i els girs a la dreta. Queda per fer la delimitació del doble carril bus a la calçada central, en el mateix sector, perquè la lína H12 pugui progressar entre el dens trànsit d'autobusos urbans i interurbans.

Eix diagonal D20 (Ernest Lluch - Pg. Marítim)

Habilitació de l'espai al carrer de la Torre Melina perquè en una mateixa vorera se situïn els terminals de la D20 i els de les línies del Baix Llobregat 57 i 157, per afavorir l'intercanvi.
Creació de carrils bus al Paral·lel.

De manera simultània, s'estan fent petits moviments de parades en itineraris de les futures noves línies, per millorar-ne la connectivitat, com és el cas del trasllat de la terminal de la línia 10 (futura V21) del carrer Trias Fargas al carrer Trelawny, per acostar-la a la terminal de les línies 57 i 157 (futura D20), itinerari que es farà efectiu el 12 de setembre. En altres ocasions, quan dues parades són molt a prop, se substitueixen per una de nova situada a mig camí, com ha passat al carrer Escòcia / Malgrat.

Les actuacions relacionades amb la nova xarxa de bus han constituït el més destacat del programa de millores a la ciutat d'aquest estiu. Entre les obres, la senyalització i la regulació semafòrica, l'Ajuntament de Barcelona invertirà un milió d'euros en la infraestructura de la primera fase de la nova xarxa.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)

Posted: Thursday 13/09/2012 22:40
by Miquel
metring wrote:http://horapunta.tmb.cat/seccio/mon-bus ... eures-fets

De manera simultània, s'estan fent petits moviments de parades en itineraris de les futures noves línies, per millorar-ne la connectivitat, com és el cas del trasllat de la terminal de la línia 10 (futura V21) del carrer Trias Fargas al carrer Trelawny, per acostar-la a la terminal de les línies 57 i 157 (futura D20), itinerari que es farà efectiu el 12 de setembre. En altres ocasions, quan dues parades són molt a prop, se substitueixen per una de nova situada a mig camí, com ha passat al carrer Escòcia / Malgrat.
Per tant i per curiositats de la vida, la línia 10 recupera el terminal original al carrer Trelawny a poc més d'un mes abans de "morir".

Deixant de banda la curiositat, recordeu si ha prosperat aquell projecte dels leds a la calçada per donar prioritat als autobusos?

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)

Posted: Friday 14/09/2012 0:16
by metring
http://www.btv.cat/btvnoticies/2012/09/ ... gonal-ptp/

La FAVB reclama un procés participatiu per implantar la xarxa ortogonal d’autobús


Actualitzat el 10.09.2012 a les 16:23 Patrícia Álvarez

Mentre les actuacions viàries per implantar la nova xarxa de bus a l'octubre ja estan gairebé enllestides, les associacions de veïns comencen a mostrar certa preocupació per les conseqüències del nou sistema ortogonal. La FAVB ha reclamat més participació ciutadana i l'associació Promoció del Transport Públic alerta del temps que perdran els viatgers amb els transbordaments.

“Una aposta que prioritza el transport públic abans que el privat”

Tant les associacions de veïns com Promoció del Transport Públic (PTP) s’han afanyat a donar una opinió positiva sobre la nova xarxa ortogonal d’autobús ja que representa una “millora substancial”. Segons Ana Menéndez, de la vocalia de la FAVB, el nou sistema representa “una retícula molt més racional que l’actual”. Les dues entitats es mostren favorables amb la primera fase d’implantació, que posarà en marxa cinc línies a l’octubre, però no ho tenen tan clar pel que fa al moment en què el sistema estigui implantat a tota la ciutat.

“Cal estudiar a fons zones que quedarien descobertes”

La FAVB ha posat de manifest que el sistema ortogonal ha d’anar complementat amb una xarxa potent de bus de barri i de línies convencionals. “Volem que s’estudiïn algunes zones com Nou Barris, Sant Andreu i Montjuïc, perquè considerem que no tindran cobertura suficient”, afirma Menéndez. L’Ajuntament no ha concretat encara la supressió de línies en fases posteriors, però la inquietud veïnal ja està present. “Veïns de Sant Andreu ens han trucat preocupats per saber si s’eliminaran autobusos”, informa Albert Obiols, secretari de la PTP.

“Més informació i més participació”

Com a solució als dubtes i problemàtiques que ja van sorgint, veïns i usuaris del transport públic aposten per obrir un procés participatiu amb l’Ajuntament. Segons la FAVB, aquest diàleg ha de ser acurat i cal allargar-lo tot el que sigui necessari “perquè la gent entengui el nou plantejament d’autobús”. Des de la PTP alerten que “no tota la ciutat és com l’Eixample per poder implantar aquesta malla de línies” i defensen que hi ha línies convencionals que no s’haurien de suprimir.

Re: Sobre la línia 56.

Posted: Friday 14/09/2012 16:37
by Ganz
Perdoneu la pregunta, però amb tants canvis relacionats amb la nova xarxa d'autobusos, jo ja m'he perdut totalment. Tinc un dubte relacionat amb la desaparició de la línia 56: Significa que aquest autobús no serà substituït de Plaça Espanya cap endavant sinó que només seguirà amb nou recorregut cap a Gornal? Gràcies per avançat i salut.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)

Posted: Friday 14/09/2012 19:28
by Ecomobisostrans
De plaça espanya a collblanc anira el 50, i de pl espanya a montjuic el nou 150

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)

Posted: Friday 14/09/2012 19:57
by Adolescent barceloní
Ecomobisostrans wrote:De plaça espanya a collblanc anira el 50, i de pl espanya a montjuic el nou 150
El meu 50... :D Reduiran freqüències, no tocaran res i per tant l'interval de pas serà major en ser l'itinerari un pèl més curt... Treuran els autobusos de gas "nous" i posaran autobusos més vells... Sisplau, tinc aquest dubte existencial!!

I una altra cosa: el 150 com se suposa que serà: estàndard, midi o bus de barri? Jo, bus de barri el descarto totalment; ara, estàndard i midi en hores de baixa demanda... Bé, igualment el dia 20 es veurà...

Per cert, he vist els plànols però ara no me'n recordo: el terminal el tindrà on el tenia el 193, oi?

P.D: Perdoneu-me l'off-topic

Re: Reordenació de sèries a TMB

Posted: Tuesday 18/09/2012 23:12
by Adolescent barceloní
No sé si fer la pregunta aquí o al fil del RetBus, per tant la faig aquí:

He vist a la pàgina de Facebook d'AutobusesBCN aquesta foto:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater

Aniran tots els RetBus així o això és una prova?

Pàgina al Facebook d'AutobusesBCN: https://www.facebook.com/pages/Autobuse ... 4467472266

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)

Posted: Thursday 20/09/2012 21:37
by Ramon
Web de la nova xarxa de bus: http://www.novaxarxabus.bcn.cat/

Retbus, fora

Posted: Thursday 20/09/2012 22:27
by Guigui
Atès que la denominació Retbus ha quedat definitivament suprimida de l'ús oficial, he canviat el títol del fil. I atès que "nova xarxa de bus" sona a molt provisional, no he posat cap denominació en lloc de l'antiga, ara en desús.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Saturday 22/09/2012 0:05
by Adolescent barceloní
Hi ha la curiositat de que tota la informació referida a la #nxbus de #busbcn de TMB és a la pàgina web de l'Ajuntament de Barcelona!!.

I si poses www.novaxarxa.cat et segueix redirigint al "trunyu" de pàgina web que té Tusgsal (ja que el domini "novaxarxa.cat" va usar-se per Tusgsal per donar a conèixer la seva reestructuració el desembre del 2011)

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Saturday 22/09/2012 9:44
by Miquel
Adolescent barceloní wrote:Hi ha la curiositat de que tota la informació referida a la #nxbus de #busbcn de TMB és a la pàgina web de l'Ajuntament de Barcelona!!.

I si poses http://www.novaxarxa.cat et segueix redirigint al "trunyu" de pàgina web que té Tusgsal (ja que el domini "novaxarxa.cat" va usar-se per Tusgsal per donar a conèixer la seva reestructuració el desembre del 2011)
Es que la creació d'aquesta nova xarxa és projecte de l'Ajuntament de Barcelona...

De fet, a les preguntes ho posa:
4. És només per a Barcelona?

La nova xarxa de bus és un projecte de TMB i l'Ajuntament per a Barcelona amb vocació metropolitana. Les 28 noves línies definides cobreixen la ciutat de Barcelona, però també aporten millores al transport públic de superfície de l'Hospitalet de Llobregat, Sant Adrià de Besòs, Santa Coloma de Gramenet i Montcada i Reixac.
Per cert, des de el web, usen el terme NXB (Nova Xarxa de bus), i hi ha una pregunta curiosa:
11. La NXB és el mateix que el RetBus?

El projecte de NXB és fruit de deu anys d'estudis i recull aportacions d'experts en transport i mobilitat, a més de l'experiència acumulada pels serveis tècnics de l'Ajuntament de Barcelona i de TMB en la gestió de la mobilitat i l'explotació de la xarxa.

RetBus és el nom que es va donar en un moment donat, dins d'aquests estudis, a una proposta de dotze línies d'altes prestacions que se superposarien a la xarxa existent. La NXB és un projecte global de reformulació de tota la xarxa i per tant va més enllà.

Llautó

Posted: Saturday 22/09/2012 15:37
by Guigui
Miquel wrote:Per cert, des de el web, usen el terme NXB (Nova Xarxa de bus), i hi ha una pregunta curiosa:
11. La NXB és el mateix que el RetBus?

El projecte de NXB és fruit de deu anys d'estudis i recull aportacions d'experts en transport i mobilitat, a més de l'experiència acumulada pels serveis tècnics de l'Ajuntament de Barcelona i de TMB en la gestió de la mobilitat i l'explotació de la xarxa.

RetBus és el nom que es va donar en un moment donat, dins d'aquests estudis, a una proposta de dotze línies d'altes prestacions que se superposarien a la xarxa existent. La NXB és un projecte global de reformulació de tota la xarxa i per tant va més enllà.
En resum: és el mateix. Passa que no volen dir-ho així, perquè si no, els acusarien de voler esborrar tot el que faci tuf de socialista.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Posted: Wednesday 26/09/2012 14:59
by foronda 141
A las paradas de la D20 (antiga 57 i 157), ja han posat els adhesius de la nova línea.

Han suprimit el mapa, i la tira está feta en forma de termómetro, anunciant las conexions amb Metro i altres línies de la nova xarxa (de las antigas no diu res).

Las frecuencias no son cap maravella:
En hora punta:
Feiners: 7-9 minuts
Dissabtes: 10-12 minuts
Diumenges: 11-13 minuts

El horari de 5,00 a 23,00 excepte els diumenges a las 6,00
Es perd el servei que hi havía entre 23,00 i 23,30 a las sortidas del 57 al Pg. Maritim.

En cartell apart, s'anuncia la retallada de la 57 i 57 fins a Torre Melina i conexió amb tramvia.